نامه شکایت انجمن به دکتر احمدی نژاد

0 views
Skip to first unread message

anjoman rayaneh

unread,
Oct 31, 2010, 2:47:15 AM10/31/10
to anjoman.rayaneh
با سلام به همه همکاران گرامی

طبق مصوبه اخیر هیات مدیره انجمن صنفی آموزشگاه های رایانه مشکلات پیاپی
که منجر به ورشکسته شدن تعداد زیادی از همکاران عزیز گشته ما را بر آن
داشته تا نامه شکایتی برای ریاست محترم جمهوری تدوین نماییم که متن آن
جهت اطلاع به پیوست می باشد.

قرار است نامه های مشابهی برای کلیه نمایندگان مجلس نیز ارسال گردد.

همچنین از همه همکاران تقاضا دارد در این زمینه همکاری و اطلاع رسانی
مناسب را به عمل آورند و در صورتی که وقت ملاقاتی جهت مطرح نمودن مشکلات
تعیین گردد همگی هماهنگ با هم بتوانیم مشکلات را مطرح کنیم.

الآن وقت همدلی و همبستگی مدیران می باشد در غیر اینصورت همگی مجبور به
بستن درب آموزشگاه های خود می شویم و مطمئن باشید مسبب اصلی این مشکلات
خود سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

روسا و مدیران این سازمان تغییر می کنند اما ما که سرمایه و زندگی خود را
در این زمینه هزینه کرده ایم می مانیم پس حق ما است تا سازمان نیاز های
ما را تامین کند.

در ضمن خواهشمند است هر کدام نامه ای در این راستا به نام آموزشگاه خود
با شرح مشکلات مربوطه تدوین و مهر و امضا و به دفتر اینجانب ارسال نمایید
تا شبه طوماری برای ریاست جمهوری ارسال گردد.

آدرس پستی جهت ارسال نامه ها گلبرگ غربی - تقاطع مسیل باختر - نبش ک
روشنایی پلاک 7 - کد پستی 1636637661 می باشد

با تشکر

عماد آبشناس

رئیس هیات مدیره انجمن


متن شرح نامه ارسال شده بصورت

برادر گرامی جناب دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی
ایران
با عرض سلام
یقینا شما هم استحضار دارید که بنیان اقتصاد و صنعت هر مملکتی بر دوش
کارگران ماهر آن استوار می باشد. و تامین نیروی کار ماهر در ایران بر
عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای است. به دلیل ضعف هایی که سازمان آموزش
فنی و حرفه ای طی سالهای متمادی داشته سازمان ها و وزارت خانه های دیگر
اقدام به انجام کارهای موازی نموده اند که طبق قوانین و مقررات موجود نیز
غیر قانونی می باشد و منجر به بوجود آمدن شرایطی در مملکت گشته که امکان
تربیت نیروی کار ماهر در مملکت را از بین برده و بیشترین مشکل اشتغال در
مملکت به نبود نیروی کار ماهر تبدیل گشته تا نبود کار. در این راستا نیز
قطعا با تسریع در تشکیل سازمان ملی مهارت و جلوگیری از موازی کاری میتوان
امیدوار بود مقداری از این مشکلات کاسته شود اما متاسفانه رسیدن به آن
هدف، که الگوی ترسیمی حضرتعالی است، راهی بس دشوار و طولانی هست.
موازی کاری هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و
شهرداری ها و ... انجام می دهند عملکرد آموزش فنی و حرفه ای در مملکت را
تحت تاثیر منفی قرار داده.
در این راستا بیشترین ضربه را آموزش های رایانه ای در مملکت می بینند و
نظر به اینکه آینده جهان به سمت و سوی فناوری های رایانه ای پیش می رود
روز بروز فاصله ما با جهان در این صنعت بیشتر خواهد شد. مقاومت های موجود
در مقابل این خواست شما (تشکیل سازمان ملی مهارت) نیز توسط رانت خوارانی
انجام می شود که در درون این سیستم های دولتی رخنه کرده اند و بدون توجه
به نیاز مملکت و جامعه فقط به دنبال سودجویی های خود می باشند. به عنوان
مثال استانداردهای فنی و حرفه ای که توسط آموزش و پرورش به عنوان
استانداردهای قدیمی تلقی شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام های
دیگر که هیچ ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد تدریس می گردد و
دیپلم های مربوطه توسط آموزش و پرورش صادر می گردد. و سازمان آموزش فنی و
حرفه ای که خود تدوین کننده این استاندارد می باشد از آموزشگاه های خود
اجازه تدریس آن را سلب می کند (این عمل طی سالهای گذشته نیز تکرار شده) و
وقتی آموزشگاه ها اعتراض می کنند اشتباه را گردن مسئولین عالیرتبه تازه
وارد که به سیستم آموزش های فنی و حرفه ای آشنایی ندارند می اندازند وتا
زمان رفع این معضل تعداد زیادی از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای
ورشکسته می شوند و از گردانه فعالیت خارج می گردند (این یک مثال از ده ها
مثال است).
مدارس آموزش و پرورش با اخذ هزینه های گذاف از خانواده ها اقدام به ثبت
نام جهت تدریس رایانه به عنوان فوق برنامه فرزندان مردم می نمایند ولی به
دلیل نبود استاندارد لازم و برنامه ریزی مشخص هر ساله همان درس ها برای
بچه ها تکرار می گردد و رایانه در مدارس به اسباب بازی برای بچه ها تبدیل
شده.
مجوز های مختلف صادر می گردد و دوره هایی توسط سازمان ها و ارگان های
مختلف برگزار می گردد که از تخصص آنها نمی باشد و از نظر قانونی هم آنها
حق ندارند چنین مجوز هایی را صادر کنند ولی به دلیل نبود نظارت این کار
انجام می گردد.
حدود 16000 شانزده هزار آموزشگاه آزاد زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه
ای در زمینه آموزش های مختلف وجود دارند و کما فی السابق که بیش از 85%
تعهد های سازمان آموزش فنی و حرفه ای توسط همین آموزشگاه ها تامین می شده
می توانند کلیه نیاز های مملکتی را براورده کنند. ده ها هزار نفر از مدیر
و مربی و کارمند با اشتغال در این آموزشگاه ها معیشت خود و خانواده
هایشان را تامین می کنند. با شرایط پیش آمده هر روز تعداد زیادی از این
آموزشگاه ها مجبور به تعطیلی و یا کوچک شدن می گردند که یک مصیبت به تمام
معنا می باشد. همه اینان سرمایه – سواد – تجربه و مایستطاع خود را جهت
ارتقای این بخش آموزشی مملکت بدون هیچ چشم داشتی به عرضه گذاشته اند دریغ
از یک ارزن قدردانی شرایط اقتصادی ناگوار روز بروز عرصه را بر آنها تنگ
کرده و هر روز بر تعداد اعضای متقاضی انجام حرکت های منفعلانه توسط تشکل
های صنفی افزایش می یابد که علیرغم همه فشار ها فعلا وبه دلیل ملاحظه
شرایط سیاسی مملکتی انجمن های صنفی تلاش می کنند در مقابل این خواسته ها
مقاومت کنند اما مشخص نیست تا کی تاب مقاومت داشته باشند علی الخصوص که
سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز نه فقط هیچ گونه حمایتی از آموزشگاه هایی
که مجوز آن را دارند انجام نمی دهد بلکه با تغییرات پیاپی در تشکیلات آن
و ورود افرادی که کمترین اطلاع از آموزش های فنی و حرفه ای را ندارند
مسئولین جدید دست آویز رانت خواران و سود جویان کهنه کار می شوند که در
این سازمان نفوذ کرده وهر روز قوانین و مقررات و شرایط جدید ناکارآمد در
آن تدوین می گردد تا این رانت خواران سوء استفاده های خود را انجام دهند
و فقط ضرر و زیان تجربه و خطای آنان را آموزشگاه های آزاد و بخش خصوصی
باید تحمل کنند.
نظر به اینکه مشکلات آموزشگاه های امروزه فراتر از سازمان آموزش فنی و
حرفه ای می باشد تا این سازمان بتواند مشکلات آنها را به تنهایی حل کند و
به وزارت خانه های دیگر نیز تسری یافته تقاضا دارد فرصتی را به مدیران
این آموزشگاه ها که اکثرا از افراد متشخص جامعه می باشند اختصاص دهید تا
بتوانند درد خود را برای حضرتعالی بازگو کنند و اگر صلاح دانستید و آنها
را محق شناختید به آنها کمک ودردشان را درمان نمایید.
مهندس عماد آبشناس - رئیس هیات مدیره انجمن

Emad Abshenass

unread,
Oct 31, 2010, 11:13:16 AM10/31/10
to anjoman...@googlegroups.com
asl name be peivast ast
dr_ahmadinejad.pdf
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages