Calc - słownie

Petersonix

Witam

W Calc potrzebuję zamienić kwotę na tekst słowny - czy można takie coś
wykonać w Calc? Tzn. w jednej komórce wpisuję kwotę 500, natomiast w
kolejnej komórce chciałbym żeby 500 zapisało się w formie pięćset złotych.

W sieci znalazłem funkcję NUMBERTEXT, ale nie działa - ciągle wyskakuje
błąd. Wersja OpenOffica 3.2, Windows XP z sp3 - nie mogę uaktulanić do
nowszej wersji OO ze względu na współpracę z innym programem.

http://openofficeorgpl.blogspot.com/2009/09/numbertext-liczby-sownie-i-jeszcze.html

Petersonix

kj99

W dniu 31.05.2012 19:22, Petersonix pisze:
> [...]
> wykonać w Calc? Tzn. w jednej komórce wpisuję kwotę 500, natomiast w
> kolejnej komórce chciałbym żeby 500 zapisało się w formie pięćset złotych.
Witam

Zobacz tu:
http://juljas.net/linux/tips/openoffice.html
--
Pozdro kj99

MaGorEc

Ja używam MONEYTEXT() i NUMBERTEXT(). Dla mnie rewelka. A wielojęzyczność
i "wieloformatowość" zapisu powala na kolana. Przynajmniej mnie :)

http://openofficeorgpl.blogspot.com/2009/09/numbertext-liczby-sownie-i-
jeszcze.html

Jedna z najlepszych funkcji dla Open/LibreOffice. Chociaż poza systemem
fakturowania i rozliczania chyba średnio przydatna.

Pozdrawiam
Maciek

Petersonix

Dnia 31 May 2012 21:46:17 GMT, MaGorEc napisał(a):

> Ja używam MONEYTEXT() i NUMBERTEXT(). Dla mnie rewelka. A wielojęzyczność
> i "wieloformatowość" zapisu powala na kolana. Przynajmniej mnie :)

MONEYTEXT to jest to. Trzeba po prostu zainstalować dodatek NUMBERTEXT.
Sprawdzenie: wpisujemy w komórkę np A1 liczbę 100, a w komórce A2 formułę
=MONEYTEXT(A1)
Takie to proste.
Dodatek do pobrania stąd:
http://extensions.services.openoffice.org/project/numbertext