обяснение към файл uprajnenia pri paraliza na licev nerv.pdf

Hristina Tahchieva

to AN BG
Във файловете на групата има прикачен файл uprajnenia pri paraliza na
licev nerv.pdf, в който както и самото име подсказва, са показани 9
упражнения за стимулиране на лицевата мускулатура.
Файлът е на английски, немски и италиански, но има и картинки
придружаващи всяко обяснение, така че е съвсем ясно мисля какво точно
трябва да се прави. Важно е, половината от лицето, която не се движи
(правилно), да се подпомага с пръстче, така че лицето да е симетрично.
От тук произлиза и необходимостта упражненията да се правят пред
огледало. Всяко упражнение да се повтаря по 4 – 5 пъти, а цялата
програма е добре да се прави по 5 пъти на ден. (Сама да си призная,
никога не съм правила толкова често упражненията – аз самата ги
прилагам сутрин, обед и вечер.)
Ето и самите упражнения:
1. Набръчкайте челото
2. Сключете вежди
3. Затворете очи
4. Набръчкайте носа
5. Покажете зъбите си (озъбете се)
6. Присвийте устни (свирете с уста)
7. Усмихнете се
8. Издуйте бузи
9. Опънете бузата, която е част от незасегнатата страна на лицето.

Освен посочените упражнения, аз бих добавила и

10. Произнасянето на избушни съгласни п, ф, както и на лабиалните о, ю
11. Опирането на езика на небцето на устната кухина, така че да се
стяга мускула под брадата
12. Поглеждане нагоре и опит същевременно да се затвори клепача, като
това се повтаря във всички посоки – надолу, вляво и вдясно. Частта,
която остава незатворена е добре да се придърпва с пръстче, така че да
се покрива цялата роговица.

ВАЖНО!! Окото непрекъснато трябва да се поддържа влажно с капки, за да
се предотврати изсъхването на роговицата, което от своя страна ще
доведе до загуба на окото.

Самите упражнения не отнемат дълго време и постоянното им прилагане
води до резултат. Казвам от личен опит!!!