Erfaringer med Android market ...?

Peter Kofoed

Feb 3, 2011, 9:56:18 AM2/3/11
to Android IHK
Er der nogen der har erfaringer med Android market ?
- kan man uden problemer have både en gratis og betalings app med
samme navn ?
- Kan man opdatere app'en med nye features nemt ? (ingen database)
- andre erfaringer eller links til gode vejledninger ?

Jeg har ikke umiddelbart planer i den retning men måske på længere
sigt....

/pedrej

Jacob Nordfalk

Feb 4, 2011, 11:49:12 AM2/4/11
to android-...@googlegroups.com
Den 3. feb. 2011 15.56 skrev Peter Kofoed <pedr...@gmail.com>:
Er der nogen der har erfaringer med Android market ?

Jeg har.

- kan man uden problemer have både en gratis og betalings app med
samme navn ?

Pakkenavnet i manifestfilen skal være unikt. Jeg ville foreslå at du også gav dem forskellige navne i markedet, det andet ville være ret forvirrende.

Desværre bestemmer pakkenavnet i manifestfilen jo også pakkenavnet på R-filen og så skal man ændre al sin kode til et andet pakkenavn.

- Kan man opdatere app'en med nye features nemt ? (ingen database)

Ja, det er super nemt. Man oploader bare en ny .apk-fil.

- andre erfaringer eller links til gode vejledninger ?

Jeg har ikke umiddelbart planer i den retning men måske på længere
sigt....

Det er rigtig nemt. Hvis I har nogle projekter klar den 1. marts og på forhånd har registreret jer som udviklere (koster ca 100 kr  på http://market.android.com/publish/) kan vi sammen lægge et par apps op når vi mødes.

Jeg har lagt en app op på 7 kroner:
https://market.android.com/details?id=dk.nordfalk.esperanto.donacoj1
bemærk den nye seje webgrænseflade til Markedet!

Men desværre kan man ikke købe sine egne apps så jeg kan ikke se om det virker!!
Når jeg prøver i telefonen får jeg en mærkelig serverfejl.

Er der ikke en af jer der vil være så søde at købe den og melde?  I skal nok få pengene igen :-)

--
Jacob Nordfalk
Undervisning i Android på http://ihk.dk

Peter Kofoed

Feb 4, 2011, 11:55:20 AM2/4/11
to android-...@googlegroups.com
Tak for svaret . Hehe pas på, du kan risikere at skulle betale 13x7 kr ;-).
Jeg kan godt købe den (senere i aften) hvis ikke der ligefrem er nogen der har brug for app'en ?

Pedrej
--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Android IHK" i Google Grupper.
For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til android-...@googlegroups.com.

Jacob Nordfalk

Feb 4, 2011, 12:02:29 PM2/4/11
Den 4. feb. 2011 17.55 skrev Peter Kofoed <pedr...@gmail.com>:
Tak for svaret . Hehe pas på, du kan risikere at skulle betale 13x7 kr ;-).
Jeg kan godt købe den (senere i aften) hvis ikke der ligefrem er nogen der har brug for app'en ?

Tak.
Appen gør ingen verdens ting. Den er fuldstændig tom, uden aktiviteter eller noget.

Ideen er at give esperanto-talende en mulighed for frivilligt at støtte udvikling af flere apps og funktioner til esperanto. For eksempel har jeg sørget for en SMS-ordbog på esperanto.

Der er mange andre gratis-apps der har en 'donate'-version hvor man som bruger kan give et skulderklap for godt arbejde.