Siec bezprzewodowa

daniello

Witam,
w moim bloku jest bezprzewodowa, niezabezpieczona siec. Moge sie z nia
polaczyc, ale niestety nie znam parametrow sieci (ip, brama) abym mogl
"zobaczyc" tam inne komputery czy miec dostep do internetu. Czy istnieje
mozliwosc, abym mogl skonfigurowac kompa, zeby miec dostep do innych kompow
w tej sieci?

Skylla

Zależy jak jest skonfigurowana.
Ale trochę to nieładnie wpinać się komus bez pytania.
Poza tym on może łatwo zobaczyc ze się podłaczasz.
Jest to pewnie jakaś prosta sieć ad-hoc na 2 kompy bez AP.
Ja jednak radzę szanować czyjąś prywatność.

S.

och.karol

Użytkownik "daniello" <n...@spam.pl> napisał w wiadomości

> Witam,
> w moim bloku jest bezprzewodowa, niezabezpieczona siec.

Po czym wnosisz, że niezabezpieczona?

> [...]
> istnieje mozliwosc, abym mogl skonfigurowac kompa, zeby miec dostep do innych

Możliwości takie istnieją nawet przy zabezpieczonych sieciach.

--

pozdr

karol
odpowiadając usuń "usunto." w adresie

daniello

Użytkownik "och.karol" <och....@xl.usunto.wp.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "daniello" <n...@spam.pl> napisał w wiadomości
>
> Po czym wnosisz, że niezabezpieczona?

W polaczeniach sieci bezprzewodowej jest napis, siec bezprzewodowa
niezabezpieczona

> Możliwości takie istnieją nawet przy zabezpieczonych sieciach.

Wiem, ale chodzi mi czy istnieje prosty sposob na siec niezabezpieczona

och.karol

> Użytkownik "och.karol" <och....@xl.usunto.wp.pl> napisał w wiadomości
> W polaczeniach sieci bezprzewodowej jest napis, siec bezprzewodowa
> niezabezpieczona

Bo nie włączone jest szyfrowanie (niezabezpieczona jest sama transmisja). Ale
zapewne włączone są inne zabezpieczenia (np. filtrowanie klientów po MAC'u karty
sieciowej).

> Wiem, ale chodzi mi czy istnieje prosty sposob na siec niezabezpieczona

Prosty - nie (w sumie zalezy jak dla kogo). Po za tym to temat nie na tę grupę i
nie chcesz być chyba intruzem?

Skylla

> Prosty - nie (w sumie zalezy jak dla kogo). Po za tym to temat nie na tę grupę
> i nie chcesz być chyba intruzem?

Wynika, że jednak chce :).
No ale skoro ma zapędy hackerskie to niech się wysili i poszuka odpowiedzi sam,
czyż nie?
S.

MichalO

Skylla wrote:
> Wynika, że jednak chce :).
> No ale skoro ma zapędy hackerskie to niech się wysili i poszuka
> odpowiedzi sam, czyż nie?

Jak to nie ta grupa? :) Chlopak ma XP'ka, 10 wiosenek na karku i chcial
z tym zhaczyc caly swiat ;)

Pozdrawiam.

venioo

Powiem krotko: "MAC spoofing" i SMAC. Jak nie wiesz co z tym dalej zrobic to
sie nie zabieraj nawet.

ven

och.karol

Użytkownik "venioo" <ven...@poczta.fm> napisał w wiadomości

> Powiem krotko: "MAC spoofing" i SMAC. Jak nie wiesz co z tym dalej
> zrobic to sie nie zabieraj nawet.

I po ch... mu to piszesz.
Potem rosną tacy domorośli "chakeży", którzy więcej robią szkód w sieciach niż
się "nawłamują".
Jeśli chciałeś mu udowodnić, ze wiesz więcej od niego (i ode mnie) to Ci się
udało. Tylko co z tego?

venioo

> [...]
> niż się "nawłamują".
> Jeśli chciałeś mu udowodnić, ze wiesz więcej od niego (i ode mnie) to Ci

a ty sie urodziles wszystkowiedzacy czy tez ktos ci pomogl? bo ja mieszkajac
w malym miasteczku bedacym 100 lat za murzynami gdyby nie zyczliwi ludzie
wiedzacy wiecej malo bym sie nauczyl albo zajeloby mi to duuuuzo za duzo
czasu. i nie mowie tu o czasach obecnych gdy neostrada jest w co drugim
domu... dlatego cenie sobie pomoc ludzi na grupach, oczywiscie w granicach
zdrowego rozsadku i obowiazujacego prawa.
a jak ktos robi WLan i nie zabezpiecza to on jest "jelen" i jego problem ze
mu wszyscy "hakierzy" z osiedla mieszaja a nie ludzi ktorzy sie interesuja
jak to zrobic...

ven

och.karol

> [...]
> neostrada jest w co drugim domu... dlatego cenie sobie pomoc ludzi na
> grupach, oczywiscie w granicach zdrowego rozsadku i obowiazujacego prawa.

O to własnie mi chodzi. Pomoc jak najbardziej!
Ale nie w tym przypadku (moim zdaniem). To tak, jakbyś podpowiedział jak zrobić
bombę (celowo przejaskrawiłem).
Być może bez Twojej podpowiedzi nie udałoby mu się włamac do tej sieci i po
dwóch dnaich dałby spokój i zapomniał o temacie.
Być może i to mu nie pomoże (a na to wygląda) i daj Boże.

> a jak ktos robi WLan i nie zabezpiecza to on jest "jelen"

Jeleń nad jelenie !
I jego mi nie szkoda.

> i jego problem

No.... - nie tylko.
Bo są też (prawdopodobnie) inni uzytkownicy tej wątpliwej jakości i
bezpieczeństwa sieci, którzy, być może omamieni zapewnieniami "providera" o
bezpieczeństwie itd., korzystają sobie spokojnie.

venioo

> [...]
> po dwóch dnaich dałby spokój i zapomniał o temacie.
> Być może i to mu nie pomoże (a na to wygląda) i daj Boże.

Dalem mu tylko jakis "punkt wyjscia", jak to nie pomoze to znaczy ze jeszcze
nie pora... ;)

> [...]
> bezpieczeństwa sieci, którzy, być może omamieni zapewnieniami "providera"
> o bezpieczeństwie itd., korzystają sobie spokojnie.

No raczej jego - klienci nie beda chcieli zaplacic i wtedy "pROVIDER" albo
sie zainteresuje zabezpieczeniem albo zbankrutuje lub w ekstremalnym
przypadku dostanie pare pozwow do sadu... A przedmowca jak jest na tyle
inteligentny, ze skorzysta z podpowiedzi i doszuka troche informacji, to
przy odrobinie determinacji w niedalekiej przyszlosci bedzie lepszym
providerem od obecnego (ktoremu dlugiej przyszlosci nie wroze...)

Pozdrawiam
ven

MichaelData

"venioo" <ven...@poczta.fm> napisał:

Mimo wszystko i tak nie zrozumiem podobnego toku myślenia...
Jakakolwiek sieć, nawet niezabezpieczona jest czyjąś własnością/wartością i
nie nalezy wyciągać po to złodziejskich macek, sięgających jego łącza czy
czegokolwiek innego. Idąc Waszym tokiem rozumowania, do wszystkich rzeczy
nalezy dołączać łańcuch, wysokie napięcie, kłódki, szyfry itp żeby ktoś tego
nie ukradł. Czysto polskie myślenie, jak myślenie potencjalnego złodzieja,
który ograbił by nawet samego siebie, bo ma to jakby "we krwi". Nie marzy mi
się swiat bez złodzieji bo to mrzonka, ale pewne podstawy moralne należy
kształtowac od mlodego wieku, wskazując prawidłową drogę jako jedyną
własciwą a nie "haczenie" wszystkiego co dookoła nas istnieje. Potem właśnie
wynikają takie dyskusje w których nikt nie zwraca uwagi na moralną treść
zagadnienia, nazywając "jeleniem" osobę okradaną...przez hakera? Nie,
zwykłego złodzieja :).

--
Michael________

Tomek ITcentre

Uzyskaj dostęp do prawdy,

Szeroko rozumiane bezpieczeństwo sieci i aplikacji webowych.
WickrMe: ITomaszIT (sprawdzany na bieżąco)
Mail: ITomaszIT@ protonmail.com (sprawdzany rzadziej)

masz problem związany z cyberbezpieczeństwem? odezwij się!