Solvi la dubasencecojn

Darshak Parikh

to apert...@googlegroups.com
Mi parolis al Jacob pri la dubasencecoj de la vorto 'thanks' (kiel ĝi povas signifi tri aferoj.) Estas tiel, ĉar la tagger ne komprendas la malsamecon.
Mi foliumis la vikion pri ĝin, kaj mi pensas, ke ĝi povi solviĝi per du metodoj:
  1. Manredakti la TSX
  2. Retrejni la tagger, per pli da tekstaroj
Ĉu mi pensas en la korekta direkto? Kion proponas vi?

Hèctor Alòs i Font

to apertium_eo
Ekzistas du tipoj de dubasenceco.

La unua estas du vortoj kun malsamaj gramatikaj klasoj, ekz. la verbo clean kaj la adjektivo clean. Tion eblas fari per TSX. Alia solvo, estas uzi Constraint Grammar ( http://wiki.apertium.org/wiki/CG ), kiu estas multege pli potenca (kaj maŝinpostula). Uzo de CG ne estas regula Apertium-solvo, sed mi uzis ĝin kun la latinidaj lingvoj, kaj la rezultoj draste pliboniĝis. (Por esperanto > anglen, tio kompreneble ne estas problemo :) )

La dua tipo de dubasensenco estas la plursenseco de vortoj, ekz. "run" povas esti jen "kuri", jen "ruligi" (programon) ktp. Pri tio estas interesega nova ilo de Francis, kiu estas uzenda: http://wiki.apertium.org/wiki/Lexical_selection Ĝi similas al CG, sed estas multe pli simpla (kaj ne tiom potenca).

Hektor

Darshak Parikh

to apert...@googlegroups.com
Okej, do mi provos aldoni bazan CG-n kaj poste diros kiu okazas. Dankon, Hektor!