Niesamowite :(

Nothingman

Witam!

Czy moglby mi ktos wytlumaczyc o co chodzi? Sformatowalem caly dysk.
Nastepnie zainstalowalem sobie win xp profesional... Nic innego nie
instalowalem. Skonfigurowalem internet. Weszedlem tylko na onet i tam mialem
tylko informacje by macromedia flash pobrac... Komp niby czysciutki... A tu
wyskakuja mi co chwile jakies anglojezyczne pop-upy (nawet bez otwartej
przegldarki). W przegladarce mam dodany jakis "Search Assistant"...
Normalnie nie wiadomo skad... Przeciez praktycznie nic nie sciagalem z
sieci... O co chodzi? Moglby mi ktos to wytlumaczyc???

Pozdrawiam
Nothingman

Mah

Nothingman napisał(a):

> [...]
> Normalnie nie wiadomo skad... Przeciez praktycznie nic nie sciagalem z
> sieci... O co chodzi? Moglby mi ktos to wytlumaczyc???

A dziury polatales, jakies updaty czy servis packi? Jezeli nie, to samo
sie sciagnelo ;)

michal

dnia Tue, 7 Mar 2006 15:42:13 +0100,Nothingman wystukal:

> Witam!
>
> Czy moglby mi ktos wytlumaczyc o co chodzi? Sformatowalem caly dysk.
> Nastepnie zainstalowalem sobie win xp profesional... Nic innego nie
> instalowalem. Skonfigurowalem internet.

No własnie nic innego nie instalowales... nawet antywirusa? No to samo
sie sciagneło.

--
michal
"Polityka to wielka sztuka. Trzeba ludzi przekonać, że muszą płacić za

Nothingman

Użytkownik "michal" <ant...@m.com.pl> napisał w wiadomości

> dnia Tue, 7 Mar 2006 15:42:13 +0100,Nothingman wystukal:

> No własnie nic innego nie instalowales... nawet antywirusa? No to samo
> sie sciagneło.

No troche nie rozuiem... jak samo? Jak to mozliwe? Przeciez zainfekowane
moga byc tylko pliki, a samo z siebie chyba nic "przyjsc" nie moze...

Pozdrawiam
Nothingman

Artur Grdeń

Nothingman napisał(a):

> No troche nie rozuiem... jak samo? Jak to mozliwe? Przeciez zainfekowane
> moga byc tylko pliki, a samo z siebie chyba nic "przyjsc" nie moze...

a grypę jak łapiesz z powietrza, to ją najpierw sam "uruchamiasz" w płucach?
jeśli nie masz aktualnych łatek (a już na pewno jeśli nie masz
zainstalowanego sp2) ani programu antywirusowego, to w momencie kiedy
podłączasz do Internetu kompa nie stojącego za żadnym firewallem, wirusy
same ci się "pakują" na kompa poprzez dziury w systemie. Błędy w
oprogramowaniu były zawsze i pewnie zawsze będą, więc jak się nie
szczepisz, to chorujesz - tak jak w życiu.

--
Artur Grdeń
mega @ work

Markus Sprungk

Nothingman napisał(a):

http://nospam-pl.net/messenger.php

ICQ: 79050392 mspr...@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098

zainstalowalem sobie win xp profesional... Nic innego nie
> instalowalem.

Wystarczy że system operacyjny zainstalowałeś. Z różnych przyczyn, które
należałoby osobno obszerno omówić, same pliki wykonywalne systemu
operacyjnego działają jak koń trojański (ściągający i uruchamiający
świńskie programu) ponieważ twórca tego oprogramowania umieścił w nim
tego rodzaju kody (jak mówią, zrobił to nieświadomie). Teraz nazywa te
kody błędami i wychodzą różne poprawki które trzeba dodatkowo uruchomić
żeby usunąć te konie trojańskie zawarte w systemie.
Dla przeciętnego użytkownika może to być niezrozumiałe. No bo przecież
koń trojański to specjalny świński kod, o określonej budowie. A jednak,
jak się okazuje, można taki kod zrobić nieświadomie nie mając zamiaru
żeby on służył jako koń trojański.

mgs

> No troche nie rozuiem... jak samo? Jak to mozliwe? Przeciez zainfekowane
> moga byc tylko pliki, a samo z siebie chyba nic "przyjsc" nie moze...

Zainstaluj firewalla i poobserwuj sobie logi. Sporo tego "przychodzi" samo.

Interkas

Użytkownik "Nothingman" <nothin...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

wylumaczyc to Ci nie wytlumacze, zrobili to juz inni,
w kazdym razie mam tak samo zawsze,
dlatego po formacie kabelek od neta OUT!! instaluje xpeka
pozniej wszystkie mozliwe Service paki antywirusy
i inne firewalle
i na samym koncu robie cos w stylu kopi systemu
wkladam kabelek i dziala,
w inny sposob zawsze jest kicha,
pozdr. Piotrek

Nothingman

Użytkownik "Interkas" <inte...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w kazdym razie mam tak samo zawsze,
> dlatego po formacie kabelek od neta OUT!! instaluje xpeka
> pozniej wszystkie mozliwe Service paki antywirusy

A service packi mozna jakos pobrac bym sobie na cd-romie zapisal? (Bo zawsze
pobieralem, przez windows update)...

Nothingman

Markus Sprungk

Nothingman napisał(a):

> A service packi mozna jakos pobrac bym sobie na cd-romie zapisal? (Bo zawsze
> pobieralem, przez windows update)...

Można zamówić w Microsofcie. Przyślą za darmo pocztą tradycyjną

mgs

> A service packi mozna jakos pobrac bym sobie na cd-romie zapisal? (Bo zawsze
> pobieralem, przez windows update)...

Ściągnij sobie i zainstaluj firewalla i potem możesz się podłączyć do
netu i service packi i inne takie poinstalować.

Nothingman

Użytkownik "mgs" <magness2...@poczta.fm> napisał w wiadomości

Aha, no faktycznie... dzieki wszystkim...

Pozdrawiam
Nothingman

Nathan

Nothingman napisał(a):
hint: autopatcher xp

--
Pozdrawiam Nathan

"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,
na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

hibi

On Tue, 07 Mar 2006 15:42:13 +0100, Nothingman
<nothin...@poczta.onet.pl> wrote:

> Weszedlem tylko na onet i tam mialem
> tylko informacje by macromedia flash pobrac...

Za pomocą czego wszedłeś ;) ?
Bo jeśli przez IE to się nie dziw.

Michal Kawecki

Użytkownik "Interkas" <inte...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

W zupełności wystarczy włączyć systemową Zaporę i nic Ci się do
komputera nie ściągnie, póki nie wejdziesz na jakąś podejrzaną stronkę.
Potem wlączamy automatyczne aktualizacje i idziemy spać ;-).
--
M. [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/

Nothingman

Użytkownik "hibi" <hi...@autograf.pl> napisał w wiadomości

Tak, IE.... Tylko po prostu moje cale wyobrazenie o jakichs "wirusach" czy
tym podobnych g.... sie zmienilo... Kiedys myslalem, ze jedyne zagrozenia w
sieci, to takie, ze ktos (haker - lub cos podobnego) chce mi sie wlamac do
kompa, a po za tym, to, ze sciagniete pliki (lub np. skrypty na stronach
itp) zawieraja programy typu spyware czy jakies wirusy... Mialem
wyobrazenie, ze po za atakiem jakiegos hakera, to od zwyklego "bycia" w
necie i praktycznie niczego nie sciagajac nic zlego nie moze sie stac... a
jednak...

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Nothingman

hibi

On Wed, 08 Mar 2006 21:50:20 +0100, Nothingman
<nothin...@poczta.onet.pl> wrote:

> Tak, IE.... Tylko po prostu moje cale wyobrazenie o jakichs "wirusach"
> czy
> tym podobnych g....

http://browsehappy.pl/

Pozdrawiam również

--
Używam 'klienta' Opery: http://www.opera.com/mail/

Raku_krak

Nothingman napisał(a):
> Witam!

to tylko IE :) pokazało swoją ciemną stronę mocy

--
Raku

Tomek ITcentre

Uzyskaj dostęp do prawdy,

Szeroko rozumiane bezpieczeństwo sieci i aplikacji webowych.
WickrMe: ITomaszIT (sprawdzany na bieżąco)
Mail: ITomaszIT@ protonmail.com (sprawdzany rzadziej)

masz problem związany z cyberbezpieczeństwem? odezwij się!