Fwd: Undervise 14-18-årige i Android på ungdomsskolen i Albertslund

1 view

Jacob Nordfalk

Sep 28, 2011, 9:32:22 AM9/28/11
to android-...@googlegroups.com, Jesper Bang Jensen
Hej folkens!

Kender I nogen der ku ha lyst til at undervise 14-18-årige i Android på ungdomsskolen i Albertslund ?

Her er stillingsopslaget:  http://albertslund-ungdomsskole.dk/downloads/2011/android.pdf

Holdet er hver onsdag - startende fra når de har fundet en lærer:
(http://www.uniflip.dk/online-magazines/3/18728/33010/pub/document.pdf)

Hold 307 Android App-fabrikken ..............................
. 18.30-21.00

Android App-fabrikken
Lav dine helt egne programmer/ apps til din Android
mobiltelefon. Du lærer at beherske det åbne “sprog”
som Android Apps er skrevet i. Når du har lært dette
“sprog”, så kan du udnytte det til at styre de forskellige
“motordele” der er i mobilen: Kameraet, GPS’en og accelerometeret.
Hermed kan du programmere nyttige værktøjer, smarte
programmer og mobile spil – og måske endda få dem
udgivet på Android Markedspladsen? Det er en fordel,
hvis du har din egen Android mobil.

Jeg har noget materiale liggende som jeg brugte til at undervise i grundlæggende Java med Android som den platform vi brugte. I den forbindelse udviklede jeg et framework - Simpla - til undervisning i Java/Android for begyndere. Det har jeg siden forladt men det ligger stadig på http://code.google.com/p/simpla/
Derudover har jeg en del præsentationer der ku bruges.

Men kurset behøver strengt taget ikke bruge Java. En anden mulighed er AppInventor - www.appinventor.org/ - som ikke kræver at man skriver kode selv.

Selvom det kunne være super sjovt har jeg desværre ikke tid selv. Men det ku være nogle andre har - og eventuelt interesserede ku jo også bruge det som en lejlighed til at 'opgradere' sig selv til Android-underviser sammen med et sjovt og taknemmeligt publikum der nok ikke kræver at man er speciel skarp i alle Androids hjørner. Som sagt stiller jeg gerne mit materiale til rådighed for underviseren.

Nogen interesserede?

Hilsen Jacob

--
Jacob Nordfalk