Zonnetje

Gerard

Goeie morgen allemaal!!
Nu stuur ik de koude naar het zuiden, we hebben genoeg winter en sneeuw
gehad.
Ook jullie willen wel wat hebben denk ik.
De zon is weer boven de horizon gekomen dus we gaan weer richting zomer.
Groet,
Gerard

Sparks

Heb je gisteren het Noorderlicht gezien?

"Gerard" <abuh...@pflp.lb> schreef in bericht

Gerard

Ja hoor, de laatste weken hebben we erg veel en mooi noorderlicht kunnen
zien.
Gewoonlijk zien we dat wanneer het koud en onbewolkt is maar nu is na die
zonstorm bijna de hele hemel vol met "spook"licht.
De vertelling om het noorderlicht is dat je niet moet fluiten of zingen want
dan komt het naar beneden en neeemt je mee.
Heb jij onder je reizen ook het zuider/noorder licht gezien?

"Sparks" <Seaw...@Mijdrecht.nl> skrev i melding

Sparks

Ja ik heb het vroeger 1x gezien. Maar gisteren was er veel aandacht voor op
de TV gezien de uitzonderlijke zonstorm.
.
"Gerard" <abuh...@pflp.lb> schreef in bericht

Gerard

Iets wat wij iedere dag kunnen zien, som meer/minder maar toch iedere
winterdag, dat dit zo spesiaal is voor vele andere.
Praatte laatst met mensen uit Japan, die vinden dit fenomeen als een soort
wereldwonder. Die komen extra om dit te zien.
Voor een paar jaar geleden kwamen er ook vliegtuigen uit Duitsland en
Engeland, die waren hier hooguit 4 uur en dan weer terug naar resp. land.

"Sparks" <Seaw...@Mijdrecht.nl> skrev i melding

Sparks

Het begint hier al aardig koud te worden.
Men hoopt zelfs op een 11stedentocht!

"Gerard" <abuh...@pflp.lb> schreef in bericht

Gerard

Ik las het in de krant (volkskrant online), nu maar weer de schaatsen zoeken
op zolder en er op uit.
Maar pas op, breek geen armen en benen.

"Sparks" <Spa...@Seawater.nl> skrev i melding