Medisch Centrum ANKA - "De wereld draait door.." deel 1354

Anopie

DE soap van het Nederlandse Usenet

Korte terugblik:

De aarde is verzwolgen en bestookt door meteorieten.
De wereld, troosteloos, ze huilt tranen.
Het leven is betrekkelijk, dat blijkt maar weer.
De straten, dorpen en steden lijken uitgestorven; geen teken van leven.
Wel in het riet en een aantal en op een paar rondzwervende verwaarloosde
honden.
De mensen bezigen zich met hun eigen bezigheden.
De berichten op de radio doen geloven dat het allemaal met een sisser is
afgelopen op een aantal kleine gebieden na.
De electriciteitaanvoer kan binnen een dag worden hersteld.

In de stad Ziggo gaat op een paar wijken na het leven weer verder.
In het centrum rijst MC ANKA met een grijze en sombere gevel uit boven de
smeulende straten,
bevochtigd door de zachte regen. Het MC is blijven staan en heeft de ellende
doorstaan. Alleen de pui moet nog worden hersteld.

De schuifdeuren gaan krakend open en in de steriele hal zit vixx' in een
rolstoel nog na te genieten van de laatste behandeling.
Ze heeft weinig gemerkt van het natuurgeweld en het is in feite aan haar
voorbijgegaan
'Nog even' denkt ze 'en ik kan weer naar huis, als het tenminste
ongeschonden is gebleven.'
Ze kijkt naar buiten en ziet de trieste straten met hier daar een smeulend
hoopje vuur.
'Wat een ellende; als ik thuis kom moet er maar eentje op de goede afloop
nemen, of doe ik maar gelijk een hele fles? '

De medische staf ontwaakt en doet een inventarisatie, maar de schade valt
mee.
Het nood-aggregaat doet zijn werk goed.

[Robert Lange aka Piggy, aka kale rolo (RL) beveiligingsbeambe, met
gummiknuppel, treedt de hal binnen]

RL: Morgen vrouw vixx'. Met dat gedonder buiten ben ik mijn herdershond
kwijt. Hij is van angst gevlucht.
Misschien zit ie in mijn kano in de vijver van het ziekenhuis.
Jabby! Jabby! Ach krijg de klere.
Dat beest is natuurlijk ziek bang.
Ik hoop niet dat ie meegenomen is door een stelletje heikneuters of
azijnpissers.
Wat een teringzooi daar buiten.
Mr. Blue is hier vanmorgen gesignaleerd. We willen de mensen hier
levend houden maar als hij eenmaal op de zalen is.
Hij zal wel genoten hebben van het schouwspel buiten.

[Dr.Sato komt ook de hal binnen]

Sato: Lange, Blue is hem gesmeerd; de kerel die hij zocht is gisteren al
ontslagen.
Je kent hem wel. Gerard, die heeft/had toch wat met Ingrid. Ja ik
weet wel dat je met haar zoent.
We kunnen hem niet bereiken want de telefoon ligt er uit. Een
groot drama. De toelevering van de medicijnen is ook vertraagd.
Bikey Mikey (BM) heeft aangeboden om je met zijn motor te
brengen.

[Dr.Sato kijkt naar de pui en denkt hardop]
'Dat die Harley het nog doet, dwars door de pui, een hoop schade,maar de
Harley heeft een paar krasjes en hijzelf een paar schrammetjes. Het is een
bijzondere dag vandaag'

[tot RL]
Sato: 'Hij, -BM- hoopt het zo weer een beetje goed te maken. Ach de
verzekering dekt alles, hebben we straks weer een mooie pui.
Ah, daar is BM al. Er is haast bij mannen'

[BM komt aangelopen nog ietwat trekkend met zijn been, tot RL]
BM: Kom op Lange, geen tijd te verliezen. We moeten bij Gerard zijn, voordat
Blue zijn smerige plannetje heeft uitgevoerd.
[Ze spoeden zich naar buiten en in een ommezien spurten ze weg]
[
Tot Granny (GW), die de hele tijd zwijgzaam wippend op haar stoel achter de
balie alles heeft aangehoord]
Sato: Weatherwax, hou op met dat gewip, het wordt straks nog druk, maak je
borst maar nat, alles in gereedheid brengen voor de eerste hulp.
Doe maar een keer zo veel als normaal.

GW: Maar dokter, een keer zo veel als normaal!? Dat is teveel voor me op
mijn leeftijd.

Sato: Neeeeee Granny, niet wippen! In gereedheid brengen. Jij leert het ook
nooit he? -zucht-
[zacht mompelend:]Dat gezeur ook altijd met herintreders, ze vallen altijd
weer in hun oude fouten.

GW: Goed dokter, ik zal alles in gereedheid brengen. Het is in een wip
gebeurd.
Sato: Ieeeeeeeeeeek. Ik krijg een staart van je, maar ik bewonder je inzet.
GW: Dank u dokter. Ik zal het tot in de puntjes verzorgen.
Sato[knikt]: Ik heb er vertrouwen in. Alleen waarin weet ik nog niet.

[De chef de clinique Prof. Dr. Ir. Roger te Wierike (SB) komt eveneens in de
hal ]
SB: Dag Zuster Granny en dokter Sato, wat is het een vurige morgen geweest,
ik ga nu eerst even een paar plaatjes schieten; mooi voor Dicasa.nl
Waar zijn kale Rolo en BM naar toe? Ik zag ze wegscheuren.
Sato:Naar Gerard.Mr.Blue wilde hem een bezoekje brengen, maar Gerard is
gisteren ontslagen. Waarschijnlijk is Blue naar zijn huis. Hij heeft nog een
rekening met hem te vereffenen. Bij Blue weet je dan precies waar het dan op
uit draait.

SB: Stik, Blue wil hem vermoorden? Piggy en Mikey gaan Gerard waarschuwen?
Politie kun je nu ook niet bereiken. Ik hoop dat ze op tijd zijn.
Zo, maar dat is van later zorg, nu een paar kiekjes maken.

[GW doet een pose]

SB: Nee Granny, het is voor Dicasa, niet voor Dickass.nl, daar sta je al
vaak genoeg op. Vanavond kom jij weer aan de beurt.
De patienten kunnen wel even wachten. Als ik ze te snel help, zijn het niet
echt patienten. Even een korte incubatietijd. Ha, daar kan ik ook nog wel
een
fotoserie aan wijden....grinnik. Ben zo terug.

[SB begeeft zich naar buiten]

[Silmarillion (SM) komt binnen en meldt zich bij de balie]
SM: Dag Zuster, ik kom voor Remunj.
GW: Dag mijnheer, u komt hem vandaag ophalen?
SM: Het wordt wel tijd, hij heeft hier al zo lang gelegen. Hij zal wel blij
zijn dat hij weer naar huis mag, hoewel, ik had van hem begrepen dat ie af
en toe 's nachts door een verpleegster werd besprongen. Dat heeft zijn hart
niet goed gedaan, maar hij vond het wel plezierige incidenten.
Er schijnen zelfs foto's van op internet te staan, gemaakt door een fotofiel
die hier ook schijnt te werken.

GW: [quasi verbaasd]: Och is het heus? Dat kan toch niet?
[neutraal] Ach ja hoe ver moet je gaan om het herstel van patient te
bewerkstelligen? Je kan niet ver genoeg gaan.
[kijkt hem verleidelijk aan] U ziet er ook enigszins pips uit, voelt u zich
wel goed?

SM [kijkt haar verschrikt aan en begrijpt het]: Ik voel me inderdaad niet zo
goed worden. Is hier een toilet in de buurt....?

[SB komt weer binnen en richt zich tot GW]
SB: Hehe dat is weer gelukt...nu nog afwachten wanneer de server weer in de
lucht is, dan kan ik deze prachtige plaatjes opladen.
Hallo Granny, heb je er nog zin in? Het is hier een beetje dooie boel; dat
was in het verleden wel anders.
Maar wie weet komen er betere tijden.

[SB loopt een gang in, in de richting van zijn werkplek]

[SM komt terug van het toilet en loopt naar de balie.Granny zit net met haar
vinger in haar neus te peuteren]

SM: Zo ik voel me een stuk beter en opgelucht. Ik haal nu Remunj op, zuster.
Dank u voor de goede zorgen. Ik zie dat u de openingen tegenwoordig wat
hoger opzoekt.
GW: Ach ik ga hier maar niet op in.
SM: Te persoonlijk?
GW: Heb ooit een plezierstaafje te lang gebruikt en heb nog een week
nagetrild en er enige schroeiplekken aan overgehouden. Ik heb het niet meer
zo op plastic. Ik heb liever een echte worst waar ik de jus uit kan knijpen.
Ik verzorg mijn lichaamsopeningen goed.
SM: ........? [denkt: als je ziek bent kun je in het ziekenhuis terecht
komen, als je er werkt dan word je ziek]

GW: Neemt u wel een rolstoel mee? Het is regel dat de patienten tot aan de
uitgang in een rolstoel worden vervoerd.
SM: Duidelijk zuster, ik zal doen wat u zegt.

[SM loopt weg en gaat naar Remunj. Even later komen ze terug en verlaten het
MC. ]

De dag verstrijkt en het personeel keert weer naar huis.
Lange en Mikey zijn nog niet teruggekeerd.
Misschien wordt dit saaie deel van "De wereld draait door.." vervolgd,
misschien ook niet..

en zal deze soap een zachte dood sterven, zoals het huiskamergevoel van ANKA
lijkt te zijn gestorven.

Met gemengde gevoelens denk ik terug aan die tijd, heel positieve en heel
negatieve emoties, boosheid, vrolijkheid, geėrgerd, gelachen....
We worden ouder, misschien wijzer..we besteden onze tijd aan andere
dingen.... het is voorbij.......is het voorbij?

Groeten van Anopie aka Piano aka Erik aka .... weet ik veel hoe ik me in al
die jaren heb genoemd....viel niet mee... soms met 3 newsreaders....

Het gaat jullie goed...............

anja

"Anopie" schreef

<knip>

Samenvatting graag!

Anopie

"anja" <anjai...@home.nl> schreef in bericht

> "Anopie" schreef
> <knip>
>
> Samenvatting graag!

ga naar: groups.google.nl
slash group
slash alt.nl.kabel.athome
slash browse_thread
slash thread
slash 250edbc3386f7597
slash 773eab9d94838aa3?q=

Klopt,

Anja was er niet.

Long time no see.

anja

"Anopie" schreef

> ga naar: groups.google.nl
> slash group
> slash alt.nl.kabel.athome
> slash browse_thread
> slash thread
> slash 250edbc3386f7597
> slash 773eab9d94838aa3?q=
>

> Klopt,
>
> Anja was er niet.

Was ik er niet?
Wasda nou???
Waar was ik?

> Long time no see.

Ach we lurken nog wat he, hier en daar.

((R))

"Anopie" wrote:
< Knip>

En ik mis nog steeds wat belangrijke namen van vroegah :p

Gr!

TheSnake

"((R))" <no...@none.com> schreef in bericht

> "Anopie" wrote:
> < Knip>
>
> En ik mis nog steeds wat belangrijke namen van vroegah :p

Jammer vroeger was dit een leuke groep

Voorheen jomi geloof ik :)

TheSnake
.-.