Grupos de Google ya no admite publicaciones ni suscripciones nuevas de Usenet. El contenido anterior sigue visible.

Hosting Netii - kolejny urzędniczy horror?

74 vistas
Ir al primer mensaje no leído

Veego

no leída,
5 sept 2011, 3:47:30 a.m.5/9/11
para
Czy ktoś pamięta kiedy Netia przekazała hosting firmie Ogicom?

Nie mogę sobie nawet przypomnieć.
Hosting był darmowy a Ogicom jest płatny. Bardzo wysoko płatny.
Kiedyś przysłali mi umowę do podpisania, którą zwyczajnie zignorowałem.
Po pewnym czasie nie mogłem się już dostać na FTP, aby dokonać zmian na
stronie.
Chciałem nawet wykasować wszystko, ale stary adres nie działał. Ale strona
była czynna w domenie enetia.pl.
Trwało to chyba ponad rok.
Wreszcie trafiłem kilka dni temu na stronę Ogicom i ku mojemu zdziwieniu
udało się zalogować na login Netii.
Znalazłem ich FTP i wykasowałem treść strony.

Dosłownie po kilku dniach dostałem meilem fakturę proforma, na przedłużenie
świadczenia usług na kwotę 492zł. brutto!!
Po upływie rzekomego terminu płatności przysłali nowego mejla z działu
windykacji i straszą odsetkami.

Nigdy nie miałem żadnego kontaktu z firmą Ogicom, a oni udają, że podpisałem
z nimi umowę!
Netia przekazała moje dane firmie trzeciej, bez mojej zgody a ta firma
próbuje wyłudzić pieniądze.
Mam nadzieję, że na podstawie faktury PROFORMA, przy braku umowy nie da się
tego zrobić.
A może się mylę?

Czy ktoś miał do czynienia z podobną paranoją?

V.

Bart

no leída,
5 sept 2011, 5:28:40 a.m.5/9/11
para
Ja dostałem kiedyś takiego maila (fragment) :

"Netia S.A. powierzyła dalszą obsługę usług hostingowych firmie Ogicom
Sp. z o.o. W związku z migracją do nowej infrastruktury, w najbliższy
piątek, 2011-01-14, nastąpi przerwa w dostępie do usług hostingowych."

więc datę migracji już masz :)

Co do cen to wysłałem do nich jakiś czas temu zapytanie co gdybym jako
prywatny użytkownik (który miał w Netii hosting za free) chciał z nimi
kontynuować współpracę i dostałem odpowiedź:

"Każdy z Konsumentów, któremu zakończyła się już lub zakończy się umowa
z Netią w zakresie usług hostingowych,
ma możliwość zawarcia współpracy z firmą OGICOM. W tym celu przede
wszystkim potrzebujemy Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Jeżeli właścicielem usługi są dwie osoby proszę o dostarczenie
własnoręcznie zapisanej informacji, iż zgadzają się Państwo na
przetwarzanie swoich danych osobowych przez firmę OGICOM w celu obsługi
i świadczenia usług internetowych.
Do pisma należy załączyć skany dowodów osobistych. Pismo może być
przesłane jako skan drogą elektroniczną (w odpowiedzi) lub faksem na nr
61 622 25 25.

Konsumenci na preferencyjnych warunkach mogą zakupić jeden z poniższych
pakietów.

Osobisty Start

przestrzeń MB - 1000
transfer / rok GB - 100
konto e-mail - bez limitu
konto www - bez limitu
konto ftp - bez limitu
Rejestracja domeny NASK za 1 zł - TAK
cena/rok - 49 zł netto

Osobisty Profit

przestrzeń MB - 2000
transfer / rok GB - 200
konto e-mail - bez limitu
konto www - bez limitu
konto ftp - bez limitu
Rejestracja domeny NASK za 1 zł - TAK
E-Kreator - TAK
cena/rok - 99 zł netto

Osobisty Max

przestrzeń MB - 3000
transfer/ rok GB - 300
konto e-mail - bez limitu
konto www - bez limitu
konto ftp - bez limitu
Rejestracja domeny NASK za 1 zł - TAK
E-Kreator - TAK
E-Fax (bez zasilenia) - TAK
E-Backup 1 lic 5 GB - TAK
cena/rok - 149 zł netto

Właścicielem domeny głównej enetia.pl pozostaje firma Netia (tym samym
dotyczy to subdomen utworzonych w domenie).
Aktualnie jest ona udostępniona do Państwa użytku, niemniej jednak
sugerujemy (wcześniej również z firmy Netia otrzymywali Państwo taką
wiadomość) aby powoli
przechodzić na swoje własne domeny. Mogą Państwo również skorzystać z
darmowej domeny oferowanej w ramach pakietu przez Ogicom - xxxxx.ogicom.pl.

Veego

no leída,
5 sept 2011, 6:30:31 a.m.5/9/11
para
No te ceny nawet fajne. Jednak nie dla firm. Skąd oni wzięli 400 zł. netto
za pakiet "Biznes start"?
Chyba nie słyszeli o małych i bardzo małych firmach.

Dzwoniłem do nich i dowiedziałem się, że faktura proforma mnie do niczego
nie zobowiązuje.
To wie prawie każdy. Jednak straszenia windykacją wyjaśnić nie umieli.
Nawet, jak usłyszałem, nie mają zamiaru się tłumaczyć.

Cytat z pisma dołączonego do faktury proforma:

Przypomnienie o płatności
Przypominamy, iż dnia 2011-09-xx upłynął termin płatności faktury za usługi
internetowe. Prosimy o niezwłoczne uregulowanie poniższej należności
(tu następuje nr faktury (brak słowa "proforma"), kwota należności: 492 zł.
i numer konta bankowego)
Przypominamy, iż zgodnie z obowiązującym Regulaminem Świadczenia Usług, w
przypadku opóźnienia w płatności całości lub części faktury, spółka ma prawo
naliczać odsetki ustawowe za każdy dzień opóźnienia w zapłacie, począwszy
od
10-tego dnia opóźnienia włącznie.
Jeśli dokonali już Państwo płatności niniejszej faktury prosimy uznać tą
informację za
niebyłą. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt
telefoniczny.

Z poważaniem
Dział Windykacji Należności
Ogicom Sp. z o.o.
ul. Abpa A. Baraniaka 88
61-131 Poznań
tel. (061) 6222 500 fax. (061) 6222 525
mailto: rozli...@ogicom.pl

Takie nowoczesne zbujowanie - wystawianie faktur na oślep i straszenie
windykacją.
Ciekawe kto jeszcze dostał taki kwiatek.
V.

Galnospoke

no leída,
5 sept 2011, 8:17:57 a.m.5/9/11
para
Dnia 2011-09-05 09:47:30, Veego napisaďż˝(a):

> Czy kto� pami�ta kiedy Netia przekaza�a hosting firmie Ogicom?

Ogicom to DNO, powszechnie znana prawda.

--
Pozdrawiam, Galnospoke

0 mensajes nuevos