Nod32 czy McAfee?

Skip to the first unread message

sonia

22 Oct 2005, 11:36:34 am22/10/05
O wyzszosci jednych antywirusow nad innymi pisano i zapewne bedzie sie
jeszcze pisac wielokrotnie. Nie chcialabym prowokowac do powstawania
kolejnego, faktycznie malo obiektywnego rankingu.
Interesuja mnie natomiast opinie WYLACZNIE dot. *NOD32* i *MCAFEE*.
Dlatego prosze o nie polecanie mi jakis innych darmowych avastow, avg
czy tez komercyjnych molochow jak symantec czy kaspersky.
Sonia

Net

22 Oct 2005, 1:26:27 pm22/10/05
sonia napisał(a):

Zdecydowanie McAfee profesjonalne rozwiązanie, niestety u domowych
użytkowników mało znane.

--
Nadmiar zaufania jest głupotą, nadmiar nieufności nieszczęściem.
Nie zniżajmy się do format C:

/odpowiadając usuń nospam/

latet

22 Oct 2005, 1:38:14 pm22/10/05
> czy tez komercyjnych molochow jak symantec czy kaspersky.

Dlaczego Kasperskiego nazywasz molochem?

latet

sonia

22 Oct 2005, 3:01:01 pm22/10/05
Net napisał(a):

> Zdecydowanie McAfee profesjonalne rozwiązanie, niestety u domowych
> użytkowników mało znane.

A ktory produkt McAfee dla *domowego* uzytku moglbys mi polecic i
dlaczego: VS (Home) 9.0 czy ISS 7.0
Drugi, niestety drozszy, ale z firewall + spamkiller + blokada popup.
Uzywam darmowego ZoneAlarm - na moje potrzeby zupelnie wystarczajacego.
Ze spamem nie mam problemow - odsiewa mi go skutecznie serwer pocztowy.
Niestety, nie znalazlam do potestowania wersji trial McAfee ISS.
Z wczesniejsza wersja VS (4.5.1) mialam do czynienia przez dwa lata.
Maksymalna skutecznosc, zadnych problemow z wirusami w tym czasie.
Natomiast NODa bardzo poleca znajomy - ma ok 50 instalacji - i rowniez
zadnych wirusow.
Sonia.

Duży

22 Oct 2005, 3:57:15 pm22/10/05

Użytkownik "sonia" <son...@o2.pl> napisał w wiadomości

NOD32

Net

22 Oct 2005, 6:15:37 pm22/10/05
sonia napisał(a):

> [...]
> Maksymalna skutecznosc, zadnych problemow z wirusami w tym czasie.
> Natomiast NODa bardzo poleca znajomy - ma ok 50 instalacji - i rowniez

Najnowsza wersja McAfee to 9.0 dostępna za rozsądne pieniądze np. tu
Jednak w zależności od klasy sprzętu należy ostrożnie podchodzić do
instalacji programów o rozbudowanej funkcjonalności. Jeśli zdecydujesz
się na "All in One" ISS 7.0, to w przypadku Windows XP zalecam minimum
512MB pamięci RAM. W przeciwnym wypadku odczujesz spory dyskomfort
spowodowany spowolnieniem działania komputera.
Jeśli masz tylko 256MB pamięci zostań przy Virusscan.
Podstawa to zaktualizowany system o wszystkie krytyczne poprawki
wpływające na jego bezpieczeństwo. Jeśli chodzi o firewall to
wystarczającym jest wbudowany w Windows XP SP2 systemowy firewall. Jeśli
jednak dodatkowo chcesz kontrolować ruch wychodzący polecam stabilny
Sygate Personal Frewall.
W wolnej chwili odwiedź forum z podpisu, znajdziesz tam więcej
informacji na temat bezpieczeństwa.

taki

22 Oct 2005, 8:19:15 pm22/10/05
"sonia" <son...@o2.pl> wrote in message
> [...]

Zdecydowanie Nod32. McAfee znam bardzo dobrze, poniewaz
jest bardzo popularny w UK, gdzie pracuje. Ten AV jest zaraz
na drugim miejscu po Nortonie. Niestety McAfee idzie w ta sama
strone co Norton - czyli wszystko w jednym, a jak wiadomo
z dziedzin nie tylko komputerowych, jesli cos jest do wszystkiego
to jest kompletnie do niczego. Staraja sie stworzyc produkt,
ktory bedzie w 1: antyspamem, antywirusem, firewallem, anty
spywarem. Nikt nie jest w stanie wyspecjalizowac sie wystarczajaco
dobrze w tych wszystkich dziedzinach na tyle, zeby zapewnic
maksymalne bezpieczenstwo w tych poszczegolnych tematach!
To oczywiste. Poza tym... program MaCafee a dokladnie
jego security center opiera sie na silniku html, ktory jest
bardzo wrazliwy na infeksje spyware. Wystarczy byle jaki
spyware, ktorego nie mial w bazie wirusow i program nie jest
w stanie sie uruchomic ! Mialem kilka dokladnie takich
przypadkow. Druga rzecz, ktora mozna juz wywnioskowac
z poprzedniej - program nie ma heurystyki w przeciwienstwie
do nod32. Jest zatem wrazliwy na niepopularne wirusy.
Kolejna kwestia - program strasznie ingeruje w system. Do
tego jest toporny i uciazliwy z popupami - upomina sie
o hasla, denerwuje updatami itp. Wystarczy, ze usuniesz
jakiegos BHO (dodatek do IE) i MaCafee nie bedzie juz
poprawnie pracowal - natomiast bedzie denerwowal prosbami
o reinstalacje (sam nie potrafi wykryc i naprawic oczywistego
bledu). Nastepne : MaCafee powoduje kompletne zwisy
systemu (spotkalem to kilka razy), kiedy w systemie
zainstalowane sa inne BHO antywirusowe (np: sdhelper.dll ze
spybota !). Nalezy tez uwazac na Privacy Control z pakietu.
Powoduje wiecej klopotow niz jest to warte, ale nie chce
mi sie o tym juz pisac. Ogolnie.... zainstalowanie pelnego
pakietu Security Macafee kojarzy mi sie z zastosowaniem
chemoterapii u pacjenta chorego na kaszel. Nie warto
po prostu. Lepiej kupic nod32m ktory jest bezinwazyjny,
skuteczny i lekki dla systemu a przede wszystkim MA
ZNACZNIE wieksza skutecznosc i zastosowac powszechnie
znane darmowe programy jako dodatki (spybot, MSantyspyware,
adaware, kerio, spamihilator itp) niz bawic sie w pakiety
typu Macafee. Pozdrowienia i zycze jedynego slusznego
wyboru z tych dwoch. Nie mam jakichkolwiek watpliwosci,
ze nod32 o 2 klasy wyprzedza MaCafee. Na koniec jeszcze
tylko takie luzne spostrzezenie... Macafee jest znany na
swiecie rownie dobrze jak norton, a to powoduje, ze
hakerzy i programisci wirusow jako pierwsze te programy
biora na cel jako potencjalnie najpopularniejsze systemy
zabezpieczajace kompuer ofiary. Znane sa wirusy pisane
specjalnie pod nortona, o takich dla macafee nie slyszalem
ale to pewnie tylko moje przeoczenie, bo ich istnienie jest
logiczne IMHO.

taki

sonia

23 Oct 2005, 8:31:01 am23/10/05
latet napisał(a):
> Dlaczego Kasperskiego nazywasz molochem?

Znajomi uzywajacy Kasperskiego przy uruchamianiu pewnych aplikacji na
slabszym sprzecie (256 RAM) musza wylaczac skanowanie on-line.
O obciazaniu systemu wspomniano rowniez m.inn. w watku:
Choc przyznaje, osobiscie Kasperskiego nie testowalam i zdalam sie
wylacznie na opinie innych jego uzytkownikow.

sonia

23 Oct 2005, 11:11:59 am23/10/05
Dostarczono mi dwa wirusy, spakowane do zip, ktore sa rozpoznawane przez
McAfee juz w momencie wypakowywania, natomiast Nod rozpoznaje jeden z
nich (w pliku htm) dopiero w momencie proby otwarcia pliku/strony.

sonia

23 Oct 2005, 11:17:11 am23/10/05
Net napisał(a):

> Najnowsza wersja McAfee to 9.0 dostępna za rozsądne pieniądze np. tu
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=22325

http://www.k2net.pl/sklep/index.php/cPath/22
Czyli u partnera Network Associates jest drozej.

> W wolnej chwili odwiedź forum z podpisu, znajdziesz tam więcej
> informacji na temat bezpieczeństwa.

Odwiedzilam i znalazlam tam duzo ciekawych informacji. Dziekuje.

sonia

23 Oct 2005, 11:26:52 am23/10/05
taki napisał(a):

> [...]

> powoduje kompletne zwisy systemu (spotkalem to kilka razy)

> Powoduje wiecej klopotow niz jest to warte

Cenne sugestie, dziekuje.

> program nie ma heurystyki w przeciwienstwie do nod32

McAfee VS 4.51 w opcjach zaawansowanych mial Enable heuristics scanning

Michał Moroz

24 Oct 2005, 1:53:46 pm24/10/05

I?

--
Michał Moroz aka Coldy/dragonee/Aki
jid: dragonee at chrome.pl gg: 8022904

sonia

25 Oct 2005, 11:21:42 am25/10/05
Zdecydowałam sie ostatecznie na NODa.
Raz jeszcze dziekuje wszystkim za okazana mi pomoc.

sonia

25 Oct 2005, 1:25:30 pm25/10/05
taki napisał(a):

> Pozdrowienia i zycze jedynego slusznego wyboru
Wybor dokonany. Twoj post przekonal mnie ostatecznie.

Latet

25 Oct 2005, 2:19:45 pm25/10/05
> Zdecydowałam sie ostatecznie na NODa.
> Raz jeszcze dziekuje wszystkim za okazana mi pomoc.

Widze, ze podchodzisz bardzo wnikliwie do sprawy.
Napisz koniecznie, jakie wady NOD-a dostrzegasz.

Dzięki,

latet

sonia

25 Oct 2005, 2:43:48 pm25/10/05
Latet napisał(a):

> Widze, ze podchodzisz bardzo wnikliwie do sprawy.
> Napisz koniecznie, jakie wady NOD-a dostrzegasz.

Daj mi troche czasu, a napewno podziele sie, w tym lub innym watku,
swoimi uwagami.

och.karol

31 Oct 2005, 5:57:50 pm31/10/05
Użytkownik "sonia" <son...@o2.pl> napisał w wiadomości

A szkoda...
Ja do niedawna używałem Kasperskiego (antyvir+firewall) na 256 MB RAMu
(teraz ma 512) i nie zauważyłem żadnego nadmiernego obciążenia przez
"molocha" Kaspersky'ego, czego np. o pakietach Symantec'a (NIS) nie da się
powiedzieć. Pakiet Kaspersky'ego znany właśnie jest z małego obciążania
systemu i bardzo dobrej wykrywalności (Antuvirus). Co do Anti-Hacher'a,
opinie są różne (osobiście przestałem korzystać bo "kłócił" się z http.sys).

karol