Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Brak faktur z Netii - zapłata

738 views
Skip to first unread message

jasio

unread,
Jan 31, 2010, 12:48:49 PM1/31/10
to
W 11.2009 oraz 01.2010 nie otrzymałem faktur za internet (BSA), nie ma
ich tez na netia-online.
Czy istnieje obowiązek zapłaty za nie (tak jak za abonament telefoniczny)?

Pozdrawiam Jasio

Ekop

unread,
Feb 1, 2010, 6:52:30 AM2/1/10
to
Dnia 2010-01-31 18:48:49, jasio napisaďż˝(a):

> W 11.2009 oraz 01.2010 nie otrzyma�em faktur za internet (BSA), nie ma
> ich tez na netia-online.
> Czy istnieje obowi�zek zap�aty za nie (tak jak za abonament telefoniczny)

Tez nie dostalem. Oni maja tam megabajzel.
--
Pozdrawiam, Ekop

JM

unread,
Feb 17, 2010, 7:27:40 AM2/17/10
to

U�ytkownik "jasio" <ja...@wp.pl> napisa� w wiadomo�ci
news:hk4fu4$6hf$1...@mx1.internetia.pl...
>W 11.2009 oraz 01.2010 nie otrzyma�em faktur za internet (BSA), nie ma ich
>tez na netia-online.
> Czy istnieje obowi�zek zap�aty za nie (tak jak za abonament telefoniczny)?
>
> Pozdrawiam Jasio
>

By� aktywny net w tych okresach? By�. Wiesz ile kosztowa�? Wiesz. Wiec o co
te pytania, czy p�aci�, czy nie. Mia�e� i wiesz ile to p�ac. Papier ci do
tego potrzebny?


Ekop

unread,
Feb 17, 2010, 8:43:08 AM2/17/10
to
Dnia 2010-02-17 13:27:40, JM napisaďż˝(a):

> Papier ci do
> tego potrzebny?

To chyba normalne. Nie ma faktury/rachunku, nie ma pieniedzy.
--
Pozdrawiam, Ekop

JM

unread,
Mar 3, 2010, 4:55:33 AM3/3/10
to

U�ytkownik "Ekop" <br...@emaila.wybacz> napisa� w wiadomo�ci
news:a3525g4713n7.u9xaqr05yqc0$.dlg@40tude.net...
> Dnia 2010-02-17 13:27:40, JM napisa�(a):

>
>> Papier ci do
>> tego potrzebny?
>
> To chyba normalne. Nie ma faktury/rachunku, nie ma pieniedzy.
> --
> Pozdrawiam, Ekop
>

No wyobra� sobie, ze nie jest to normalne. Normalnym by�o by gdyby� nie
maj�c faktury/rachunku i nie p�ac�c za us�ug� przesta� z niej korzysta�. Nie
p�ac� nie korzystam. Zasada prosta jak drut.

JM


Ekop

unread,
Mar 16, 2010, 5:09:52 AM3/16/10
to
Dnia 2010-03-03 10:55:33, JM napisaďż˝(a):

> No wyobraďż˝ sobie, ze nie jest to normalne

Chyba najwiksza transakce ktora dokonales to kupno Coca Coli. Nie ma
rachunku/faktury nie ma pieniedzy i jest to fundamentala podstawa.
--
Pozdrawiam, Ekop

JM

unread,
Mar 16, 2010, 9:19:02 AM3/16/10
to

U�ytkownik "Ekop" <br...@emaila.wybacz> napisa� w wiadomo�ci
news:k1jf1wz5g69g.wjceo1zphfsp$.dlg@40tude.net...
> Dnia 2010-03-03 10:55:33, JM napisa�(a):
>
>> No wyobra� sobie, ze nie jest to normalne

>
> Chyba najwiksza transakce ktora dokonales to kupno Coca Coli. Nie ma
> rachunku/faktury nie ma pieniedzy i jest to fundamentala podstawa.
> --
> Pozdrawiam, Ekop

Nie p�acisz nie korzystaj. Korzystasz nie p�ac�c - jeste� oszust i z�odziej.
Wyb�r nalezy do Ciebie. I to jest fundamentalna podstawa.

JM
>


Marian

unread,
Mar 16, 2010, 2:27:06 PM3/16/10
to
Użytkownik "JM" <ant...@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hno0g6$19tu$1...@news2.ipartners.pl...
>
> Użytkownik "Ekop" <br...@emaila.wybacz> napisał w wiadomości
> news:k1jf1wz5g69g.wjceo1zphfsp$.dlg@40tude.net...
>> Dnia 2010-03-03 10:55:33, JM napisał(a):
>>
>>> No wyobraź sobie, ze nie jest to normalne

>>
>> Chyba najwiksza transakce ktora dokonales to kupno Coca Coli. Nie ma
>> rachunku/faktury nie ma pieniedzy i jest to fundamentala podstawa.
>> --
>> Pozdrawiam, Ekop

Masz 100% racji. Podstawa do zaplaty to paragon, faktura.

> Nie płacisz nie korzystaj. Korzystasz nie płacąc - jesteś oszust i
> złodziej. Wybór nalezy do Ciebie. I to jest fundamentalna podstawa.
>
> JM

I tu sie mylisz. On nic nie ukradl dostaje cos za darmo bo nikt niechce od
niego pieniedzy nie wystawiajac faktury.
Jak ktos nie wystawia rachunku lub faktury z powodu swoich (błedów,
balaganu, pomylki) sam ponosi tego konsekwencje.
Kazdy Musi wiedziec za co placi i od tego jest paragon, faktura.
I to jest podstawa ksiegowosci.


Ekop

unread,
Mar 16, 2010, 3:57:16 PM3/16/10
to
Dnia 2010-03-16 14:19:02, JM napisał(a):

> Nie płacisz nie korzystaj. Korzystasz nie płacąc - jesteś oszust i złodziej.

> Wybór nalezy do Ciebie. I to jest fundamentalna podstawa.

Jestes niepowazny, masz chyba 15 lat i w zycu z ksiegowoscia nie miales
nic wspolnego.
--
Pozdrawiam, Ekop

Marian

unread,
Mar 17, 2010, 5:22:14 AM3/17/10
to
Jak jestes taki madry i stary aj pracujac 25 lat w ksiegowosci sie nie znam
to poczytaj wypowiedzia tu
http://www.grupy.egospodarka.pl/Usluga-telekomunikacyjna-brak-faktury-przedawnienie,t,357924,8.html

cytat>>
5. Data: 2008-09-25 09:46:16
Temat: Re: Usługa telekomunikacyjna, brak faktury, przedawnienie
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora


On Sun, 21 Sep 2008, Tomasz Pyra wrote:

> Jeżeli firma świadczy usługę telekomunikacyjną, natomiast nie wysyła
> faktur
> (i żadną groźbą czy prośbą nie udaje się tego wyegzekwować - po prostu
> mają
> bajzel którego nie są w stanie ogarnąć), to kiedy taka należność się
> przedawni?

IMO o należności nie decyduje wystawienie faktury, lecz umowa.
Postawię tezę że na przedawnienie może mieć wpływ TYLKO jeśli umowa stanowi,
że podstawą zapłaty jest kwota wykazana na fakturze.
Kwotę bezsporną oraz termin jej zapłaty, na przykład taką o charakterze
abonamentu, określa przecież umowa.

> 3 lata od wykonania usługi, czy dopiero po wystawieniu faktury? Czy jest
> jakiś limit czasu na wystawienie takiej faktury?

A to jest ciekawsze pytanie i z chęcią poczytam komentarza :)
Przypomnę, że w przypadku usług telekom obowiązek dostarczenia f-ry
wynika z przepisów telekom. a nie podatkowych (wg podatkowych obowiązek
wystawienia f-ry dotyczy TYLKO sprzedaży dla podatników, czyli firm
i inych instytucji i ma termin 7 dni, natomiast przy innych osobach
jest "na żądanie").
Niemniej obowiązek (i ew. naruszenie prawa podatkowego) to jedno,
a zobowiązanie cywilne to drugie.

> I mam nadzieje że dobrze się domyślam, że żadne odsetki mi nie grożą za
> opóźnienie z winy usługodawcy?

A co masz w umowie?
Przecież jeśli umowa stanowi, że za każdy miesiąc korzystania z łącza
internetowego należy się 30 zł to gdzie jest "wina usługodawcy"?

Dochodzić można co najwyżej szkód, które spowodował nie dostarczając
f-ry, np. jeśli komuś przeszkodziło to w odliczeniach od podatku.
Albo jeśli w umowie jest zapis "...płatność...na podstawie kwoty
wykazanej na fakturze" lub równoznaczny.

Jak rozumiem ew. karalnością niewystawienia f-ry się nie zajmujemy,
bo abonentowi z tego nic nie przyjdzie :) <<

pozdrawiam Marian


JM

unread,
Mar 17, 2010, 4:45:58 AM3/17/10
to

Użytkownik "Ekop" <br...@emaila.wybacz> napisał w wiadomości
news:1hd09pffdgoz5$.1awghkf2bmvmd.dlg@40tude.net...

A co ma niepłacenie za wykonana usługę do księgowości?
Masz umowę? Wiesz ile masz płacić? Wiesz za co? Wiesz komu i na jakie konto?
Na wszystkie pytania możesz odpowiedzieć twierdząco, więc płać, a papierem
pod nazwą faktura się nie zasłaniaj, bo zapewne i tak, jak byś ją dostał,
nie będziesz wiedział co z nią zrobić. Czy w umowie jest napisane, że
podstawa zapłaty jest otrzymanie papieru, czy aby nie przypadkiem wykonanie
usługi? Nie korzystaj nie będziesz miał wątpliwości, że kradniesz.


JM

unread,
Mar 17, 2010, 4:55:53 AM3/17/10
to

Użytkownik "Marian" <mbar...@vp.pl> napisał w wiadomości
news:hnof2f$e25$1...@mx1.internetia.pl...

To ty sie mylisz. Kradnie bo nie płaci za usługę za którą płaci się stały
abonament. Wie za co, wie ile, wie komu, bo podpisał umowę. Podstawą do
zapłaty w tym wypadku jest umowa, a nie faktura. To nie jest opłata za np.
energię elektryczną, czy telefon, gdzie oprócz opłat stałych płaci sie za
zużytą energię, czy impulsy lub minuty. A i przy takich usługach, w razie
braku faktury, żeby być w porządku, należy zapłacić chociaż sam abonament.

JM


JM

unread,
Mar 17, 2010, 5:07:38 AM3/17/10
to

Użytkownik "Marian" <mbar...@vp.pl> napisał w wiadomości
news:hnq3gt$q2e$1...@mx1.internetia.pl...
Marian przeszedłeś samego siebie. Masz 100% racji. A kto ma rację ten stawia
kolację. Trza było sie nie wychylać.


JM


Ekop

unread,
Mar 17, 2010, 11:08:47 AM3/17/10
to
Dnia 2010-03-17 09:45:58, JM napisał(a):

> Wiesz ile masz płacić? Wiesz za co? Wiesz komu i na jakie konto?

Nie, nie wiem, nie mam najmnijeszego pojecia ile i kiedy mam zaplacic,
poniewaz nie jestem jasnowidzem. Ale wiem, ze rozmawia z osoba, ktora
nigdy jeszcze rachunkow nie placila. Szkoda mi czasu, moze za 20 lat
sobie porozmawiamy.

--
Pozdrawiam, Ekop

JM

unread,
Mar 18, 2010, 4:35:31 AM3/18/10
to

Użytkownik "Ekop" <br...@emaila.wybacz> napisał w wiadomości
news:182d3lzf32daa$.1lhwtbrx64hgo.dlg@40tude.net...

To jakim cudem masz Internet? Bez umowy ci biedaczyno usrana włączyli?
Głupa palisz czy o drogę pytasz? Nie wiesz bo nie chcesz wiedzieć i wolisz
kraść, bo masz to we krwi. Złodzieja poznasz na kilometr. Rzeczywiście
szkoda czasu na jakiekolwiek rozmowy.

JM


spammtrapp

unread,
Mar 18, 2010, 7:03:55 AM3/18/10
to
W dniu 2010-03-17 16:08, Ekop pisze:

Wiesz ile masz płacić? Wiesz za co? Wiesz komu i na jakie konto?
>
> Nie, nie wiem, nie mam najmnijeszego pojecia ile i kiedy mam zaplacic,
> poniewaz nie jestem jasnowidzem. Ale wiem, ze rozmawia z osoba, ktora
> nigdy jeszcze rachunkow nie placila. Szkoda mi czasu, moze za 20 lat
> sobie porozmawiamy.

Rozumiem sieroto ze nie zapoznales sie z regulaminem swiadczenia usług
gdzie widnieje nastepujacy zapis:
"W przypadku nieotrzymania Rachunku w terminie, w którym był zwykle
Abonentowi doręczany, Abonent powinien niezwłocznie powiadomić Operatora
o nieotrzymaniu Rachunku."

Ale ja Ci poradze zebys nie placil. Poczekaj na odsetki karne, wtedy zaplac.

Marian

unread,
Mar 22, 2010, 6:28:35 PM3/22/10
to

> Rozumiem sieroto ze nie zapoznales sie z regulaminem swiadczenia usług
> gdzie widnieje nastepujacy zapis:
> "W przypadku nieotrzymania Rachunku w terminie, w którym był zwykle
> Abonentowi doręczany, Abonent powinien niezwłocznie powiadomić Operatora o
> nieotrzymaniu Rachunku."
Ja tez radze nie plac !

> Ale ja Ci poradze zebys nie placil. Poczekaj na odsetki karne, wtedy
> zaplac.
>

> "W przypadku nieotrzymania Rachunku w terminie, w którym był zwykle
> Abonentowi doręczany, Abonent powinien niezwłocznie powiadomić Operatora o
> nieotrzymaniu Rachunku."
>
> Ale ja Ci poradze zebys nie placil. Poczekaj na odsetki karne, wtedy
> zaplac.


Ja mam pakiet telefon+internet, co miesiac kwota na fakturze jest inna bo
mniej lub wiecej wydzwonie to na jakiej podstawie ma wplacic kase. Tak na
OKO ??
Potrzebna mi jest fakutura i tyle - nie mam nie place.
Juz nie pamietam ile razy sie upominalem na infolinii o faktury.
Marian


spammtrapp

unread,
Mar 22, 2010, 6:20:59 PM3/22/10
to
W dniu 2010-03-22 23:28, Marian pisze:

> Ja mam pakiet telefon+internet, co miesiac kwota na fakturze jest inna bo
> mniej lub wiecej wydzwonie to na jakiej podstawie ma wplacic kase. Tak na
> OKO ??
> Potrzebna mi jest fakutura i tyle - nie mam nie place.
> Juz nie pamietam ile razy sie upominalem na infolinii o faktury.

I co stoi na przeszkodzie zebys na infolinii zapytal o wysokosc
ostatniej faktury?

Jacek

unread,
Mar 22, 2010, 6:37:45 PM3/22/10
to
> I co stoi na przeszkodzie zebys na infolinii zapytal o wysokosc ostatniej
> faktury?

No to z praktyki.
Nie dostałem faktury. Zadzwoniłem, zapytałem.Na infolinii otrzymałem
odpowiedz: "Mamy kłopoty z systemem. Nie naliczaliśmy Panu faktury w tym
miesiącu. Przepraszamy ale dostanie pan fakturę za dwa miesiące na koniec
następnego miesiąca."
No i dostałem fakturę - za trzy miesiące z naliczaniem razem za trzy
miesiące. I nikt przez ten czas z Netii nie wzywał mnie do zapłacenia
faktury.
Obowiązkiem abonenta jest uiszczać opłaty a obowiązkiem Netii jest
zrealizować usługę i wystawić za tę usługę fakturę. Śmieszą mnie /delikatnie
mówiąc/ niektóre mocne określenia typu złodziej itd.
Jacek

Bart

unread,
Mar 22, 2010, 7:16:20 PM3/22/10
to
Użytkownik Marian napisał:

> Ja mam pakiet telefon+internet, co miesiac kwota na fakturze jest inna bo
> mniej lub wiecej wydzwonie to na jakiej podstawie ma wplacic kase. Tak na
> OKO ??
> Potrzebna mi jest fakutura i tyle - nie mam nie place.
> Juz nie pamietam ile razy sie upominalem na infolinii o faktury.
> Marian
>


Nie na OKO tylko wpłacasz opłaty abonamentowe czyli pozycje stałe na
fakturze,proste, nie ? :)

Pozdrawiam
Bart


spammtrapp

unread,
Mar 23, 2010, 4:46:51 AM3/23/10
to
W dniu 2010-03-22 23:37, Jacek pisze:
> No to z praktyki.
> Nie dosta�em faktury. Zadzwoni�em, zapyta�em.Na infolinii otrzyma�em
> odpowiedz: "Mamy k�opoty z systemem. Nie naliczali�my Panu faktury w tym
> miesi�cu. Przepraszamy ale dostanie pan faktur� za dwa miesi�ce na
> koniec nast�pnego miesi�ca."
> No i dosta�em faktur� - za trzy miesi�ce z naliczaniem razem za trzy
> miesi�ce. I nikt przez ten czas z Netii nie wzywa� mnie do zap�acenia
> faktury.
> Obowi�zkiem abonenta jest uiszcza� op�aty a obowi�zkiem Netii jest
> zrealizowa� us�ug� i wystawi� za t� us�ug� faktur�. �miesz� mnie
> /delikatnie m�wi�c/ niekt�re mocne okre�lenia typu z�odziej itd.

Ale chociaz zadzwoniles i wiesz w czym problem, inna sprawa ze w ciemno
mozesz zaplacic abonament. Bedziesz mial mniej do zaplacenia przy
pozniejszym wyrownaniu.

A nie jak ta sierota ktora o to czy powinna zaplacic za usluge pyta na
grupie dyskusyjnej a nie u uslugodawcy.

Krizzz

unread,
Apr 4, 2010, 11:48:02 AM4/4/10
to

Użytkownik "spammtrapp" <gdzi...@w.necie> napisał w wiadomości
news:ho9v5s$44o$1...@news.onet.pl...

> A nie jak ta sierota ktora o to czy powinna zaplacic za usluge pyta na
> grupie dyskusyjnej a nie u uslugodawcy.

to jeszcze pytanie dla ekspertów - jak w tej sytaucji odliczysz ulgę za
internet? nie ma faktury WYSTAWIONEJ w terminie - nie ma możłiwości
odliczenia ulgi.... (oczywiście zdanie upraszcza kwestie-tresc istotna)

KK


Maciej Bebenek (news.onet.pl)

unread,
Apr 4, 2010, 1:26:37 PM4/4/10
to
On 2010-04-04 17:48, Krizzz wrote:

> to jeszcze pytanie dla ekspertów - jak w tej sytaucji odliczysz ulgę za
> internet? nie ma faktury WYSTAWIONEJ w terminie - nie ma możłiwości
> odliczenia ulgi.... (oczywiście zdanie upraszcza kwestie-tresc istotna)

Do tych celów musisz mieć fakturę wystawioną i zapłaconą w danym roku
podatkowym.

0 new messages