Projekt med kod med olika licenser

Jonas Ådahl

to anarthesis
En fråga angående licenser och ihopblandning av dem.

Jag bygger projekt A i GPLv3, och tänker inkludera projekt B i
distributionen. B är BSD-licensierat. Kan A fortfarande vara GPLv3 och
ifall jag ändrar i B, måste ändringen vara BSD-licensierat eller kan B
+ändringen licensieras som GPLv3?

Per Andersson

to anart...@googlegroups.com
2010/8/2 Jonas Ådahl <jad...@gmail.com>:

Som jag förstår det är det möjligt att blanda GPL- och BSD-kod.
Exakt vad det implicerar vet jag inte dock, men jag tror att du, för det
första, kan blanda GPLv3 och BSD. För det andra kan du nog släppa
ändringen som GPLv3.

--
Per

Jonas Ådahl

to anarthesis
Ifall jag ska släppa ändringen som GPLv3, betyder det att en diff-fil
är GPLv3, eller den nya versionen av B? Eller att B som en del av A
blir GPLv3?

Per Andersson

to anart...@googlegroups.com
2010/8/3 Jonas Ådahl <jad...@gmail.com>:

> Ifall jag ska släppa ändringen som GPLv3, betyder det att en diff-fil
> är GPLv3, eller den nya versionen av B? Eller att B som en del av A
> blir GPLv3?

Vet inte... :-/

Det hade varit intressant att ta en liten licensstudie.

--
Per