Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

problem z wyslaniem poczty

207 views
Skip to first unread message

tetragon

unread,
Oct 11, 2007, 3:09:04 PM10/11/07
to
Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy próbie
wysłania otrzymuje komunikat:

Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'dywanex', Serwer: 'poczta.fm', Protokół:
SMTP, Odpowiedź serwera: '421 Cannot connect to SMTP server 217.74.64.235
(217.74.64.235:25), connect error 10061', Port: 25, Zabezpieczenie (SSL):
Nie, Błąd serwera: 421, Numer błędu: 0x800CCC67

Wczesniej bylo ok.

Pawel

SebOLO

unread,
Oct 11, 2007, 3:14:30 PM10/11/07
to

A moze bys tak zadal pytanie dlaczego nie dziala usługodawcy? Komunikat mówi
wyraznie ze nie mozna sie polaczyc z serwerem SMTP...

--
Seb


Jacek M.

unread,
Oct 11, 2007, 3:41:53 PM10/11/07
to
A ja postawilbym na spyware. Przezylem juz cos takiego... Proponuje
rozpoczac od przeskanowania systemu jakims antyspyware i antywirusem.
Jacek M.


tetragon

unread,
Oct 11, 2007, 8:58:55 PM10/11/07
to
Użytkownik "Jacek M." <tymk...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:felua6$ghi$1...@news.onet.pl...
Ciagle uruchomiony mam Avast
Pawel

Michal Kawecki

unread,
Oct 12, 2007, 12:09:42 AM10/12/07
to

... który w zasadzie wykrywa jedynie wirusy, a i w tym się średnio
sprawdza.
--
M. [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.Kawecki

Wojciech Jędrzejewski

unread,
Oct 12, 2007, 2:52:19 AM10/12/07
to

SMTP_421_NOT_AVAILABLE

Skontaktuj się z adminem poczta.fm.

--
YuZ

MiRuS

unread,
Oct 12, 2007, 11:20:31 AM10/12/07
to
Użytkownik "Jacek M." napisał:

A ja postawilbym na zapelniona skrzynke Elementy wyslane.
Usun z niej wiadomosci a potem zrob Plik -> Folder -> Kompaktuj foldery.
Jesli pomoze, daj znac (wygram zaklad), jesli nie - tez daj znac ;-)

Jacek M.

unread,
Oct 12, 2007, 12:32:45 PM10/12/07
to
>> A ja postawilbym na spyware. Przezylem juz cos takiego... Proponuje
>> rozpoczac od przeskanowania systemu jakims antyspyware i antywirusem.
>> Jacek M.
>>
> Ciagle uruchomiony mam Avast
Ja mimo to, sprobowalbym jakims innym programem przeskanowac kompa...
Jacek M.


Jacek M.

unread,
Oct 12, 2007, 3:16:07 PM10/12/07
to
>> > A moze bys tak zadal pytanie dlaczego nie dziala usługodawcy? Komunikat
>> > mówi wyraznie ze nie mozna sie polaczyc z serwerem SMTP...
>> A ja postawilbym na spyware. Przezylem juz cos takiego... Proponuje
>> rozpoczac od przeskanowania systemu jakims antyspyware i antywirusem.
>> Jacek M.
>>
> Ciagle uruchomiony mam Avast
>
Daj spokoj...Aspiryna tez nie jest lekiem na wszystko... Przeskanowanie
nawet darmowym antyspyware moze pomoc.
Jacek M.


Piotr Krzyżański

unread,
Oct 13, 2007, 3:55:21 AM10/13/07
to

Użytkownik "MiRuS" <mir...@USUN-TO.interia.pl> napisał w wiadomości
news:feo3gb$eju$1...@nemesis.news.tpi.pl...

W takim razie ja stawiam na konfigurację Avasta... ;-)

Piciu

tetragon

unread,
Oct 15, 2007, 7:24:03 AM10/15/07
to
Użytkownik "tetragon" <tetragon@^usun_to^poczta.fm> napisał w wiadomości
news:felsmd$2kk$1...@nemesis.news.tpi.pl...
Zaden z proponowanych sposobow nie przyniosl porawy. W dalszym ciagu nie
moge wyslac poczty natomiast z odbiorem nie ma problemu.

Pawel

Marek Karbowiak

unread,
Oct 15, 2007, 7:39:00 AM10/15/07
to
tetragon pisze:
a masz może nortona antywirusa?? On ma problem jeśli wysyłasz poczte
przez ssl

Sławomir Stępniak

unread,
Oct 15, 2007, 10:59:12 AM10/15/07
to
In news:feviuc$jcg$1...@nemesis.news.tpi.pl , *tetragon* wrote:
> Użytkownik "tetragon" <tetragon@^usun_to^poczta.fm> napisał w wiadomości
> news:felsmd$2kk$1...@nemesis.news.tpi.pl...
>> Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy próbie
>> wysłania otrzymuje komunikat:
>> Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'dywanex', Serwer: 'poczta.fm',
[...]

Skąd wziąłeś, że serwerem poczty wychodzącej (i przychodzącej) ma być
akurat 'poczta.fm'. ZCW niezależnie od domeny adresu mailowego (poczta.fm,
interia.pl) nazwa serwera pop3 i smtp powinna być poczta.interia.pl
No przynajmniej tak wynika z tego:
http://poczta.interia.pl/pomoc/?cat=194&inf=214
i konfiguracja dla OE:
http://poczta.interia.pl/pomoc/?cat=57&inf=273

> Zaden z proponowanych sposobow nie przyniosl porawy. W dalszym ciagu nie
> moge wyslac poczty natomiast z odbiorem nie ma problemu.

A że możesz odebrać, to wynika z tego, że taki serwer poczta.fm isnieje
i zajmuje się w pewnym sensie pocztą, ale widocznie wysyłania nie zapewnia.
Te dwa to są inne serwery, inne IP, patrz wyniki:
ping poczta.interia.pl
ping poczta.fm

A tak swoją drogą, to interia, znaczy konkretnie smtp4.poczta.interia.pl
wylądował w dnsbl-1.uceprotect.net, czyli ci odbiorcy, których serwery
z tego korzystają mogą się poczty nie doczekać.
Zainteresowałem się tematem interii, jak od jednego klienta poczta
zaczęła nie dochodzić, on dostawał zwrotkę, z której wywnioskował, cytuję
'coś jest z waszym serwerem pocztowym nie tak'...

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)

Mark

unread,
Oct 15, 2007, 2:13:59 PM10/15/07
to
Sławomir Stępniak <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał(a) w wiadomości
news:fevvee$ekl$1...@news.onet.pl...

>>> Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy
>>> próbie wysłania otrzymuje komunikat:
>>> Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'dywanex', Serwer: 'poczta.fm',
> [...]
>
> Skąd wziąłeś, że serwerem poczty wychodzącej (i przychodzącej) ma być
> akurat 'poczta.fm'. ZCW niezależnie od domeny adresu mailowego
> (poczta.fm, interia.pl) nazwa serwera pop3 i smtp powinna być
> poczta.interia.pl No przynajmniej tak wynika z tego:
> http://poczta.interia.pl/pomoc/?cat=194&inf=214
Ja tam widzę wyraźnie że dla domeny poczta.fm jest podany adres
www.poczta.fm jako POP3 i SMTP. Działa też samo poczta.fm tylko że w
przypadku połączeń przy pomocy SSL program pocztowy będzie pyskował że
cyrtyfikat jest wystawiony dla innej domeny.
--
Mark
kei...@pnet.pl
kei...@onet.pl

Sławomir Stępniak

unread,
Oct 15, 2007, 7:35:17 PM10/15/07
to
Użytkownik "Mark" napisał w news:ff0alp$q5j$1...@inews.gazeta.pl...

> Sławomir Stępniak <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał(a) w wiadomości
> news:fevvee$ekl$1...@news.onet.pl...
>>>> Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy
>>>> próbie wysłania otrzymuje komunikat:
>>>> Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'dywanex', Serwer: 'poczta.fm',
>> [...]
>>
>> Skąd wziąłeś, że serwerem poczty wychodzącej (i przychodzącej) ma być
>> akurat 'poczta.fm'. ZCW niezależnie od domeny adresu mailowego
>> (poczta.fm, interia.pl) nazwa serwera pop3 i smtp powinna być
>> poczta.interia.pl No przynajmniej tak wynika z tego:
>> http://poczta.interia.pl/pomoc/?cat=194&inf=214
> Ja tam widzę wyraźnie że dla domeny poczta.fm jest podany adres
> www.poczta.fm jako POP3 i SMTP. Działa też samo poczta.fm
[...]

Że wyraźnie, to nie powiem, w 'pomocy' oba są we wspólnej kratce
(dla 3 domen). I jeszcze, że by nazwać serwer pop/smtp: www... :0
Choć na logikę, skoro w obu przypadkach loginem jest sama nazwa_konta
a są to różne konta, to muszą je obsługiwać różne serwery.
Więc pewnie (ścislej na pewno) masz rację niestety. Po zbadaniu
telnetem wyszło, że konta @interia.pl obsługuje poczta.interia.pl,
konta @poczta.fm serwer www.poczta.pl tożsamy z poczta.fm

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw...@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)

Sławomir Stępniak

unread,
Oct 15, 2007, 7:44:49 PM10/15/07
to
Użytkownik "tetragon" napisał w news:feviuc$jcg$1...@nemesis.news.tpi.pl...

>> Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy próbie
>> wysłania otrzymuje komunikat:
>> Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'dywanex', Serwer: 'poczta.fm', Protokół:
>> SMTP, Odpowiedź serwera: '421 Cannot connect to SMTP server 217.74.64.235
>> (217.74.64.235:25), connect error 10061', Port: 25, Zabezpieczenie (SSL):
>> Nie, Błąd serwera: 421, Numer błędu: 0x800CCC67
>> Wczesniej bylo ok.
> Zaden z proponowanych sposobow nie przyniosl porawy. W dalszym ciagu nie
> moge wyslac poczty natomiast z odbiorem nie ma problemu.


Obok ustalone, że serwer masz poprawnie, więc może jeszcze:
1. Konfiguracja OE - sprawdź 'sewer wymaga uwierzytelnienia' i 'użyj tych
samych co serwer poczty wychodzącej'
2. Poczekaj, jeśli to 'niewyrabianie' się serwera poczta.fm (dość
prawdopodobne), to po jakimś czasie powinno minąć.
3. Sprawdź konfigurację AV (mniej prawdopodobne) wyłącz całkowicie
sprawdzanie poczty wychodzącej.
4. Sprawdzenie anty spyware tak czy owak nie zaszkodzi.
5. Żeby zawęzić poszukiwania spróbuj zalogować się na konto z przeglądarki
(IE) na stronie http://www.poczta.fm

tetragon

unread,
Oct 16, 2007, 7:26:02 PM10/16/07
to
Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
wiadomości news:ff0u1s$8jt$1...@news.onet.pl...

> Użytkownik "tetragon" napisał w news:feviuc$jcg$1...@nemesis.news.tpi.pl...
> >> Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy próbie
> >> wysłania otrzymuje komunikat:
> >> Wystąpił nieznany błąd. Konto: 'dywanex', Serwer: 'poczta.fm',
Protokół:
> >> SMTP, Odpowiedź serwera: '421 Cannot connect to SMTP server
217.74.64.235
> >> (217.74.64.235:25), connect error 10061', Port: 25, Zabezpieczenie
(SSL):

> Obok ustalone, że serwer masz poprawnie, więc może jeszcze:


> 1. Konfiguracja OE - sprawdź 'sewer wymaga uwierzytelnienia' i 'użyj tych
> samych co serwer poczty wychodzącej'

probowalem roznych ustawien i nic nie pomaga


> 2. Poczekaj, jeśli to 'niewyrabianie' się serwera poczta.fm (dość
> prawdopodobne), to po jakimś czasie powinno minąć.

narazie jest bez zmian


> 3. Sprawdź konfigurację AV (mniej prawdopodobne) wyłącz całkowicie
> sprawdzanie poczty wychodzącej.

tu taz probowalem roznych ustawien z wylaczeniem ochrony calkowitej wlacznie


> 4. Sprawdzenie anty spyware tak czy owak nie zaszkodzi.

tez sprawdzilem i teraz ciagle mam uruchomiony Spyware Doctor


> 5. Żeby zawęzić poszukiwania spróbuj zalogować się na konto z przeglądarki
> (IE) na stronie http://www.poczta.fm

ze strony nie ma problemow - wiadomosci wychodza poprawnie

juz nie wiem co zrobic

wszystkim dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam - bede walczyl dalej
Pawel


Jacek M.

unread,
Oct 17, 2007, 1:10:29 PM10/17/07
to
> juz nie wiem co zrobic
>
> wszystkim dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam - bede walczyl dalej
> Pawel
>
Nie poddawaj sie Pawel. Nie bez powodu namawialem Cię na przeskanowanie
systemu programi antywirusowymi i antyspywarowymi. Mialem analogiczna
sytuacje. Mialem problem podobny do Twojego. Tez nie moglem wyslac poczty
podobnie jak Ty. Pozbylem sie spyware i wirusow dopiero postepujac
konsekwentnie wedlug mojego "przepisu" ;-)).
1. Sciagnalem na dysk kilka rodzajow plikow instalacyjnych antywirusow i
kilka antyspyware.
2. Odcialem komputer od sieci przez wyciagniecie wtyczki z karty sieciowej.
3. Sformatowalem dysk i zainstalowalem system na nowo.
4. Zainstalowalem programy typu antyspyware i antyvirusowe (koniecznie kilka
rodzajow).
5. Przeskanowalem dysk C i pozostale dyski zainstalowanymi programami
"anty".
6. Dopiero teraz przylaczylem kompa do sieci i uruchomilem poczte.
7. Teraz juz moglem wyslac i sciagnac poczte bez problemow. :-)).
Zycze powodzenia i sukcesow. Na pewno uda Ci sie. Musisz jedynie byc
drobiazgowy i konsekwenty.

Jacek M.

tetragon

unread,
Oct 18, 2007, 4:00:22 PM10/18/07
to
Użytkownik "Jacek M." <tymk...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ff5fm8$trf$1...@news.onet.pl...

Dzieki Jacku za porady. Mam zamiar właśnie postawić na nowo cały system, ale
bronie sie przed tym bo to sporo roboty, ale widze ze nie ma innego wyjscia
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Pawel

Sławomir Stępniak

unread,
Oct 18, 2007, 5:13:01 PM10/18/07
to
In news:ff3hc6$3te$1...@atlantis.news.tpi.pl , *tetragon* wrote:
> Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ff0u1s$8jt$1...@news.onet.pl...
>> Użytkownik "tetragon" napisał w news:feviuc$jcg$1...@nemesis.news.tpi.pl...
>>>> Od pewnego czasu nie mogę wysłać poczty Outlook Expresem. Przy próbie
[...]

, że serwer masz poprawnie, więc może jeszcze:
>> 1. Konfiguracja OE - sprawdź 'sewer wymaga uwierzytelnienia' i 'użyj tych
>> samych co serwer poczty wychodzącej'
> probowalem roznych ustawien i nic nie pomaga

Nie próbuj różnych, tylko zastosuj poprawne, dla poczta.fm:
'logowanie przy użyciu bezpiecznego...' - niezaptaszone
'serwer wymaga uwierzytelnienia' - zaptaszone
'ustawienia' - zaznacz 'użyj tych samych...'
serwery (oba) www.poczta.fm wpisz login, hasło i zaznacz zapamiętaj
w zakładce zaawansowane niezaptaszone opcje SSL, porty 25 i 110, lub
użyj przycisku 'domyślne'
Ewentualnie możesz zwiększyć limit czasu serwera.

>> 2. Poczekaj, jeśli to 'niewyrabianie' się serwera poczta.fm (dość
>> prawdopodobne), to po jakimś czasie powinno minąć.
> narazie jest bez zmian

To za długo, a innym jakoś poczta działa,

[...]


>> 5. Żeby zawęzić poszukiwania spróbuj zalogować się na konto z przeglądarki
>> (IE) na stronie http://www.poczta.fm
> ze strony nie ma problemow - wiadomosci wychodza poprawnie

No to wiemy coś więcej, serwer działa, przynajmniej po http, to jeszcze
nie musi oznaczać przwidłowego działania przez smtp, ale zwiększa się
prawdopodobieństwo, że to wewnątrz, u Ciebie jednak.
Może być blokowany przez AV, Antyspy, zaporę lub inny firewall,
może być blokowany port (25) całkowicie, lub dana aplikacja.
Dobrą próbą, byłoby sprawdzenie innym klientem pocztowym, np. wbudowanym
w Operę M2.
Albo przetestowanie połączenia telnetem, to masz w systemie, więc
próbuj. Poniżej przepis, uruchom wiersz poleceń (Start, Uruchom, cmd, OK)
i wpisuj kolejno polecenia, odpowiedzi serwera to te zaczynające się od
liczb (zresztą zauważysz), moje komentarze zaczynają się od ;. Pisz tylko
te wiersze bez cyfry i średnika na początku,
czytaj odpowiedzi, jakby były inne przytocz tu,
i nie używaj strzałek, del lub backspace, tu musisz linijkę wklepać tak
jak jest po kolei i enter, albo możesz choćby z tego posta skopiować
poszczególne linie do okna cmd. Nic to, zaczynamy:

telnet www.poczta.fm 25
220 www.poczta.fm ESMTP INTERIA.PL
helo komp
; zamiast komp, wpisz nazwę swojego komputera, zresztą dla interii cokolwiek,
; niektóre serwery wymagają nazwy komputera widocznej od strony 'publicznej'
250 www.poczta.fm
Auth login
; na tym serwerze trzeba się autoryzować (często pomijane w przepisach
; widocznych w internecie. po tym poleceniu podasz login i hasło
334 VXNlcm5hbWU6
xxxxxxx
; teraz (zamiast xów) wpisujesz zakodowany w base64 login, login to
; w przypadku poczty.fm, część adresu mail przed małpą.
; zakodować sobie możesz na http://makcoder.sourceforge.net/demo/base64.php
; wpisujesz w okienko, dusisz Encode, zaznaczasz w okienku poniżej wynik
; ctrl-C do schowka, a w oknie cmd wklejasz przyciskiem w lewym górnym
; narożniku (lewy koniec belki tytułowej okna), edytuj, wklej
334 UGFzc3dvcmQ6
yyyyyyy
; to samo co powyżej dotyczące hasła, jak masz obawy przed przekazywaniem
; hasła obcej stronie www, zwłaszcza zaraz po podaniu loginu, to podziel
; tekst hasła na 3 znakowe części i enkoduj je po kolei, przedzielone
; innym losowym zapytaniem, np o hasło brndlpic zapytasz w kolejnych
; turach o: brn xxx dlp yyy ic - z otrzymanych czteroznakowych odpowiedzi
; wybierzesz (tu 1, 3, 5) i złożysz w ciąg YnJuZGxwaWM=
235 Authentication successful
mail from:twojana...@poczta.fm
; zamiast twojanazwakonta podaj oczywiście swój login, całość to ma być
; Twój adres email, określasz 'nadawcę', to będzie zweryfikowane.
250 Ok
rcpt to:twojana...@poczta.fm
; teraz określasz odbiorcę, możesz np. napisać do siebie.
250 Ok
data
; rozpoczęcie treści, zacznij od tematu (Subject:) potem trochę treści
; zakończ kropką w pustym wierszu (Enter, kropka, Enter)
354 End data with <CR><LF>.<CR><LF>
Subject:Temat tego listu
test wysylki przez telnet
.
250 Ok: queued as 8B81345261
; wysłanie się powiodło (znaczy na razie przyjęto do realizacji), ten
; numerek pojawi się jako MessageID. W każdym razie jeszcze tylko
; pożegnanie się z serwerem:
quit
221 Bye
; pożeganć się powinieneś także jak coś pójdzie nie tak i nie dotrzesz
; do tego miejsca. Teraz możesz już zamnknąć okno cmd i poczekać na
; dotarcie listu.

Jeśli wysłane tą metodą dotrze, to masz pewność że:
1. serwer smtp działa dobrze
2. nie masz blokad ogólnych, z tylko na OE,
Wciąż to może być wina konfiguracji (uszkodzenia) OE, albo blokady,
przez AV, Antyspy, firewall, ale konkretnie na tą aplikację.

tetragon

unread,
Oct 19, 2007, 10:27:55 AM10/19/07
to

Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
wiadomości news:ff8j3m$s0b$1...@news.onet.pl...

Nic to, zaczynamy:
>
> telnet www.poczta.fm 25
po wpisaniu powyższego polecenia otrzymalem na cmd taka odpowiedz:

421 Cannot connect to SMTP server 217.74.64.235 <217.74.64.235>, connect
error 10061

Połączenie z hostem przerwane

; co dalej?

pawel

tetragon

unread,
Oct 19, 2007, 11:15:18 AM10/19/07
to

Użytkownik "tetragon" <tetragon@^usun_to^poczta.fm> napisał w wiadomości
news:ffaev4$t1a$1...@atlantis.news.tpi.pl...

przy powtórnej probie taka odpowiedz:
Łączenie z www.poczta.fm...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie
25.
Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go
odmawia.


pawel

Sławomir Stępniak

unread,
Oct 19, 2007, 11:31:58 AM10/19/07
to

Spróbuj na inny serwer:
telnet priv2.onet.pl
220 smtp.poczta.onet.pl ESMTP (9) our local time is now Fri, ...
helo
250 smtp.poczta.onet.pl expected "HELO ip-83-238-213-182.netia.com.pl"
quit
221 2.0.0 smtp.poczta.onet.pl Out

Jakbyś miał takie odpowiedzi, to znaczy, że na poczta.fm Cie nie chcą.
Bo ode mnie poczta.fm odpowiada.
Jeśli i to by nie działało, to masz zablokowany port u siebie w kompie.
Ale najpierw sprawdź

tetragon

unread,
Oct 19, 2007, 11:41:13 AM10/19/07
to

Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
wiadomości news:ffaimt$laj$1...@news.onet.pl...
sprawdzilem i jest tak:

E:\>telnet priv2.onet.pl
Łączenie z priv2.onet.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie
23.
Próba połączenia nie powiodła się, ponieważ połączona strona nie
odpowiedziała p
oprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone połączenie nie powiodło
się, p
onieważ połączony host nie odpowiedział.

natomiast przy probie przez port 25:
E:\>telnet priv2.onet.pl 25
Łączenie z priv2.onet.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie


25.
Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go
odmawia.

co o tym sądzisz Sławku?

Sławomir Stępniak

unread,
Oct 19, 2007, 12:00:45 PM10/19/07
to
In news:ffaj8j$enl$1...@atlantis.news.tpi.pl , *tetragon* wrote:
> Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ffaimt$laj$1...@news.onet.pl...
[...]

>> Spróbuj na inny serwer:
>> telnet priv2.onet.pl
[...]

> sprawdzilem i jest tak:
> E:\>telnet priv2.onet.pl
> Łączenie z priv2.onet.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie
> 23.
[...]

> E:\>telnet priv2.onet.pl 25
> Łączenie z priv2.onet.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na porcie
> 25.
> Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go
> odmawia.
> co o tym sądzisz Sławku?

No to w zasadzie ustalone, że coś Ci blokuje port 25 generalnie, a i
w dodatku inne porty (23).
Szukaj w Antywirusie, antyspy, jak nie wiesz jak to powiedz jakie masz,
samo wyłączanie ww. może nie starczyć, może jednak w opcjach.
W zaporze w zasadzie tak się nie da blokować (wychodzących) , ale za to
może być filtrowany inaczej, sprawdź (i to jest dośc prawdopodobne):
Start, Panel sterowania, połączenia sieciowe,
jeśli łaczysz się przez sieć lokalną to:
prawoklik 'Połączenie lokalne', Właściwości,
Protokoł internetowy (TCP/IP), Właściwości,
Zaawansowane, zakładka Opcje, Właściwości,
odptasz 'Wlącz filtrowanie TCP/IP', albo zaptasz, ale poprtzełączaj na
'pozwalaj wszystkim', lub jeśli chcesz mieć koniecznie filtrowane, to
uzupełnij pod 'pozwalaj tylko' brakujące porty - TCP/IP - 25

No i może jeszcze Cię blokować dostawca (ISP), ale Ty zdajesię z tpi.

tetragon

unread,
Oct 19, 2007, 12:45:17 PM10/19/07
to

Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
wiadomości news:ffakcb$r4p$1...@news.onet.pl...

internet mam z kablowki (Vectra) a teraz sobie przypominam ze chyba ten
problem powstal gdy zmieniono mi modem. Wczesniej modem byl podlaczony przez
USB ale po wymianie go byly jakies problemy i nie moglem go uruchomic przez
USB i korzystac z sieci jaka zalozylem w domu i ktos z firmy komputerowej
cos w kompie poprzestawial. Poniewaz mnie nie bylo w domu nie wiem jaki byl
problem. Teraz net jest dostarczony przez karte sieciowa a ja dokupilem
drugą (bo byla jedna wczesniej) i z drugiej daje sygnal do huba i dalej na
siec.

Nie wiem czy wszystko rozumiesz ale starałem sie pisac jak najkrocej.

Mam wiec dwa polaczenia sieciowe i na jednym jest wlaczona zapora - moze to
jest powod?
Napisz co sprawdzić i jak ustawić. Może ją chwilowo wyłączyć, albo całkiem?

Jacek M.

unread,
Oct 19, 2007, 2:01:23 PM10/19/07
to
>> 1. Sciagnalem na dysk kilka rodzajow plikow instalacyjnych antywirusow i
>> kilka antyspyware.
>> 2. Odcialem komputer od sieci przez wyciagniecie wtyczki z karty
> sieciowej.
>> 3. Sformatowalem dysk i zainstalowalem system na nowo.
>> 4. Zainstalowalem programy typu antyspyware i antyvirusowe (koniecznie
> kilka
>> rodzajow).
>> 5. Przeskanowalem dysk C i pozostale dyski zainstalowanymi programami
>> "anty".
>> 6. Dopiero teraz przylaczylem kompa do sieci i uruchomilem poczte.
>> 7. Teraz juz moglem wyslac i sciagnac poczte bez problemow. :-)).
>> Zycze powodzenia i sukcesow. Na pewno uda Ci sie. Musisz jedynie byc
>> drobiazgowy i konsekwenty.
>>
>> Jacek M.
>
> Dzieki Jacku za porady. Mam zamiar właśnie postawić na nowo cały system,
> ale
> bronie sie przed tym bo to sporo roboty, ale widze ze nie ma innego
> wyjscia
> Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
> Pawel
Ja rowniez na poczatku probowalem "wyleczyc" system ale nie udalo sie i
dlatego zrobilem to, co opisalem wyzej. Jestem zadowolony z rezultatow, bo
od tamtej pory mam spokoj.
Powodzenia
Jacek M.


Sławomir Stępniak

unread,
Oct 19, 2007, 7:14:21 PM10/19/07
to
Użytkownik "tetragon" napisał w news:ffan0n$rb2$1...@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ffakcb$r4p$1...@news.onet.pl...
[...]

>> > E:\>telnet priv2.onet.pl
>> > Łączenie z priv2.onet.pl...Nie można nawiązać połączenia z hostem na
>> > porcie 23.

BTW, z tym to Cię nabrałem, zapomniało mi się '25', a na porcie 23
serwer mógł nie chcieć z Tobą gadać, ale się domyśliłeś, więc OK.

>> No to w zasadzie ustalone, że coś Ci blokuje port 25 generalnie, a i

[...]


>> W zaporze w zasadzie tak się nie da blokować (wychodzących) , ale za to

Ale da się przychodzące, w kontekście tego co poniżej może być potrzebne
odblokowanie (dodanie do wyjątków).

>> Start, Panel sterowania, połączenia sieciowe,
>> jeśli łaczysz się przez sieć lokalną to:
>> prawoklik 'Połączenie lokalne', Właściwości,
>> Protokoł internetowy (TCP/IP), Właściwości,
>> Zaawansowane, zakładka Opcje, Właściwości,
>> odptasz 'Wlącz filtrowanie TCP/IP', albo zaptasz, ale poprtzełączaj na
>> 'pozwalaj wszystkim',

Ponieważ sytuacja jest zagmatwana, dla zlikwidowania potencjalnej
przeszkody pozaglądaj we wszystkie połaczenia i poprzełączaj na
'pozwalaj wszystkim'/ odptasz 'Włącz filtrowanie'

>> No i może jeszcze Cię blokować dostawca (ISP), ale Ty zdajesię z tpi.
> internet mam z kablowki (Vectra) a teraz sobie przypominam ze chyba ten

Nadal może, ale zajmijmy się najpierw Twoim sprzętem. Jak sprawdzisz po
swojej
stronie, upewnisz się, że nie ma trojanów nadających na smtp, to dzwoń do
ISP (na infolinie Vectry) i dowiedz się czy Cię czasem nie blokują.
Może miałeś (masz) jakiegoś trojana, który masowo wysyłał pocztę i Vectra
zablokowała port 25.

> problem powstal gdy zmieniono mi modem. Wczesniej modem byl podlaczony
> przez
> USB ale po wymianie go byly jakies problemy i nie moglem go uruchomic
> przez
> USB i korzystac z sieci jaka zalozylem w domu i ktos z firmy komputerowej
> cos w kompie poprzestawial. Poniewaz mnie nie bylo w domu nie wiem jaki
> byl
> problem. Teraz net jest dostarczony przez karte sieciowa a ja dokupilem
> drugą (bo byla jedna wczesniej) i z drugiej daje sygnal do huba i dalej na
> siec.

> Mam wiec dwa polaczenia sieciowe i na jednym jest wlaczona zapora - moze
> to
> jest powod?

To zmienia postać rzeczy, i w dodatku liczba możliwych problemów rośnie.
Najpierw jednak ustalmy jak tam naprawdę masz:
Gniazdko w ścianie albo modem kablowy z gniazdkiem RJ45, połączenie
kablem Ethernet z komputerem (komp1) na jego kartę (Eth11), na nim pewnie
Windows XP i zrobione udostępnianie połączenia, dalej, z drugiej karty
(Eth12)
w komp1 połączenie kablem Ethernet do huba (na pewno hub? gwoli ścisłości
pewnie switch, ale nie routerw każdym razie?). Z 'huba' połączenia kablami
Ethernet do kolejnych - komputera (komp2) na kartę (Eth2) i dalsze.

1. Próby podejmij dla uproszczenia z komp1 (ten udostępniający), z niego
też nie działa? Może próbowałeś z komp2, a blokował na wejściu komp1.
2. Na komp1 tak czy owak wejdż w ustawienia zapory i dodaj do wyjątków
port 25
3. Sprawdź jak opisałem poprzednio filtrowanie TCP/IP
4. Wyłącz skanowanie poczty wychodzącej w Avastach (na poszczególnych
kompach), na komp1 wyłącz na czas testów skanowanie poczty w ogóle.
5. Przeprowadź porządne sprawdzenie antywirusem, Avast ma w opcjach
przeprowadzenie skanowania 'przy następnym uruchomieniu systemu'
jeśli dobrze pamiętam nazwę opcji, chodzi o to aby wystartował ze
skanowaniem przed uruchomieniem GUI Windows. Potem sprawdź system
Hijackthis.
5. jak po tym wszystkim nie zadziała (najszybciej sprawdzaj telnetem
telnet www.poczta.fm 25) to dzwoń do Vectry.

tetragon

unread,
Oct 20, 2007, 10:47:27 AM10/20/07
to
Wiec dales mi robote na dluzszy czas - dzieki serdeczne za pomoc
jak cos ustale to dam znac

pawel


Użytkownik "Sławomir Stępniak" <slaw...@poczta1.1onet.pl> napisał w

wiadomości news:ffbdog$43s$1...@news.onet.pl...

Michal Kawecki

unread,
Oct 20, 2007, 12:27:49 PM10/20/07
to
Dnia Sat, 20 Oct 2007 16:47:27 +0200, tetragon napisał(a):

> Wiec dales mi robote na dluzszy czas - dzieki serdeczne za pomoc
> jak cos ustale to dam znac

Zobacz czy to nie pomoże:
- Jak rozwiązywać problemy z łącznością TCP/IP w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/314067/PL/
- Jak zresetować protokół internetowy (TCP/IP) w systemie Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/299357/PL/
- Jak sprawdzić, czy wystąpiło uszkodzenie klucza Winsock2 i usunąć błąd
http://support.microsoft.com/kb/811259/PL/
- http://www.cexx.org/lspfix.htm

U mnie pomogło kiedyś całkowite usunięcie kart sieciowych, klucza
Winsock w rejestrze, reset winsock i TCP/IP, a potem reinstalacja kart,
usług i protokołów.

0 new messages