Naar het eerste ongelezen bericht

Marco

ongelezen,
16 apr. 2003 09:44:4616-04-2003
aan
Door veel mensen werd Pim Fortuyn gezien als iemand die het land weer goed
draaiende kon krijgen. Weg met de wachtlijsten, minder asielzoekers die meer
lijken te krijgen dan de Nederlanders die het ook moeilijk hebben omdat ze
onder het bestaansminimum moeten leven. En meer van dat soort dingen. Pim
Fortuyn wist precies die dingen te vertellen die veel mensen wilde horen.
Geen Haags geleuter als al die andere lijsttrekkers, maar de stem van het
volk.

Juist voor die mensen kwam de klap zo keihard aan toen op 6 mei Volkert van
de Graaf het dacht te moeten op nemen voor de zwakkere in de samenleving.
Hij gebruikte daar niet zijn stem voor, nee...hij vond het nodig om geweld
te gebruiken. Hij schoot een politicus neer. Toch wordt het niet gezien als
een politieke moord.

Door deze moord viel de stem van het volk weg volgens velen. De democratie
werd om zeep geholpen door een idioot met een pistool. Ineens was links de
schuldige, direct of indirect. Door de woede vergaten de mensen met hun
hoofd te denken. Dit gebeurt altijd wanneer er iemand wordt vermoord om wie
je op wat voor manier dan ook gaf. Al is het een familielid, een popidool of
een politicus die jouw gevoelens in woorden omzette. De klap komt keihard
aan en de gevoelens nemen de overhand. Denken is er dan vaak niet meer bij.

In dit geval was het een rechtse politicus die de kogel kreeg. Als het een
linkse politicus had geweest dan had links zo gereageerd. Ook zij hadden
voor levenslang geschreeuwd, ook zij zouden het zien als een politieke
moord, ook zij zouden de schuld aan rechts hebben gegeven.

De rechter heeft gesproken: het was geen politieke moord. Voor hem misschien
niet, voor vele mensen was het dat wel. De vraag is nu wanneer het dan wel
een politieke moord zou zijn. Had Pim Fortuyn dan premier moeten zijn, of
minister? Pim Fortuyn was in maart gekozen door de Rotterdammers en dus
politicus.

De schreeuw naar levenslang door "rechts" is te begrijpen. Als jouw beste
vriend wordt vermoord dan zie je ook het liefst dat de dader levenslang
krijgt. Dit zijn de emoties die zeer logisch zijn. Als je er later aan terug
denkt dan zie je het misschien allemaal wat anders en zou je misschien
zeggen dat het inderdaad logisch was dat hij niet levenslang kreeg maar 18
jaar en na 12 jaar vrij kwam.

Ook ik had het liefst gezien dat Volkert van de Graaf levenslang te horen
kreeg. Ook ik vind het raar dat er 18 jaar wordt gegeven maar dat dat al
automatisch betekent dat hij na 12 jaar al vrij komt.

Ik kan de woede van de "Fortuynisten" wel begrijpen. Op dit moment kunnen ze
het niet zo makkelijk rationeel bekijken. De emoties zijn er nog volop. Dus
ook bij mij.

Marco

n.n@zeelandnet.nl An

ongelezen,
16 apr. 2003 09:51:2416-04-2003
aan

Heel mooi weergegeven.....

An

Marco

ongelezen,
16 apr. 2003 09:51:5916-04-2003
aan

"An" <ann. n...@zeelandnet.nl> schreef in bericht
> Marco wrote:
>
> Heel mooi weergegeven.....
>

> An

Dank je An

Marco

Musch

ongelezen,
16 apr. 2003 09:54:3216-04-2003
aan
"Marco" <ad...@vindje.nl> schreef in bericht

Politiek of niet ik kijk gewoon naar de feiten , de omstandigheden , en de "daad ".
In het geval van Volkert staat het als een paal boven water , moord met voorbedachte
rade ....
Dat er hier een politicus in het geding is doet verder niet ter zake ..althans wat mij
betreft
dan huh...
Zou V vd G zich realiseren in wat voor bende hij het land geschopt heeft met die ene
stomme onbezonnen daad ;-))))))

Kijk hier eens na , wellicht verhelderd deze pagina je blik een beetje op dat gedoe
met VI en het hoe en waarom...

http://www.dak-teledienst.be/jwd/vi.html

Musch

Marco

ongelezen,
16 apr. 2003 09:57:1216-04-2003
aan

"Musch" <spr...@chello.nl> schreef in bericht

> [...]
> stomme onbezonnen daad ;-))))))
>

> Kijk hier eens na , wellicht verhelderd deze pagina je blik een beetje op

Musch,

Ik begrijp het wel hoor dat er automatisch 1/3 van de straf af gaat. Maar
blijf niet zeggen dat het 18 jaar is. Zeg dan gewoon 12 jaar, minus de
voorarrest en 6 jaar voorwaardelijk. Dat is volgens mij hetzelfde maar maakt
het allemaal een boel duidelijker. Dan nog vind ik de straf te laag hoor.
Laat die vent 15 jaar zitten en 5 jaar voorwaardelijk.

Marco

Musch

ongelezen,
16 apr. 2003 10:06:2616-04-2003
aan
"Marco" <ad...@vindje.nl> schreef in bericht

Tsjaaa de termelogie ontgaat mij ook wel eens ..alhoewel die 18 jaar staan wel
genoteerd , en zullen hem in de toekomst best nog wel eens dwars zitten ;-))
Ferdi E heeft ook VI gehad ..maar op z'n strafblad staat wel de effectiefe straf
vermeld ..
Of de straf te laag is laat ik me verder niet over uit , hahaha ik heb de juiste
stukken nog niet gelezen...en het hoger beroep loopt nog he , dus er komt
ander bloed achter de tafel te zitten dat misschien weer een andere visie heeft...

Musch

Tufke

ongelezen,
16 apr. 2003 10:31:0216-04-2003
aan
"Marco" <ad...@vindje.nl> skrev i meddelandet
> [...]

Goed doordacht, ik ben met sommige punten wel met je eens. Ik vind het
inderdaad vreemd dat het niet als politieke moord erkend wordt, het
motief was voor Volkert duidelijk politiek. Terecht is dan ook een
hogere straf opgelegd dan normaal voor een enkelvoudige moord.

Je kunt echter geen veel hogere straf opleggen dan gebruikelijk, want
dan je het signaal afgeven dat Fortuyn belangrijker was dan Rene
Steegmans, of de slachtoffers van de vuurwerkramp (Andre de V., 15 jaar
voor brandstichting geeist).

Begrijpen dat de Fortuynisten om levenslang roepen, ja, kan het me wel
indenken,maar gelukkig hebben we een onafhankelijke rechtspraak. Dat
links ook om levenslang zou roepen als het andersom is betwijfel ik, het
zou tegen de normale opvattingen van links over het rechtsstelsel
ingaan. Als links zo zou reageren moet je ze denk ik voor op die
inconsistentie aanspreken.

Overigens, ik had liever de hoogste niet-levenslange straf gezien, 20
jaar. Als signaal.

--
Tufke

TiSwah

ongelezen,
16 apr. 2003 16:59:4816-04-2003
aan

"Marco" <ad...@vindje.nl> schreef in bericht
> je ziet het helder maar bij mij heb ik zoiets van: had ie het gered of was
ie ook gecrashed???
en dat zullen we nooit weten...........
dat vind ik jammer..............heel jammer

Tufke

ongelezen,
16 apr. 2003 17:07:0216-04-2003
aan
"TiSwah" <bentzat...@hotmail.com> skrev i meddelandet

> [...]
> ie ook gecrashed???
> en dat zullen we nooit weten...........
> dat vind ik jammer..............heel jammer

Ik denk dattie vooral nog heel wat debatten los had kunnen trekken die nu
niet gevoerd worden. Los van (mijn) opvattingen in die debatten, ik vind
het jammer dat hij er niet is om ze te voeren. Dankzij Pim was politiek
weer leuk, spannend, interessant. Twas leuk geweest als dat nog even zo
gebleven was.

--
Tufke

steggy

ongelezen,
16 apr. 2003 17:17:1116-04-2003
aan

Twas eigenlijk goedbeschouwd wel ietsiepietsie meer geweest
dan "leuk". Je weet dat ik hem totaal niet mocht, en 100%
oneens met hem was, maar het feit dat hij uit de weg geruimd
is heeft nog steeds consequenties en zal dat nog jaren hebben.
--
steg

Tufke

ongelezen,
16 apr. 2003 17:32:3216-04-2003
aan
steggy <stegg...@cox.net> skrev i meddelandet

Ik noemde dan ook nog wat andere kwalificaties dan leuk die je even over
het hoofd ziet. Ik vond hem een first class hufter indertijd en ik neem
daar geen woord van terug, en hij had nog een hoop in kunnen brengen dat
nuttig was geweest. Verder steek ik mijn arm er niet in.

--
Tufke

steggy

ongelezen,
16 apr. 2003 17:34:4216-04-2003
aan

Ik zie nu inderdaad dat je het ook "jammer" vindt. Ik zal
beter lezen voortaan :D
--
steg

Oud Wijf

ongelezen,
16 apr. 2003 18:33:4416-04-2003
aan

Marco <ad...@vindje.nl> schreef in berichtnieuws
b7jmqb$1mq5a$1...@ID-187813.news.dfncis.de...

Het einddoel van de Illuminati, dat via spionage, infiltratie,
indoktrinatie, afpersing, omkoperij, bedreiging en beinvloeding der openbare
mening tot stand zou moeten komen, was:

"Omverwerping van demokratische regeringen om dan in de enorme chaos, die
zou volgen, die de massa zou doen roepen om een "sterke man", zelf de macht
te grijpen en een werelddiktatuur in te stellen.

--
Natte zoenen en een weeig handje van Oud Wijf!
http://home.wanadoo.nl/allroundchauffeur/

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen