Kubiley bey ve diğer sunuculara teşekkür ve tebrikler...

1 view

alper

to Antalya Linux Kullanıcıları
Seminer'de sunum yapan Kubilay bey'in başarısı kuşkusuz ki
mükemmeldi.

Metef ve beyin takımı yöneticisi ( adını hatırlayamadım) haricinde
onlar da sanırım hazırlıksız geldi veya sunum konusu metef tarafında
hiç ilgi çekmeyecek kadar kötüydü dolayısıyla sunumu yapanı tamamen
suçlamak istemem ve diğerleri ise çok iyiydi. Tüm emeği geçenler en
içten tebrik ve teşekkürlerimi buradan iletmek istiyorum. Bunlar
olumlu yönlerdi.

Olumsuz diğer taraf Üniv. en dış girişteki güvenlikçi dışında
üniversite girişinden salona varana kadar en ufak bir yol gösterici
işarete rastlamadık. Üniversitenin kendi öğrencilerinden en az 7-8
kişiye sorarak geldim haberleri bile yoktu. Ben ve benim ile aynı anda
salona giren diğer 3 kişi de ( bunu salona girmeden az önce saptadım )
aynı şekilde yol iz bilmediklerinden başlangıcı kaçıracağız endişesini
bayağı yaşadık ve kaçırdık ta...

Bir diğer olumsuz taraf ise Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin
katılımı sağlanacak diye seminerin gündüz saattine denk getirilmesi,
oysa sanıyorum zorla tutup getirilen 5-10 öğrenci dışında
üniversiteden hiç öğrenci yoktu ve onlarda zaten yarım saat-40 dk.
içinde salonu boşalttılar. Dolayısıyla kendi okulumdan katılabilecek
ve hatta dışarıdan yani okul hayatıyla hiç ilgisi olmayan onlarca kişi
işlerini bırakamadığından gelememiş oldu.

Emeği geçenlere tekrar İÇTEN teşekkür ediyor ve bir sonraki seminerin
başlangıç aşamasından çıkıp daha teknik konular ve detaylar içerecek
şekilde ve mesai saati sonrasında tarih olarak da fazla uzamadan
yapılmasını umuyor, herkese başarılı çalışmalar diliyorum...

Ali E.İMREK

to antaly...@googlegroups.com
22.02.2009 tarihinde alper <kayde...@gmail.com> yazmış:

> Seminer'de sunum yapan Kubilay bey'in başarısı kuşkusuz ki
> mükemmeldi.

Seminere İstanbul'dan geliştiricilerin katılmasını sağlamak kolay
değil, bu konuda Görkem ve Akın beye ne kadar teşekkür edilse azdır,
çok açıkca onlar olmasa bu seminer gerçekleşmezdi. İşte kötü olan bu,
Antalya'da bu topluluğun kendi içinde etkinlikler yapabilmesi için
bizlerin de seminer verebilecek tecrübe ve bilgi birikimine sahip
olması gerekiyor, Kubilay bey özgürlükiçin topluluğunda aktif
görevleri olan birisi olarak İLK seminerini verdi, iyi veya kötü bir
yerden başlamak gerekiyordu.

> [...]
> suçlamak istemem ve diğerleri ise çok iyiydi. Tüm emeği geçenler en
> içten tebrik ve teşekkürlerimi buradan iletmek istiyorum. Bunlar

Ben MEGEP sunumunu merakla izledim açıkcası ilginç şeyler öğrendim,
ancak bu sunumun asıl yeri ve dinleyici kitlesi MEB ve meslek lisesi
öğretmenleri olduğundan seminere tam oturmamış gibi durduğu
söylenebilir, ama MEB seminer yaptı da katılmadık mı? :) Herhalde siz
veya meslek lisesi öğretmenleri MEB bünyesinde MEGEP ve Pardus konulu
bir seminer organize edebilirsiniz diye düşünüyorum.

> [...]
> salona giren diğer 3 kişi de ( bunu salona girmeden az önce saptadım )
> aynı şekilde yol iz bilmediklerinden başlangıcı kaçıracağız endişesini

Ben birkaç yerde yönlendirme tabelası gördüm, ama yolu bildiğimden pek
sağa sola da bakmadım, bu konuda son anda aklıma gelen bir fikir vardı
ama artık çok geçti, güvenlik kapılarına küçük bir kağıda basılmış
basit bir kroki bırakılıp kapıda semineri soranların eline
tutuşturulması herhalde en iyisiydi, artık bir daha ki sefere. Ama bu
büyük eksiklik olmuş gerçekten.

Ayrıca günvenlikçiler konusunda ne söyleseniz haklısınız, öğrenci
olmadığım için ne zaman kapıya yaklaşsam sinir harbine hazırlıyorum
kendimi.

Üniversite duyuru için büyük boy branda basmış, kapılara falan
asılacaktı ama brandayı beğenmeyerek asılmasına izin vermemişler, öyle
olunca öğrenciler ya hocalardan ya da panolardaki afişlerden
öğrenmişler, çoğu afiş de asıldığı yerden yırtılıp atılmış vs.

> [...]
> ve hatta dışarıdan yani okul hayatıyla hiç ilgisi olmayan onlarca kişi
> işlerini bırakamadığından gelememiş oldu.

Zorla tutulup getirilen öğrenci sayısı 100 civarıydı sanırım, böyle
bir uygulama doğru mu yanlış mı tartışılır ama bence tek kötü tarafı
Akın beyi biraz zorlaması oldu, zaten 2.sunuma kalmadılar.

Seminer organizasyonunu aslında neredeyse tek başına Ramazan yaptı,
dışarıdan benim biraz ve büyük ölçüde okuldan üniv.bilg.topluluk
başkanı Namık beyin sayesinde gerçekleşti. Bir daha ki sefere daha
geniş katılımlı bir hazırlık aşaması olursa bu sorunların hiçbirisi
yaşanmaz herhalde.

--
Ali E.İMREK

Şaban Ulutaş

to antaly...@googlegroups.com
seminerin saati konusunda, mesai saatleri dışına çıkartılmasının iyi olacağını düşünüyorum.
bi sonraki seminerde saatler uygun olurda biz de katılabiliriz inş.

2009/2/22 Ali E.İMREK <alierk...@gmail.com>

Şaban Ulutaş
Yazılım Mühendisi

http://saban.ulutas.net/
sa...@ulutas.net
************************************

Görkem Çetin

to antaly...@googlegroups.com

Merhaba

Bir sonraki organizasyonu iki günlük tasarlayıp, ilk gününü Cuma (özellikle öğrencilere yönelik seminerlerle), ikinci gününü ise Cumartesi (özellikle iş dünyasına yönelik seminerlerle) gününe denk gelecek şekilde ayarlayabiliriz.

Bu arada tüm organizasyon ekibine teşekkürler (isim isim verirsem unuttuklarım olacaktır). Eminim Bilgisayar Topluluğu (Antalya Linux grubu)'na ilgi bu seminerlerle artacaktır, dolayısıyla bir sonraki etkinliği daha fazla kişiyle, bu sefer ilk etkinliğin getirmiş olduğu deneyimle daha kaliteli yapma fırsatı olabilir.

Arkadaşların da belirttiği gibi ufak tefek aksilikler/aksaklıklar vardı, elbette (bundan sonra da) olacak. Önemli olan "bakalım yapabilir miyiz?" sorusuna yanıt aramaktı, yanıt da verilmiş oldu: Yeni arkadaşların da katılacağı, genişletilmiş bir ekiple Antalya'da her yıl bir Linux etkinliğine yer var.

İyi çalışmalar
Görkem

Kubilay KOCABALKAN

to antaly...@googlegroups.com

Sunday 22 February 2009 Tarihinde 02:28:12 yazmıştı:

> Seminer'de sunum yapan Kubilay bey'in başarısı kuşkusuz ki

> mükemmeldi.

Aslında Akın'ın sunumuydu mükemmel olan, ben daha önceki deneyimlerime nazaran çok heyecanlı ve tutuktum.

> [...]

> suçlamak istemem ve diğerleri ise çok iyiydi. Tüm emeği geçenler en

> içten tebrik ve teşekkürlerimi buradan iletmek istiyorum. Bunlar

Beyin takımı ile Özgürlükiçin Beyin bölümünü kastediyorsanız, Beyin Yöneticisi bendim yani Kubilay.

> [...]

> salona giren diğer 3 kişi de ( bunu salona girmeden az önce saptadım )

> aynı şekilde yol iz bilmediklerinden başlangıcı kaçıracağız endişesini

Seminerin BESYO'da olduğunu bilmesem kampüs içine girdiğimde bende kaybolurdum.

Bir sonraki seminere daha iyi hazırlanmış oluruz. Önemli olan böyle bir semineri düzenleyecek cesaretin bulunduğunu görmekti.

> [...]

> ve hatta dışarıdan yani okul hayatıyla hiç ilgisi olmayan onlarca kişi

> işlerini bırakamadığından gelememiş oldu.

Öğrencilik zor, onların ilgisini çekmek daha da zor. Belki kampüs içerisinde farklı etkinlikler ile birlikte verilecek kısa bir seminer ilgiyi daha

çok arttıracaktır.

Bir sonraki seminer görüşmek üzere.

--

Saygılarımla,

Kubilay KOCABALKAN

DOĞANLAR UPS

TESCOM KESİNTİSİZ GÜÇ KAYNAKLARI

AKDENİZ BÖLGESİ ÇÖZÜM ORTAĞI

kub...@kocabalkan.net

kub...@doganlarups.com

malama

to Antalya Linux Kullanıcıları
Antalya pardusculara selamlar.Guruba yeni katıldım.BESYOdaki seminere
bulundum.Emeği geçen herkese teşekkür ederim.Seminer pardus hakkında
ön bilgisi olmayan ama tanımak istiyen kişilere daha uygundu.Ben biraz
daha teknik ayrıntı beklentisi içinde idim.Üniversitede
çalışıyorum.pardus ile 1 yıldır windowsun sorunlarından zaman
bulabilisem uğraşıyorum.merak eden öğrencilere yardımcı olmaya
çalışıyorum.ama kendi sorunlarımı bile bazen çözemiyorum.Bu nedenle
yakınımda deneyimli bir arkadaş bulursam hem kendim için hem de pardus
için sevineceğim. Bir dahaki seminerde banada görev düşerse ben
hazırım.Herkese selamlar.

Hasan Ekinci
Akd.Üni.Tek.Bil.Mes.Y.okulu
tel:3106743
hek...@gmail.com

alper

to Antalya Linux Kullanıcıları
Ah Kubilay kardeşim, keşke BESYO salonu zamanında bulabilseydik te ilk
sunumu kaçırmasaydık. İşin aslı sizden önce sadece belki ufak bir
açılış konuması varmış zannetim ama yazdığınıza bakılırsa sanırım uzun
bir söyleşi varmış kaçırdık...
İsimler için yanlışlık yapabilirim, lütfen siz değerli Linux hocalarım
kusuruma bakmayınız...
Tekrar ediyorum, herkese tekrar tekrar içten teşekkürler. Bu tür
aktivitelerde inşallah ben de eğitim hayatımdan fırsat yaratıp sizlere
katkıda bulunabilirim. Gruba katıldığım ilk yazılarımda da belirtmiş
olduğum üzere parasal beklentinin kimsede olmadığını biliyorum ve ne
yapabilirim kuşkulu, ama birşeylerin hazırlığında çorbaya tuz katmak
büyük mutluluk olacak benim için. Hatta kafamda bazı planlar var ama
daha kesin detayları oluşturunca buradan aktararak paylaşımda
olacağım.
2 Günlük seminer olayı gerçekten güzel bir fikir, tabii ki sizlerin
özellikle Kubilay hocamın buna nefesi yeterse :):) Gerçekten çok
yoruldunuz o gün...Hani meslekte avukatlığın olmasının tabii ki rolü
vardır ama inanın Milli Eğitimden de Akdeniz Üniversitesinden de daha
önce farklı alanlarda dinlediğim seminerleri veren çok kişiye ders
verecek kapasiteniz vardı...
> kubi...@kocabalkan.net
> kubi...@doganlarups.com

Şaban Ulutaş

to antaly...@googlegroups.com
bu seminerde seminer afişini teknokent'in girişine asmama rağmen, çalıştığımdan dolayı kendim gelemedim :(
o yüzden 2 günlük bi seminer fikri süper
sonraki yıllarda olacak seminerlerde bi şeyler yapmak için ben hazırım.
saygılar.