Jak często można oceniać sprzedawcę?

netx

Mam pytanie czy jest jakieś ograniczenie Allegro na częstość wystawiania
oceny polecam/nie polecam dla jednego sprzedawcy przez kupującego?
Chodzi mi o to aby oceny faktycznie wliczały się do procenta ocen
pozytywnych sprzedawcy.

Przykładowo kupuję jakiś przedmiot x1 od sprzedawcy y i wystawiam mu
ocenę pozytywną. Tydzień później chcę kupić przedmiot x2 od tego samego
sprzedawcy y i czy będę mógł mu wystawić odmienną ocenę (czyli
negatywną) w tak krótkim czasie (gdyby drugi zakup okazał się porażką)?
Bo jeśli tak często nie można wystawiać odmiennych ocen, to po zakupie
przedmiotu x1 należałoby się wstrzymać z oceną na wypadek porażki przy
zakupie x2.

Budzik

Użytkownik netx nos...@gazeta.pl ...
Dla mnie system oceny stracił duzo na wartościm skoro musze wystawić
ocene sprzedawcy w krótkim czasie po zakupie i nie moge tej oceny
zmienic jeżeli np po pol roku w procesie reklamacyjnym, kiedy towar
okaze sie wadliwy, sprzedawca bedzie mnie olewać.

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

netx

W dniu 26.07.2021 o 00:59, Budzik pisze:
> [...]
> zmienic jeżeli np po pol roku w procesie reklamacyjnym, kiedy towar
> okaze sie wadliwy, sprzedawca bedzie mnie olewać.

Też o tym kiedyś myślałem i faktycznie jest tu pewien problem. Ale nie
spotkałem się z żadnym serwisem sprzedaży przez Internet gdzie można by
zmieniać oceny do końca okresu gwarancji na przedmiot. Przypuszczam że z
automatu średnie ocen sprzedawców by spadły. Ale może tak powinno być.

Dodatkowo wydaje mi się że kiedyś na Allegro nie można było wystawić
jednemu sprzedawcy odmiennych ocen w krótkim czasie - nie były wtedy te
oceny uwzględniane przez system Allegro. Nie wiem jak jest teraz.

Budzik

> [...]

> można by zmieniać oceny do końca okresu gwarancji na przedmiot.
> Przypuszczam że z automatu średnie ocen sprzedawców by spadły. Ale

Szczerze to nie wiem bo drugim systemem ocen który znam to oceny google
a tutaj przy odrobinie wysiłku moge wystawic podmiotowi tyle ocen ile
chce.

> [...]
> wystawić jednemu sprzedawcy odmiennych ocen w krótkim czasie - nie
> były wtedy te oceny uwzględniane przez system Allegro. Nie wiem

Ale mozna było pierwsza ocene wystawic nawet rok po zakupie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

JaceK

On 26.07.2021 00:59, Budzik wrote:

> [...]
> zmienic jeżeli np po pol roku w procesie reklamacyjnym, kiedy towar
> okaze sie wadliwy, sprzedawca bedzie mnie olewać.

Na Allegro raczej ocenia się transakcję, a nie sprzedawcę, chociaż link
jest prezentowany jako "oceń sprzedawcę".

JaceK

Budzik

Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...
Czyli jak zrobie 20 transakcji z danym uzytkownikiem i wystawie 15 ocen
pozytywnych a 5 negatywnych to de fakto, sumarycznie dam 10+?

Kiedys było tak ze tylko pierwsza ocena wliczała się do oceny punktowej
danego sprzedawcy.

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."