Base aktualna data jako wartość domyślna pola

cyklista

Witam!
Próbuję stworzyć bazę danych do obsługi zleceń.
Chciałbym, aby w formularzu do wprowadzania nowych klientów w polu
"DataDodania" przy dodawaniu nowego rekordu automatycznie wstawiana była
data systemowa.
Próbowałem wyedytować tabelę i we właściwościach pola "DataDodania"
wpisać "=DZIŚ()", ale to nie działa
We właściwościach pola daty w formularzu mogę też podać konkretną
domyślną datę, ale nie ma tam opcji "wstaw bieżącą datę.

Czy ktoś wie, jak to zrobić?

cyklista

Już znalazłem: Trzeba otworzyć Narzędzia >SQL i wpisać polecenie:
ALTER TABLE "NazwaTabeli" ALTER COLUMN "NazwaKolumny" SET DEFAULT
CURRENT_Date;
Tyle, że data jest wstawiana dopiero w momencie zapisywania rekordu. Jak
sprawić,żeby była wpisywana w momencie tworzenia nowego rekordu?

pmicha...@gmail.com

Należałoby zdefiniować pole formularza typu data, z bieżącą datą ustawianą jako wartość domyślna, która następnie byłaby przepisywana do nowego rekordu. Ale nie wiem jak to zrobić :(