Ziekmakend geluid tegen dieren: HARD voor dieren

ikwilgraag...@gmail.com

Mishandeling met geluid, klinkt misschien wat onlogisch maar dat is het niet. Een dierenverjager werkt met keihard geluid en dat geluid moet erg pijnijk zijn voor dieren zo schrijft een GGD arts. Hoe kan dat toch? Je hebt toch dat geluid niet te hard mag zijn zodat het niet schadelijk is? Helaas is dat niet waar. Geluiden boven het menselijk gehoor mogen veel harder zijn omdat de mensen daar geen hinder van zouden hebben. De wetgeving is echt ingesteld op het gehoor van mensen niet die van dieren. Zo heb je Leaven.com dat dierenverjagers maakt en ook nog eens zegt dat het een diervriendelijk apparaat is. Het is gemeen dat fabrikanten deze misleidende informatie gebruiken omdat de effecten op het gehoor van dieren of paarden niet onderzocht is. Wel zijn er onderzoeken waarbij is aangetoond dat deze hoge tonen stress veroorzaakt bij honden en bij ratten epileptische aanvallen. Kleine kinderen kunnen vaak het ultrasone geluid ook horen en zij klagen over oorpijn. En het pijnlijke is dat kinderen soms diagnose "oorontsteking krijgen" ten onrechte. Dit komt omdat deze schadelijke apparatuur relatief nieuw is. Eerst moeten er slachtoffers vallen alvorens zoiets verboden wordt. Ik heb de vreselijkste informatie tot mijn beschikking die ik liever niet deel omdat mensen hiervan misbruik van kunnen maken. Een tipje van de sluier: Een konijn kon niet vluchten van het angstaanjagende geluid. Het konijn wist niet wat te doen, ging alle kanten uitvluchten. Beukte met veel geweld tegen het gaas aan en kwam vrij. Of een kind dat met de handen in de oren in de tuin loopt en de ouders niets in de gaten hebben omdat zij het geluid niet horen. Een ouder dat het kind niet gelooft. De verschrikkelijkste dingen. Of een hond dat niet meer wil zijn in de tuin. Dit kan ook het geval zijn met paarden. Helaas heb ik moeten testen op deze dieren met alle voorzichtigheid. Zij draaien gelukkig met de oren maar dan nog! Mensen wordt wakker! PVV, D'66, GroenLinks, de SP en de Partij voor de Dieren zijn tegen deze apparaten. Maar helaas geen meerderheid. In juni alsmede oktober wordt dit besproken in de tweede kamer. Ik zou eigenlijk het geluid aan alle tweede kamerleden hoorbaar willen maken zodat zij het eens ervaren! De onderzoeken zijn schaars maar zijn er wel. Ik wil dan jullie ook vragen of jullie dergelijke dierenverjagers kennen?

http://www.kattenverjager.pieptonen.nl
http://www.mosquito.pieptonen.nl