Subwoofer springt uit

Casper

Hallo,

afgelopen week heb ik een nieuwe Sony receiver gekocht (STR-DB870),
aangezien mijn vorige versterker spontaan de geest had gegeven. Op de
receiver heb ik mijn oude frontspeakers en subwoofer (beiden Sony)
aangesloten (overige speakers heb ik nog niet). De sub is aangesloten
op de subwoofer uitgang via een mono kabel. In eerste instantie begint
de sub wel te spelen, maar na enige minuten springt ie in de standby
stand, en is dan met geen mogelijkheid meer tot leven te wekken. Het
lijkt wel alsof de sub geen signaal meer ontvangt. Heeft iemand enig
idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt

Hillie

Klopt! Sony subwoofer springt na een bepaalde tijd uit als er geen signaal
binnen komt . Het weer tot leven wekken gebeurd automatisch zodra de
receiver/versterker er signaal naar toe stuurd. Kijk in de handleiding van
de subwoofer daar staan een paar opmerkingen over deze feature. De wat
duurdere Sony subwoofers hebben een schakelaartje waarbij auto-standby kan
worden uitgezet. Ik heb ook zo'n sony subwoofer gehad en ik vond deze
feature wel plezierig, omdat ik hem nooit uit hoefde te zetten.

Je moet de receiver instellen voor je speakers, anders zal de subwoofer niet
worden aangesproken. Zorg er voor dat je "kleine" speakers instelt en
subwoofer "aan" in de setup van de receiver. Zorg dat je een goede
afgeschermde (coax) kabel gebruikt anders zal het lichtnet een brom op het
inkomende signaal zetten.

"Casper" <pols...@hotmail.com> wrote in message

gianni.ke...@gmail.com

Heb het zelfde probleem. Kunnen oplossen?

(on)wijs man

<gianni.ke...@gmail.com> schreef in bericht
> Heb het zelfde probleem. Kunnen oplossen?

Waar springt hij uit? Uit de kast? :-)