Orange Neofon i PAP2T

Atlantis

Ponieważ ostatnio kończyła mi się umowa na Neostradę, a w mojej okolicy
nie ma żadnej sensownej alternatywy, skorzystałem z zaproponowanej mi
oferty przedłużenia. Tym razem wziąłem pakiet, razem z telewizją i
numerem komórkowym. Zmiana umowy wiązała się z zastąpieniem
standardowego telefonu PSTN usługą VoIP (Neofon).

Na wstępie muszę zaznaczyć, że z paru dość ważnych powodów nie chcę
korzystać z routera udostępnionego przez Orange. Korzystam z własnego
sprzętu. Odpadało więc po prostu podłączenie telefonu do gniazdka w
Funboksie (czy jak to się teraz nazywa). Nie sądziłem jednak, że będzie
to jakimkolwiek problemem - pod ręką mam bowiem kilka starych bramek
PAP2/PAP2T oraz SIP-owego Gigaseta. Pomyślałem, że skonfiguruję któreś z
nich. Obawiałem się, że więcej problemów będzie z telewizją...

Okazuje się, że się myliłem. Router bez problemu udało się skonfigurować
do pracy z IPTV Orange. Za to z telefonem nie mogę sobie poradzić od
paru tygodni...

Objawy są następujące:
1) Na Podłączonym tymczasowo Funboksie wszystko działa. Nie musiałem
nawet niczego ustawiać - zadziałała autokonfiguracja, kontrolka w panelu
WWW zaświeciła się na zielono, w słuchawce jest sygnał, można odbierać i
wykonywać połączenia.
2) Za to PAP2T nijak nie jestem w stanie skonfigurować. Zawsze otrzymuję
komunikat "Can't connect to login server". To samo zresztą na Gigasecie
oraz softphone'ach na Linuksie i Androidzie (te zwracają błąd 403).
3) Parę razy próbowałem restartować hasło na infolinii.
4) Raz (właśnie tuż po restarcie hasła) był częściowy sukces. Linia na
chwilę ożyła i można było wykonywać połączenia, ale nie działało
odbieranie (a może na odwrót?). Nawet i to po chwili przestało działać i
nawet nie jestem pewien czy samo z siebie, czy w wyniku moich działań
zmierzających do naprawy. Nigdy nie udało mi się powtórzyć tego efektu.
5) Skonfigurowana bramka nie działa w sieci domowej rodziny ani po
podpięciu do Funboksa, soptphone na Androidzie nie chce się łączyć także
z połączenia LTE u innego operatora. Więc raczej upada hipoteza, że winę
ponosi coś w konfiguracji mojego routera.
6) Próbowałem wyłączyć w routerze SIP ALG - nie pomogło.
7) Bramki są sprawne. Nie posiadają żadnych blokad operatora. Parę lat
temu działały z Freeconetem. Gigaset tak samo.

Stosowana przeze mnie konfiguracja wygląda następująco:
SIP Port: 5060
Proxy: neofon.tp.pl
Display name: stacjonarny
User ID: 48<kierunkowy><mój numer telefonu>
Password: Hasło otrzymane SMS-em od Orange.
Auth ID: <User ID>@neofon.tp.pl
Use Auth ID: yes

Ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Bo zaczynam już podejrzewać,
że Orange porzuciło stosowanie protokołu SIP na rzecz jakiegoś innego
rozwiązania i mój sprzęt zwyczajnie nie jest z nim kompatybilny...
Komuś udało się skonfigurować taką bramkę albo chociażby jakiegoś
softphone'a do pracy z Neofonem?