Grupos de Google ya no admite publicaciones ni suscripciones nuevas de Usenet. El contenido anterior sigue visible.

chan-dogle w Asterisk, konfiguracja i ktory modem ?

128 vistas
Ir al primer mensaje no leído

Surface

no leída,
16 ago 2014, 1:03:09 p.m.16/8/14
para
Mam Debiana, na nim Asteriska, czy mogďż˝ wykorzystac modem ZTE MF689 ?

Czy jakis inny, do voice, i na jakim kodemku to b�dzie dzia�ac ?

I czy jest gdzies jakis toutorial jak i z czym pod�aczyc i skonfigurowac
:) ?

--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: ne...@netfront.net ---

Piotr C.

no leída,
16 ago 2014, 1:54:47 p.m.16/8/14
para
On Sat, 16 Aug 2014 19:03:09 +0200
Surface <to_n...@op.pl> wrote:

> Mam Debiana, na nim Asteriska, czy mogę wykorzystac modem ZTE MF689 ?
>
> Czy jakis inny, do voice, i na jakim kodemku to będzie działac ?
>
> I czy jest gdzies jakis toutorial jak i z czym podłaczyc i skonfigurowac

Czy akurat ten modem się nada - sprawdź w internecie. Ja używam Huaweia, nie wszystkie działają a przy niektórych trzeba się natrudzić, listy też są w necie. Manual - mam (skleciłem sam na bazie innych manuali) pod FreePBX na raspberry pi, moge podesłać. Będzie to podobnie wyglądać.

P.

Surface

no leída,
16 ago 2014, 2:54:18 p.m.16/8/14
para
Super

Bardzo bym prosił :)

marektw(at)poczta.fm

A huweai ktory ? (szukałem o ZTE ale chyba będzie z tym problem )

Mogę jakis zakupić, byle nie kupić złego :)

Myslałem o E160 lub E1550

W dniu 2014-08-16 19:54, Piotr C. pisze:

Piotr C.

no leída,
16 ago 2014, 3:59:24 p.m.16/8/14
para
On Sat, 16 Aug 2014 20:54:18 +0200
Surface <to_n...@op.pl> wrote:

> Super
>
> Bardzo bym prosił :)

poszło

> A huweai ktory ? (szukałem o ZTE ale chyba będzie z tym problem )

E156G z iPlusa starego.

Tu masz liste: http://wiki.e1550.mobi/doku.php?id=requirements

Z tym że czasem trzeba aktywować 'voice' w zależności od modelu, wówczas wykrywa się w PC jako inny model itd itd... niektóre modele wymagają eksperymentów. Koniec końców ma być aktywny w trybie voice.

> Myslałem o E160 lub E1550

E160 OK, E1550 - któryś firmware nie działa, zobacz w/w link.

P.

Surface

no leída,
17 ago 2014, 6:35:37 a.m.17/8/14
para
Ok

Dzięki :)

Potestuję, tylko musi mi w takim razie modem E160 przyjechać

Nie udało mi się znalezc info by ZTE MF669 działał

Proszę powiedz mi jeszcze jak jest z obsługą sms ?

Po co wpisuje się imei i ten drugi kod do konfigów ?

W dniu 2014-08-16 21:59, Piotr C. pisze:

Piotr C.

no leída,
17 ago 2014, 9:08:19 a.m.17/8/14
para
On Sun, 17 Aug 2014 12:35:37 +0200
Surface <to_n...@op.pl> wrote:
> Proszę powiedz mi jeszcze jak jest z obsługą sms ?

No jest :) W moim przykładzie w extensions_custom.conf masz zdefiniowane: exten => sms. Tam sms jest wpisywany do pliku tekstowego a następnie wysyłany na maila. Jeśli chodzi o wysyłanie sms to albo korzystasz z www w nowym FreePBX albo wysyłasz samemu. Np. tworzysz extension i po wybraniu takiego numeru sms zostanie wysłany:
exten => 974,n,DongleSendSMS(dongle0,101,"20 PLN")

> Po co wpisuje się imei i ten drugi kod do konfigów ?

Tylko jako opcja. [dongle0] definiujesz albo przez adres sprzętowy (/dev/ttyUSBx) osobno dla audio i data, albo właśnie przez IMEI. Wówczas jak masz więcej modemów lub kart to możesz odwołać się do konkretnego modemu lub karty sim. Ja tego nie używam.

P.

Surface

no leída,
17 ago 2014, 9:22:58 a.m.17/8/14
para
Ok,

Chcę instalowac asteriska 13.0, tyle ze tam nie widze osobno
chan-dongle, musze chyba wybrac cos z menu przy instalacji

W dniu 2014-08-17 15:08, Piotr C. pisze:

Surface

no leída,
17 ago 2014, 2:59:40 p.m.17/8/14
para
Trochę pogrzebałem po sieci :) i wychodzi na to że tylko do Asteriska 11
można dograć chan-dongle

No więc tak musiałem zrobic, skompilowałem wersję 11 i dograłem

Może w najbliższej przyszłości wyjdzie patch pod nowsze asteriski :)

W dniu 2014-08-17 15:08, Piotr C. pisze:

Cezar

no leída,
18 ago 2014, 5:08:50 a.m.18/8/14
para
On 17/08/2014 14:22, Surface wrote:
> Ok,
>
> Chcę instalowac asteriska 13.0, tyle ze tam nie widze osobno
> chan-dongle, musze chyba wybrac cos z menu przy instalacji

asterisk 12+ to zupelnie inna bajka. Praktycznie cały został przepisany
od początku... Na ten moment jezeli robisz cos co ma byc stabilne to
uzyj 11 albo nawet 1.8

c.

Surface

no leída,
18 ago 2014, 5:24:47 a.m.18/8/14
para
Już nawet 13tkę próbówałem ,oczywsce te same problemy, jeszcze nie
dałsię skompilować bo jspi wywalał problem

12,5 się skompilował ale oczywiście chan-dongle juz nie

Narazie sprobouję uzyc 11tkę, ewentulanie w razie "w" zobaczę 1.8

Jest jakieś info kiedy można się spodziewać chan-dongle do najnowszych :) ?

( juz tak mam że lubię nowe chociaż wiem że nie zawsze nowe = lepsze )

W dniu 2014-08-18 11:08, Cezar pisze:

Cezar

no leída,
18 ago 2014, 5:41:38 a.m.18/8/14
para
On 18/08/2014 10:24, Surface wrote:> Już nawet 13tkę próbówałem
> [...]
najnowszych :) ?

> ( juz tak mam że lubię nowe chociaż wiem że nie zawsze nowe = lepsze )

Na razie nie ma co sie pchac w 12 i 13.
1.8 jak i 11 to LTS (Long Time Support) i spokojnie mozna ich uzywac.
Jak Ci sie chce (i lubisz XML :-) ) to mozesz takze sprobowac pobawic
sie z Freeswitch + mod_gsmopen

http://wiki.freeswitch.org/wiki/GSMopen#Voice_calls_and_SMS

c.

--
vpbx.pl

Surface

no leída,
18 ago 2014, 6:20:02 a.m.18/8/14
para
Zamówiełem modem E160 bo na wielu stronach piszą ze ma działac :)

A na tej z Twojego linka nie ma go na liście :/
( to już chyba druga lista gdzie nie widzę tego modelu - ale brakuje też
wielu innych )

A co do projektu, to zobaczę z ciekawości, chociaz czasu to raczej mało
;), jestem z tych co instalują i używają :) - do celów prywatnych

Obecnie na jednym VPSie mam własnie 12.5 i jako sam SIP działa bardzo
dobrze, chociaż róznic do 11 czy nawet 1.4 nie widzę specjalnie do tego
co ja uzywam :)

W dniu 2014-08-18 11:41, Cezar pisze:

Piotr C.

no leída,
19 ago 2014, 2:38:12 p.m.19/8/14
para
On Mon, 18 Aug 2014 10:08:50 +0100
Cezar <cezar91-...@tlen.pl.invalid> wrote:

> asterisk 12+ to zupelnie inna bajka. Praktycznie cały został przepisany
> od początku...

A tak w jednym zdaniu możesz napisać, po co / dlaczego i jake są korzyści z nowego asteriska?

P.

Cezar

no leída,
19 ago 2014, 3:31:54 p.m.19/8/14
para
oryginalny moduł protokołu SIP chan_sip został zastąpiony przez
chan_pjsip bazujący na projekcie pjsip (www.pjsip.org).
chan_sip to była największa bolączka asteriska który praktycznie nie
pozwalał na osiągnięcie 150-200 jednoczesnych rozmów bez względu na
maszynę na jakiej działał. Chan_sip miał tyle odwołań do innych modułów
że wszystkie inne też trzeba było poprawiać.
Nowoscią w asterisk 12 jest nowe API zwane ARI (Asterisk Restful
Interface) pozwalający na robienie cudów z rozmowami, kanałami i
aplikacjami za pomocą protokołu HTTP/REStful.
Oczywiscie AMI i AGI pozostają bez zmian.

c.

--
vpbx.pl

Surface

no leída,
20 ago 2014, 3:10:46 a.m.20/8/14
para
Jak rozumiem tak czy siak aby uzywać pjsip to wszystkie urządzenia to
muszą obsługiwać ?

W dniu 2014-08-19 21:31, Cezar pisze:

Cezar

no leída,
20 ago 2014, 4:39:11 a.m.20/8/14
para
On 20/08/2014 08:10, Surface wrote:
> Jak rozumiem tak czy siak aby uzywać pjsip to wszystkie urządzenia to
> muszą obsługiwać ?

Nie,

zmiana chan_sip na chan_pjsip powinna byc niezauwazalna dla urządzeń.
Oba moduły są zgodne z RFC-3261

c.

--
vpbx.pl

Surface

no leída,
20 ago 2014, 4:42:23 a.m.20/8/14
para
Ale i tak jak narazie odpada w moim wypadku bo chce uzyc chan-dongle :)

Pozatym werja 13.xx rc1 wyrzucała mi bład z pjspip własnie i za cholere
nie mogłem jej skompilować

Wersja 12,5 się skompilowała ale pewnie nbez pjsip bo to chyba osobno
sie dodaje ? i nadal problem bo brak chan-dongle :)

W dniu 2014-08-20 10:39, Cezar pisze:

Surface

no leída,
20 ago 2014, 4:43:30 a.m.20/8/14
[...]

A po cichu licze ze jakość voice po chan-dongle bedę miał jak w kmorce
an ie gorszą jak przez bramkę SIP-Voip.... bo w tym wypadku narzekam :/

W dniu 2014-08-20 10:39, Cezar pisze:

Surface

no leída,
20 ago 2014, 12:23:32 p.m.20/8/14
para
Dongiel przyjechał, niby zrobiłem co miałem ale nie działa :(

Nie inicjuje go prawidłowo :/

Moze ktos zdalnie pomoc, przez team viewer np, odwdzięcze sie

debian*CLI> dongle show devices
ID Group State RSSI Mode Submode Provider Name Model
Firmware IMEI IMSI Number
dongle0 0 Not initia 0 0 0 NONE
Unknown
[Aug 20 18:23:09] ERROR[11217]: chan_dongle.c:436 do_monitor_phone:
[dongle0] timedout while waiting 'OK' in response to 'AT'

gdol...@gmail.com

no leída,
21 ene 2018, 3:14:08 p.m.21/1/18
para
Odświeżę wątek. Potrzebuję pomocy w skonfigurowaniu FreePBX zaistalowanego na Raspberry pi.
Chodzi mi tylko o używanie tego z modemem gsm e173.
Chciałbym się z tym urządzeiem łączyć za pomocą aplikacji typu ZOIPER z iPhona i dzwonić/smsować z tego numeru w modemie - oraz odbierać połączenia SMSy - tak jak bym miał iPhona z dwoma kartami SIM. Czy ktoś może mi pomóc?
0 mensajes nuevos