Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Wysyłka Pocztą Polską a napis SZKŁO na paczce

2,919 views
Skip to first unread message

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 3:09:11 AM4/10/11
to
Witam. Sprzedałem drukarkę wielofunkcyjną i mam zamiar wysłać ją
ubezpieczoną za pomocą Poczty Polskiej ponieważ dla mnie jest to
wygodniej niż kurierem. Z uwagi na obecność szkła gdyż drukarka posiada
skaner chcę ją ubezpieczyć. Pytanie tylko czy jeśli napiszę na paczce
słownie UWAGA SZKŁO czy Poczta Polska się nie doczepi do tego napisu?
Wysyłał już ktoś w ten sposób?

--
Pozdrawiam
Andrzej

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 3:34:29 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli Andrzej
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

Nie doczepi jak wyślesz właśnie ubezpieczoną.
Przy dobrych wiatrach i humorze PzO
nakleją nawet odpowiednie informacje w formie odpowiednich naklejek.

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


NieJorgnijSie

unread,
Apr 10, 2011, 3:33:06 AM4/10/11
to
Bedziesz muiał dopłacić za specjalne traktowanie paczki. Ile? Nie pamiętam -
jest pozycja w cenniku. Dodatkowo ubezpieczenie też płatne extra, drożej cię
od kuriera wyjdzie. Poza tym paczka musi mieć specjalne zabezpieczenia ....
same problemy w przypadku PP. Kurier do ciebie nie dojedzie, a masz pocztę
pod nosem?

Czarek

unread,
Apr 10, 2011, 3:35:23 AM4/10/11
to

Doczepić się nie doczepi, PP ma chyba naklejki do tego celu, które
dostaniesz w okienku lub pani z okienka sama je nalepi, ale nie myśl, że
kurierzy bardzo się przejmują tymi naklejkami i napisami ;-)

--
Cz.

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 4:07:22 AM4/10/11
to
> kurierzy bardzo się przejmują tymi naklejkami i napisami ;-)

To już nie moja sprawa. Sam gdy kupowałem tą drukarkę to przyszła w
kawałkach tzn. szybka skanera była na popękana, lecz po tygodniu
dostałem nową. Mnie głównie chodzi o to aby się zabezpieczyć na wypadek
uszkodzenia by mieć kłopot z głowy.

> Kurier do ciebie nie dojedzie, a masz pocztę pod nosem?

Pocztę mam pod nosem. Z kurierami niestety nie miałem do czynienia
wysyłać paczki więc w tej kwestii jestem zielony. Kiedyś chciałem wysłać
ale przeczytałem że paczkę należy jeszcze dodatkowo zapakować w karton i
jakieś tam bąbelki. Skąd ja to wezmę? W przypadku PP wystarczy że
papierem pakunkowym owinę i jest ok.

--
Pozdrawiam
Andrzej

glang

unread,
Apr 10, 2011, 4:57:05 AM4/10/11
to
> Pocztę mam pod nosem. Z kurierami niestety nie miałem do czynienia wysyłać
> paczki więc w tej kwestii jestem zielony. Kiedyś chciałem wysłać ale
> przeczytałem że paczkę należy jeszcze dodatkowo zapakować w karton i
> jakieś tam bąbelki. Skąd ja to wezmę? W przypadku PP wystarczy że papierem
> pakunkowym owinę i jest ok.

hahahaha. żartujesz chyba??
pzdr
GL

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 6:39:03 AM4/10/11
to
> hahahaha. żartujesz chyba??

Nie wiem co dokładnie Cię rozśmieszyło lecz jeśli ten karton to
musiałbym najpierw go zdobyć iść do sklepu dopasować rozmiar itp. Im
większy rozmiar tym przesyłka droższa. Ja po prostu nie mam na to czasu
by się w to bawić.

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 6:54:45 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli Andrzej
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

>> hahahaha. żartujesz chyba??

Fakt, im większy tym droższa;
w przeważającej większości właśnie na PP.
Podejrzewam, że kurier wyjdzie taniej.
Pakowanie polega na tym samym.
Osobiście myślę, że stwarzasz sztuczne problemy.

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


news-gazeta

unread,
Apr 10, 2011, 7:20:15 AM4/10/11
to
W dniu 2011-04-10 09:09, Andrzej pisze:

I tak potłuką - tylko problemy będą - sprawdź ile dostaniesz
odszkodowania i tym się kieruj przy wyborze.

Pozdrawiam - Darek.

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 7:21:30 AM4/10/11
to
> Osobi�cie my�l�, �e stwarzasz sztuczne problemy.

Może masz rację. Czyli nie ma konieczności pakowania karton w karton
kiedy wysyłam kurierem? Bo w takim razie rozważyłbym wysłanie paczki
kurierem ot choćby zobaczyć jak to jest.

ATR

unread,
Apr 10, 2011, 7:24:28 AM4/10/11
to
W dniu 2011-04-10 10:57, glang pisze:
Znajomy kurier opowiadał kiedyś historię jak to ktoś chciał wysłać
jakieś urządzenie AGD, bodajże czajnik.
Podał mu (kurierowi) ten czajnik, adres odbiorcy na kartce i myślał że
to już wszystko ...
Tak - nadawcy niektórzy naprawdę są zieloni.

A do autora - jeśli nie opakujesz sprzętu w karton to wydaję mi się że
opcja ostrożnie na poczcie może nie wystarczyć, żeby to doszło w całości.

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 7:24:23 AM4/10/11
to
> I tak potłuką - tylko problemy będą - sprawdź ile dostaniesz
> odszkodowania i tym się kieruj przy wyborze.

Skoro mówimy o odszkodowaniach to dostaje się zwrot tyle na ile ją
ubezpieczyłem?

Druga sprawa co jeśli faktycznie (odpukać) odbiorca zgłosi mi że szyba
pęknięta. Wtedy do kogo należy obowiązek zgłoszenia tego PP/firmie
kurierskiej? Do odbiorcy czy nadawcy?

JoteR

unread,
Apr 10, 2011, 7:36:56 AM4/10/11
to
"Andrzej" napisał:

>>> Sprzedałem drukarkę wielofunkcyjną obecność szkła gdyż drukarka posiada
>>> skaner


>> ale przeczytałem że paczkę należy jeszcze dodatkowo zapakować w karton
>> i jakieś tam bąbelki.

>> wystarczy że papierem pakunkowym owinę i jest ok.

> karton to musiałbym najpierw go zdobyć iść do sklepu dopasować rozmiar
> itp.

> Ja po prostu nie mam na to czasu by się w to bawić.

Powyższa kompilacja to specjalnie dla tych, którzy jeszcze żywią naiwną
wiarę w to, że na (za przeproszeniem) Allegro kupią coś sprawnego.
Cóż, jaki bazar - tacy sprzedawcy i towar.

JoteR

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 7:35:31 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli Andrzej
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

>> Osobi?cie my?l?, ?e stwarzasz sztuczne problemy.


>
> Może masz rację. Czyli nie ma konieczności pakowania karton w karton
> kiedy wysyłam kurierem? Bo w takim razie rozważyłbym wysłanie paczki
> kurierem ot choćby zobaczyć jak to jest.

Możesz i tak zapakować.
Z doświadczenia wiem, że czy to będzie PP, czy kurier,
"szansa" na uszkodzenie jest taka sama.
Nie ma co generalizować, że jeden albo drugi jest be.
Wszystko zależy od człowieka.

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 7:56:15 AM4/10/11
to
> A do autora - jeśli nie opakujesz sprzętu w karton to wydaję mi się że
> opcja ostrożnie na poczcie może nie wystarczyć, żeby to doszło w całości.

Sprzęt jest w kartonie zapakowany fabrycznie i włożony do niego w
styropianie. Mnie cały czas się rozchodzi o to że wysyłając kurierem mam
ten karton jeszcze do kartonu zapakować? Ja nie mówię że wyślę drukarkę
owiniętą papierem i po kłopocie. Znowu bez przesady :)

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 8:03:10 AM4/10/11
to

> Powyższa kompilacja to specjalnie dla tych, którzy jeszcze żywią naiwną
> wiarę w to, że na (za przeproszeniem) Allegro kupią coś sprawnego.
> Cóż, jaki bazar - tacy sprzedawcy i towar.

Z powyższej kompilacji faktycznie wynika że pakuję coś niechlujnie itp.
Ale zapewniam Cię że że moje przesyłki są zawsze solidnie zapakowane o
czym nieraz w komentarzach ludzie piszą no i same pozytywne komentarze.

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 8:03:48 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli JoteR

oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

> "Andrzej" napisał:

Potrollujemy?
Możesz rozwinąć powyższe o zakupie czegoś sprawnego na Allegro?
Czy chcesz przez to powiedzieć, że można kupić tam tylko chłam?
Chyba że czegoś nie rozumiem...

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 8:06:34 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli Andrzej

oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

>> A do autora - jeśli nie opakujesz sprzętu w karton to wydaję mi się

Nie musisz go jeszcze dopakowywać; jak chcesz.
Wystarczy w takim wypadku, dla pewności, obkleić go taśmą na krzyż.

P.S.
nie zrozum mnie źle, ale jak jeszcze raz o coś zapytasz,
to ja zapytam Ciebie o wiek...

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 8:13:15 AM4/10/11
to
> P.S.
> nie zrozum mnie �le, ale jak jeszcze raz o co� zapytasz,

> to ja zapytam Ciebie o wiek...

Nie obrażam się na ludzi niech myślą co chcą :) Mam 25 lat wiem może
pytana jak dziecko ale handlując na Allegro przykładam do tego dużo
serca :) Wielu z Was za głowę by się chwyciło jak dokumentuję swoje
transakcje ale ot takie zboczenie zawodowe :)

Ważne że uzyskałem odpowiedź. A więc wysyłam kurierem. Zostawiam
oryginalne pudełko takie jak jest. Owijam papierem pakunkowym i czekam
na kuriera. Tak wiem mam jeszcze go zamówić:)

Dziękuję za pomoc.

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 8:23:56 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli Andrzej
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

>> P.S.
>> nie zrozum mnie ?le, ale jak jeszcze raz o co? zapytasz,

Powodzenia ;-)

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


WHYSKY

unread,
Apr 10, 2011, 8:42:31 AM4/10/11
to
> Potrollujemy?
> Możesz rozwinąć powyższe o zakupie czegoś sprawnego na Allegro?
> Czy chcesz przez to powiedzieć, że można kupić tam tylko chłam?
> Chyba że czegoś nie rozumiem...
>

Jak slusznie zauwazyles wszystko zalezy od czlowieka, ale wg mnie najwiecej
od pakujacego. Wysylam rzeczy stare, delikatne, często porcelane, zegary i
pakujac zawsze mam przed oczami (oczyma dla starszych) skacowanego kuriera,
listonosza, ktorego zdradzila zona i pogryzl wlasny pies.
Wiem ze musi gdzies odreagowac i najblizej bedzie moja przesylka.
Dlatego przewiduje strefy zgniotu i stram sie zapobiec ewentualnym
zniszczeniom.


JoteR

unread,
Apr 10, 2011, 10:01:52 AM4/10/11
to
"Henryk "Plumski" Plumowski" napisał:

> Potrollujemy?

Proszę bardzo, nie krępuj się ;-)
Chyba już się jorgnąłeś, ilu chętnych do trollowania przybłędów z pręgierza
tu znajdziesz.

> Możesz rozwinąć powyższe o zakupie czegoś sprawnego na Allegro?

Informacja o tym, że urządzenie jest zapakowane w oryginalny karton z
fabrycznym styropianem pojawiła się dopiero w n-tym poście, wysłanym już po
moim komentarzu. Do tej pory wątkotwórca sprawiał wrażenie, jakby chciał
owinąć ów kombajn jedynie papierem. To nie miało prawa dotrzeć w całości, a
dylematy o zakupie kartonu, bąbelków, sznurka przypominały jako żywo
jeremiady drobnych cwaniaczków rżnących na kosztach przesyki.

> Czy chcesz przez to powiedzieć, że można kupić tam tylko chłam?

Jak wynika z lektury tej (i nie tylko) grupy - przeważnie ;->
A jak wynika z moich ostatnich doświadczeń - pół na pół: na 4 zakupione do
firmy (mimo moich protestów) HP 2200, a więc urządzenia poniekąd pancerne w
stosunku do owego wielofunkcyjniaka, dwie zadziałały po wyjęciu z kartonów.

> Chyba że czegoś nie rozumiem...

Już to kiedyś napisałem - jeden Henryk wiosny nie czyni, bo lektura
większości pozostałych postów dość skutecznie odstręcza od zakupów na (za
przeproszeniem) Allegro.

JoteR


Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 10:14:28 AM4/10/11
to
> Informacja o tym, że urządzenie jest zapakowane w oryginalny karton z
> fabrycznym styropianem pojawiła się dopiero w n-tym poście, wysłanym już
> po moim komentarzu. Do tej pory wątkotwórca sprawiał wrażenie, jakby

Po przeczytaniu tego wątku jeszcze raz faktycznie wprowadziłem Cię i
pewnie innych w błąd. Jak zauważyłeś wynika że chciałem przedmiot owinąć
i tak wysłać LOL. Z rozpędu nie napisałem o co mi szczegółowo chodzi ale
cieszy mnie że już się wyjaśniło.

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 10:16:00 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli JoteR
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

> Już to kiedyś napisałem - jeden Henryk wiosny nie czyni, bo lektura


> większości pozostałych postów dość skutecznie odstręcza od zakupów na
> (za przeproszeniem) Allegro.
>
> JoteR

Rozumiem i nie mam więcej pytań.
Wracamy na pręgierz ;-?)

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


glang

unread,
Apr 10, 2011, 10:44:36 AM4/10/11
to
> Skoro mówimy o odszkodowaniach to dostaje się zwrot tyle na ile ją
> ubezpieczyłem?

jako że moje wcześniejsze wątpliwości rozwiali inni to już nie będę się
rozpisywał

ale co do odszkodowania to zebyś się nie zdziwił jak poproszą o nr aukcji na
której będzie cena TEGO przedmiotu i tyle Ci zwrócą :)
tak tak już widzę kolejne wątki ale mnie przy podpisaniu umowy handlowiec
ostrzegł przed taką możliwością :)
pzdr
GL

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 11:20:30 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli glang

oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

>> Skoro mówimy o odszkodowaniach to dostaje się zwrot tyle na ile ją

Skąd będą wiedzieć, że to z aukcji?
Co ma Allegro do tego?

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


glang

unread,
Apr 10, 2011, 11:29:38 AM4/10/11
to
> Skąd będą wiedzieć, że to z aukcji?
> Co ma Allegro do tego?

uogólniłem. mogą poprosić o dowód zakupu, licytacji itp

pzdr
GL

Henryk "Plumski" Plumowski

unread,
Apr 10, 2011, 11:50:13 AM4/10/11
to
Pewna osoba, czyli glang
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

>> Skąd będą wiedzieć, że to z aukcji?

Na jakiej podstawie?

--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu


JoteR

unread,
Apr 10, 2011, 11:59:30 AM4/10/11
to
"Andrzej" napisał:

> Z rozpędu nie napisałem o co mi szczegółowo chodzi
> ale cieszy mnie że już się wyjaśniło.

Mnie również, zwracam honor, przepraszam i w ogóle...

JoteR

jerzu

unread,
Apr 10, 2011, 1:38:28 PM4/10/11
to
On Sun, 10 Apr 2011 17:29:38 +0200, "glang" <gl...@o2222222.pl> wrote:

>uogólniłem. mogą poprosić o dowód zakupu, licytacji itp

Bzdura. Ubezpieczam na 1000 zł, dostaję 1000 zł. Nikt nie żąda dowodu
zakupu czy licytacji. A jak sprezentuje znajomemu laptopa, wyślę go PP
albo kurierem, to nie mogę go ubezpieczyć, bo to prezent? Co ma do
tego forma zakupu i co to konia... wróć, przewoźnika obchodzi jaka to
była forma zakupu.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx....@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Kris

unread,
Apr 10, 2011, 2:32:36 PM4/10/11
to

Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4da19edf$0$2485$6578...@news.neostrada.pl...

Ważne że uzyskałem odpowiedź. A więc wysyłam kurierem. Zostawiam
oryginalne pudełko takie jak jest. Owijam papierem pakunkowym i czekam
na kuriera. Tak wiem mam jeszcze go zamówić:)

Dwiepaczki.pl, kurierem.pl itp.

Andrzej

unread,
Apr 10, 2011, 2:41:09 PM4/10/11
to
> Dwiepaczki.pl, kurierem.pl itp.

Skoro już polecasz te dwa wyżej wymienione serwisy to zapytam dlaczego
nie akurat kurierzy.pl?

Upatrzyłem sobie właśnie ten serwis. Czy jest coś z nim nie tak?

Kris

unread,
Apr 10, 2011, 3:10:38 PM4/10/11
to

Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup

dyskusyjnych:4da1f9c8$0$2449$6578...@news.neostrada.pl...

> Dwiepaczki.pl, kurierem.pl itp.

Bo z usług tych dwóch korzystałem. Kurierzy pl. nie korzystałem wiec nie
wiem

glang

unread,
Apr 10, 2011, 3:58:27 PM4/10/11
to
> Bzdura. Ubezpieczam na 1000 zł, dostaję 1000 zł. Nikt nie żąda dowodu
> zakupu czy licytacji. A jak sprezentuje znajomemu laptopa, wyślę go PP
> albo kurierem, to nie mogę go ubezpieczyć, bo to prezent? Co ma do
> tego forma zakupu i co to konia... wróć, przewoźnika obchodzi jaka to
> była forma zakupu.

tak mnie poinformowała handlowiec przy podpisywaniu umowy. pewnie jakieś OWU
to określa
na szczeście nie korzystałem jeszcze i daj Boże obym nie musiał
pzdr
GL

P_ablo

unread,
Apr 10, 2011, 5:32:32 PM4/10/11
to
Użytkownik "Czarek" <cza...@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości
news:inrmnk$n2l$1...@news.mm.pl...
>
> Doczepić się nie doczepi, PP ma chyba naklejki do tego celu, które
> dostaniesz w okienku lub pani z okienka sama je nalepi, ale nie myśl, że
> kurierzy bardzo się przejmują tymi naklejkami i napisami ;-)

W razie uszkodzenia przesylki, brak tych naklejek skutkuje odrzuceniem
roszczen w kwestii odszkodowania...


--
Picasso


P_ablo

unread,
Apr 10, 2011, 6:08:01 PM4/10/11
to
Użytkownik "JoteR" <jo...@pf.pl> napisał w wiadomości
news:insd8j$s5o$1...@inews.gazeta.pl...

>
> Jak wynika z lektury tej (i nie tylko) grupy - przeważnie ;->

Zawsze dostajesz to za co placisz...

> A jak wynika z moich ostatnich doświadczeń - pół na pół: na 4 zakupione
> do firmy (mimo moich protestów) HP 2200, a więc urządzenia poniekąd
> pancerne w stosunku do owego wielofunkcyjniaka, dwie zadziałały po
> wyjęciu z kartonów.

Zwroc uwage aby ten kto odpowiada za zakupy przestal sortowac po cenie!

--
Picasso

0 new messages