Kredi Kartı BIN listesi

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Merhabalar Arkadaşlar,

Biliyorum bu grubun amacına pek uygun bir mesaj değil ama 1 hafta sonunda artık buraya sormak zorunda kaldım.

Kredi Kartılarına ait güncel BIN listesine nereden ulaşabiliriz?

Yalnız ben BIN den bankayı, kart tipini ve türünü tespit etmek istiyorum.  Şu an github'da bir tane liste var onu aldım ben de ama pek güncel değil ne yazık ki.

--
Saygılarımla...
Bahadır ARSLAN

Berke Sokhan

to altdotne...@googlegroups.com
Selamlar Bahadır,

Eğer herhangi bir banka ile iyi kurumsal ilişkileriniz varsa size bu bilgiyi verebilirler. Olmadı BKM'ye başvurursanız yurtiçi BIN'lerini verme ihtimalleri var. Bu bilgi içinde Brand (mastercard, visa, amex, etc.), banka kodu olacaktır sanşlıysanız debit-credit bilgisine de ulaşabilirsiniz ama sadece aldığınız banka için olur bu bilgi sanırsam.

İyi Çalışmalar,
Berke Sökhan.

11 Ekim 2013 12:08 tarihinde Esref DURNA <edu...@gmail.com> yazdı:
Is bankasinda card ekibinde developer bir arkadasa sordum,
O data public degil dedi,
Ve ayrica surekli guncellemeler oluyor,

Master card , visa vs zaten cok acik bir mantigi var master cardlar 5 ile visalar 4 ile baslar gibi basit bir algorithmasi var,

Takildigim konu kart turunden kartin bonus:platinium , maximum vs ise onu zor bulursun,
Is bankasi bile kendi kart turu listesini zor tutuyor, allak bullak karisik bir liste, disarida verdiklerini sanmiyorim.
Cunku bankalara bu BIN leri mastercard visa satiyor,

Banka turunu belirleyecegin BIN i bul bence o bile basaridir,

from iPhone

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Selamlar,

Evet kendi çalıştığımız bir bankadan bize aslında tüm liste geldi ama sadece rakamlar ve banka ayrılmaları var. Kartın tipi ve türü yok, o yüzden şimdilik github'daki listeyi kullanmaya devam ediyoruz.

Garanti bankası BKM den güncel bin listesini alabilirsiniz diyor ama nasıl alınabileceği belli değil :(

Bİr şekilde insanlar buluyor, bir çok alışveriş sitesinin kart ekleme sayfasına dikkat ederseniz numarayı yazarken banka ve kartın türü (Bonus, Maximum vsvs) bile tanınıyor.
Sorun bu veriye nasıl ulaşıyorlar?

Berke Sokhan

to altdotne...@googlegroups.com
Abi o kadar da zor değil, Garanti size verebilir aslında.

Her bankada yurtiçi BIN'leri mevcuttur (fiziksel POS'lara bile gönderiliyor bu bilgi, fonksiyon güncellemede filan). BKM'den alın diyorlarsa size bir BKM kontak maili versinler mailk atın CC'de Garanti'deki kontağınız olacak şekilde, ilk maile cevap gelmezse 2. ve 3. mailler, bir noktada cevap verirler...

NOT: BIN artık legacy bir tabir çoktandır ismi değişti IIN (Issuer Identification Number) oldu, ancak herkes hala BIN'i kullanıyor :P

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Abi bence de zor değil, hatta BKM nin sitesinde olmalı veya BKM bunla ilgili bir api falan sağlasın diye bekliyordum ama yapmıyorlar.

Evet IIN olduğunu gördüm lakin işte ne yapıcan bir süre daha BIN ile devam edeceğiz.

Ben garanti'yi sıkıştırmaya devam edeyim..

Kolay gelsin

Fikret AKIN

to altdotne...@googlegroups.com
Gizlilik anlaşması imzalamayı kabul ederek alamadınızmı hocam? Est ile görüşürseniz belki onlar verebilir. Diye düşünüyorum.

11 Ekim 2013 Cuma tarihinde Bahadır Arslan adlı kullanıcı şöyle yazdı:
İyi Çalışmalar,

Fikret AKIN

GSM: 0534 700 75 19
Personal web: www.fikretakin.com

Oğuzhan YILMAZ

to altdotne...@googlegroups.com
Konu ile de alakalı değil ama geçen sene elemanın biri leak etmişti dünyadaki tüm BIN listesini paylaşıp wareze döndürmeyeyim dedim ama bilgi paykaştıkça çoğalır :)  http://pastebin.com/2qbRKh3R

Oğuzhan

11 Ekim 2013 12:20 tarihinde Berke Sokhan <berke...@gmail.com> yazdı:
Selamlar Bahadır,

Berke Sokhan

to altdotne...@googlegroups.com
BIN değil de PIN demiş yani 4 haneli şifreden bahsediyor. Ayrıca sayılar 0000 dan 9999 a kadar bildiğin count sanırım, dolayısyla tüm dünyadaki PIN'ler demekle haklı adam :D

Oğuzhan YILMAZ

to altdotne...@googlegroups.com
uuu! pardon kirlilik için :)

Oğuzhan

Sidar Ok

to altdotne...@googlegroups.com
Cok pis geyige gelmi$in Oguzhan :)

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Dünyadaki BIN listesini tutan küresel bir kuruluş vardı , sitesine gidip bakabliyorsun. Bir iki kez baktım ama şimdi sitenin ismini hatırlamıyorum. Yalnız sadece o BIN unmarsının hangi bankaya ait olduğu bilgisini tutuyorlar.
Kart tipinden kastın MC ya da Visa olmasıysa 5-6 ile başlayanlar Mastercard'dır 4 ile başlayanlar Visa'dır.
Kartın hangi ürün olduğunu anlamak istiyorsan bunu BIn bilgisinden anlaman mümkün değil.

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Buldum işte :

Kendi kartımla onayladım .

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Merhabalar,

Evet bu listeleri yüksek ücrete satan kurumlar var ama ben şunu merak ediyorum.
6 hane yazınca limango, gelirler idaresi falan nasıl tespit ediyor kart tipini? Yani bi şekilde belli oluyor

Tuna Toksoz

to altdotne...@googlegroups.com
Crowdsource edebilir misin? bi grup insanlr girmeye baslarlar, sonra ordan patterni kendin cikartirsin - cok mu sacma :)

2013/10/26 Bahadır Arslan <bahadi...@gmail.com>

eri yüksek ücrete satan kurumlar var ama ben şunu merak ediyorum.
6 hane yazınca limango, gelirler idaresi falan nasıl tespit ediyor kart tipini? Yani bi şekilde belli oluyor

Tuna Toksöz
Eternal sunshine of the open source mind.

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Patterni çıkaramam ama kendi öğrenen bir sistem yapabilirim :)
Yani eğer benim listemde yoksa, adamın seçtiklerini ekleyerek bir sonraki sefer seçmemesini sağlayabilirim.

Hatta bunu bir web servis haline getirip herkese kullandırtabilirim, şart olarak da size cevap veremezsem müşterinizin seçtiği bilgileri bana gönderin diyebilirim.

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Merhaba.
Bu kurumların bu bilgiyi satın  alabilecekleri tek nokta var o da sertifika otoriteleri(SO) yani MC ya da  Visa. Kart ürünlerini piyasaya çıkarmadan evvel  hangi SO'nun teknolojisini kullanacaksanız o kurumdan onay almanız gerekir, bu sürece CPV(Card Personalization Validation)  denir.. Bu süreçte kartın içindeki genel bilgileri (kartın içindeki tag denilen yüzlerce parametreyi)   SO'ya onaylattırırsınız ancak o zaman kartı piyasaya sürebilirsiniz.
 Yukarıdaki firma da bedava olarak sadece 10 sorgu çekebileceğinizi belirtmiş.  Sonraki sorgular ücretli, bunlar da bu bilgileri kesinlikle SO'lara para verip alıyorlardır.
Bu şekilde BIN numarasından kartı piyasaya süren firmanın adının anlaşılmasının bir kaç sebebi var. Başlıca sebep kendi içlerindeki kart yönetimini kolaylaştırmak. İlerde bir anlaşmazlık durumunda BIN'e göre kartların hepsini çevrimiçi onaya kapatabilirler.  Bankalar genelde kartların güvenliğini sağlayan  anahtaları farklılaştırmak için her BIN'e ayrı anahtar serisi üretirler. Bir anahtar serisi kırılırsa o kartların hepsini kapatabilirler böylelikle bankanın diğer kartları zarar görmemiş olur. Bu gibi sebeplerden ötürü banka Limango'ya kart çıkardığında ayrı bir BIN alıyor ve marka ismi olarak kartın içine Limango'yu basıyor ve SO'ya o şekilde onaylatıyor. Limango ya da başka özel bir bilgiyi görmen bu yüzden.

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Ne demek istediğinizi anlayamadım.

2013/10/27 Bahadır Arslan <bahadi...@gmail.com>
You received this message because you are subscribed to a topic in the Google Groups "altdotnetturkiye" group.

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
enteresanmış olayını bu tarafını bilmiyordum ama tam anlatamamışım ;)
mesela limango da alışveriş yapacağınız zaman 6 haneyi girince kart tipi miles&smiles veya bonus olarak çıkıyor.
Aynı özellik gelirler idaresinde de var, yazıyorsunuz, flexi card diyor.

Kısacası onlar nasıl ulaşıyor acaba bu detaya?

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Web siteleri bu bilgileri bankadan alıyorlar. Web sitesi bankanın sanal posunu alırken , karta özel taksit yapacakları için banka web sitesine bu bilgileri vermek zorunda, karşılıklı anlaşmalı bir durum.
Bankanın sanal pos unu kullanacaksanız büyük meblağlar ödüyorsunuz, mesela her taksit için %1 gibi bankaya veriyorsunuz. Tek çekimlerde ödemenin %5 i kadar para yine bankaya gidiyor. Bankalar da SO'lara her ödeme için 50 cent civarı para ödüyorlar. Banka ödeme altyapısını sunuyor bu kadar para istemesi normal. Sonuçta bütün bu paraları ödeyen var o da müşteri. Fatura her zaman müşteriye çıkarılıyor.
Sonuçta bu kadar paranın döndüğü yerde bu bilgiler kolaylıkla paylaşılıyor.

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Biz de sanal pos kullanıyoruz ve benzer durumlardan geçiyorz ama bize sadece kuru bir bin listesi verildi.
Ne kartın tipi ne de tam türü belli. Garanti BKM den almalısınız diyor ama BKM den nasıl alacağımızı bulamadık :(

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
5-6 ile başlayanlar mastercard, 4 ile başlayanlar visa.
Türünü ise bankadan  almanız gerekir. Banka bunu paylaşmıyorsa emin ol uğraşmadığından , uğraşsalar çıkarırlar. Bu bilgilerin BKM'de olmasının sebebi bankalar arası ödemelerde bankalar ilk önce BKM'den onay alıyorlar, BKM  araya girip BIN bilgisine bakarak yönlendirmeleri yapıyor.
 Hangi banka için pos hismeti alacaksanız BKM'ye mail atın,  b...@bkm.com.tr bunu web sitelerinden aldım..
Bu bilgiye neden ihtiyaç duyuyorsunuz merak ettim ? Aslında sadece BIN bilgisini kullanmanız iinizi kolaylaştırır. Bankalar her sene yeni bir ürün çıkarıyor, ürün ismi kullanmak güncellemek vs size iş çıkarır.

Ahmet Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Müşteriden ödeme alırken sakın kart türünü de seçmesini istemeyin.  Ne kadar fazla girdi o kadar az satış..

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Bunu aslında son derece gereksiz ve artizlik bir iş için kullanmak istiyorum, müşteri kart numarasını seçince aynı örnek verdiğim limango veya gib gibi yerlerde olduğu gibi ben de müşteri deneyimini güzelleştirmek için otomatikman banka, visa master bilgisi ve kart tipini göstermek istiyordum.

Evet bi de o sorun var, BIN listesinin güncellenmesi problemi, eski kartları çıkarmak yenilerini eklemek gerekiyor.

Bahadır Arslan

to altdotne...@googlegroups.com
Yok yok istemek mantıksız olur, bir de onu seçmesi için bir de onun listesini bulmam gerekir, yine bana iş :D