Allegro właściwie sobie odpuściłem

Astralny Rębajło

ale zerkam do interneta i co widzę?

https://www.money.pl/gospodarka/comarch-tworzy-wlasna-platforme-bedzie-konkurowac-z-allegro-6651277537418112a.html

Jak dla mnie stawką zaporową była 7% prowizja dla all.
5% dało się znieść.

Wniosek?
Przy takich prowizjach jakie pobierało all, konkurencja
zwyczajnie musi wyrosnąć.

RadoslawF

W dniu 2021-06-18 o 19:02, Astralny Rębajło pisze:
A potem musi upaść jak dotychczasowe konkurencje.
Miałem nadzieję że konkurencję zrobi Amazon, ale
oni nie chcą lub nie potrafią.

Pozdrawiam

mirekc

W dniu 21.06.2021 o 13:40, RadoslawF pisze:
A ja miałem nadzieję że zrobi to eBay, ale po pierwsze się spóźnił, a po
drugie nawet jak ktoś z Polski tam wystawia, to cena jest dużo wyższa
niż na Allegro. Możecie mi wyjaśnić ten ostatni fenomen?

RadoslawF

W dniu 2021-06-23 o 07:26, mirekc pisze:

> A ja miałem nadzieję że zrobi to eBay, ale po pierwsze się spóźnił, a po
> drugie nawet jak ktoś z Polski tam wystawia, to cena jest dużo wyższa
> niż na Allegro. Możecie mi wyjaśnić ten ostatni fenomen?

Wyższe opłaty, większy koszt wysyłki, sporo większy koszt obsługi
po sprzedaży.
I odwieczne przyzwyczajenie skoro tam jest drożej to ja też
podniosę cenę.

Pozdrawiam

Arek

Użytkownik "RadoslawF" <rados...@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

Nie tylko się spóźnił ale pierwsze wersje odpalił z jakiegoś szablonu
dla 3-go świata. To, że strony proste i dość lekkie to dobrze ale
silnik prymitywny. Dziś to niewyobrażalne ale pytanie do sprzedającego
wysyłali... bezpośrednio z serwera sprzedawcy! Nawet wtedy >90% miało
już autoryzację. Jako From: wpisywali pytającego to dostawał zwrotkę
z błędem autoryzacji. Ale treść była pełna z nagłówkami i stamtąd
można było wyciągnąć jawny adres e-mail sprzedawcy i się zapytać.
Wysłałem im nawet ściągę o co chodzi i jak jest na innych "narodowych"
eBayach (co ciekawe w różny spsób realizowali takie pytania w .de .nl).
Itp. kwiatki.

> Wyższe opłaty, większy koszt wysyłki, sporo większy koszt obsługi
> po sprzedaży.

Najpierw miał taniej niż Allegro.
eBay służył zwykle do wysyłania za granicę, domyślnie wyższe koszty,
zwłaszcza w ofercie Poczty Polskiej (np. skasowanie poleconego
ekonomicznego za granicę).
Nie pamiętam czy wcześniej zaczął wymuszać pośrednictwo Paypala niż Allegro
payU.

> I odwieczne przyzwyczajenie skoro tam jest drożej to ja też
> podniosę cenę.
>

> Pozdrawiam

Arek

netx

> A potem musi upaść jak dotychczasowe konkurencje.

Może gdyby dali funkcję licytacji w dół to bym zaglądał na ten nowy
serwis...
Chodzi mi o coś jak w tej ofercie poniżej - jest "Złóż ofertę" i można
zaproponować swoją cenę:

https://www.ebay.pl/itm/363450331150?hash=item549f53f00e

Na Allegro jeszcze takiej możliwości nie widziałem.