Pastatas prie įėjimoį Sapiegų parką.

An.Samaitis

to tar...@antakalnietis.lt, antaka...@googlegroups.com, Dainius Razauskas

Sveiki,

Ačiū Jolitai Sa, už ikeltą straipsnį.  Parko dar nėra, o jau projektuojams 2 aukštis namas vietoje dabartinio 1 a. namiuko.  Teisingos architektų sąjungos pastabos, kad bus poveikis įėjimui įparką irk ad reiktų žemesnio pastato.

Manau, turėtume reaguoti raštu.

Vakar žiūrėjau neblogą TV laidą apie senstančius ir gęstančius Vilniaus rajonus: Lazdynus, Pašilaičius, Šeškinę, kur nebenori gyventi (nepaisant net mažų kainų) jaunos šeimos, nebenori ten kurtis kultūros ar verslo organizacijos  ir tie rajonai sensta ir tuštėja.  Kokia išeitis? Gerai pasakė kažkurios jų seniūnijos seniūnė: išeitis yra žmonėse, kurie ten gyvena, jų bendruomenėse. Jei bendruomenės gyvuos, jei ieškos savo rajonų vizijos (o rajonai tai dydžio kaip miesteliai, po 20.000-30.000 gyventojų), tai rajonai gyvuos, jei ne-  “sodybų tuštėjimo metas” tęsis toliau , kol  jie virs apgriuvusiomis dykynėmis.  Paminėta bėda tuose rajonuose, kad ten neva gyvena pasyvūs žmonės,  kažkada gave ten “valdiškus” butus, už dyką., ir įpratę gauti iš valdžios už dyką. Neva rajonuose, kur buvo privatūs ar kooperatiniai butai, padėtis yra geresnė ir rajonai gyvi.

O kaip bus  pas mus, centriniame Antakalnyje?

Beja, kada bus susirinkimas, Pirmininke Tomai ?

Andrius Samaitis

to antaka...@googlegroups.com
Nuo Antakalnio gatvės pusės tas pastatas nieko nesugadins, o, tinkamai pastatytas, parką apsaugos nuo gatvės triukšmo. Tas gerai.
Tačiau kaip jis atrodys iš parko pusės, jei ten numatyti vitrininiai langai, tai aš neįsivaizduoju. Manau, kad parko vaizdą sugadins.
Veikianti nuoroda čia: http://www.architektusajunga.lt/naujienos/sapiegu-rumu-kaimynysteje-dera-kuklumas

2015.01.20 15:36, An.Samaitis rašė:
> [...]

> O kaip bus  pas mus, centriniame Antakalnyje?
>

> Beja, kada bus susirinkimas, Pirmininke Tomai ?

Nijolė Balčiūnienė

to antaka...@googlegroups.com, taryba, Dainius Razauskas
Tinka antradienis.
Dėl namuko - žinoma, kad blogai. Architektūriniame ansamblyje neturi būti nei aukštinami, nei tankinami pastatai, nei  kitaip keičiama aplinka bei kraštovaizdis.
Pradės nuo vieno namuko, kuriam jau atsiranda užtarėjų, toliau bus ir antras namukas ir trečias.
To ir reikėjo tikėtis, kadangi beatodairiškai pritarėme viskam, lyg būtume savivaldybės įstaiga.

Nijolė

[...]

Giedrius Kavaliauskas

to antaka...@googlegroups.com, taryba, Dainius Razauskas
man antradienis netinka, bet ką padarysi - ateisiu ir turėsiu laiko nuo 17:50 iki 18:50, tad jei ilgesnes diskusijas atidėtume pabaigai, su mielu noru jose nedalyvaučiau ir galėčiau sudalyvauti sprendžiant susirinkimo klausimus pagal darbotvarkę ir jiems numatytą laiką.

giedrius

An.Samaitis

to antaka...@googlegroups.com, taryba, Dainius Razauskas

Sveiki,

Vakar buvome su Viktoru ir Edita ir kitais 30+ antakalniečių susitikime su  prof. inž. Jurgiu Vanagu. Didžiuotis galime tokį žmogų turėdam, i ir knyga Paslaptingas Antakalnis tikrai įdomi ( savikaina 9 eur.).

Į klausimą, ką jis patartų daryti, kaip Architektas   Antakalniui, kad jis vėl suklestėtų, kaip kad buvo prieš sovietmetį,   jis atsakė, pamąstęs,  maždaug  taip:

1.       Viešasis transportas (metro po gatve), kad nebedustume triukšme ir dūmuose.

2.       Atsisukti veidu į upę, kaip kad yra geriausiuose pasaulio miestuose.

3.       Atrasti ir sukurti Antakalnio Centrinę Vietą, kur burtųsi vakare ir savaitgaliais ir šiaip kultūros ir meno ir mokslo ir verslo ir šiaip žmonės. Tokią centrinę Antakalnio aikštę, kaip Venecijos šv. Morkaus aikštė . Arba nebūtinai aikštę, bet gatvę ar  traukos erdvę.

4.       Bendruomenė yra širdis ir rankos. Ją reikia saugoti ir puosėlėti.

Štai tokia antakalniečio Išminčiaus pasakyta vizija ir kartu programa Antakalniečiams.

Jis galėtų ateiti kartais ir gal padėti savo ryšiais (mokinių architektų turi daug)  mums pradėti konkrečius planus ar vizijas visais tais klausimais.  O mes meru rinktume tą kandidatą, kuris pasirašys po šiuo planu ir garantuos jo įvykdymą per ateinančius 5  metus.

Ką manote, ar vizija verta mūsų pastangų?

Andrius

to antaka...@googlegroups.com
Pritariu P. Nijolei, mano manymu turėtu niekas nesikeisti architekturiškai, tik pastatu renovacija ir baigtaų, t.y. negali būti niekas daugiau projektuojama, statoma. Antraip, atsiras betvarkė o ateityje daugiabuąiai.
Tik renuvuojami esami pastatai

Renvaldas

Eduardas Kriščiūnas

to antaka...@googlegroups.com
O kam metro po gatve? Kad žmones sukišti po žeme ir liktų daugiau vietos automobiliams?
Sakyčiau, reikėtų daryti atvirkščiai. Bet tai per brangu šitai tundrai, tad paprasčiau ir pigiau yra sumažinti automobilių poreikį, kad visi tilptų toje pačioje gatvėje ant žemės.

Tomas Bakucionis

to antakalnietis, mildlapis, taryba, Dainius Razauskas
Labai norėjau ateiti...gaila, kad tokiu laiku - 14 val. per pačias pamokas ČMM.
Vizijos gražios, o metro pasiteisintų nebent tuo atveju, jeigu į jį sėstų Dvarčionys, Salėtekis, Smėlynė, Rudausiai, Karačiūnai, tai tuomet tikėtina, kad automobilių Antakalnio gatvėje sumažėtų, bet tik tikėtina, o kiek tai kainuotų ir kiek metų Antakalniui reikėtų kentėti statybų dulkes, triukšmą ir kamščius, nekalbant jau apie požeminių vandenų problemas ir poveikį Neries pakrančių ekosistemai. Mačiau prieš 10 metų, kaip atrodo metro statyba Tulūzos centre, kraupokas vaizdas. Mano galva reikia dėti pastangas, kad tranzitinius srautrus nuo Antakalnio pakraščių nukreipti į Žirmūnų pusę ir į St. Batoro greitkelio pusę. Tam gali pasitarnauti šiaurinis aplinkkelis
Labai įdomi mintis apie "centrinę" aikštę. Aš ją papildyčiau idėja, kad Antakalnyje turėtų būti mažiausiai trys tokie centrai, pavyzdžiui prie Šilo tilto (su akmenų labirintu), Sapiegose, Spalvotų šaltinių parke, galbūt dar keli lokalūs centrai prie Sapiegynės kalvų, nes Antakalnis yra "ilgas" ir "siauras", todėl vienas centras atliks tik lokalią ir ribotą funkciją.
Veidu į upę yra labai teisinga, todėl turėtų atsirasti daugiau patrauklių jungčių tarp Antakalnio gatvės ir Neries krantinės.

Tai dėl Tarybos susirinkimo kaip ir nuspręsta -  Antradienį 27 d., siūlau rinktis 17.45 val. Kas dar kokių minčių turite dėl darbotvarkės? ar galim planuoti iki 19.30 val. ar reikia daugiau laiko?
su geriausiais linkėjimais
Tomas

Nijolė Balčiūnienė

to antaka...@googlegroups.com, mildlapis, taryba, Dainius Razauskas
prof. J. Vanago pastebėjimai svarstytini.
Apvažiavimas per St. Batoro gatvę - būtų vienas iš variantų srautų sumažinimui.
Kaip atsigręšim į Nerį? Juk miesto plėtristai jau dabar beveik visus tarpus link upės nuo Antakalnio gatvės uždarė, užstatė. Prisiminkite Vileišio 27A garažą - neprarado vilčių su daugiaaukščiu užspausti paskutinį  tarpelį nuo Žolyno gatvės link upės. O jau galėjo ir turėjo tie praėjimai tarp namų pavirsti į žalius pasivaikščiojimo pėsčiomis ir dviračiais takus nuo Antakalnio gatvės link pievos prie  Neries. Savaitgaliais (kol buvo šviesu ir darbo dienomis pavakariais)  tiek vasarą, tiek pastaruosius mėnesius paupyje pilna mamyčių su vežimėliais, vyresnio amžiaus žmonių, pakrante bėgioja, vaikšto su lazdomis,  arba slidinėja. Šią vasarą padaugėjo per karščius gulinčių saulėje, arba po medeliais (kurių yra nedaug, nes išrovė mūsų sodintus)  ant patiesalų, žaidžiančių raketėmis ar kamuoliu. Trūksta vaikų žaidimų aikštelių ir suoliukų - nieko ypatingo ir nereikia. Gal kokių lauko tinklinio aikštelių. Galėtume ir nuo bendruomenės rašyti projektus, nes  miesto valdininkais negalima pasitikėti.  Kai tik įsikiša savivaldybės urbanistai " gerinti sąlygų" - tai tik automobilių eismą kiša ir statybas pakrantėje.

Andriau - dėl politikų pažadų būk atsargesnis. Pažadės ir neištesės. Dabar du mėnesius visi tik žadės. Net tie žadės, kurie yra Vilniaus savivaldybėj valdančiojoj koalicijoj, kurie jau galėjo išspręsti, bet nesprendė, o tik klampino vilniečius į dar didesnes skolas ir tvarkėsi asmeninio (ir partinio) praturtėjimo reikalus.

NIjolė