We ( PA3M, PA1WVM en PA5K) hebben vandaag met de vlieger een hoogte bereikt
van rond de 250 meter ;->
Ter plaatse zijn wezen kijken: Marco PE9M, Herman PB0AHX, Paul PA3DFR,
Willem PG1G, Pieter LPD, Danny, een koddebeier en vele wandelaars.
Leuke verbindingen gedraaid met als hoogtepunten een ON-station in de buurt
van Brussel (rapport 5/3), 3 stations uit Tilburg (5/9 gekregen),
Oosterhout, Aalst, diverse stations uit Bergen op Zoom en Bert PA3EKA uit
Oudenbosch met een knuppelhard signaal vanaf huis als wel met zijn mobiel
!!! Vanuit de wijde omgeving van de regio Haaglanden werden er met
portofoons zeer goede verbindingen gemaakt.
Ook een ontvangstrapport van M0IKB vanuit IO94SG (omstreeks 385 km !!!).
Deze heeft nog getracht over de transponder te werken zonder resultaat.
Stations die ons gewerkt hebben krijgen als zij QSL sturen naar PA5K 100%
bevestigd.
Transponder heeft in de lucht gestaan vanaf 12:30 uur local tot omstreeks
17:00 uur en heeft bijna continu op zenden gestaan.
Working Conditions:
Transponder: Portofoon Standard C528 (superding)
Power 2m: 600 milliWatt
Power 70cm 600 milliWatt
Accupack: Graupner 3000 mAh blok uit modelbouwwinkel.
Antenne: PA0JWX Window Clasp antenna.
Totale gewicht transponder ligt rond 1 kilo.
Vliegers: 2 x HQ Flowform (4 vierkante meter per stuk)
gekoppeld op 1 lijn van 4 mm.
Totale lijnlengte: 600 meter.
Experiment zal zeker eens herhaald worden met verbeterpunten. Zo hebben we
gemerkt dat de antenne perfect functioneerde op 2m maar achterbleef op 70.
Dit is wellicht te verklaren dat deze antenne voor 2 meter een halve golf is
en voor 70cm een colineair. Wij hadden geen tegencapaciteit gecreerd.
De eerste 4 QSL's zijn reeds binnen in de vorm van een gele prent onder de
ruitenwissers van onze auto's. ;-<
Volgende keer echt maar als rugzaktikker op de fiets.
Foto's zullen komende week geplaatst worden op mijn website
www.randstadamateur.net
Kees PA5K
www.randstadamateur.net
mooi Kees ! Maar........wat was de locatie ? Of heb ik er over heen
gelezen?
Juul - PE0GJG
>> Vandaag een geslaagde dag m.b.t. de Kite transponder.
>mooi Kees ! Maar........wat was de locatie ? Of heb ik er over heen
>gelezen?
Monster, in het Westland. Zie de aankondiging van 12/07 om 20:14 -
Message-ID: <4878f49e$0$15455$e4fe...@dreader25.news.xs4all.nl>
--
Gag me with a spoon!