Aliexpres i cło/Vat

uciu

Chce kupić na Ali 3 przedmioty za łączną kwote 1000pln (lampy do akwarium).
Coś mi świta ze przesyłki do 150€ są zwolnione z cła i watu..
Mylę sie?

Bo jeśli nie to kupię w tym tygo 1przedmiot, za tydzień drugi i potem trzeci.

uciu

uciu

dodałem te 3 lampy do koszyka, klikam kup teraz i cena z 1000 obniża się do 705zł....
Jest tam taki komentarz:
Zamówienia wysyłane spoza UE o wartości towaru powyżej 150 EUR będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT w momencie importu do UE. Cena Twojego zamówienia została dostosowana w celu odzwierciedlenia późniejszego poboru podatku VAT w urzędzie celnym. Zachęcamy do potwierdzenia logistyki oraz uzgodnień dotyczących płatności podatku (VAT, cła, opłaty agenta itp.) ze sprzedawcą.

O co w tym chodzi?
Dają rabat by zmieścic się w 150€???

uciu

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 14 Jan 2022 23:14:16 -0800 (PST), uciu napisał(a):

> O co w tym chodzi?
> Dają rabat by zmieścic się w 150€???

Ja to rozumiem tak: Dali na początek cenę włączając VAT. Ale nic nie
powiedzieli. Kiedy zamówiłeś i przyszło do płacenia, VAT odjęli żebyś go
mógł spokojnie zapłacić nie lamentując że ci podraża zakup :)
Taki chiński chwyt handlowy :)
--
Jacek
I hate haters.

RoMan Mandziejewicz

Hello uciu,

Saturday, January 15, 2022, 8:14:16 AM, you wrote:

> [...]
> potwierdzenia logistyki oraz uzgodnień dotyczących płatności podatku
> (VAT, cła, opłaty agenta itp.) ze sprzedawcą.

Dają rabat, żeby starczyło na VAT i cło, które zapłacisz w Polsce.

--
Best regards,
RoMan

PiteR

in <news:352c8778-7134-47dd...@googlegroups.com>
user uciu pisze tak:

> O co w tym chodzi?
> Dają rabat by zmieścic się w 150???

Chyba do jakiejś kwoty odliczają sami a powyżej
przejmuje to urząd celny więc pokazują ceny niższe.

Kiedyś można było przekierować z uk do PL i uniknąć opłat.
Teraz już nie.

> Bo jeśli nie to kupię w tym tygo 1przedmiot, za tydzień drugi
> i potem trzeci.

może wiecie po jakim czasie nie sumują paczek?
bo jak się paczki spotkają w urzędzie celnym to kaszana.

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Robert Tomasik

W dniu 15.01.2022 o 07:58, uciu pisze:
Teraz nie opłaca się dzielić zamówień, bo poczta kasuje "za
przedstawienie do oclenia", choć cło jest zerowe.

--
Robert Tomasik

rad...@konto.pl

Sat, 15 Jan 2022 20:05:54 +0100, w <61e31b13$0$513$6578...@news.neostrada.pl>,
Robert Tomasik <robert....@gazeta.pl> napisał(-a):
Muszę kasować pocztę za "przedstawienie się do odbioru przesyłki z urzędu".

Akarm

W dniu 2022-01-15 o 07:58, uciu pisze:
> Chce kupić na Ali 3 przedmioty za łączną kwote 1000pln (lampy do akwarium).

Daj link.

--
-
Akarm

Robert Tomasik

W dniu 16.01.2022 o 00:01, rad...@konto.pl pisze:
> Muszę kasować pocztę za "przedstawienie się do odbioru przesyłki z urzędu".

Przyznam, że przeceniasz moją domyślność. Czy mógłbyś to jakoś tak
bardziej przystępnie napisać?

--
Robert Tomasik

rad...@konto.pl

Sun, 16 Jan 2022 12:35:58 +0100, w <61e4031f$0$544$6578...@news.neostrada.pl>,
Robert Tomasik <robert....@gazeta.pl> napisał(-a):
Normalnie, muszę iść na pocztę, bo często mam awiza (gdy ktoś jest w domu).

Robert Tomasik

W dniu 16.01.2022 o 12:46, rad...@konto.pl pisze:

> Normalnie, muszę iść na pocztę, bo często mam awiza (gdy ktoś jest w domu).

Teraz rozumiem. To jeden z powodów, dla których kombinowałem już nie
jeden raz próbowałem przekierować te paczki do paczkomatu, ale nie
umiem. Paczkomat mam zaraz koło domu i mogę nawet w środku nocy
odebrać. A poczta kilka ulic dalej i w wybranych godzinach - o kolejce
nie wspominając.

--
Robert Tomasik

Uncle Pete

> [...]
> umiem. Paczkomat mam zaraz koło domu i mogę nawet  w środku nocy
> odebrać. A poczta kilka ulic dalej i w wybranych godzinach - o kolejce

Dwa razy próbowałem skorzystać z dostarczenia do paczkomatu (Chińczyk
dawał taką opcję), oba razy (ostatnio we wrześniu) przesyłka gdzieś na
zawsze utknęła po opuszczeniu polskiego urzędu celnego. Przesyłki
wysłane tradycyjnie przez PP docierały zawsze.

Akarm

W dniu 2022-01-16 o 13:59, Uncle Pete pisze:

> [...]
> zawsze utknęła po opuszczeniu polskiego urzędu celnego. Przesyłki
> wysłane tradycyjnie przez PP docierały zawsze.

Mnie kiedyś przesyłki z Chin "ginęły" na poczcie często. Przestały
"ginąć" po kilku moich pismach w tej sprawie. Kiedy pojawiła się
możliwość paczkomatów, kilka razy było OK, zaraz po zakupie dostawałem
informację z InPost, że jest przygotowywana przesyłka. Ale latem dwie
przesyłki zniknęły w Polsce i do paczkomatu nie dotarły, żadnej
informacji o nich nie miałem. Od tej pory kupuję wyłącznie od
sprzedawców oferujących przesyłki z dostępnym śledzeniem, jeśli to jest
pojedynczy zakup. Jeśli za jednym zamachem kupuję kilka rzeczy u różnych
sprzedawców, to wybieram z tzw. przesyłką łączoną - maksymalnie w dwa
tygodnie kurier przywozi mi do domu.
Póki co, nie mam zamiaru znów ryzykować kilku miesięcy bezskutecznego
oczekiwania na dostarczenie do paczkomatu.

Mark

Możesz też sprawdzić czy tych przedmiotów nie ma na shopee.pl bo w
przypadku wysyłki z zagranicy pośredniczą w dostawie.
--
Mark
kei...@pnet.pl

uciu

niedziela, 16 stycznia 2022 o 11:50:49 UTC+1 Akarm napisał(a):
> Daj link.

wersja 60w bez statywu
https://tinyurl.com/3rs348z9

uciu

RadoslawF

Naiwny.
Przy zakupie wybierasz paczkomat jeśli sprzedający udostępnia taką
opcję. Jak nie udostępnia to nie przekierujesz.
I nie gwarantuje to że odbierzesz zakup w swoim paczkomacie.
Mieszkam na normalnym osiedlu więc na trzy zamówienia do "mojego"
paczkomatu trafiło tylko jedno. Pozostałe musiałem odbierać w
sąsiedniej dzielnicy przemysłowej gdzie jest trzy razy większy
paczkomat a nie ma mieszkań więc robi za paczkomat "zastępczy".

Pozdrawiam

Akarm

W dniu 2022-01-17 o 12:09, uciu pisze:

> wersja 60w bez statywu
> https://tinyurl.com/3rs348z9

Zdaje się, że chodzi właśnie o zapłacenie wszystkich danin w Polsce.
Kiedyś dawało się z Chińczykiem dogadać, żeby wpisał "odpowiednią" kwotę
w deklaracji...

MK

W dniu 15.01.2022 o 07:58, uciu pisze:
W linku który podałeś jest dopisek "cena z VAT"
--
M.

Robert Tomasik

W dniu 17.01.2022 o 15:09, RadoslawF pisze:
> [...]
> jedno. Pozostałe musiałem odbierać w sąsiedniej dzielnicy
> przemysłowej gdzie jest trzy razy większy paczkomat a nie ma mieszkań

Ja mam w promieniu 200 metrów dwa paczkomaty. Jeszcze nigdy nie miałem
opisywanego przez Ciebie problemu. Natomiast mam świadomość, że to
sprzedawca musi udostępnić taką usługę. Choć znane mi są z innych krajów
usługi polegające na tym, że ktoś przyjmuje paczki, a następnie je
kumuluje (jak zakupisz od kilku sprzedawców) i wysyła na paczkomat.
--
Robert Tomasik