różnice i podobieństwa komunikatorów

Michał Solecki

Co mają wspólnego komunikatory internetowe a co je różni ? Czy we wszystkich
masz możliwość np. udostępniania plików bądź definiowania stanu swojej pracy
(np. zajęty, zaraz wracam, itp).

Przemek

Przemek

--
Przemysław Jarzyński
Informatyka Stosowana

Przemek

Znane mi komunikatory to GG, dawniej IRC; sporadycznie korzystam z
Skypa - wyłącznie w celu rozmowy "głosowej". Z mojego doświadczenia wynika
iż większość(jeżeli nie wszystkie) komunikatory mają obecnie możliwość
definiowania stanu swojej pracy, oraz udostępniania plików(dokładniej ich
przesyłania).
Na dzień dzisiejszy większość komunikatorów oferuje oprócz czatów,
również rozmowy telefoniczne, głosowe, oraz wideokonferencje. Różnią się
najczęściej szatą graficzną, darmowym dostępem, możliwością dostępu -
niektóre można obsługiwać zarówno jako aplikację jaki i część przeglądarki
lub aplikację na telefon komórkowy.