xen

pawell32

witam wszystkich

mam pewien problem. być może jest, ale jakoś nie mogę znaleźć
opisu mechanizmu instalacji i działania xen-a.
na jednym komputerze zainstalowałem (debian wheeze) xena, jądro
podmienione, ale nie wiem jak tworzyć i uruchamiać nowe.

nie wiem czy jest taka możliwość by mając komputer stacjonarny,
zainstalować xen (obecnie mam opensuse i mint) i pracować na wybranym
systemie wraz możliwością uruchamiania virtualek.

--
pozdrawiam. pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Daniel Horecki

pawell32 <paw...@net-sat.pl> writes:

> [...]
> na jednym komputerze zainstalowałem (debian wheeze) xena, jądro
> podmienione, ale nie wiem jak tworzyć i uruchamiać nowe.

http://wiki.debian.org/Xen
Have fun.

> nie wiem czy jest taka możliwość by mając komputer stacjonarny,
> zainstalować xen (obecnie mam opensuse i mint) i pracować na wybranym
> systemie wraz możliwością uruchamiania virtualek.

Jest możliwość, jeśli będziesz obrazy dysków trzymał na osobnej partycji
to możesz nawet odpalać te same systemy.

morr

--
Daniel Horecki
http://morr.pl http://linux.pl http://netbsd.pl http://netbsd.org

pawell32

W dniu 2012-09-18 15:27, Daniel Horecki pisze:

> http://wiki.debian.org/Xen
> Have fun.

na tyle nierozgarnięty nie jestem, przeglądałem to
ale nie wszystko nie rozumiem.
liczyłem, na prosty opis w kilku zdaniach.

dzięki