Рехабилитация и нагревки с магнит за подобрение на функционалността на лицев нерв

Hristina Tahchieva

to AN BG
След като ми бе направено ЕМГ изследване на 29.09.2009 г, за което
изследване писах вече, показах резултати си на няколко специалисти.

Изпратих по пощата сканираното изследване както на д-р Герганов от
болницата INI в гр. Хановер, така и на д-р Каменов от Софийската „Св.
Иван Рилски”. И двамата са на мнение, че има видимо подобрение, но аз
не трябва да се отказвам от рехабилитацията и дори е добре да засиля
броят на упражненията!

Проф Ишпекова и екипът й бяха също на мнение, че е добре да се работи
усърдно в тази насока.
И така, занесох изследванията си в клиниката по рахабилитация във
Военномедицинска болница в гр София и ми бяха назначени лечебна
физкултура, масажи на лицето както и нагревки с магнит. Това
последното никога преди не съм го правила, но се налага, за да се
стимулира лицевия нерв и мускулатурата по-интензивно. Една нагревка
трае 15 мин като след това или преди това минавам и на масаж, който
също отнема около 15 – 20 мин. Нагревката влияе на молекулно ниво и
външно не се усеща нищо. Процедурите не са дълги, болезнени, нито пък
отнемат дълго време, но неприятното е, че отивам на място и чакам
докато ми дойде реда. Понякога има толкова много хора, че се налага да
чакаш с час(ове).

Е, още първият път, когато отидох ми се наложи да чакам половин час и
не ме извикаха. Ядосах се и влязох в стаята, за да си взема талона и
да дойда на следващия ден. Все пак аз не съм пенсионер и от моята
заплата им плащам пенсията. Когато бях в отпуск по болест си чаках
реда съвсем кротко, носех си книжка и така не ми пречеше колко ще
прекарам пред кабинета. Сега обаче ми пречи! Аз имам само един час
почивка, която не взимам през деня, а накрая на работното време така
че излизам час по-рано, за да хвана рехабилитаторите.

В допълнение към рехабилитацията взимам и лекарството Nivalin 10mg
таблетки, което лекарство се прави от блатно кокиче и това оскъпява
значително цената му, като ми излиза на месец около 140лв само за това
лекарство. Сами разбирате, че това са доста пари и както се оказа
Здравната каса към НОИ поема значителна част от цената му. Но както
можете да се досетите на мен не може да ми се изписва по Здравна каса
тъй като състоянието на травматичен засегнат лицев нерв не е диагноза
поради, която Касата издава книжка за намаления. А това, че нервът е
увреден в следствие от операция, не ги интересува, по тази диагноза с
тумор аз вече съм здрава!!! Аман от абсурди!! От 16лв на процедура на
лицев масаж, се оказа че Касата плаща само 1 лв, следователно си
представяте какво качество от страна на рехабилитатора може да се
очаква. Така те негласно те принуждават да заплащаш пълната цена. По
същия начин стой въпросът и с лекарството Nivalin.

Е, кажете ми как на месец да отделям по 450 лв, да плащам всичките си
сметки, защото живея на квартира, да ям и живея!!! Поредното
доказателство, че здравната ни система е пълен батак!!!

Hristina Tahchieva

to AN BG
В допълнение към писаното по-горе бих искала да кажа, че сега ходяна
друга рехабилитация. Процедурите започнаха на 11 ноември и сега вече
ми остават само две. Много съм доволна!!!! Случих на рехабилитаторка
- загрижена, приветлива, готова да ми помогне.

Сега ходя в клиниката по неврология и психиатрия "Св. Наум" (по-
известна като психиатрията на IV-ти километър на бул "Цариградско
шосе"). Там лекарите от самото начало си пролича, че искат да ми
помогнат - аз имам доста синкенезии вече, започнаха да проличават м.
август-септември, и масажите, които правя обхващат точкови масажи.
Точно такива са ми необходими, за да се стимулират определени места и
да се попречи, доколкото е възможно, на задълбочаването на процеса.

Благодарна съм и на рехабилитаторките, че се съгласиха да ме взимат
сутрин точно при започване на работния им ден от 7:30 ч - аз друго
време нямам - работя на другия край на София, дори обедната ми почивка
не би била достатъчна да се придвижа в двете посоки само, та отгоре
над всичко да отделя и половин час за процедура. След работно време
тичам на лекции, отново е близо до клиниката, но те вече отдавна са
приключили за деня. Така че единствената опция остава рано преди
работа за мен, а за тях в началото на работния ден.
Един масаж, както беше и в самото начало в ИСУЛ (там се заплащаше, тук
процедурите ми са по здравна каса, само е необходимо талон No 3),
продължава около 25 - 30 мин наистина и преди това около 5 - 10 мин е
необходимо за се нагрява засегната част от лицето ми с лампа. Цялата
процедура ми отнема около 40 мин.
Загрижеността, която имат рехабилитаторките там не може да се сравни с
ВМА, както и с обикновеното ДКЦ, в което ходих по-рано през годината.
Във ВМА се оправдаха с факта, че касата заплащала само 1 лв от цялата
16 левова стойност на масажа и нямали стимул да правят качествено
самата процедура - че защо да си морят и хабят ръцете, когато
заплащането е по-малко от минималното. Погледната от тяхна гледна
точка е така, но единствения потърпевш си остава пациента.
Освен това, там младите рехабилитатори, направо не искаха да се заемат
с мен, личеше си как ги е страх и са напълно неподготвени.

Тук, в "Св. Наум", нещата са различни. Аз ходя с желание, въпреки
ранния час. Все се питам, защо не съм открила тази клиника по-рано,
още в самото начало, това можеше да предотврати синкенезиите ми. Но
проблема не е само в мен, на мен сега ми каза лекуващата ми невроложка
за тази клиника и рехабилитацията, която предлагат там. Не можа ли да
ми каже по-рано, ние от близо две години вече работим заедно, тя ме
познава лично.