Zapytanie ksiazki o historii hackerstwa

MK

Witam

Przeczytalem na szybko kilka ksiazek o historii hackingu np.:
Glenny M. - Mroczny rynek. Hakerzy i nowa mafia
lub
Poulsen K. - Hacker Prawdziwa historia szefa cybermafii.

Ksiazki te maja charakter opisowy. Pojawiaja sie tam jednak wpisy o tym
z jaka latwoscia w dobie Internetu 21 wieku wchodzili oni na roznego
rodzaju serwisy internetowe, uslugi, skrzynki pocztowe. Internet jak
wiemy opiera sie na protokole TCP/IP i uruchomionych okreslonych
uslugach na konkretnych portach (socketach). Moje pytanie dotyczy tego
czy tacy ludzie z taka latwoscia eksplorowali serwery i konta wchodzac
przez takie uslugi poprzez znajdowanie slabych elementow uslug na
okreslonych portach ? Czy po otrzymaniu listy otwartych portow okreslali
jaki to jest rodzaj uslugi, jaka wersja, itp. i na tej podstawie uzywali
przygotowanych exploitow czy po prostu przygotowywali odpowiednie
pakiety danych i kopiowali je na dany port liczac ze w jakis sposob dana
usluga ich "wpusci" ?

M.K.

Adam Wysocki

MK <s...@pol.pl> wrote:

> Internet jak wiemy opiera sie na protokole TCP/IP i uruchomionych okreslonych
> uslugach na konkretnych portach (socketach).

Zbytnie uproszczenie.

Najsłabszym ogniwem jest człowiek.

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/

Stokrotka

Podobno zwykle cena hasła służbowego wynosi 1 baton czekoladowy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Adam Wysocki

Stokrotka <ortogra...@gazeta.pl> wrote:

> Podobno zwykle cena hasła służbowego wynosi 1 baton czekoladowy.

Podobno tak.

Ale nie w firmach, z ktorymi mialem do czynienia.

Stokrotka

> Podobno tak.
>
> Ale nie w firmach, z ktorymi mialem do czynienia.

Pewnie baton był przeterminowany.

sumar

Adam Wysocki:

> Najsłabszym ogniwem jest człowiek.

Wysyłasz jeszcze dzieciakom keyloggery?

TadeuszFantom

Użytkownik "sumar" <su...@onet.eu> napisał w wiadomości
> Adam Wysocki:

> Wysyłasz jeszcze dzieciakom keyloggery?

Chyba już nie wysyła. Teraz w modzie są infostilery do wyciągania haseł z
plików konfiguracyjnych systemu i programów.
Mi nie chce wysłać.

--
TadeuszFantom
---