Calc - ukryły się arkusze/zakładki, jak je odzyskać?

Paweł Baka

Witam,
Zostawiłem włączony komputer z otwartym arkuszem kalkulacyjnym i po
kilku godzinach zamknąłem, przy następnym otwarciu pojawiło się okno
"Import tekstu" w którym muszę wybierać lub zaznaczać jakieś opcje.
Niestety nie wiem, które powinienem zaznaczyć. Jednak niezależnie
jakiego wyboru dokonam zawsze pojawia się pusty arkusz (wcześniej było
ponad 20 zakładek), natomiast jego waga nie wskazuje na to, że jest
pusty, ma 298 KB.
Być może coś nieopacznie włączyłem. ale zielonego pojęcia nie mam co
to mogło być.
Dodam, że inne arkusze tego samego typu otwierają się bez żadnych
problemów.
Bardzo mi zależy na odzyskaniu tych danych, mam nadzieję, że nie jest
to stan nieodwracalny.

Pozdrawiam,
Paweł

Krzysztof Mitko

Paweł Baka wrote:
> [...]
> kilku godzinach zamknąłem, przy następnym otwarciu pojawiło się okno
> "Import tekstu" w którym muszę wybierać lub zaznaczać jakieś opcje.

Strzelam: może rozszerzenie nie zgadza się z typem pliku? To się może
zdarzyć, jeżeli np. próbowałeś zapisać plik w formacie .xlsx, ale
przypadkiem nadałeś rozszerzenie .csv. Jeżeli masz Windows, to otwórz
notatnik, przeciągnij plik i wklej parę pierwszych linijek. Jeżeli
Linuksa, to wklej wynik polecenia file nazwapliku.

> [...]
> jakiego wyboru dokonam zawsze pojawia się pusty arkusz (wcześniej było
> ponad 20 zakładek), natomiast jego waga nie wskazuje na to, że jest

Czy kolumny i wiersze ponumerowane są po kolei? Jeśli coś jest ukryte,
to powinno to być widoczne w numeracji, np. jeśli po kolumnie A jest D,
to B i C są ukryte, trzeba zaznaczyć A i D, kliknąć prawym przyciskiem i
wybrać "odkryj".

--
Z pozdrowieniami,
Krzysztof Mitko

Krzysztof Mitko

Paweł Baka wrote:
> [...]

notatnik, przeciągnij plik i wklej parę pierwszych linijek. Jeżeli
Linuksa, to wklej wynik polecenia file nazwapliku.

Paweł Baka

On 17 Maj, 20:23, Krzysztof Mitko <fakem...@krzysztof.at.eml.dot.cc>
wrote:
Dzięki, ale nie chodzi o wiersze tylko o arkusze - te na samym dole.
Pozdrawiam

Paweł Baka

On 17 Maj, 20:32, Krzysztof Mitko <fakem...@krzysztof.at.eml.dot.cc>
wrote:
Dzięki, ale chyba dalej nic z tego. Przeciągnąłem do notatnika i
widać, że coś tam wskoczyło, ale jest niewidoczne. Można zaznaczyć
bardzo duży obszar, ale nie widać żadnych znaków.
Mam WinXp, a przy okazji zauważyłem, że inne pliki po najechaniu
kursorem wyświetlają Typ, Tytuł, Zmodyfikowany i Rozmiar, czasem też
autora, a w przypadku tego pliku ma jedynie Typ i rozmiar, żadnych
innych informacji o nim. Natomiast gdy wejdę we Właściwości i spróbuję
kliknąć którąkolwiek zakładkę (Statystyka, Podsumowanie czy
streszczenie) pojawia się okno z informacją:
Runtime Error!
Program:C:\WINDOWS\explorer.exe
This application has requested the Runtime to terminate it in an
unusual way. Please contact the application's support team for more
information.
Po wszystkim zamyka się folder z plikiem
Kompletnie nie mam pojęcia o co może chodzić, inne pliki zachowują się
normalnie.
Pozdrawiam,
Paweł

mk

W dniu 2012-05-18 14:49, Paweł Baka pisze:
... cut ...

> Dzięki, ale nie chodzi o wiersze tylko o arkusze - te na samym dole.
> Pozdrawiam

Witam
Z arkuszami postępuje się tak samo jak z wierszami i kolumnami jeżeli
chodzi o ukrywanie i odkrywanie.
Jeżeli nie są to jakieś "dane wrażliwe" może spróbuj wrzucić gdzieś na
serwer i dać linka - popróbujemy coś z tym zrobić.

R | | \ \. MK1973

jaroslaw...@gmail.com

Może to nie problem arkuszy ukrytych poprzez "ukryj arkusz" ale w taki dziwny sposób jaki mi się przydarzył.
Nie wiem jak ale ... rozszerzyłem pasek nawigacji poziomej (ta belka na dole do przesuwania obrazu w lewo i w prawo - jest podobna do przesuwania w górę i w dół).
No i to rozsunęło mi się tak daleko (na cały ekran), że zakryło \zakładki/\arkusza/. Wystarczyło zmniejszyć, przesunąć belkę nawigacji poziomej - zmniejszyć szerokość tak aby odkryły się wcześniej zakryte arkusze.