“görmezden gelemezdim” Atölyesi / 15 Şubat 2024

ilet...@ifsak.org.tr

Jan 12, 2024, 6:10:11 AMJan 12
to arti....@googlemail.com
“görmezden gelemezdim” Atölyesi / 15 Şubat 2024

Image
Image

görmezden gelemezdim

15 Şubat – 07 Mart 2024
3 ders + 1 gezi (toplam 3 hafta) Yüz yüze
Danışman Meral Güler

Şehrin sokaklarında dolaşırken rastladığımız ve görsel kültürümüzü oluşturan nesneler kimi zaman tek başına, kimi zamansa başka nesnelerle bir araya gelerek bir hikâyeye dönüşür. Kapı önlerinde duran eşyalar; sandalyeler, süpürgeler, berberlerin asılı havluları, duvarda ki afişler, levhalar, pencere önlerine dizilmiş vita kutularında açmış çiçekler, emektar terzi Ahmet Efendi’nin dükkanında camda asılı duran ceketler, pantolonlar…

Bu nesneler hem kendi içinde dekoratif hem de popüler sanat, halk sanatı ve ayrıca sembolizm olarak sonsuz olasılıklar sunar.

Amacımız gündelik hayatta görsel kültürümüzü oluşturan nesneleri hem hayatın içinde hem de durağan hallerine rağmen bulunduğu durum ve yere göre anlattıkları hikayeleri aktarmak.

Sembolleri, imgeleri ve fikirleri nasıl kavramlaştırdığımıza bakıp fotoğrafın içinde barındırdığı anlam üzerine düşünmeye ve üretmeye çalışacağız.

Her gün fark etmeden hayatımızın içine dahil olan nesneleri görmezden gelemezdim.

Copyright © 2023. Tüm hakları saklıdır.

This message is transmitted through euromsgexpress e-mail service provider company.