Realizacja płatności - ile czasu?

Arek

Przy zakupie i wyborze płatności zwykłym przelewem pojawiła się
informacja, że sprzedający nie wyśle gdy płatność nie zostanie
zrealizowana a to może potrwać do 5 dni. Wcześniej płacąc tak samo
nie miałem takich numerów.
Zapłacone w poniedziałek rano, w piątek po południu przy zakupie
informacja, że płatność w trakcie realizacji.
Czy Allegro lub przymusowy i zbędny pośrednik PayU ma jakieś
problemy że tyle to trwa? Bo rzeczywiste przelewy powinny chodzić
maks. 2 dni robocze (w praktyce większość idzie najbliższą sesją
Elixiru).

Arek

RadosławF

W dniu 08.07.2023 o 01:54, Arek pisze:
Sprzedawca dostaje informacje od allegro (payu) że wpłaciłeś
i powinien wysłać po tej informacji, tak robią poważni sprzedawcy.
Przy okazji powinieneś dostać list od allegro "kupiłeś i zapłaciłeś:"
co oznacza że twoje pieniądze doszły na konto payu.
Kupujący w tym samym czasie też dostaje taką informację.
Trafiłeś na jakiegoś dinozaura będącego osobą prywatną.
Kiedyś takim się robiło przelew na jego konto ale nie wiem
czy dziś tak jeszcze można.
Prawdopodobnie sierota nie miała czasu wysłać.
Ale dla pewności daj link do aukcji i sprzedającego.
Zobaczymy.

Pozdrawiam

Arek

Użytkownik "RadosławF" <rado...@onet.pl> napisał w wiadomości

> Sprzedawca dostaje informacje od allegro (payu) że wpłaciłeś
> i powinien wysłać po tej informacji, tak robią poważni sprzedawcy.

Czyli nie byłbym poważnym sprzedawcą, bo uważam wymuszanie
akceptowania obietnicy przymusowego posrednika za patologię
i nadużywanie pozycji monopolisty.

> Przy okazji powinieneś dostać list od allegro "kupiłeś i zapłaciłeś:"
> co oznacza że twoje pieniądze doszły na konto payu.

Dostałem powiadomienie, że kupiłem, chwilę po zakupie.
Z tego nic nie wynika, zawsze jest, tak jest chyba ustawione.
Może wyłączę.

> Kupujący w tym samym czasie też dostaje taką informację.
> Trafiłeś na jakiegoś dinozaura będącego osobą prywatną.

To firma. A czy prywatnym jeszcze wolno sprzedawać bo chyba
wywalili na "lokalnie" czy ine OLX-y?
Jakie ma znaczenie jeżeli płatność i tak na konto PayU.
PayU przetrzymuje pieniądze 5 dni? Tzn. teraz juz 6...
A kiedy przekazuje, po tygodniu, czy po informacji od
sprzedawcy że wysłał? Nie znam tych mechanizów.

> Kiedyś takim się robiło przelew na jego konto ale nie wiem
> czy dziś tak jeszcze można.

Też nie wiem bo bym skorzystał. Byłoby chyba szybciej.

> Prawdopodobnie sierota nie miała czasu wysłać.

Jestem daleki od krytykowania sprzdawcy, bo nie wiem czy
Allegro (PayU?) zrealizowało płatność. To był "zwykły"
przelew ale na konto PayU. Miesiąc temu płaciłem podobnie
i o ile pamiętam ostrzeżenia o 5-dniowym opóżnieniu nie było.
Towar szybko wysłany.

> Ale dla pewności daj link do aukcji i sprzedającego.

Jak będę miał pod ręką kompatybilną przeglądarkę

Arek

Arnold Ziffel

Arek <abc...@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

> Zapłacone w poniedziałek rano, w piątek po południu przy zakupie
> informacja, że płatność w trakcie realizacji.

Napisz do Allegro, opisz im sytuację, najszybciej wyjaśnisz temat.

--
Zajączek przychodzi do drogerii:
- Czy jest szampon?

RadosławF

W dniu 09.07.2023 o 01:06, Arek pisze:

> Czyli nie byłbym poważnym sprzedawcą, bo uważam wymuszanie
> akceptowania obietnicy przymusowego posrednika za patologię
> i nadużywanie pozycji monopolisty.

Wszyscy poważni sprzedawcy akceptują, marudzą tylko tacy
którzy tam dorabiają i to takim spędza sen z powiek.
Ale dalej sprzedają na allegro mimo że jest takie złe
i zapominają że to wymuszanie sami zaakceptowali.

> Dostałem powiadomienie, że kupiłem, chwilę po zakupie.
> Z tego nic nie wynika, zawsze jest, tak jest chyba ustawione.
> Może wyłączę.

Ostatnio nie ma powiadomień (przynajmniej u mnie) "kupiłeś"
a tylko "kupiłeś i zapłaciłeś", po zapłaceniu.

> To firma. A czy prywatnym jeszcze wolno sprzedawać bo chyba
> wywalili na "lokalnie" czy ine OLX-y?

Wolno.

> Jakie ma znaczenie jeżeli płatność i tak na konto PayU.
> PayU przetrzymuje pieniądze 5 dni? Tzn. teraz juz 6...
> A kiedy przekazuje, po tygodniu, czy po informacji od
> sprzedawcy że wysłał? Nie znam tych mechanizów.

Takie że 99,9 procent wysyła po informacji że wpłaciłeś
a jakieś niedobitki pokazują swoje fochy.

> [...]
> przelew ale na konto PayU. Miesiąc temu płaciłem podobnie
> i o ile pamiętam ostrzeżenia o 5-dniowym opóżnieniu nie było.

Normalnie (jak sprzedaje firma) jest że kupuje i w ten sam
dzień mam potwierdzenie z allegro że zapłaciłem a najpóźniej
następnego dnia mam info że towar wysłano.
Jak u prywatnego we wtorek kupiłem, zapłaciłem i doszło
to jaśnie pan wysłał towar w piątek po południu.
W efekcie czekam na pamięci do poniedziałku.
Sprzedający głośno marudzą jak to muszą czekać na pieniądze
i udowadniają że mają w dupie klienta który zapłacił od
ręki ale towaru mu od ręki nie wyślą i wymyślają bzdurne
zasady o zaksięgowaniu niezgodne z zasadami allegro na które się zgodzili.

> Jak będę miał pod ręką kompatybilną przeglądarkę

Zaczynam mieć wrażenie że to ty jesteś tym sprzedającym.

Pozdrawiam

Ravenik

W dniu 08.07.2023 o 01:54, Arek pisze:
Na stronie PayU jest formularz zgłoszenia pytania. Warto zapytać ich o
sytuację, bo jeśli agent u którego wpłacałeś pomylił coś w tytule
przelewu to PayU nie przekaże wpłaty do Allegro i dalej do sprzedawcy.
Czasami tak się zdarza że agent uważa że np. w tytule przelewu jest
powtórzony numer rachunku i wobec tego nie potrzeba go dokładnie
powtarzać i nie chce mu się wpisać tytułu jak należy. Prowadzi to do
problemów bo system PayU wymaga tytuły przelewu dokładnie jak miał być.
W moim przypadku raz skończyło się zwrotem środków do agencji i potem do
mnie.

Akarm

W dniu 09.07.2023 o 01:06, Arek pisze:

> Jak będę miał pod ręką kompatybilną przeglądarkę

Hehe, dobre!
:D

--
-
Akarm

Arek

Użytkownik "Akarm" <akarm...@wp.pl> napisał w wiadomości

> Hehe, dobre!
> :D

Żebyś wiedział :)
Zdarzało mi się, że pod niektórymi nie były dostępne niektóre
przyciski/ikony.
Poza tym nie nadążam za zmianami na Allegro bo żadko używam. Za technicznymi
też...

Arek

Arek

> [...]
> Ale dalej sprzedają na allegro mimo że jest takie złe
> i zapominają że to wymuszanie sami zaakceptowali.

Quasi monopol. Pamiętam, że po pierwszej próbie wymuszenia
jakiś urząd się przyczepił więc na kilka miesięcy wstrzymano
i dopuszczono płatności chodzące poza Allegro (np. bezpośrednie
przelewy do sprzedających).

> Ostatnio nie ma powiadomień (przynajmniej u mnie) "kupiłeś"
> a tylko "kupiłeś i zapłaciłeś", po zapłaceniu.

Mam że kupiłem (tego nie da się wyłączyć). Sprzawdzę czy
można ustawić, że zapłaciłem. Ale to i tak widać na Allegro
żę nie (płatność w toku).

>[...]
>
> Takie że 99,9 procent wysyła po informacji że wpłaciłeś
> a jakieś niedobitki pokazują swoje fochy.

Chodzi mi o możliwość opóźnienia przekazania kasy do
sprzedawcy przez PayU a nie o "fochy".
Czy to znaczy, że informacje o zapłącie otrzymuje "natychmiast"
(ciekawe co to znaczy przy "zwykłym" przelewie na konto PayU?)
a kasę z opóźnieniem zależnym od widzimisię PayU do 5 dni?

> [...]
> ręki ale towaru mu od ręki nie wyślą i wymyślają bzdurne
> zasady o zaksięgowaniu niezgodne z zasadami allegro na które się zgodzili.

Wystarczy, że napisze w opisie aukcji/oferty wysyłka do 5 dni
po zapłaceniu... Nie może?

> Zaczynam mieć wrażenie że to ty jesteś tym sprzedającym.

Byłem. Ostatnie rzeczy sprzedałem kilka lat temu gdy zawieszono
przymus płacenia przez pośrednika (o czym wspomniałem wyżej).
Gdy go przywrócono sporadycznie tylko kupuję. I nie pod presją czasu
więc mogę czekać na towar kika dni lub dłużej o ile tak jest
w opisie. Nie potrzebuję więc priorytetów, kurierów itp.
Jednak przymus akceptacji pośrednictwa w płatności uważam
za wybryk monopolisty.

Opóźnienie na razie się wyjaśniło (mój błąd) o czym w innym poście.
Nie mam zwyczaju zaglądać do banku zbyt często (tam był zwrot).

Arek

Arek

Użytkownik "Ravenik" <nos...@alt.pl> napisał w wiadomości
Cofam zarzut przetrzymywania forsy. PayU zwróciło przelew po dwóch dniach.
Po wnikliwym przyjrzeniu - popełniony błąd w tytule płatności.
Szkoda, że bez żadnego powiadomienia na portalu ani e-mailem ani w tytule
zwrotnego przelewu (zawiera numer ale 10-cyfrowy, aukcji mają 11 cyfr).
W ustawieniach powiadomień nie ma takiej opcji, najbliżej "Gdy nie wypełnisz
wszystkich informacji niezbędnych do realizacji zamówienia" ale jak widać
tego przypadku nie obejmuje.
Komunikat o możliwym opóźnieniu przekazania płatności do 5 dni wciąż w
pamięci. Zobaczymy, przelew powtórzony.

Przy okazji - w kupionych klikanie na towar rozwija sposób dostawy i adresy
a w szczegółach zakupu nie mogę znaleźć linku ani numeru.
Jest identyfikator płatności lecz wyszukiwarka Allegro chyba tego nie
obsługuje. Nie miałem w obserwowanych, tam są bezpośrednie linki do aukcji.
(nb. jakiś dureń zmienił na "Ulubione", obserwuję nie znaczy lubię!...)

Jak odnaleźć aukcję z kupionym towarem nie przekopując się przez wszystkie
aukcje sprzedawcy (wśród nich nie znalazłem)?

Arek

RadosławF

W dniu 11.07.2023 o 08:44, Arek pisze:

> [...]
>
> Mam że kupiłem (tego nie da się wyłączyć). Sprzawdzę czy
> można ustawić, że zapłaciłem. Ale to i tak widać na Allegro

Ja tam nic nie ustawiałem, "kupiłeś i zapłaciłeś" jest z automatu.
I jest to logiczne, klikam kup teraz, przechodzę do płatności,
robię przelew i allegro w ciągu kilku godzin wie że zapłaciłem.

> [...]
> (ciekawe co to znaczy przy "zwykłym" przelewie na konto PayU?)
> a kasę z opóźnieniem zależnym od widzimisię PayU do 5 dni?

To jest sprawa między allegro a sprzedającym, kupującego nie powinno
interesować. Dlaczego ciebie interesuje?

> Wystarczy, że napisze w opisie aukcji/oferty wysyłka do 5 dni
> po zapłaceniu...  Nie może?

Sprawdź i nie płacz jak allegro zawiesi ci konto.
Ja rozumiem urlopy i pewne sytuacje że nie da się wysłać
wcześniej ale ale uzależnianie wysyłki od współpracy
z payu jest zwyczajnym chamstwem i jest tępione przez allegro.

> [...]
> w opisie. Nie potrzebuję więc priorytetów, kurierów itp.
> Jednak przymus akceptacji pośrednictwa w płatności uważam

A ja za wybryk sprzedającego uważam że każe mi czekać na przesyłkę
prawie tydzień.

Pozdrawiam

Mark

Dnia 11.07.2023 o 08:51, Arek napisał(a):

> Jak odnaleźć aukcję z kupionym towarem nie przekopując się przez wszystkie
> aukcje sprzedawcy (wśród nich nie znalazłem)?

Wchodzisz kolejno Moje Allegro (prawy górny róg) –> Zakupy –> Moje
zakupy i tu masz listę kupionych przedmiotów.
Jak chcesz przejść klikasz na tytule oferty, potem jeszcze raz klikasz
na tytule oferty i tutaj klikasz Zobacz ofertę i gotowe jesteś na aukcji
z danym przedmiotem.

--
Mark
kei...@pnet.pl

Arek

Użytkownik "Mark" <ten...@pnet.pl> napisał w wiadomości

> Wchodzisz kolejno Moje Allegro (prawy górny róg) –> Zakupy –> Moje zakupy
> i tu masz listę kupionych przedmiotów.

Oczywiste.

> Jak chcesz przejść klikasz na tytule oferty, potem jeszcze raz klikasz na
> tytule oferty

Pojawiają się "Informacje pozakupowe", wśród nich nr aukcji - już można
szukać.

> i tutaj klikasz Zobacz ofertę i gotowe jesteś na aukcji z danym
> przedmiotem.

Jest po "Chcesz kupić ponownie"? Nie chciałem... Przeoczyłem link.
Dzięki.
Już wiem dlaczego nie mogłem znaleźć w aukcjach sprzedawcy - sprzedaż
zakończona, zapewne była już gdy szukałem.

Po powtórzonym przelewie po 2 dnich informacja, że opłacone.
Podobnie jak po 2 dniach zwróciło przelew z błędnym tytułem. Chyba
wykuwa się nowa norma okresu obracania cudzymi pieniędzmi bo
równo 2 dni z dokładnością do godziny najbliższej sesji Elixiru.
O ile pamiętam jeszcze miesiąc temu (w ubiegłym roku też) informacja
o opłaceniu pojawiała się już po kilku godzinach.

Arek

Arek

>W dniu 11.07.2023 o 08:44, Arek pisze:

Od razu wyjaśniam: był bład w tytule przelewu, po 2 dniach
przelew zwrócony przez PayU (nie sprawdzałem w banku więc
nie wiedziałem). Pamiętając komunikat, że płatność może
trwać do 5 dni (!) sądziłem, że właśnie ten przypadek. Po 6
dniach się zdenerwowałem. Siódmego zajrzałem do banku.
Przelew ponowny, po 2 dniach info w kupionych, że opłacony
(przy wcześniejszych zakupach info było po kilku godzinach!).
Sprzedawca nie ma nic do tego.

> Ja tam nic nie ustawiałem, "kupiłeś i zapłaciłeś" jest z automatu.

W ustawieniach jest owszem z automatu (zaptaszkowane, nie
można wyłączyć). Ale tylko "kupiłeś", "zapłaciłeś" oddzielnie
nie ma.

> I jest to logiczne, klikam kup teraz, przechodzę do płatności,
> robię przelew i allegro w ciągu kilku godzin wie że zapłaciłem.

Klikam kup teraz, przechodzę do płatności, robię przelew
i allegro w ciągu kilku godzin... tym razem jednak w ciągu 2 dni.
E-maila, że kupiłem dostałem natychmiast. Że zapłaciłem
po 2 dniach.

> To jest sprawa między allegro a sprzedającym, kupującego nie powinno
> interesować. Dlaczego ciebie interesuje?

To ja decyduję co mnie powinno a co nie powinno interesować.
Dlaczego?
1. bo powinna być sprawa między MNĄ a SPRZEDAJĄCYM.
Allegro nie powinno interesować.
2. bo w ogóle jestam bardzo ciekawski
3. bo chcę wiedzieć jaką trasą wędruje moja kasa
4. bo jestem za wolnością umów, w tym sposobów płatności, waluty,
ilości pośredników, korzystania lub nie z rachunków powierniczych,
ubezpieczeń, escrow itp. Nie lubię przymusu wprowadzonego
przez monopolistę (lub władze...); chcę mieć wiedzę i argumenty
by się temu przeciwstawić
5. bo nie lubię ukrytych opłat (opóźnienie w przekazaniu kasy
taką jest). Bez znaczenia czy dotyka to sprzedawcę, wcześniej
czy później ZAWSZE zapłacą ostateczni konsumenci.
6. bo jestem za równością wobec prawa, podczas gdy polityka
polega m.in. na faworyzowaniu lub nękaniu stron co powoduje
nakręcanie sprzeczności interesów: sprzedawcy i kupującego,
pracodawcy i pracownika itp. "Dziel i rządź..."

mógłbym jeszcze długo...

A w opisie było że kiedy wyśle? Jeśli wysłał później niż w opisie
- masz rację.

Komu zapłacił? Sprzedawcy czy pośrednikowi? Gdyby klient zapłacił
sprzedawcy a w opisie wysyłka natychmiastowa - słuszne pretensje.

> Sprawdź i nie płacz jak allegro zawiesi ci konto.

tego o zawieszeniu konta chyba nie zrozumiałem...
Ja kupuję, zawiesi konto kupującego?

> Ja rozumiem urlopy i pewne sytuacje że nie da się wysłać
> wcześniej ale ale uzależnianie wysyłki od współpracy
> z payu jest zwyczajnym chamstwem i jest tępione przez allegro.

Dla mnie zwyczajnym chamstwem jest żądanie wysyłki w ciemno
za obietnicę zapłaty nie wiadomo kiedy.

> A ja za wybryk sprzedającego uważam że każe mi czekać na przesyłkę
> prawie tydzień.

Jeżeli jest tak w opisie sprzedającego to o co chodzi? Kupić u kogo
innego lub wcale. Rozróżniam sytuacje:
1. Sprzedający pisze, że wyśle po tygodniu, pewnie jeszcze kilka
dni będzie szło - mogę kupić lub nie.
2. Sprzedający pisze, że wyśle najpóżniej następnego dnia po zapłacie.
Kupuję. Jednak słup ogłoszeniowy pośredniczy (formalnie inna firma)
i przejmuje płatności. Po zakupie wyświetla mi komunikat, że może
sobie kasę potrzymać dodatkowe 5 dni.

Arek

RadosławF

W dniu 12.07.2023 o 21:31, Arek pisze:
Cała masa ludzi uważa inaczej.

> 2. bo w ogóle jestam bardzo ciekawski
> 3. bo chcę wiedzieć jaką trasą wędruje moja kasa

Skoro ją komuś/gdzieś przelałeś to już nie jest twoja.

> [...]
> ubezpieczeń, escrow itp. Nie lubię przymusu wprowadzonego
> przez monopolistę (lub władze...); chcę mieć wiedzę i argumenty

I w ramach tej wolności allegro umówiło się ze sprzedającymi
w sposób który tobie nie odpowiada. Czyja wolność jest ważniejsza?

> 5. bo nie lubię ukrytych opłat (opóźnienie w przekazaniu kasy
> taką jest). Bez znaczenia czy dotyka to sprzedawcę, wcześniej
> czy później ZAWSZE zapłacą ostateczni konsumenci.

Opuźnienie to opuźnienie a nie opłata.

> [...]
> nakręcanie sprzeczności interesów: sprzedawcy i kupującego,
> pracodawcy i pracownika itp. "Dziel i rządź..."

A równość wobec prawa nie powinna polegać na tym że skoro
ja zapłaciłem od reki to wysyłający powinien dokonać wysyłki
w porównywalnym terminie?

> mógłbym jeszcze długo...

Wierze, ale ile można się ośmieszać.

> A w opisie było że kiedy wyśle? Jeśli wysłał później niż w opisie
> - masz rację.

Jakby w opisie było że wysyła dopiero w piątki to bym kupił
u kogoś innego.

> Komu zapłacił? Sprzedawcy czy pośrednikowi? Gdyby klient zapłacił
> sprzedawcy a w opisie wysyłka natychmiastowa - słuszne pretensje.

Aktualnie na allegro nie ma możliwości zapłacić bez pośrednictwa
allegro. Skoro sprzedający zaakceptował regulamin to niech teraz nie
wymyśla własnego niezgodnego z tym jaki już zaakceptował.

> tego o zawieszeniu konta chyba nie zrozumiałem...
> Ja kupuję, zawiesi konto kupującego?

Bronisz sprzedającego to potraktowałem cię jak sprzedającego.
Wystaw coś i napisz że wysyłasz 5 dni po zapłaceniu. :-)

> Dla mnie zwyczajnym chamstwem jest żądanie wysyłki w ciemno
> za obietnicę zapłaty nie wiadomo kiedy.

Nie rób z siebie idioty większego że jesteś, jak kupujący wpłaci
do sprzedający dostaje informacje że pieniądze wpłynęły.
Więc wysyłka w ciemno to brednia wyssane z brudnego palucha.

> Jeżeli jest tak w opisie sprzedającego to o co chodzi? Kupić u kogo
> innego lub wcale.  Rozróżniam sytuacje:

Jakby było tak w opisie to nie kupił bym i nie miał powodu do narzekań.

> [...]
> Kupuję. Jednak słup ogłoszeniowy pośredniczy (formalnie inna firma)
> i przejmuje płatności. Po zakupie wyświetla mi komunikat, że może

Nie podobają się warunki nie sprzedawaj tam, a jak sprzedajesz
to trzymaj się regulaminu który w swojej głupocie zaakceptowałeś.

Pozdrawiam

Akarm

W dniu 12.07.2023 o 22:24, RadosławF pisze:

> Opuźnienie to opuźnienie a nie opłata.

Nie wierzę.
Nie wierzę własnym oczom!

RadosławF

W dniu 14.07.2023 o 12:53, Akarm pisze:

> Nie wierzę.
> Nie wierzę własnym oczom!

Ja też, ale tak to jest jak dyskutujesz z niereformowalnym betonem.

Pozdrawiam

alojzy nieborak

RadosławF napisał(a):

> [...]

Można zapłacić tradycyjnym przelewem NA KONTO sprzedawcy
zamiast na kont PayU.

> Ostatnio nie ma powiadomień (przynajmniej u mnie) "kupiłeś"
> a tylko "kupiłeś i zapłaciłeś", po zapłaceniu.

W końcu się ogarnęli i wysyłają jedego mejla.
10 lat temu wysyłali po 3 mejle

> Takie że 99,9 procent wysyła po informacji że wpłaciłeś
> a jakieś niedobitki pokazują swoje fochy.

Bada sie w internetach nazwk

Miesiąc temu mieliśmy czerwiec, dziś mamy lipiec sezon wakacyjny.

> [...]
> ręki ale towaru mu od ręki nie wyślą i wymyślają bzdurne
> zasady o zaksięgowaniu niezgodne z zasadami allegro na które się zgodzili.

W małych miejscowościach sprzedający czekają aż uzbiera się kilka przesyłek, aby nie gonić
kuriera po jedną paczunię.

Kris

środa, 12 lipca 2023 o 21:31:40 UTC+2 Arek napisał(a):

> 5. bo nie lubię ukrytych opłat (opóźnienie w przekazaniu kasy
> taką jest).

O jakim opóźnieniu mówisz?
Bo sprzedaje na allegro i PayU kasę przekazuje następnego dnia po wpłacie przez kupującego.
Czyli bez opożnien

Arek

Użytkownik "Kris" <kszys...@gmail.com> napisał w wiadomości
Kupiłem, gdy przeszedłem do płatności i wybrałem zwykły przelew wyświetlił
się komunikat, że może potrwać do 5 dni (nie zrobiłem zrzutu ekranu).
E-mail że kupiłem dostałem natychmiast.
Przelew zrobiłem natychmiast (było przed 1. sesją Elixiru).
W kupionych przez 2 dni miałem płatność w toku (przelew szedł 2 dni?).
Po 2 dniach e-mail, że zapłacone, w kupionych ta sama informacja.
Pytanie w którym momencie sprzedawca dostaje informację, że
płaciłem, kiedy kasę. Nie znam tych mechanizmów.

Wcześniej potwierdzenie że zapłaciłem dostawałem od Allegro
po kilku godzinach.

We wspomnianym przypadku towar wysłany i odebrany.

Arek

Mark

Dnia 18.07.2023 o 22:20, Arek napisał(a):

> [...]
> Pytanie w którym momencie sprzedawca dostaje informację, że
> płaciłem, kiedy kasę. Nie znam tych mechanizmów.
Sprzedający otrzymał informację, że zapłaciłeś po 2 dniach.
A kasę na swoje konto w banku otrzyma następnego dnia (o ile ma
ustawione automatyczne wypłaty.

--
Mark
kei...@pnet.pl

Arek

> Cała masa ludzi uważa inaczej.

Co mnie nie cieszy.

>[...]
>
> Opuźnienie to opuźnienie a nie opłata.

Z jakiegoś powodu funkcjonują różnorakie odsetki za zwłokę.
Czyli przyjmuje się, że opóźnienie jest stratą dla beneficjenta.
Co może być rekompensowane np. podniesieniem ceny.

> [...]
> allegro. Skoro sprzedający zaakceptował regulamin to niech teraz nie
> wymyśla własnego niezgodnego z tym jaki już zaakceptował.

Kiedyś można było. Komu to przeszkadzało? Wiem, monopoliście.

>[...] Nie podobają się warunki nie sprzedawaj tam, a jak sprzedajesz
> to trzymaj się regulaminu który w swojej głupocie zaakceptowałeś.

Nie sprzedaję, kupuję... Ile razy można powtarzać.

W opisywanym przypadku kupiłem, odebrałem, wprawdzie 2 dni
dłużej niż zwykle.
Na przyszłość (o ile będzie) przyjmuję do wiadomości, że moja
płatność może być w praktyce zamiast w kilka godzin
realizowana w 2 dni (teoretycznie 5).

Arek

Kris

wtorek, 18 lipca 2023 o 22:20:51 UTC+2 Arek napisał(a):
.
> Kupiłem, gdy przeszedłem do płatności i wybrałem zwykły przelew wyświetlił
> się komunikat, że może potrwać do 5 dni

A gdybyś zamiast archaicznego "zwykły przelew" skorzystał z szybkiej płatności, blika, karty itp to sprzedawca mógłby bez żadnego ryzyka wyślac towar tego dnia a kasę u siebie na koncie miałby jastępnego dnia(i tego dnia Ty miałbyś już prawdopodobnie zakupionym przedmiot u siebie..
Czyli na złość mamie nie założyłeś beretu i odmroziles Sobie uszy( opozniles dotarcie kasy do sprzedawcy i dostawę towaru do Siebie)

Budzik

Użytkownik RadosławF rado...@onet.pl ...
Arek pisze ze nie skorzystał z payu i wybrał opcje "przelew zwykły"
W takim układzie to zapewne opoznienia w ksiegowaniu przelewów u
sprzedawcy bo zapewne 99,9% płaci przez rowne formy szybkich płatnosci.
Arek, dlaczego omijasz ułatwienie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo