Android-google címtár szinkronizációs probléma

Lajos Bodnár

to andro...@googlegroups.com
Sziasztok!

Van egy gmail címtár, egy LG G2 telefon és egy Nexus 5. Eddig LG-t használta a barátom, most költözne a Nexusra.
Első körben az LG-ről készítettem egy névjegyzék mentést, majd bluetoothon átküldtem a nexusra, s feltettem a Nexusra, sajna így sok kontakt 3x vagy rosszabb esetben akár 6x is szerepel egymás után.
Az miért van, hogy folyamatos szinkronizáció mellett (lg g2-nexus5-gmail fiók) folyamatosan növekszik a gmail címtárban a kontakt, amikor este otthagytam barátom, akkor már valami 1300 körül volt. (bár sejtem, hogy egy idő után megáll, miután már mind a 3 eszközt összeszinkronizálta).

De az miért van, hogy a gmail címtárban szinte majdnem minden név 3x szerepel? (részben az összevont kapcsolatokat szedi szét névjegy mentéskor, talán ez lehet az oka).

Ha jól sejtem, akkor az a megoldás: megvárni míg a gmail címtárban már nem növekszik a kontaktok száma, s akkor a gmailen belül kigyomlálni a kontaktokat.
Engem eleinte zavart, hogy telefonomban megjelennek olyan kontaktok is, akiknek csak mail címét tudom, de gondolom ez opcionálisan ki-bekapcsolható, hogy csak a telefonszámos kontaktok látszódjanak.

Egy első körös gmail címtárban a felesleges kontaktok törlésén már túl vagyok, csak gondom van.
Mert amiket este kitöröltem kontaktokat, most újra előkerültek (gondolom a telefonokból visszaszinkronizálta, mert este a gmail címtárból törölgettem).

Az egy dolog, hogy egyszer kitörlöm a gmail címtárból az embereket, de hogy kerülje el, hogy ne szinkronzálja vissza a telefonból?
Jó lenne, ha szinkronizáláskor megkérdezné hogy mit akarok mivel összevonni, mit vegyen alapnak, s ne legyen az, hogy a két különböző eszközön lévő kontaktok mindkettőn megjelennek, csak mondjuk a mindkettőn az egyik verzió legyen.

Szóval hogyan kerülje el? Gondoltam egy menetet, ajánlottam is neki, de erősítsetek meg.
Mivel a nexust még nem lakta be, de ott van rajta egyes kontakt akár 6 példányban is, ezért mondtam neki, csináljon egy gyári törlést, az lg-n kapcsolja ki a szinkronizálást, gmailben vágja rendbe a kontaktokat, majd az szinkronizálja a nexussal. Ha ez megvan, akkor lehet az lg-t is gyári törléssel, s jöhet a rá a feleség cucca.
Szerintetek?

Várom válaszotok. Köszönöm.

Becker Béla

to andro...@googlegroups.com, Lajos Bodnár
Minek Bluetooth-al vacakolni?? Bejelentkezel a Google fiókodba, és le lesznek
szinkronizálva a névjegyek.

A meglévő katyvaszt a gmail.com-on feltakaríthatod, kihasználva a
"Duplázódások felkeresése, és egyesítése" funkciót. A névjegyeknél találod.

Lajos Bodnár

to andro...@googlegroups.com, vegyesz...@gmail.com
S hogyan akadályozam meg azt, hogy tegyük fel a címtár ki van gyomlálva, a nexus is rendben van, de hogy az LG-ről ne szedje vissza a törölt kontaktokat?
De nem csak ebben az esetben lenne ez probléma.
Ha törlök egy kontaktot a telefonról, vagy címtárból, honnan tudja a szinkronizálás, hogy most honnan mit töröljön, simán visszaszedi a másik eszközről a kontaktot.
Nem találtam olyan opciót, hogy mondjuk címtárat vegye alapnak, s a telefonon lévő kontaktokat igazítsa hozzá, vagy tegyen hozzá, vagy töröljön.

Ezt hogyan oldod meg?
Várom válaszod, előre is köszönöm.

Lajos Bodnár

to andro...@googlegroups.com, vegyesz...@gmail.com
Azt már nagyjából sejtem miért van ugyanaz a kontakt 6x is a nexuson.
Most a google címtárban van vagy 1500 kontakt.
Kikapcsoltam korábban a szinkronizálást, kitörölgettem a címtárban a duplákat, vagy ami nem kell, s mikor újra szinkronizáltam visszatértek a korábban törölt kontaktok, vagyis szinte felesleges volt megcsinálni. Ezt hogyan kerülöd el?
Csináljak egy olyan kört, hogy szinkronizálás után, kikapcsolom a telefonokon a szink-et, gyári törlés, aztán újra szink?
Ezt látom egyedüli járható útnak, de még akkor is ott van a kérdésem, ha törlök valakit, s szinkronizáció van, honnan tudja, hogy most a másik eszközről kell törölnie, vagy éppen visszaszednie? Ez még egyáltalán nem tiszta számomra, s ahogy eddig pár fórumba feltettem kérdésként, nem tudtak rá válaszolni.

Köszönöm.