Re: 16 illegale zenders uit de lucht

Vonkenboer

Apr 17, 2008, 4:17:47 PM4/17/08
En hier kun je de redactie aanspreken op het feit dat ze het verschil
tussen zendamateur en zendPIRATEN niet weten :
http://www.omroepgelderland.nl/pagina.php?id=25

Mark

nl2osb heeft uiteengezet op 17-4-2008 :
> hier de link voor meer info
> http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=46641
>
> "nl2osb" <nl2...@hetnet.nl> schreef in bericht

ron

Apr 17, 2008, 7:42:44 PM4/17/08
On Thu, 17 Apr 2008 22:17:47 +0200, Vonkenboer
<vonkenboer...@hotmail.com> wrote:

>En hier kun je de redactie aanspreken op het feit dat ze het verschil
>tussen zendamateur en zendPIRATEN niet weten :
>http://www.omroepgelderland.nl/pagina.php?id=25
>
>Mark

wat een onzin....iedereen met een zender en daar niet beroepshalve
gebruik van maakt is zendamateur. Je kunt hoogstens onderscheiden
amateurs die met of zonder licentie uitzenden. Als je trouwens tussen
de regels door leest zal het ze allemaal een zorg zijn wat je met een
zender doet zolang je maar geen overlast geeft.

Hans Remeeus

Apr 18, 2008, 1:19:22 AM4/18/08
Vonkenboer schreef:

> En hier kun je de redactie aanspreken op het feit dat ze het verschil
> tussen zendamateur en zendPIRATEN niet weten :
> http://www.omroepgelderland.nl/pagina.php?id=25

De redactie? Het AT! De opsporingsambtenaar spreekt over
radiozendamateurs en die zou toch beter moeten weten... De omroeper
praat over "zenders" en "radiopiraten". De opsporingsambtenaar vindt
radiopiraten mensen die muziek uitzenden. Alle zenders die "met elkaar
babbelen" zijn radiozendamateurs, als ik de opsporingsambtenaar mag
geloven. Goh...; toch weer wat geleerd van een professional...

--

Vriendelijke groeten,
Hans Remeeus (PA1HR)

Rene PA2RA

Apr 18, 2008, 4:13:01 AM4/18/08
Hans Remeeus wrote:

> [...]
> babbelen" zijn radiozendamateurs, als ik de opsporingsambtenaar mag
> geloven. Goh...; toch weer wat geleerd van een professional...

Ja, en hij heeft het over 'zenders die met zo'n bandbreedte werken, dat
ze de hulpdiensten storen'

Bandbreedte?

Rene PA2RA

Gerard R. Oppewal

Apr 18, 2008, 4:07:56 AM4/18/08
"Hans Remeeus" <ha...@remeeus.nl> schreef in bericht

> De redactie? Het AT!
In de persoon van ene Rogier Verhagen.

We kunnen 'm allemaal even bellen...........................

Met vriendelijke groet,

Gerard Oppewal - PE1OUD

E-mail: pe1oud(NOTTHIS)@amsat.org

ph0hm

Apr 18, 2008, 4:50:29 AM4/18/08
Aldus schreef Hans Remeeus op vrijdag 18 april 2008 07:19:

>, als ik de opsporingsambtenaar mag
> geloven.

Zit niet anders op Hans.

En als ik eerlijk ben.
Ze komen toch ook niet zomaar bij je langs.
En het 1 en ander in beslag nemen, dat geloof ik nu ook weer niet

Waar rook is is vuur.
Ik hoorde vd week op 3630.0 het volgende.
Er zijn HAMS's die een gele kaart in de bus gekregen hebben.
Omdat zijn hun call niet/te laat vernoemde.
En wij maar aan elkaar schrijven, dat het AT niks doet ;-)

Cor PH0HM
--
Web: http://www.ph0hm.nl
Apache2 Webserver: 82.176.172.248(only with passwd)

Havel

Apr 18, 2008, 12:00:00 PM4/18/08

"ron" <ronbijxs4all.nl> wrote in message

Dat een illegaal als jij zulke opvattingen ventileert is tot daar aan toe:
je weet niet beter, maar iemand van AT?!

Vonkenboer

Apr 18, 2008, 1:14:35 PM4/18/08
ron gebruikte zijn klavier om te schrijven :

iemand die zonder de benodigde papieren een zender bedient is een
piraat en zeker geen amateur, een piraat die zichzelf amateur noemd
beduvelt zichzelf en zijn omgeving.

Mark

Wim van Bemmel

Apr 18, 2008, 3:08:50 PM4/18/08
Vonkenboer schreef:

Vergis, Mark.
Amateur betekent liefhebber. Iemand die het niet beroepshalve doet.
Die jongens/meisjes deden het uit liefhebberij, waren geen beroeps, dus
amateurs.
Dat ze het zonder licentie deden doet daaraan niet af.
Dat ze het op gereserveerde frequenties deden maakt ze wel tot, wat
heet: piraten.
--
Groet, salut, Wim.

Message has been deleted

B!

Apr 18, 2008, 3:29:09 PM4/18/08
On Fri, 18 Apr 2008 21:14:13 +0200, Gert-Jan PA1G
<usene...@gmail.com> wrote:

>BTW: Enkele medewerkers van AT lezen mee hier...

Ik sta paf. Kunnen die lezen?

--
It's always darkest before it goes pitch black.

TrolleBol

Apr 18, 2008, 3:38:31 PM4/18/08

"Havel" <haven...@nothing.cs> schreef

> Dat een illegaal als jij zulke opvattingen ventileert is tot daar aan toe:
> je weet niet beter, maar iemand van AT?!

Als ik geheel legaal met mijn bakkie en GPA'tje QSO's maak op 27 Mhz. en
daar veel plezier aan beleef, dan ben ik toch ook een zendamateur?

Dat er nou nog steeds miereneukende gelicenseerde zich Havel noemende
centamateurs met lange tenen zijn die denken dat zendamateur een beschermde
titel is, daar kan de rest van de beschaving niets aan doen.

TrolleBol

Apr 18, 2008, 3:39:40 PM4/18/08

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef

> iemand die zonder de benodigde papieren een zender bedient is een piraat
> en zeker geen amateur, een piraat die zichzelf amateur noemd beduvelt
> zichzelf en zijn omgeving.

Zijn alle Brabanders nou echt zo dom als jij bent, of ben jij de
allerergste?

Hans Remeeus

Apr 18, 2008, 3:46:59 PM4/18/08
TrolleBol schreef:

> Als ik geheel legaal met mijn bakkie en GPA'tje QSO's maak op 27 Mhz. en
> daar veel plezier aan beleef, dan ben ik toch ook een zendamateur?

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

Maar om nou piraten die het C2000 netwerk lam leggen ook zendamateur te
noemen lijkt mij niet zo verstandig. En zeker niet wanneer dit uit de
mond van een professional van het AT komt.

Straks zeggen wij tegen iemand dat wij zendamateur als hobby hebben en
krijgen de reactie: "op de radio heb ik iemand van het AT horen zeggen
dat jij hulpdiensten stoort en dat kan mensenlevens kosten". Dat zal
jou, mij en nog heel veel meer radiohobbyïsten geen goed doen...

Die man van het AT zou beter moeten weten.

Johan Beck

Apr 18, 2008, 3:52:29 PM4/18/08
Hans Remeeus wrote:
> Maar om nou piraten die het C2000 netwerk lam leggen

Iedereen heeft het maar over C2000 maar dat was beslist niet het geval.
De frequenties die storing ondervonden waren 5 landelijke portokanalen van
het NRK in de 146 MHz.

146.1900
146.3100
146.4500
146.4700
146.5700

Groet, Johan

Hans Remeeus

Apr 18, 2008, 3:58:25 PM4/18/08
Johan Beck schreef:

> [...]
> De frequenties die storing ondervonden waren 5 landelijke portokanalen van

Bedankt voor de info en dat maakt het niet meer of minder erg.

lpz-nl13161

Apr 18, 2008, 4:29:43 PM4/18/08

"Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com> schreef in bericht

> Ach ja, een briefje uit een printer laten rollen is niet zo duur. Je hoeft
> niet technisch te zijn zolang je het adres maar juist kan spellen komt dat
> wel aan. Kosten ca. 1 EUR per briefje. Maakt "veel" indruk voor weinig
> geld.
> Ik ga AT maar weer eens aanschrijven. Ik wacht nu 4 maanden maar hoor
> niks - noppes - nada - niente.

> BTW: Enkele medewerkers van AT lezen mee hier...

Hebben ze daar tijd voor ??

> MVG. Gert-Jan PA1G
> HF knutselhoekje: http://www.pa1g.nl Nieuwsgroepronde:
> http://www.ng-ronde.nl/
> Experience is what you get when you don't get what you want!

Kees NL13161

Havel

Apr 18, 2008, 5:20:05 PM4/18/08

"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> wrote in message

> "Havel" <haven...@nothing.cs> schreef

> Als ik geheel legaal met mijn bakkie en GPA'tje QSO's maak op 27 Mhz. en
> daar veel plezier aan beleef, dan ben ik toch ook een zendamateur?

Nee trollebol, dan ben je géén zendamateur. Dan ben je misschien wel een
hobbyist, zelfs mogelijk een heel bekwaam hobbyist, maar met zendamateurisme
heeft die activiteit nul-komma-nul van doen.

> Dat er nou nog steeds miereneukende gelicenseerde zich Havel noemende
> centamateurs met lange tenen zijn die denken dat zendamateur een
> beschermde titel is, daar kan de rest van de beschaving niets aan doen.

Gij zijt een der vele domme trollen. En gij meent uw domme opvattingen nog
te kunnen sterken met vermeende naamgrapjes. Zwak(zinnig) zou ik zeggen.
Laten we het daar maar bij laten, trollebol.

Havel

Apr 18, 2008, 5:22:20 PM4/18/08
"Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com> wrote in message

> BTW: Er zijn AT medewerkers die ook RZA zijn en in hun vrije tijd hier
> rondneuzen.

Iedereen kan hier rondneuzen. Zelfs de domste piraten...:-)) Helaas heb ik
de indruk dat de laatste groep hier wat oververtegenwoordigd is, als we
kijken naar de geplaatste berichten...

Gerard R. Oppewal

Apr 18, 2008, 5:53:37 PM4/18/08
"Johan Beck" <johan...@xs4all.nl> schreef in bericht

> Iedereen heeft het maar over C2000 maar dat was beslist niet het
> geval.
> De frequenties die storing ondervonden waren 5 landelijke
> portokanalen van het NRK in de 146 MHz.

NRK = Nederlandse Rode Kruis?

If so, doen die nog meer daar? Ik hoor regelmatig
iets op 146.6 (Amsterdam e.o.). roepnummers,
routine-checks, nooit paniek.

Johan Beck

Apr 18, 2008, 6:05:59 PM4/18/08
> NRK = Nederlandse Rode Kruis?

Jawel

> Ik hoor regelmatig
> iets op 146.6

Bewaking van ministeries in Den Haag. Is een vrij harde zender.

Groet, Johan

Vonkenboer

Apr 19, 2008, 1:57:45 AM4/19/08
TrolleBol heeft ons zojuist aangekondigd :

> "Havel" <haven...@nothing.cs> schreef

> Als ik geheel legaal met mijn bakkie en GPA'tje QSO's maak op 27 Mhz. en daar
> veel plezier aan beleef, dan ben ik toch ook een zendamateur?

Nee dan ben je een CB'er.

Mark

Vonkenboer

Apr 19, 2008, 1:59:30 AM4/19/08
Wim van Bemmel gebruikte zijn klavier om te schrijven :

Leuk geprobeert, iemand die zonder de benodigde papieren een zender
bedient is een piraat, blijkbaar schamen veel piraten zich diep in hun
hart erg voor wat ze doen en durven ze zichzelf geen piraat te noemen
maar misbruiken ze de naam amateur.

Mark

Vonkenboer

Apr 19, 2008, 2:00:04 AM4/19/08
Na rijp beraad schreef TrolleBol :

Dag Trollebol, je doet je naam weer eer aan.

Mark

Vonkenboer

Apr 19, 2008, 2:00:27 AM4/19/08
Gert-Jan PA1G was zeer hard aan het denken :
> B! formuleerde op vrijdag :

> Ik had het over enkelen ;-)

lol

mark

NL

Apr 19, 2008, 3:17:01 AM4/19/08
Wim van Bemmel heeft ons zojuist aangekondigd :

> [...]
> Dat ze het zonder licentie deden doet daaraan niet af.
> Dat ze het op gereserveerde frequenties deden maakt ze wel tot, wat heet:

En hier ga je dan toch ookweer de mist in, beste Wim.
Amateur is liefhebber, oke, tot zover heb je gelijk.
Maar Radiozendamateur is een door de ITU gedefinieerd begrip.
(iets met behoorlijk bevoegde personen e.d.)
En daar zou het AT dus iets nauwkeuriger mee moeten omspringen.

ron

Apr 19, 2008, 8:08:49 AM4/19/08
On Fri, 18 Apr 2008 23:20:05 +0200, "Havel" <haven...@nothing.cs>
wrote:

>Nee trollebol, dan ben je géén zendamateur. Dan ben je misschien wel een
>hobbyist, zelfs mogelijk een heel bekwaam hobbyist, maar met zendamateurisme
>heeft die activiteit nul-komma-nul van doen.

De echte trol is natuurlijk havel die krampachtig zichzelf een status
probeert aan te meten en dat blijkbaar nodig heeft. Het overgrote deel
van de mensen die hij aanduid als zendamateur heeft zijn "bakkie" ook
gewoon bij de dozenschuiver gehaald en zijn niets meer of minder dan
zij die alleen op 27 mc uitzenden.
Mensen als haval hebben er blijkbaar moeite mee dat tijden veranderen
maar het is een groep die gelukkig langzamerhand uitsterft

Vonkenboer

Apr 19, 2008, 9:35:37 AM4/19/08
Na rijp beraad schreef ron :

Het gaat niet waar je de spullen hebt gekocht maar of je de bewezen
kennis hebt er goed mee om te gaan en zalen als bijvoorbeeld storingen
op te lossen, een paar piraten willen dat niet begrijpen omdat het ze
niet uitkomt.

Mark

TrolleBol

Apr 19, 2008, 10:06:16 AM4/19/08

> [...]

> De frequenties die storing ondervonden waren 5 landelijke portokanalen van

Dat wilde ik ook nog even zeggen, maar Johan was mij voor. Verder is het
niet uitgesloten dat Defensie wat overlast van misbruikers van deze
frequenties ondervonden heeft.

TrolleBol

Apr 19, 2008, 10:07:29 AM4/19/08

"Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com> schreef

> Blijkbaar. Ze waren niet blij met mijn usenet posting enige tijd terug.
> Dan mag je aannemen dat "ze" mee lezen...

Zo, dus het AT probeert je vrijheid van meningsuiting te beperken? Wordt
steeds interessanter.

TrolleBol

Apr 19, 2008, 10:08:28 AM4/19/08

> [...]

> de indruk dat de laatste groep hier wat oververtegenwoordigd is, als we

Dan is het goed om te lezen dat jij de superman bent die het nivo van
discussies hier omhoog kan tillen van dunne poep naar dikke poep. Ga zo
door!

TrolleBol

Apr 19, 2008, 10:10:09 AM4/19/08

> [...]

> hobbyist, zelfs mogelijk een heel bekwaam hobbyist, maar met
> zendamateurisme
> heeft die activiteit nul-komma-nul van doen.

Dus zendamateur is een titel die bij wet beschermd is?

> Gij zijt een der vele domme trollen. En gij meent uw domme opvattingen nog
> te kunnen sterken met vermeende naamgrapjes. Zwak(zinnig) zou ik zeggen.
> Laten we het daar maar bij laten, trollebol.

Dus Centamateur is een titel die bij wet beschermd is?

TrolleBol

Apr 19, 2008, 10:11:07 AM4/19/08

"ron" <ronbijxs4all.nl> schreef in

> Mensen als haval hebben er blijkbaar moeite mee dat tijden veranderen
> maar het is een groep die gelukkig langzamerhand uitsterft

Die groep kan wat mij betreft niet snel genoeg uitsterven. Dan wordt het
misschien nog wel eens iets met het gelicenseerde zendamateurisme......

TrolleBol

Apr 19, 2008, 10:12:02 AM4/19/08

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef

> Nee dan ben je een CB'er.

Ach, een afgekeurde Brabander kan je dit soort uitspraken dan weer niet
kwalijk nemen.

Havel

Apr 19, 2008, 10:48:55 AM4/19/08
"ron" <ronbijxs4all.nl> wrote in message

Dat geldt voor jou ook, piet piraat.
Hoe eerder hoe beter zelfs...

Havel

Apr 19, 2008, 10:49:03 AM4/19/08
"TrolleBol" <opzo...@xs4ali.nl> wrote in message

Jij gaat nu de eikelbak in. Veel genoegen daar. Je bent niet alleen...

TrolleBol

Apr 19, 2008, 11:23:17 AM4/19/08

"Havel" <haven...@nothing.cs> schreef

> Jij gaat nu de eikelbak in. Veel genoegen daar. Je bent niet alleen...

Zeker weten dat ik daar niet me je vrienden zal zitten......

Die heb je niet.

PA10403-Gerard

Apr 19, 2008, 12:19:12 PM4/19/08
On 18 apr, 21:29, B! <b.in...@gmail.com> wrote:

> Ik sta paf. Kunnen die lezen?
>
> --
> It's always darkest before it goes pitch black.

ja alleen die hun willen weten,andere dingen zien ze als blah blah
blah alleen het woord ilegale zenders en geld beuren,da lezen ze wel
het loonstrookje lezen kenne ze wel.
En lekker mee late lezen

Vonkenboer

Apr 19, 2008, 1:34:32 PM4/19/08
TrolleBol bracht volgend idée uit :

Je kunt iemand die de conclusie trekt dat het een CB'er is nooit
kwalijk nemen ongeacht waar hij vandaan komt want het is de waarheid.

Mark

Message has been deleted

PA10403-Gerard

Apr 19, 2008, 2:06:57 PM4/19/08

> Groet, Johan

volgens mijn ook rampenbestrijding als ik me niet vergis

TrolleBol

Apr 19, 2008, 3:08:37 PM4/19/08

"Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com>

> Ik denkt dat het nog veel interessanter gaat worden wanneer ik mijn
> ervaringen (en die van anderen) ga publiceren...

Maar dat doe je natuurlijk niet, want je bent bang. Bang voor akties die
toch nooit zullen volgen, maar waardoor het volk zich wel laat onderdrukken.
Dus blijft het bij interessantdoenerij zoals dit.

Gert-Jan PA1G

Apr 19, 2008, 4:24:43 PM4/19/08
TrolleBol heeft ons zojuist aangekondigd :
> "Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com>

Je helderziendheid is slecht ontwikkeld. Maar dat is vrij normaal bij
een troll. Heb je al honger? Tis bijna voedertijd ;-)

--
MVG. Gert-Jan PA1G
HF knutselhoekje: http://www.pa1g.nl Nieuwsgroepronde:
http://www.ng-ronde.nl/
Experience is what you get when you don't get what you want!

TrolleBol

Apr 19, 2008, 4:33:55 PM4/19/08

"Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com> schreef in

> Je helderziendheid is slecht ontwikkeld. Maar dat is vrij normaal bij een
> troll. Heb je al honger? Tis bijna voedertijd ;-)

Ik eet zo nog een paar centamateurs voordat ik ga slapen....

Gert-Jan PA1G

Apr 19, 2008, 4:37:16 PM4/19/08
TrolleBol bracht volgend idée uit :

Slechte smaak ;-)

TrolleBol

Apr 20, 2008, 1:52:05 PM4/20/08

"Gert-Jan PA1G" <usene...@gmail.com> schreef in

> Slechte smaak ;-)

Ja ze smaken niet best. Droog, muf, taai en al een beetje bedorven.....

Gerard R. Oppewal

Apr 20, 2008, 5:02:40 PM4/20/08
"PA10403-Gerard" <pa1...@gmail.com> schreef in bericht

> volgens mijn ook rampenbestrijding als ik me niet vergis
Nee, dat denk ik niet. De ministeries bestaan nog.............

Met vriendelijke groet,

Gerard Oppewal - PE1OUD

E-mail: pe1oud(NOTTHIS)@amsat.org

Johan <pd1aqg

Apr 21, 2008, 6:36:40 AM4/21/08
Gerard R. Oppewal gebruikte zijn klavier om te schrijven :

lol

--
Groetn uut 't Noordn
Johan

Gert-Jan - PD0DG

Apr 22, 2008, 1:46:15 PM4/22/08
Op 18-04-2008 schreef "Johan Beck" onderstaand bericht