Re: ocieplenie poddasza - prośba o radę

Kris Anrod

przepraszam to nie miało iść tutaj .

pozdr.
Kris Anrod

Witam,

proszę o porady dotyczące następujących kwestii:

1. chciałbym ocieplić poddasze w domku jednorodzinnym, przeglądając
materiały o systemach dociepleń podjąłem decyzje że będzie to wyglądać w
następujący sposób: wypełnienie wełną między belkami 15cm (zostawiając
2-3 cm wolnego pomiędzy wełną a pełnym odeskowaniem) następnie 5 cm
wełny na całej powierzchni również na belkach. Stelaż aluminiowy
mocowany do belek na to folia paroizolacyja i bezpośrednio płyta k-g gr
12,5mm.
Firma która ma mi to robić ma następującą uwagę: brak przestrzeni
pomiędzy folią paroizolacyjną a płytą k-g (co według nich może się
objawiać się w niektórych miejscach pleśnią na płycie). I chcieli by to
zrobić w następujący sposób: nabicie łat na belki wypełnienie wełną
między belkami 20cm (zostawiając 2-3 cm wolnego pomiędzy wełną a pełnym
odeskowaniem), folia paroizolacyja , stelaż aluminiowy mocowany do belek
i płyta k-g gr 12,5mm.
Proszę o radę które rozwiązanie jest lepsze.

2. ocieplenie poddasza ma nastąpić przed wylewkami, teraz w okresie
zimowym (dom nie ogrzewany - mury 3-warstwowe). Czy nie wpłynie to jakoś
na ułożone już płyty?

Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytanie. Chętnie wysłucham innych
rad dotyczących ocieplania poddasza.

Pozdrawiam,
Kris Anrod

--