Areena 7

3,860 views
Skip to first unread message

Seppo Suorsa

unread,
Jan 24, 2014, 1:50:19 PM1/24/14
to
Tämä aihe on tarkoitettu keskusteluun Areena 7 -selainpelistä.
Millaisia ajatuksia pelisarjan uusin versio herättää ja mihin suuntaan peliä kannattaisi kehittää?

remes...@gmail.com

unread,
Jan 25, 2014, 1:26:00 PM1/25/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Mites, en löytänyt koulua tästä versiosta. Olenko vain huono etsijä vai onko se poistettu?

kimmo.p...@gmail.com

unread,
Jan 25, 2014, 2:50:39 PM1/25/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Oli kyllä aivan järisyttävän hienoa saada uutinen, että näinkin vahvasti kohenneltu versio on ilmestynyt! En ole vielä testannut, mutta kaikki peukut kyllä ylös täältä, hieno homma!

Seppo Suorsa

unread,
Jan 25, 2014, 4:10:40 PM1/25/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Etsintäkyvyssä ei ole ainakaan tällä kertaa vikaa, koulua ei tosiaan ole tässä versiossa. En ole aivan tyytyväinen miten se toimi Areena 5:ssa, kun sillä sai hetkessä huippuäijiä. Toki sen voisi tuoda mukaan jos keksisi fiksumpia koulutustapoja kuin pelkkä ominaisuuksien pumppaaminen rahalla.
Message has been deleted

crisi...@gmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 6:50:21 AM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Eli voimaa, manaa, ketteryyttä ja kestoa ei voi saada lisää, vaan kannattaa jo värväysvaiheessa bongata gladiaattori, jolla nämä ominaisuudet ovat mahdollisimman korkeat?

Seppo Suorsa

unread,
Jan 26, 2014, 7:52:40 AM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Nimenomaan, nyt on oikeasti merkitystä luontaisella lahjakkuudella. :)

anselmi....@gmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 7:57:34 AM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ajattelin mainita täällä kun pisti silmään. Taistelun aikana tarkasteltaessa rotujen ominaisuuksia hyppii vuorossa olevan hahmon osoitin rodun esittelyikkunan päällä. Pieni kosmeettinen virhe, ei vahingoita pelikokemusta.

raak...@hotmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 8:34:02 AM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Pitäs päästä tappelemaan kavereita vastaan ehdottomasti :)

ans...@gmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 11:42:37 AM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Mahtavan koukuttava peli edelleen! Rotukuvaukset aiheuttivat ääneennaurrua parhaimmillaan!

Jos jotain jäin vanhemmista versioista kaipaamaan, niin se olisi "varagladiaattoreiden" värvääminen. Nyt maksimimäärä on 4, joka tarkoittaa että jos joku loukkaantuu niin sitten joudutaan vetämään vajaamiehistöllä. Lisäksi tykkäsin värvätä nuoria gladiaattoreita kokemusta keräämään jo hyvissä ajoin ennen kuin vanhat konkarit jäivät eläkkeelle.

Summer

unread,
Jan 26, 2014, 12:23:44 PM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos tästä, lapsena pelailtiin areenaa ja nyt on todella hauskaa pelailla tätä oman lapsen kanssa ;)

jukka...@gmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 3:11:07 PM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Vaikeustasoa voisi nostaa huomattavasti.

suvi.k...@gmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 4:46:26 PM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Paypal -linkki ei muuten toiminut (Windows 7 + Chrome)

tatu.ra...@gmail.com

unread,
Jan 26, 2014, 5:49:25 PM1/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Muistitko sallia pop-upin Chromesta? (painike osoiterivillä)

Seppo Suorsa

unread,
Jan 27, 2014, 9:42:43 AM1/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos kommenteista & havainnoista, laitanpa asioita työlistalle.

Mahtavaa kuulla että Areenan pelailua on opetettu uudellekin sukupolvelle. :)

Selaimet ilmeisesti suhtautuvat vaihtelevan nihkeästi popup-ikkunana avautuvaan PayPaliin. Se pitää tosiaan ainakin Chromessa sallia Tatun kuvaamalla tavalla erikseen. Pitääpä tutkia saako tuota toimimaan fiksummin.

wal...@gmail.com

unread,
Jan 27, 2014, 12:23:31 PM1/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Niin legendaarinen ja paljon pelattu sarja, että heti sen vaivaisen dollarin maksoin, kun kysyi. Kuitti tuli paypalista sähköpostiin, mutta näkeekö jostain onko peli hyväksynyt maksun (muuten kuin yrittämällä aloittaa uusi peli)?

Seppo Suorsa

unread,
Jan 27, 2014, 12:29:02 PM1/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Sillä laillapa sen näkee, eli kun aloittaa uutta peliä, niin tallennuspaikan valinta -ikkunan pitäisi pläjähtää esille. Jos näin ei jostain syystä tapahdu niin ei muuta kuin mailia minulle.

Kiitos tukemisesta. :)

kimmo.p...@gmail.com

unread,
Jan 27, 2014, 2:30:11 PM1/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Minäkin haluan tukea, mutta mistä tuon PayPal-homman löytää? Tuleeko se vasta kun on muutaman kierroksen pelannut? En ole vielä ehtinyt pelaamaan juuri mitään.

kimmo.p...@gmail.com

unread,
Jan 27, 2014, 3:12:39 PM1/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kannattajana olen nyt. Mutta voisit lisätä tuonne valikkoon ihan "tue"-napin, jossa voisi haluamansa summan siirtää PayPalin kautta.

wal...@gmail.com

unread,
Jan 28, 2014, 5:19:47 AM1/28/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kun yrittää aloittaa toista joukkuetta, niin peli kysyy, että haluaako tukea peliä rahallisesti ja vastineeksi saada 10 tallennuspaikkaa joukkueille (myöhemmin ehkä muutakin). Jos ei halua maksaa niin vanha joukkue korvataan. Mitään muuta kuin nuo lisätallennuspaikat ei (toistaiseksi) ole maksun takana.

juuso.h...@gmail.com

unread,
Jan 28, 2014, 5:28:58 AM1/28/14
to arena-ga...@googlegroups.com
ah ehana peli pelasin tätä joskus niiii paljon :P nyt taas pakko mättää koko pvä :P gouguttaa <333

lauri.a...@gmail.com

unread,
Jan 29, 2014, 6:46:40 AM1/29/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Tämä on aivan huikea ja toimii tabletillakin moitteetta! Cup-taulukko pelkän sarjan lisäksi oli mielestäni hyvä edellisissä. Sitä hieman kaivaten.
Kiitos!

his...@gmail.com

unread,
Jan 29, 2014, 11:24:10 AM1/29/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos ensinnäkin uudesta osasta. Vitonen olikin jo toista vuosikymmentä loppuun kulutettu. Sellanen jäi mietityttään, että miten moraali vaikuttaa peliin?

Seppo Suorsa

unread,
Jan 29, 2014, 11:56:05 AM1/29/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Itselläkin peli on pyörinyt Android-tabletilla Chromessa mukavasti. Ainoa kauneusvirhe on, ettei tooltippejä taida saada mitenkään esiin tabletilla.

Cuppi tekee joskus toivottavasti paluun.

Moraalibonus (gladiaattorin oma + mahdollisten tiimikaverien rotujen vaikutukset) ynnätään suoraan kaikkiin taistelussa käytettäviin kykyihin. Eli sen merkitys on kohtuu suuri.

henri.h...@gmail.com

unread,
Jan 29, 2014, 3:58:46 PM1/29/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Tuossa taisi saada vain yhden loitsun / hahmo? Tekee maagin roolin aika turhaksi..
Kuukauden rotua jäi myös kaipaamaan :)

Muutoin tämä on kyllä hieno uutinen. Areena 4 tähän mennessä oma suosikki ja paljon hakattu aikanaan.
Message has been deleted

ollipekk...@gmail.com

unread,
Jan 30, 2014, 7:10:40 AM1/30/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Muutaman taistelun jälkeiset mietteet:
Miellyttävä musiikki ja ulkoasu, mukavan tutut valikot ja selvästi näytetty kaikki tarvittavat tiedot++++
Hauskat hahmonkuvaustekstit :)+

Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö tosiaan saa kuin yhden loitsun kerrallaan käyttöön, ja jos haluaa käyttää loitsua jonka on aikaisemmin ostanut ja vaihtanut, se pitää ostaa uudelleen?

Ei ole koulua?

Varmasti aion käyttää tuntikausia tämän hakkaamiseen, jos nyt ensikertaa elämässä onnistuis voittamaan pelin :)

laam...@gmail.com

unread,
Jan 30, 2014, 7:53:40 AM1/30/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Wanhana areenafanaatikkona tuotti tämä versio lievän pettymyksen, mutta uusi areena luo aina toivoa paremmasta :)

Häiritsevät/parannusta kaipaavat tekijät:
- Cup puuttuu
- Koulu puuttuu, jotain vaihtoehtoa tälle?
- Kaudet todella lyhyitä, ehkä kuudesta kahdeksaan matsiin olisi parempi?
- Aivan liian helppo, meni tylsäksi todella nopeasti kun matseissa ei oikeastaan ole mitään vastusta.
- En ainakaan huomannut, että olisi ollut viikkokohtaista rotubonusta?
- Manaimu puuttuu, ehkä balanssin takia jätetty pois?
- Ehdottomasti Ihmisliigoja kehiin! :)
- Jos on näppäinkomentoja gladiaattoreiden ohjaukseen, en niitä ainakaan keksinyt. Gladiaattorikohtainen Vuoro ohi-namiska olisi näppärä, niin ei tarvitsisi hiirellä niin paljoa sählätä jokaisen jampan vuorolla.

Miellyttävät puolet:
- Uusi Areena :)
- Musa kivan leppoista ja tunnelmaa luovaa

tle...@gmail.com

unread,
Jan 30, 2014, 8:01:45 AM1/30/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ehdottomasti kaipaa moninpeliä, vieläpä samanlailla hotseatina toteutettuna kuin vanhemmissa Areenoissa. Ne olivat aikoinaan Areenan suola, kun kavereiden kanssa hakattiin peliä samalla koneella toisiamme vastaan. Onneksi vanhat Areenat eivät ole hävinneet :)

mikko....@gmail.com

unread,
Jan 30, 2014, 2:51:36 PM1/30/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Valitettavan pelkistetyltä vaikuttaa. Missä on koulu? Missä on varagladiaattorit? Missä on kaikki? Mutta maksoin kannattajäsenyyden vanhojen Areenoiden muiston kunniaksi ja siinä toivossa että peliä kehitetään.

mikko....@gmail.com

unread,
Jan 30, 2014, 2:55:03 PM1/30/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Lisäksi, miksi vain yksi loitsu per gladiaattori?

Seppo Suorsa

unread,
Jan 30, 2014, 4:08:26 PM1/30/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos taas kaikista kommenteista! Tässä muutama huomio:

- Selvästi Areena 5:n ominaisuuksia kaivataan, yritetään vastata toiveeseen.
- Loitsuja on tosiaan vain 1 per gladiaattori. Areena 7:n gladiaattorit ovat ilmeisen yksinkertaista ja yksituumaista väkeä.
- Näppäinkomennot ovat unohtuneet, laitetaanpa asia tutkintaan.

azuu...@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 3:35:38 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Hienoa että tämä saa jatkoa, tosin aika moni taitaa kaivata jotain moninpeliä, en sitten tiedä kuinka helppoa sellaisen luominen olisi, mutta aina saa unelmoida.

Arena Games

unread,
Jan 31, 2014, 5:20:33 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Jostain syystä Kreifin postaus oli luokiteltu spämmiksi jota ei toki ole, joten tässä coypaste:

"Vanhoja Areenoita pienenä ja vähän isompanakin poikana melko paljon pelanneena pitää kyllä kiittää tästä uudesta versiosta. Vuosien varrella tullut toivottua isompaa ja laajempaa versiota vanhasta kunnon Areenasta. No sitä tämä ei nyt ehkä ole, mutta varsin näppärä peli.

Jos vähän palautetta. Suurin ongelma, joka tekee tästä ehkä jopa heikomman kuin edellisestä, on se, että peli menee todella nopeasti pelkäksi rämpyttelyksi. Mitään pidempiä suunnitelmia on vaikea tehdä, koska gladiaattoreita saa olla vain neljä ja nuo neljä ovat aina kentällä. Koska aloitusstatseilla on paljon isompi merkitys, niin gladiaattorin jäädessä eläkkeelle on kaksi vaihtoehtoa. 1) palkkaat heti ensimmäisen oli hän hyvä tai ei tai 2) pelaat vain kolmella gladiaattorilla ja odotat, että saat paremmin/hyvän saaliin. Juurikin tästä johtuen peli tuntuu aivan liian satunnaiselta, eikä tulevaisuuttaan voi mitenkään suunnitella. Tykkäsin vanhassa pelissä todella paljon siitä, kun sai naarattua haaviinsa (mikä vaati mainiota tarjouskilpailua!) nuoren lupaavan gladiaattorin ja tästä sitten koulutti kunnon tappajaa.

Tuo on ehkä se suurin ongelma tässä pelissä.

Koulutuksen poistaminen on sinänsä ihan hyvä veto kyllä. Nyt kaikkea ei voi vain vetää tappiin ja aloituskyvyilläkin on merkitystä. Ehkä siinä voisi kulkea keskitietä ja tarjota koulutusta muutaman pisteen verran, mutta kuitenkin sen verran vähän, että aloituskyvyillä olisi isompi rooli.

Peli myös tuntuu paljon yksinkertaisemmalta ja putkimaisemmalta. Vanhoissa Areenoissa turnauksessa pärjäämisellä, hyvän gladiaattorin löytämisellä yms. pikkuseikoilla pystyi hilaamaan perseensä seuraavaan divisioonaan. Ja päinvastoin, hyvän gladiaattorin menettäminen tai huono tuuri aiheutti pelissä takapakkia. Tuntuu, ettei seiskassa oikein ole tällaisia pieniä nyansseja.

Manuaalia en löytänyt, joten en osaa sanoa onko aseilla eroavaisuuksia. Ennenhän näin oli...

Mutta näin juuri julkaistuksi uudeksi Areenaksi peli vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Jos kehittäjällä on jaksamista ja kiinnostusta upottaa vielä aikaa tähän, niin tuostahan saa melkoisen helmen. Muutamia isoja asioita ja paljon pieniä (kuten esim. juuri tuo jo mainittu kuukauden rotu) ja tämä on ihan timangia. :)"

mikko....@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 6:37:50 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Mitähän käytännön vaikutusta johtoportaan mielialalla ja gladiaattoreiden moraalilla on? En ainakaan itse löytänyt tietoa mistään.

azuu...@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 7:34:56 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kun nuo damaget nyt on ilmoitettu tyyliin 8-18 niin mietein että onko se vain joku random luku tuolla välillä vai onko tässä ns. noppia käytössä, eli tuo edellinen oli 2d6+6 (sama 8-18). Mikäli tässä on noppia niin olisi kiva nähdä ne ilmoitettuna tuossa, näkisi sitten lähteekö rulettini mukaan vai koittaako ottaa niitä tasaisempia aseita jotka käyttävät useampaan random muuttujaa.

azuu...@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 7:37:18 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Niin, ja tuosta 'yksi spelli'. Olisiko siinä mitään järkeä että nuo olisivat sitten enemmänkin 'slotteja' jotka sitten voisi täyttää spelleillä tai aseilla miten lystää. Jos haluaa useamman spellin niin pitää jättää joko ranged tai melee pois.

myrkk...@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 8:05:33 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kun luin dome.fi:stä kuvausta pelistä ja olin kakata housuun innostuksesta. Juttu lupasi uusia ominaisuuksia peliin, mutta toistaiseksi on tullut huomattua vain vanhojen ominaisuuksien kadonneen, kuten:

-Pyhät kuukaudet, ei joulupukki, aragorn tai conankaan enää pelasta minua pinteestä

- Vain neljä (4) gladiaattoria entisen kuuden sijaan eikä edes mahdollisuutta vaihtopenkkiin. Mitäs kun ykkösmieheni joutuu 4kk ajaksi lasarettiin ?

- Jo mainittu kouluttaja, tämä kaveri oli tosin A5:ssä aika kallis joten en käyttänyt kovin usein.

-Tarjouskilpailu: pahimmillaan ärsytystä parhaimmillaan mahtavaa onnistumisen tunnetta aiheuttanut thrilleri pelissä.

- Vauriot ovat mallia 2-8, tämä on 100% henkilökohtainen prefrenssi mutta noppasysteemi tuntui ja näytti paremmalta ja jos tuohon peliin voisi lisätä virtuaalisen noppakaukalon johon heittää sen 3d6+2 niin varmasti urpokin tajuaa miten systeemi toimii. En tiedä kannattaako prosenttiheittoja rollata D100:lla. Ovatkohan kriittiset mukana ?

-Kuulostaa varmaan hullulta, mutta areenalla olevat gladiaattorit näyttävät rumemmilta kuin A5 aikaan, propsit tosin portraiteista (vaikkakin druidi näyttää mass effectistä karanneelta). Areenakin voisi näyttää areenalta eikä satunnaiselta metsältä.

- 1 loitsu per hahmo? Neljän gladiaattorin tiimissä tämä on aika karmeaa

-Cup loistaa myös poissaololtaan, haluan ottaa sormusritareilta turpaan 4.divarin joukkueellani ja hankkia kaikki tyypit kuukausiksi lasarettiin.

ELIKKÄS LYHYESTI: peli oli hienoinen pettymys, koska ominaisuuksia puuttui JA mitään konkreettista uutta ei ollut. Äkkiseltään peli vaikuttaa myös todella helpolta ja todella pelkistetyltä. Toivoa kuitenkin tuo tieto siitä että tämä on erittäin raaka versio pelistä ja ominaisuuksia tulee olemaan enemmän (toivottavasti edes yhtäpaljon kuin A5:ssä). Taidanpa pelata nostalgianousuissani nyt A5 ja katsella miten tämä uusi tulokas kehittyy.

Ja mikä funktio tuolla googletilillä loggaamisella on peliin? Eikö tämä voisi olla vain .rar paketoitu setti jota voi pelata offlinessa. Paha ilkeä skeptikko sisälläni sanoo että A7 pyrkii moneygrabiksi ala clash of clans, mutta eihän näin tule tapahtumaan, eihän?

kimmo.p...@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 9:13:04 AM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Nimenomaan toivottavasti menestyisi kaupallisesti. Vuosien uurastus ansaitsee palkintonsa ja lisäksi kaupallinen vakavaraisuus tietäisi hyvä ominaisuuksien lisäämisen kannalta. Mikromaksutouhut nykyään on toki ihan hirveitä ja toivottavasti muutenkin alkavat unohtua. Reilu kertamaksu tiskiin vaan :D

myrkk...@gmail.com

unread,
Jan 31, 2014, 1:01:04 PM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Sitä toivon minäkin ja kannatan myös kertamaksua. CoC on tietääkseni näitä 'ilmaisia' pelejä joissa käytännössä joutuu maksamaan pärjätäkseen ja toivon ettei areena 7 päädy mikromaksuhelvetiksi.

Tosin ennenkuin A7:sta viitsii kukaan maksaa, sen tulisi olla parempi pelinä kuin nuo vanhemmat freeware areenat--

Seppo Suorsa

unread,
Jan 31, 2014, 1:44:49 PM1/31/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Koottuja vastauksia kysymyksiin:
- Johtoportaan mieliala vaikuttaa johtoportaan kuukaisittaisen sponsoroinnin määrään.
- Gladiaattorien moraalibonus ynnätään heidän kykyihinsä kun taistelussa ratkotaan onnistuuko vaiko eikö.
- Aseiden vahingoissa on edelleen takana tuttu xdy+z kaava. Nykyinen esitysmuoto pyrkii olemaan helpommin kaikkien ymmärrettävissä, mutta häviää toki informaatioarvossa jakauman osalta.
- Kriittiset ovat edelleen mukana.
- Google-tilin loggautuminen on siitä syystä että se oli helpoin tapa tehdä kirjautuminen käyttämälläni kirjastolla. Ja joku kirjautuminenhan on pakko olla jotta voi tallettaa joukkueen. Jos ei ole / ei halua käyttää omaa Google-tiliään, niin sellaisen voi luoda vaikka vain Areenan pelailua varten, ei maksa mitään.
- Selain on valittu alustaksi siksi että se löytyy joka laitteelta ja päivitysversiot saa välittömästi kaikkien pelattavaksi.

Areena 5:n ominaisuuksia kaivataan siis edelleen, mukava kuulla että niitä pidetään arvossa. :) Asia on laitettu merkille ja tiettyihin toimenpiteisiin varmasti ryhdytään.

Kiitos taas kommenteista!

morb...@gmail.com

unread,
Feb 1, 2014, 10:40:34 AM2/1/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Mites tavaroiden myynti? Todella hankalaa kun tavaran pystyy myymään vain, jos ostaa uuden sen tilalle. Jos vaikka haluaisin myydä panssarini ostaakseni paremman aseen, tämä ei onnistu.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 1, 2014, 5:40:41 PM2/1/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Hyvä huomio, varusteen myynnin voisi lisätä omaksi toiminnokseen.

Jere Hietala

unread,
Feb 2, 2014, 11:09:54 AM2/2/14
to arena-ga...@googlegroups.com
on mukava kun vihdoinkin päivitit hienompiin grafiikoihin. minä ja minun kaverini ollaan pelattu areena pelejä jo kolmannnesta asti ja kun niin addiktoitunut olen olin hyvin pettynyt kun areenat ei toiminu android älypuhelimilla (ainakaan tietääkseeni). kunnes tajusitte viimeinkin laittaa napin areena seiskaan. yksi uusi tapa hahmojen parantamiseen olisi levelup. saisi myös hieman lisää tuntumaa tai hallintaa gladiattoreillesi. olisi ihan täydellistä jos vielä voisi valita vaikeustason ja tulisi monipeli. voisi laittaa ajastuksen moninpelin vuoroihin idioottien varalta. jos se tulee. kiitos mahtavasta areena seitsemästä!

keio....@gmail.com

unread,
Feb 3, 2014, 6:58:33 AM2/3/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ehdotuksia:

1) enemmän gladiaattoreita per joukkue. Suurempi määrä gladiaattoreita mahdollistaa suuremman kirjon taktiikoita taisteluissa, nyt tuntuu siltä että ainut järkevä kokoonpano on 2 lähitaistelijaa, ampuja ja taikoja. Lisäksi varagladiaattorit ois erittäin jees, nyt kun nousee divareissa ylöspäin, voi helposti käydä niin että koko joukkue on ensimmäisen ottelun jälkeen kanveesissa puolet kaudesta

2)Cup takaisin

3) Enemmän loitsuja per gladiaattori. Taikojat ovat nyt melko turhia kun tukiloitsuja (voima, suojaus yms.) ei voi saada samalle gladiaattorille kuin hyökkäysloitsuja. Tämä kun vielä yhdistetään gladiaattorien ylipäänsä pienempään määrään niin velhoille ei löydy juurikaan käyttöä.

4)Koulu takaisin, mutta muutettuna. Areena 5 malli, jossa rahalla saattoi kerralla kouluttaa taistelijat tappiin asti oli aika kehno, mutta parempi kuin se että gladiaattorien kyvyt ovat muuttumattomat. Miten olisi esim. että pientä rahasummaa vastaan ennen jokaista taistelua voisi kouluttaa kerran kutakin gladiaattoria? Näin kyvyt kehittyisivät hitaasti mutta varmasti.

5)Joku kokonaan uusi ominaisuus uuteen peliin? Nyt tuntuu että uusi areena on vain selainversio vanhoista, eikä mielenkiinto oikeen jaksa riittää saman pelin tahkoamiseen uudestaan ja uudestaan.

petri.m...@gmail.com

unread,
Feb 3, 2014, 11:47:27 AM2/3/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Areena 7 tuntuu pelatessa siltä, kuin se olisi Areena 5:n betaversio, näin karrikoidusti sanottuna. A5:ssä vain oli niin paljon enemmän kaikkea. Toki 7 näyttää silmään paremmalta, mutta pelillisesti.

Tilastoissa saattaa olla myös pientä bugimista havaittavissa. Itsellä kävi niin, että onnistuin löytämään 20 -vuotiaan Druidin, jolla oli manaa 32, eli maximi. Tämä kyseinen hemmo onnistui uransa aikana kaatamaan Maagin Vasamalla 112 vastustajan gladiaattoria! Kuitenkaan tämä huikea saavutus ei näy enää uuden sisään kirjautumisen jälkeen kohdassa 'kaikkien aikojen kaadot'. Ei sinällään paha ongelma. Toivottavasti joku uskoo tuon todeksi. Todistusaineistoa ei enää ole... :D

Lopuksi on kuitenkin pakko kiittää työstäsi,Seppo. Areena on mainiota taukoviihdettä ja tekevät bussimatkoistani hieman lyhyempiä. Keep up the great work! Thx!

kai.nu...@gmail.com

unread,
Feb 3, 2014, 1:21:22 PM2/3/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ehdotus: Mita jos gladiaattoreiden statsit (HP, Ketteryys, Mana ja Voima) nousisivat taisteluissa menestyksen mukaan yhtalailla kuin aseiden statsit? Talloin niihin ei tarvitse laittaa rahaa ja menestyksekkaat gladiaattorit (esim henkiin jaaneet tai paljon tappoja joissain matsissa saaneet) kehittyvat. Maksimistatsit olisivat luonnollisesti nuo mita olet jo maaritellyt.

roope.a...@gmail.com

unread,
Feb 3, 2014, 1:42:35 PM2/3/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Nättiä päästä uuden Areenan kimppuun! Alkuun kiitokset hienoista peleistä, joissa on edemmän syvyyttä kuin useissa kaupan hyllyiltä löytyvissä.

Pistän kaikkien parannusvaatimusten väliin myönteisiä asioita: pelin taide ja musiikit ovat todella vakuuttavaa tavaraa. En todellakaan olisi osannut odottaa noin suurta harppausta eteenpäin viitososan jälkeen. Enpä elätellyt kyllä kauheasti toivoa jatko-osasta ylipäätään, mukava siis yllättyä. Taistelut ovat kylläkin vielä hieman rujompi osa-alue visuaalisesti.

Koulun poistamista on kritisoitu, mutta mielestäni nykyinen ratkaisu on parempi kuin Areena 5:n. Jonkinlainen malli hahmojen maltilliseen kehittämiseen olisi kuitenkin hyvä olla. Toisinsanoen tasapaino yksilöllisten hahmojen, mutta myös pelaajan kehitysmahdollisuuksien välillä olisi positiivista.

Koomailu on pelin kokoinaiskuvassa hieman liian suuri tekijä. Kuten onkin jo mainittu, yksi vastustajan onnekas isku voi pilata heti koko kauden. Vastaavasti kun omat hahmot heiluvat areenoilla mahtikamojen kanssa, niin kauden jälkimmäisellä puoliskolla on edessä kasa luovutusvoittoja, kun vastapuoli nuolee vieläkin haavojaan edellisen kohtaamisen jäljiltä. Tähän toimisi varmaan ratkaisuna jo yllä todetut kauden pidentäminen (Cup!) ja reservigladiaattoreiden salliminen. Myös taisteluiden taktisuudelle tekisivät hyvää sekä vaihtomiehet että useampi taisteluun osallistuva gladiaattori (5? 6?)

Komppaan myös niitä, jotka lobbasivat lisää taktikointimahdollisuuksia useammilla taioilla. Pidin jonkun heittämästä ideasta, että heittoaseen voisi korvata toisella taialla. (Tästä tulee mieleeni, että käyttöliittymän kannalta olisi muikeaa, jos aseiden, taikojen yms ikonit voisi raahata suoraan kaupasta hahmojen inventaarioon omille paikoilleen; helppoa ja näppärää). Mana voisi myös regeneroitua taistelun aikana, joskin hitaasti, jottei maagi muutu täysin hyödyttömäksi manan loppuessa mahdollisesti jo taistelun alussa.

Loppuun tietysti vielä pakollinen toive vaikeustason nostosta tai vaikeustason valintamahdollisuudesta. Jos ja toivottavasti kun peliin uusia ominaisuuksia lisätään, niin olisi toivottavaa, että noiden ominaisuuksien taidokas hyödyntäminen olisi oikeasti tärkeää, mikäli Riimukallion mestariksi mielii.

Anteeksi pitkä viesti.

pululu...@gmail.com

unread,
Feb 3, 2014, 5:57:31 PM2/3/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Bugiraportti: Hobittini Ime Kivimies muuttuu Maagin Vasamaksi pelin lataamisen yhteydessä. Jos et saa toistettua bugia, niin voin yrittää löytää missä yhteyksissä näin pääsee käymään.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 4, 2014, 2:31:41 PM2/4/14
to
Jerelle: Moninpeli olisi kyllä kova sana. Kiitos kommenteista!

Seppo Suorsa

unread,
Feb 4, 2014, 2:38:01 PM2/4/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Keiolle:

Hyvin perusteluja parannusehdotuksia. Juuri tuollainen hitaampi koulutus voisi olla hyvä, Areena 5:n hetkessä tapahtuva douppaus ei tosiaan ollut optimaalinen ratkaisu. Noin yleisesti ottaen peliin on tarkoitus tuoda sekä wanhoja hyvä Areena 5.n ominaisuuksia että myöskin uutta jäynää sopivassa suhteessa. Toki nykyisessäkin versiossa on jo uusia juttuja mukana.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 4, 2014, 2:41:39 PM2/4/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Petrille:

Jeps, Areena 5 oli laajempi ominaisuuksiltaan, mutta eiköhän seiskakin vielä ponnista eteenpäin.

Uskon todeksi. Kaikkien aikojen koodit osaa valitettavasti tällä hetkellä näyttää vain aktiiviset gladiaattorit. Eläkeläisistä joutuu pitämään itse kirjaa kynällä ja paperilla. :)

Kiitos kommenteista ja kannustuksesta, yritetään parhaamme!


Seppo Suorsa

unread,
Feb 4, 2014, 2:45:13 PM2/4/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kaille:

Mielenkiintoinen vaihtoehto pelkästään koulussa tapahtuvalle omianisuuksien nostolle, laitetaan mietintämyssyyn.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 4, 2014, 2:53:15 PM2/4/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Roopelle:

Kiitoksia kehuista! Graafisistä edistysaskeleista on kiittäminen Vesan hienoa panosta.

Koulusta sinulla onkin aikalailla samanlaisia ajatuksia kuin tässä ketjussa on jo esitetty, tuohon suuntaanpa sitä kannattaisi viedä.

CUP, reservigladiaattorit, useampi loitsu ja vaikeustason valinta ovat näemmä aika monen toivelistalla, laitetaanpa asiasta merkintä...

Manan regeneroitumin on hyvä idea. Hassua ettei ole tullut aikaisemmin mieleen. Se voisi tuoda mukavasti lisää taktikoitavaa, kun yrittää viivytellä siihen asti että velho jaksaa taas tehdä loitsun.

Pitkä viesti anteeksiannettu.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 4, 2014, 2:57:00 PM2/4/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Pululle:

Huih, tutkinpa asiaa. Kyselen tarkempia tietoja jos en saa toistettua.

santer...@gmail.com

unread,
Feb 4, 2014, 3:18:00 PM2/4/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Iso peukku uudesta pelistä!

Muutama tiimi tullut jo rullattua läpi, ja vanhat kikat toimivat edelleen, se on siis plussaa.

Varamiehiä täälläkin kaivataan, ykkösdivariin nousu vei jo tokan matsin jälkeen kaikki kuukausiksi lasarettiin. Yksi mies toisessa matsissa olisi voinut kääntää vielä ottelun kulun!

Cup on tosiaan mahtava homma, sen tyylistä tavaraa lisää.

Itse en kaipaa koulua lainkaan, mutta ominaisuudet voisivat kehittyä iän myötä - esim. mana jatkuvasti joka vuosi, ketteryys ja voima esim. joka toinen vuosi.

Jousimiehet ovat yhä melko hyödyttömiä loppusarjoissa, verrattuna kovan luokan mörssäreihin. Tämä nyt ei sinänsä ongelma, lähinnä huomio.

Kiitos vaan uudesta pelistä, en PayPalia käytä mutta tarjoan kyllä bissen jos saan mahdollisuuden!

mikko....@gmail.com

unread,
Feb 5, 2014, 6:48:59 AM2/5/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Tuli tälläinen ehkä hieman tyhmä aivopieru, mutta mitäpä jos loukkaantuneita gladiaattoreita voisi parantaa (hierojalla?) rahalla? Vaikkapa niin että yhden kierroksen pikainen parantaminen maksaisi 200 ja esimerkiksi neljän kierroksen parantaminen heti maksaisi 800.

ville.ni...@gmail.com

unread,
Feb 6, 2014, 5:50:11 AM2/6/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Jäi itellä vähän kaivelemaan juuri tuo tavaroiden myynnin puuttuminen, mikä olikin jo mainittu, mutta myös semmonen juttu olis kiva, että niitä aseita tai varusteita vois siirrellä hahmolta toiselle.

Sitten siitä kouluhommasta mietin, että rajallinen kyvyn nostaminen per taistelu (tai taistelun väli) tiettyyn (kyvyn mukaan nousevaan) hintaan vois olla kohdillaan? Mutta tuo taistelussa kehittyminenkin kuulostaa ihan pätevältä.

Maagin yhden loitsun rajoitetta voisi ehkä korjata sillä että manan määräkin olisi nostettavissa kokemuksella tai koululla?

Niin ja se moninpeli olis hyvä.

Todella hieno juttu, että Areena -sarja jatkuu!

ilari.t...@gmail.com

unread,
Feb 6, 2014, 10:12:47 PM2/6/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Itselläni särähti vähän silmään muutama seikka:

Tuntuu, että rahaa on hankittava antamalla tapot aina yhdelle hahmolle. Ehkä otteluista voisi palkita eri tavoin, esimerkiksi lääkärikulujen pienenemisellä, jos kaikki on tolpillaan?

Tuntuu, että kannattaa tehdä vain yksi mörssäri ja varustaa muut tyypit kohtuullisilla panssareilla, mahdollisimman kovalla hp:lla ja huonoimmalla jousella ottamaan vastaan vihollisen kaukohyökkäykset, ehkä yksi supportti mukaan lisäämään ykkösmiehen panssaria. Viholliset eivät siis välitä siitä, että hahmot eivät pysty käytännössä tekemään vahinkoa heihin (ylemmissä divareissa),vaan siitä minkä tyyppinen ase niillä on kädessä. Ainakin havaitsin asian näin.

Kuten aiemmin on tullut jo ilmi, useampien hahmojen lisääminen taistelun tuoksintaan saattaisi vähentää tällaista, kun variaatioita olisi enemmän ja taktiikkaa joutuisi muuttamaan.

Jonkinlainen level up -systeemi rajallisella tasomäärällä olisi hyvä niin, ettei aivan kaikkea voisi kohentaa täyteen mutta voisi itse päättää, mitä hahmo oppii. Ja jos taikavoimilta voisi jotenkin suojautua varusteiden avulla tehokkaammin tai vastustuskykyä kehittää, olisi myös bueno.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 7, 2014, 3:07:58 PM2/7/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos taas kommenteista! 

Sekalaisia huomioita:
- Ominaisuuksien kehittyminen itsekseen on hauska idea, toisaalta voisivat taas laskea iäkkäämillä kavereilla...
- Loukkaantumisten parantaminen on ehkä vähän liian helppo tapa selvitä niistä, varamiehet ovat kiinnostavampi optio.
- Tavaroiden vaihtaminen veisi pelistä paljon sitä uuden sukupolven sisäänajon tuskaa, mikä on yksi pelin parhaista puolista. :) Tavaroiden myyminen pitäisi kyllä tehdä.
- Viholliset pyrkivät arvioimaan kuka vastustajista on 'vaarallisin' ja kehen saa helpoiten vahinkoa / vaikutusta. Eli pelkästään aseen tyyppi ei vaikuta siihen.
- Varusteet jotka suojaisivat loitsuilta olisivat kieltämättä hyvä lisä.


Seppo Suorsa

unread,
Feb 8, 2014, 3:19:33 PM2/8/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Areena 7:n ensimmäinen päivitysversio 1.01 on nähnyt päivänvalon.

Tärkeimmät muutokset:
- 10 tallennuspaikkaa kaikille
- Uusia rotuja: Kannattajille Muumio, kaikille Amazoni
- Uusi login-ruutu
- Korjattu Ime Kesto -loitsun tallentamisbugi

Hauskoja pelihetkiä!

niem...@gmail.com

unread,
Feb 10, 2014, 12:06:22 PM2/10/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Mites olisi semmoinen idea että jousilla ei voisi ampua ketä vain mapissa, jos ei ole suoraa line of sightia, tällöin voisit taktikoida suojaamalla omaa jousimiestäsi sijoittamalla kivihirviö tankkisi sen eteen esimerkiksi. Oman gladiaattorisi läpi voisit kuitenkin ampua. Jotenkin nuo jousimiehet ovat vain vähän tylsiä tällä hetkellä vaikka törkeän hyviä ovatkin. Mahdollisuus järjestellä gladiaattorisi ennen taistelun alkua myös tukisi tätä ideaa.

mikko....@gmail.com

unread,
Feb 10, 2014, 2:39:54 PM2/10/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Olisiko musiikinvaimennuspainiketta mahdollista saada aloitusruutuun? Itselläni kun on tapana kuunnella muuta musiikkia taustalla ja tuppaan aloittamaan pelin alusta kunnes saan taktiikkaani sopivan/sopivat gladiaattorit alussa niin tuo musiikki pärähtää kokoajan soimaan. Lisäksi edelläkin mainittu mahdollisuus gladiaattorien omakätiseen sijoitteluun olisi mukava lisä.

konstap...@gmail.com

unread,
Feb 11, 2014, 2:38:25 AM2/11/14
to arena-ga...@googlegroups.com
kiitos sepi että jaksat tehdä areenoita ilokseni!
pelattu on pikkujonnesta saakka eikä vieläkään loppua managerin uralle näy.
semmoista kysymystä että onko noi pelimusat sun itse omin pikku kätösin väsäämiä?
itse tykkäsin kyllä ja tulikin tuossa mielipuoleen että jos haluat voin tosi fanin lailla sulle ilmaiseksi tarjota säveltäjän palveluita meiningillä saat valmiin tuotteen ja sit joko tykkäät tai et :)
-Konsta

s.ru...@hotmail.com

unread,
Feb 11, 2014, 5:00:33 AM2/11/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Terve!

Ensimmäiseksi haluan kiittää sinua Seppo lukuisista lapsuuden ja nuoruuden peli-illoista luomasi sarjan parissa! Pitkään on uutta osaa sarjaan toivottu, ja odotus on vihdoin palkittu. Ja eihän tuo pettymys ollut, loistava peli jälleen kerran. Vastoin monen muun pelaajan tuntemuksia itseäni ei juurikaan tuo koulun puuttuminen, gladiaattoreiden määrä tai yhteen taikaan sitoutuminen haitannut.

Muutaman ensimmäisen sarjamestaruuden jälkeen joudun yhtymään monen muun näkemykseen siitä, että läpipeluu on hieman liian helppoa. Monet pelaajat ovat tietysti myöskin pelisarjan konkareita, joka myöskin varmasti vaikuttaa mielipiteisiin. Oletko harkinnut ajatusta jonkinlaisen "legendary moden" tms. luomisesta peliin? Uskon, että tällaisella moodilla uuden areenan uudelleenpelaamisarvo kasvaisi moninkertaisesti, erityisesti pelisarjan konkareiden kohdalla. Ideana olisi tehdä monin eri keinoin mestaruuden tavoittelusta hankalampaa, esimerkiksi:

1) Vastustajien varusteiden keskimääräinen taso huomattavasti korkeammaksi alusta alkaen

2) Vastustajien gladiaattoreiden taitotaso korkeammaksi

3) Vähemmän rahaa voitoista, lipputuloista, kaadoista yms.

Tuossa muutamia ideoita, kiitoksia vielä uudesta Areenasta!


Terveisin
S. Ruohola

Seppo Suorsa

unread,
Feb 12, 2014, 2:59:06 PM2/12/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos taas kommenteista kaikille.

- Line-of-sight olisi tietysti sikäli järkevää, että kentällä on puita ja kiviäkin haitolla.
- Mute-nappi olisi sikäli hassu aloitusruudussa, ettei siinä ole vielä musiikkiä mitä mykistää. Mutta ymmärrän kyllä pointin.
- Pelimusiikkien säveltäjät löytyvät Credits-ikkunasta, pois se minusta että osaisin moisia tehdä. Omia tuotoksia saa toki lähettää. :)
- Vaikeustaso olisi kyllä tärkeä ominaisuus, konkarit valittelevat helppoutta ja uudet pelaajat vaikeutta. Tähän pyritään panostamaan.

Mukava kuulla että Areena-pelit ovat viihdyttäneet jo pitkään!

ant...@gmail.com

unread,
Feb 17, 2014, 5:41:32 AM2/17/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Mahtava peli! Rotujen väliset vuorovaikutukset mallia "lounas ei saa puhua" ovat hieno lisä.

Kuukauden rotua kaipailisin minäkin. Jos tuntuu, että tuplavahingolla on liian suuri vaikutus, Joulupukin yms. siunaus voisi tuoda vaikka +50% damagea (pyöristettynä ylöspäin).

Rotujen vuorovaikutuksista: örkit voisivat vihata haltioita (ehkä jopa -10 ja tasapainoksi sitten toinen +5 jollekin muulle rodulle), ainakin taustatarinan puolesta.

Jos teet helpon vaikeustason, niin kannattaa tehdä jonkinlaista helpotusta eläkesysteemiin. Esim: voi lahjoa gladiaattorit jäämään max. 40-vuotiaaksi, hinta nousee iän ja liigan mukaan, lisävaatimuksena moraali ei saa olla miinuksen puolella.

P.S. Ilmaveivi voittaa kaikkien aikojen parhaan loitsun nimen

dark...@gmail.com

unread,
Feb 18, 2014, 12:16:23 PM2/18/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos Seppo & Co mahtavasta pelistä! Samaa kauraahan tämä on, mutta niin pirun maittavaa sellaista.

Risuja ja ruusuja:
Isommat tilastot on mahtava juttu, mutta nyt on vähän rikki. Ladatessa joukkeen kaikki (ainakin omat) eläköityneet gladiaattorit häviävät tilastoista. Kaipaisin myös pelkästään oman tiimin kattavia tilastoja. Olis hauska kattoa minkänimistä jantteria tiimissä on ollut uran aikana ja miten ne on pärjänny.

Enemmän ukkoja reserviin. Nyt tulee liian monta vaillinaista matsia tai jopa luovutusvoittoja puolin ja toisin. Ei kauhean mielekästä pelaamista. Toisi myös haastetta kun pitäisi vähän huonommilla urhoilla välillä pärjätä :)

Cup ehdottomasti takaisin! Alkupelissä kiva ottaa turpaan lopulta ylempien liigojen jengeiltä kun taas loppupelissä pätkiä sillä huipputiimillä mutasarjan jengejä maanrakoon. Näissä olisi myös hyvä mahdollisuus peluuttaa sitä reserviä ja kerätä niillekkin vähän kokemusta.

Kiitos & Kumarrus. Tukekaapa kaikki areenamiehet ja naiset tätä projektia niin nähdään vielä päivityksiä! ^^ Areena is back!

Seppo Suorsa

unread,
Feb 18, 2014, 2:24:29 PM2/18/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Jeh, ehkä se 50% voisi olla kuukauden rodulle parempi kuin tuplat, niin ei olisi liian paljon kiinni sen osumisesta kohdilleen.

Örkeillä olisi tosiaan hyvä syy vihata haltioita, jostain syystä asia on unohtunut. Muistutanpa örkkejä asiasta ensi tilassa.

Jospa huomenna on taas ilmaveivi-tunnelmaa Venäjää vastaan...

Terävä huomio, eläköityneet eivät näy tilastossa. Tuo olisi kyllä hyvä korjata, myös tuo laajempi historiikki omista jannuista on ollut mielessä.

Reservi ja Cup näyttävät toistuvan toiveissa, pidetään mielessä.

Kiitos kommenteista!

saarela.j...@gmail.com

unread,
Feb 20, 2014, 4:06:22 PM2/20/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Oliko tässä seiskassa käytössä gladiaattorin suosimat aseet? Liian monesti olen tankannut gladiaattorin kunnon aseille vain huomatakseni osumaprosentin tippuvan naurettaviin lukemiin.

Chrome + android tblt.

superf...@gmail.com

unread,
Feb 22, 2014, 3:35:59 PM2/22/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Noniin, nyt on peli "läpi", joten voi kommentoida tuntoja.

Mahdollisuus palkata muutama lisägladiaattori olisi kiva, nykyiseltään etenkin kauden loppupäässä saa kohdata yksinäisiä vastustajia melko usein, joskus jopa tulee luovutusvoittoja. Rakkaudellani Kivihirviön Voima -loitsuun voi olla jotain tekemistä asian kanssa tosin.

Mikäli CUP tulee myöhemmin takaisin peliin, myös eläintaistelut voisivat tehdä paluun. CUP-ista tippuneet joukkueet voisivat seuraavien CUP-otteluiden tilalla hankkia kokemusta ja pientä tienistiä hakkaamalla kirahveeja, kilpikonnia, oravoita ja siilejä.

Henkilökohtaisesti en nauti gladiaattoreiden moraalibonuksista tiettyjen rotujen ollessa joukkueessa. Vähentää mahdollisuuksia koota haluamansa näköinen tiimi ja en usko AI:n osaavan ottaa sitä huomioon rakentaessaan joukkuetta.

Rotujen vähäinen määrä on varmasti korjautumassa ilman ehdotuksiakin mikäli jaksat/haluat jatkaa pelin kehittämistä. Mainitsen nyt kuitenkin, että suosikki rotuni Kaamio puuttuu;)

Peli on hienon näköinen, rotujen kuvaukset ovat hauskoja, musiikkikin on ärsyttävän rauhoittava jne. Mutta paljon on vielä tehtävää, jos meinaat kehittää tämän legendaarisen Arena 5:sen tasolle.

Kiitos viihdyttävästä ja nostalgian täyttämästä elämyksestä.
Postaus oli tarkoitettu rakentavaksi kritiikiksi, ei vaatimuslistaksi.

Seppo Suorsa

unread,
Feb 23, 2014, 2:31:41 PM2/23/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Eri rodut saavat tiettyjä bonuksia eri alkukykyihin, mukana on tietysti myös aina satunnaisuutta. Tabletilla pelatessa jäävät tooltipit näkymättä, ja eri aselajien kyvyt kerrotaan tällä hetkellä valitettavasti vain tooltipeissä. Eli tässä olisi parantamisen varaa. Muutenhan peli toimiikin ihan ok tabletillakin.

Eläintappelut voisivat piristää päivää, kukapa ei tykkäisi löylyttää oravia.

Toivottavasti Kaamiotkin oppivat jossain vaiheessa reitin Areenalle.

Kiitos kommenteista!

superf...@gmail.com

unread,
Feb 23, 2014, 3:01:01 PM2/23/14
to arena-ga...@googlegroups.com
"LOPULLISET PISTEESI ovat 952766. Tämä tarkoittaa että TODELLINEN VAHVUUTESI MANAGERINA on yhtä suuri kuin rodun KIVIMIES voima!!
Fantastisen mahtavaa, sinä teit sen! Voitit himoitun Sarjamestaruuden! Onneksi Olkoon! Tuloksesi oikeuttaa MESTAREIDEN MARMORITAULULLE! Saavutit listan 148. sijan!"

Meni paremmin kuin edellinen läpipeluu Kivimiehen voimalla boostatuilla tankkigladiaattoreilla, silloin tuli sijoitukseksi joku +700. Nyt oli taktiikkana hobitti ja haltia jousilla, ja velvo ja druidi ukkosvasamoilla. Ensin ammuttiin naamalle puskevat viholliset palasiksi, ja pitkän matkan hyökkääjät nujerrettiin sen jälkeen helposti ylivoimalla. Vuonna 906 tuli saavutettua mestaruus.

Mieleen tulleet parannusehdotukset; örkeillä olisi kuvauksiensa ja historiansa puolesta syytä vihata haltioita, ja goblinit voisivat vihata kääpiöitä. Toimisi ehkä myös toisinkin päin.

Kuten täällä on jo ehdodettu, koulussa voisi käydä vain kerran ennen ottelua ja jos silloinkin tekee pelistä liian helppoa, sen voisi myös rajoittaa vain taistelusta sivuun jääville gladiaattoreille (mikäli ne tulevat koskaan peliin).

Manan palautuminen hoidettiin edesmenneessä Areena Onlinessä siten, että skippaamalla vuoron sai 10% gladiaattorin manasta takaisin. En kyllä osaa sanoa olisiko se hyvä vai huono käytäntö, maagit iskevät nykyiseltäänkin helvetin kovaa ja loitsut ovat halpoja.

superf...@gmail.com

unread,
Feb 23, 2014, 4:32:37 PM2/23/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Lisään vielä, että edellisellä vuorolla liikkuville gladiaattoreille voisi antaa jonkinsuuruisen buffin, joka estäisi nuolia ja taikoja osumasta. Voittaminen pelkillä ampujilla tuntui vähän liian helpolta minusta.

superf...@gmail.com

unread,
Feb 24, 2014, 3:27:37 PM2/24/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Anteeksi, että spämmään tämän tukkoon, mutta;

"LOPULLISET PISTEESI ovat 982541. Tämä tarkoittaa että TODELLINEN VAHVUUTESI MANAGERINA on yhtä suuri kuin rodun KIVIMIES voima!!
Fantastisen mahtavaa, sinä teit sen! Voitit himoitun Sarjamestaruuden! Onneksi Olkoon! Tuloksesi oikeuttaa MESTAREIDEN MARMORITAULULLE! Saavutit listan 9. sijan!"

Tällä kertaa taktiikkana oli mörssäri minotauri ja velho, druidi ja noita heittämässä ilmaveiviä. Druidi pari kertaa kupsahti kun nopeat ampujat saivat ensimmäisen vuoron, mutta muuten eivät paljoa liikkuneet. Yhtään ottelua ei hävitty pelin aikana.

Mietteet mitä tässä on nyt pinnassa ovat lähinnä ne, että taikatemput ovat aivan liian halpoja tehoonsa nähden ja vaativat jonkinnäköistä tasapainotusta.
Aloittelurahoilla saisi 2 taikuria heittämään ilmaveiviä jos sattuu sopivat värväykseen, ja peli läpäisty. Hinnoittelumekaniikkakin on huono, kun tuplasti tehokkaampi loitsu maksaa vain tuplahinnan jne.

dark...@gmail.com

unread,
Feb 24, 2014, 8:46:58 PM2/24/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Toiseksi edellisessä pelissä kokeilin yhtä päägladiaattoria (ritari) ja kaksi taikojaa sitä boostaamassa (suoja, voima) ja loppupeliin tuli ostettua vielä yksi veivaaja. Tuntui että meni suht nopeaan. Kaksi sarjaa piti pelata vain uudestaan. Tuo minotauri + 3 veivaajaa oli kyllä vielä nopeampi ja koko peli meni läpi ilman tappioita. Eli jotain tasapainoa voisi harkita etenkin tuohon ilmaveiviin.

juh...@windowslive.com

unread,
Feb 27, 2014, 4:46:04 AM2/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Hienoa nähdä että vanha kunnon Areena on yhä elossa ja voimissaan! Uusi versio on vienyt audiovisuaalisen puolen uusiin sfääreihin, joten nyt vain tavoittelemaan pelimekaniikankin saattamista Areena 5:sen suuruuden tasolle. Tämän jälkeen voisi sitten lisäillä täysin uusia ominaisuuksia, kuten vaikkapa rotukohtaisia passiiviominaisuuksia ja kykyjä tai asetyyppejä ja loitsuja.

juho.p...@gmail.com

unread,
Feb 27, 2014, 12:56:35 PM2/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Hienoa, että Seppo jaksaa vielä kehittää.

Aikoinaan tuli Areena 4 (muistaakseni) hakattua puhki edestakaisin kaverin kanssa ja yksin. Voisin allekirjoittaa muutaman toiveen täältä aiemmista keskusteluista:
- Koulu
- Cup
- Useampi gladiaattori
- Lisää verta. Parhuutta oli kun vastustaja räjähti mahtinuijan huitaisulla

Olen aiemmin pelaillut Clash of Clansia ja Hattrickiä jonkin verran. Niistä olisi parisen ajatusta peliin..

Entä jos:
- taistelu olisi joka ilta tiettyyn aikaan (vrt. hatrick, cup-peli tiistaisin ja sarja peli lauantaisin)
- taistelussa ei ohjata yksittäistä gladiaattoria, vaan annettaisiin ohjeet kuinka pelaaja toimii taistelussa (pysy taustalla, käytä loitsuja esim.) AI hoitaisi varsinaisen taistelun
- taisteluja voisi katsella reaaliajassa tai katsoa lopputuloksen replayna
- taistelut käytäisiin pääasiassa ihmisvastustajia vastaan, jos ihmisvastustajia ei riitä, niin silloin voisi tulla vastaan botti





Seppo Suorsa

unread,
Feb 27, 2014, 2:08:18 PM2/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Täällähän on esitelty päteviä taktiikoita. Ilmaveivi taitaa olla tosiaan parhaita loitsuja pelissä, jonkinlaista heikennystä voisi miettiä. Ehkä manankulutus ja hinta puolitoistakertaiseksi.

Toivotaan että saadaan noita paljon toivottuja ominaisuuksia lisättyä mahdollisimman joutuisasti.

Itsekin pelailen Hattrickiä, siinä toimii tuollainen hidastempoinen sarjasysteemi kyllä hyvin. Se toki muuttaisi peliä aika perusteellisesti ja noiden etukäteiskäskyjen pitäisi olla hyvin monipuolisia. Hienoahan tuossa olisi se, että pääsisi matsaamaan muita pelaajia vastaan.

valtteri....@gmail.com

unread,
Mar 7, 2014, 4:33:25 AM3/7/14
to arena-ga...@googlegroups.com
En löytänyt, mutta onko missään nähtävissä kokonais mestaruuksien määrää?

Seppo Suorsa

unread,
Mar 9, 2014, 5:20:40 AM3/9/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Joukkuekohtaisia tilastoja ei vielä pelissä ole, siinäpä olisi myös hauska ominaisuus lisättäväksi.

Seppo Suorsa

unread,
Mar 14, 2014, 4:06:31 PM3/14/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Arocka pelailee Areena 7:ää Youtubessa tähän malliin:

noo...@hotmail.com

unread,
Mar 20, 2014, 7:08:27 PM3/20/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Pelin huonoja puolia /missä mielestäni on vielä kehittämisen varaa:

-Ominaisuuksia karsittu runsaalla kädellä(kuukauden rotu, koulutus, tarjoukset yms).

-Varsijouset liian tehokkaita(lävistävät haarniskat jousia paremmin, koska jousien täytyy lävistää haarniska joka vuorolla, varsijousi iskee kunnolla läpi joka toinen vuoro), lisäksi ovat vielä halpojakin.

-Liian helppo kokeneelle pelaajalle,(vaikeusaste olisi kiva, vielä parempi, jos se ei muuta vain ansaittua rahamäärää) 4 gladiaattorin varsijousitiimillä sarjamestaruus tulee ennenkuin ensimmäiset gladiaattorit kerkeävät edes eläköityä(jos palkattu nuorina). Myös rahaa tulee varsin helposti.

-Vastustajilla liian usein taistelukentällä 0-2 gladiaattoria /massiiviset, ja jatkuvat loukkaantumiset ovat ongelma(etenkin vastapuolen), koska "ylimääräisiä" gladiaattoreita ei voi palkata.

-Ei juurikaan peliarvoa enää sarjamestaruuden jälkeen, ei minkäänlaista vastusta.

Nuo kun vielä korjataan, niin areena hipoo täydellisyyttä.
Sen verran olen areena 5:sta pelaillut, että tuin 1$.

Seppo Suorsa

unread,
Mar 23, 2014, 5:28:30 AM3/23/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos kommenteista! Yhteenvetona voisi sanoa että Areena 5:n ominaisuuksia kaivataan sielläkin suunnalla.

Varsijousia ei sinällään muistaakseni ole paljoa moitittu liiasta tehokkuudesta. Jousiin verrattuna niissä on se huono puoli että koska laukauksia per taistelu tulee vähemmän, niin ampumiskyky kehittyy keskimäärin hitaammin.

Yksi noista halutuista ominaisuuksista tulee seuraavassa, piakkoin julkaistavassa päivityksessä mukaan peliin. Ja myös muut ovat korkealla prioriteeteissa.

Seppo Suorsa

unread,
Mar 24, 2014, 3:32:55 PM3/24/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Versio 1.02 on nyt julkaistu, tällaista uutta on tarjolla:

- Pelaaminen ilman Gmail-kirjautumista
- Kirjaudu lennosta jos haluat joukkueen talteen
- Kierroksittain vaihtuvia tarjouksia varusteista
- Gladiaattorin kyvyt saa nyt auki myös gladiaattorimenusta tooltippien lisäksi
- Uutta managerointimusiikkia
- Mahdollisuus Facebook-tykkäykseen
- Sekalaisia pikkuviilauksia

Hauskoja pelihetkiä!

dark...@gmail.com

unread,
Mar 27, 2014, 7:36:37 PM3/27/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Hyvä että jaksat Seppo päivitellä. Itsellä lähtee uusintakierros heti kun tulee lisää 'oikeaa' sisältöä. Tärkeimpänä viilauksena ne varagladiaattorit.

angr...@gmail.com

unread,
Apr 5, 2014, 8:06:23 PM4/5/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Cuppi, useammat loitsut per hahmo, suurempi gladiaattorimaksimi ja muut peliä syventävät jutut mukaan. Moninpeli olisi kova juttu. Tietty sittenkin toimisi lähinnä nostalgian voimalla, joten voisi ihan perusmekaniikkaa syventää. Fantasiagladiaattorimanageripelissä on edelleen vetovoimaa ja tämä voisi olla isompikin juttu.

Seppo Suorsa

unread,
Apr 6, 2014, 4:22:09 PM4/6/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos kommenteista. Uusi päivitys on tulossa taas piakkoin, mukaan livahtaa taas yksi Areena 5:n ominaisuus. :)

erja...@gmail.com

unread,
Apr 7, 2014, 6:18:28 AM4/7/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Äärimmäisen hienoa, että legenda on puhallettu eloon ! :) Kuten yllä on moneen kertaan mainittu, peli suorastaan huutaa reservigladiaattoreita.

Tuota koulun puuttumista pohdiskelin ja tulin siihen lopputulokseen, että roolipelimäinen kokemuspisteiden keräys olisi todella hieno ominaisuus. Gladiaattorin saavutettua uuden tason, manageri saisi päättää mihin taitoon (kesto, mana, nopeus, voima) uuden taitopisteen sijoittaa. Lieneeköhän liian monimutkainen ominaisuus lisättäväksi, ottaen huomioon pelimekaniikan ?

P.S. Kunpa MHM Online edistyisi yhtä määrätietoisesti, niin suomipelirintaman kaksi kovaa olisi taas orjuuttamassa allekirjoittaneen ruudun ääreen.

erja...@gmail.com

unread,
Apr 7, 2014, 6:25:19 AM4/7/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Tärkein asia jäi vielä sanomatta ! Miten ihmeessä Mithril-haarniska ei ole paras suoja ?!! Ilmeisesti Skyrimit on pelattu, kun siellä keikkuu loharipanssari kärjessä, mutta pelin muuten kumartaessa nöyrästi Keski-Maahan päin, jäi tämä yksityiskohta ihmetyttämään. :P

Seppo Suorsa

unread,
Apr 13, 2014, 6:02:12 AM4/13/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ohops, olen unohtanut vastata tärkeään kysymykseen. Skyrimiä on kyllä sinällään pelattu, mutta loharipanssarin kovuus juontaa juurensa ammoiseen RuneQuest-kampanjaan, jossa eräällä hahmolla oli valtaisa vimma tehdä itselleen panssari lohikäärmeennahasta. Terkkuja Mikolle jos satut lukemaan.

Olen hahmotellut reservijampoille hieman Jagged Alliance 2 -tyyppistä ratkaisua, jossa heidät voisi laitta kierroksen ajaksi treenaamaan/tekemään erinäisiä juttuja. Ominaisuuksien ja kykyjen reenaus olisivat ainakin selkeitä hommia.

Kiitos kommenteista!

skytur...@gmail.com

unread,
Apr 16, 2014, 3:27:43 PM4/16/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ensinnäkin suuret kiitokset siitä, että Seppo jaksaa vieläkin tätä sarjaa tehdä. Kakkosesta asti hakattu, ja kyllä tämä vieläkin jaksaa innostaa. Täällä on jo aika hyvin mainittu mitä ihmiset kaipaavat ja aika samoilla linjoilla olen. Ehkä liikaa lähdetty virtaviivaistamaan alunperin, mutta ilmeisesti parannuksia on luvassa ajan kanssa.

Tykkäsin ehdottomasti tarjouskilpailusta muiden joukkueiden kanssa, varsinkin jos reservi otetaan mukaan. Taisteluissakin olisi kiva olla se kuusi jamppaa mukana, ja muodostelmien muokkaus.

Koulun poistamisen ymmärrän, ja osittain sen kannalla olenkin myös. Entä jos kykyjä voisi nostaa taisteluista saaduilla kokemuspisteillä? Iäkkäämmät gladiaattorit eivät ehtisi hankkia tarpeeksi kokemusta, että taidot saisi tappiin asti, kun taas nuoremmat ehtisivät kehittyä enemmän. Hyvällä tasapainotuksella voisi toimia. Ikä ja aloituskyvyt olisivat siis yhä tärkeitä.

Siinä omia mietteitä, keep up the good work!

kimmo.p...@gmail.com

unread,
Apr 17, 2014, 1:02:17 AM4/17/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kannatetaan ideaa, että koulun sijaan kokemuspisteitä saisi itse sijoittaa taistelun jälkeen. Sehän nostaisi pelin roolipelielementin uudelle tasolle! Toki koulu voisi olla mukana varsin heikosti kannattavana versiona, jotta gladiaattorin yhtä huonoa ominaisuutta voisi parantaa kalliilla hinnalla.

Pidän myös ideasta, jossa taistelun väliin jättävät gladiaattorit saisivat treenata kykyjään. Toki moraali voi silti laskea, kun ei pääse taisteluun.

Seppo Suorsa

unread,
Apr 22, 2014, 1:30:16 PM4/22/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Virtaviivaistaminen johtuu lähinnä siitä ettei kaikkia juttuja ole vielä ehditty tehdä, mutta toivossa on hyvä elää...

Itse pidän enemmän roolipelirintamallakin RuneQuestin tyylisestä "kyvyt kehittyvät käyttämällä" kuin D&D-tyylisestä "levutat kun keräät tarpeeksi expaa, sitten voit nostaa mitä kykyjä vaan" -ideologiasta. Tämä näkyy myös Areenassa, eli tarkoitus olisi että jatkossakin kyvyt kehittyvät taisteluissa käyttämällä ja tosiaan mahdollisesti uutena juttuna reservissä treenailemalla.

Kiitos kannustuksesta!

Seppo Suorsa

unread,
Apr 26, 2014, 10:24:52 AM4/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Tervehdys, Areena 7:n versio 1.03 on julkaistu!

Kyseessä on pienimuotoinen päivitys, jossa tärkeimpänä uutuutena on Areena 5:sta tuttu Kuukauden Rotu. Sitten Areena 5:n päivien jumaluuksien voimat ovat hieman heikentyneet, sillä siunattu rotu tekee enää 1.5-kertaiset vahingot ja loitsuvaikutukset.

Tämän lisäksi ollaan mm. viilailtu hahmolomaketta.

Hauskoja pelihetkiä!

Perttu V

unread,
May 23, 2014, 3:53:50 AM5/23/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitoksia Sepolle! Hienoa, että tätä vanhaa klassikkoa yhä kehitetään.

Pari bugia ensin:
- Kauppias yrittää huijata. Hinnastossa levyhaarniska maksaa 1080 kultaa, mutta kauppias ei sitä suostu myymään alle 1200 kullan.
- Joskus ottelun kaikki kuvat eivät lataudu. Ilmeisesti kyse on hitaasta yhteydestä. Muutaman kerran olen joutunut taistelemaan näkymättömiä vihollisia vastaan. Voisikohan kuvat tallentaa paikalliseen välimuistiin, sitä mukaa kun niitä ladataan. Ei tarvitsisi niitä jokaisen ottelun alussa erikseen ladata.

Kehitysehdotuksia:
- JA2 tyylinen harjoittelu kuulostaa hyvälle!
- Näytön koon tunnistus ja pelin sovitus. Nykyisellään peli ei mahdu 7" tabletin ruudulle. Kyllä silläkin jotenkin pelaaminen onnistuu, mutta helpompaakin voisi olla.
- Rotujen väliset suhteet on hieno uusi lisä. Ehkä tätä voisi kehittää vielä lisää. Esim. Kääpiöiden ja haltioiden välinen erimielisyys näkyy myös taistelukentällä ja vauriot tuplautuvat. Lajitovereita ja muita kaverieta taas yritetään lyödä vähän varovaisemmin eli vauriot olisivat pienemmät.

Seppo Suorsa

unread,
May 25, 2014, 5:37:01 AM5/25/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Kiitos kommenteista!

Bugeista:
- Kauppiaan matikkapää on ilmeisesti loppunut tarjouksia laskiessa. Vai oliko kyse tarjoustuotteesta? Mutta hyvä tietää, tutkitaan ja laitetaan kuntoon seuraavassa päivityksessä.
- Kuvien laitailuongelmia tulee joskus hitaalla yhteydellä, varsinkin alussa. Pitää yrittää parantaa tältä osin.

Kehitysehdotuksista:
- Tottapa on että pienillä näytöillä joutuu skrollailemaan paljon. Nykyinen UI on suunniteltu tietylle minimiresolle, sitä ei olla valitettavasti ihan lähiaikoina muuttamassa.
- Hauska idea että rotujen väliset suhteet vaikuttaisivat noin konkreettisesti!

Perttu V

unread,
May 26, 2014, 1:03:46 PM5/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Ei ollut kyse tarjouksesta. Jostain syystä hintana vain näkyi 1080. Nyt näyttää taas 1200. Melko mystistä.

Seppo Suorsa

unread,
May 26, 2014, 1:31:54 PM5/26/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Aivan, sieltä löytyikin bugi. Kauppias ei osannut päivittää tarjoushintoja kuukauden vaihtuessa näytettäville listoille, eli vanhat tarjoushinnat jäivät näkyviin. Mutta osasi kyllä ovelasti laskea hinnat oikein kun alkoi hieromaan kauppoja.

Kiitos bugiraportista, tämä korjaantuu seuraavassa päivityksessä.

Seppo Suorsa

unread,
Jun 14, 2014, 9:08:23 AM6/14/14
to arena-ga...@googlegroups.com
Tervehdys!

Areena 7 v1.04 on julkaistu. Päivitys sisältää 13 uutta rotua, lisäksi kauppiaan sekoilu tarjousten kanssa on nyt korjattu.

Hauskoja pelihetkiä!
It is loading more messages.
0 new messages