Classic Research?

Roel Knops

Hi,

afgelopen weekend heb ik bij Stassen naar een aantal speakers geluisterd
in een vrij grote luisterruimte.
De speakers die het beste klonken bij 'live'-muziek waren de Classic
Research CR Boheme 2.1's
(fl 800 per stuk). Het was (met je ogen dicht) onmogelijk te zeggen waar
deze stonden, in tegenstelling
tot de rest (o.a. B&W604, Infinity kappa 70, IQ's etc etc). Echter omdat
ze hierin nogal
afweken van de rest, begon ik achteraf toch wel te twijfelen. En temeer
omdat ik op internet
helemaal NIETS over Classic Research kon vinden!

Is dit wel een 'betrouwbaar' merk?
Is deze 'ruimtelijkheid' wel een positieve eigenschap? Gaat het vervelen
op de lange duur of klinkt
het niet in een kleinere ruimte (5x5)?

Ik vond verder de B&W604's te 'boomy': teveel bass, te weinig detail. De
verkopers (in 2 verschillende zaken)
verzekerden me dat de 604 beter was dan veel andere duurdere speakers...

In een andere zaak heb ik deze daarom nog eens vergeleken met andere
speakers en weer vond ik dat er
veel detail verloren ging.
Komt dit door de opstelling? Of is dit een kwestie van smaak?

(Eerlijk gezegd vond ik in de 2de zaak de KEF Q55.2 het beste (in die
prijsklasse) klinken.).

Roel

Edwin Noordman

"Roel Knops" <dr...@softhome.net> wrote in message

> [...]
>
> Is dit wel een 'betrouwbaar' merk?
> Is deze 'ruimtelijkheid' wel een positieve eigenschap? Gaat het vervelen

Als je de speaker de mooiste vind dan zou ik zeggen ik neem deze jongens in
huis...
Ik zelf hou ook van open speaker en het maximale details en zuivere midden
tonen en een zeer strakke bas en het merk zal me een worst weze als ze maar
klinken zo als ik wil.

> [...]
> speakers en weer vond ik dat er
> veel detail verloren ging.
> Komt dit door de opstelling? Of is dit een kwestie van smaak?

Smaak alles draait om smaak en wat jij mooi vind laat je door een verkoper
niets vertellen en ga luisteren en neem waar jij je goed bij vind.

> (Eerlijk gezegd vond ik in de 2de zaak de KEF Q55.2 het beste (in die
> prijsklasse) klinken.

Nou dan moet je tussen deze en de Classic Research gaan kiezen duidelijk.

Ik ken het merk ook niet maar dat zegt niet en wat maakt het uit?? niets!,
in deze prijsklasse krijg je 2ehands toch niets terug voor speakers dus dat
maakt niet uit en als je iets mooi vind is de naam ondergeschikt.
Het zou ook heel goed kunnen dat er een groot merk achter zit die er wat
anders opplakt om het een en ander wat goedkoper aan te bieden en wat meer
mazza te maken ken ik er wel meer van die dat doen.

> Roel

edwin

SdW

Roel Knops <dr...@softhome.net> said:

>afgelopen weekend heb ik bij Stassen naar een aantal speakers geluisterd
>in een vrij grote luisterruimte.
>De speakers die het beste klonken bij 'live'-muziek waren de Classic
>Research CR Boheme 2.1's

Wat je ook kiest, luister er eerst thuis naar.
De betere zaken (Stassen dus ook) bieden die mogelijkheid.

--
SdW
"CX GTI Turbo. C'est démon!"

Rene & Sabine

Hallo Roel,

Ik heb me deze luidsprekers (versie 2.2) een aantal maanden geleden ook
laten "aansmeren"
door de verkoper, mede door het mooie geluid en een fikse korting, omdat het
de laatste modellen waren.
Thuis gekomen meteen op Internet gezocht, en helemaal niets......
Duitse vakbladen gekocht, en helemaal niets.......
Folders gevraagd bij Stassen, hadden ze niet.......
Maar eerlijk is eerlijk, ze klinken heerlijk en ik heb er geen spijt van,
maar ik hou er wel een
wrange bijsmaak aan over.

Rene.

"Roel Knops" <dr...@softhome.net> schreef in bericht

Eric Janssen

Hoi.

De CR's van een aantal jaren geleden hadden een specefiek klankbeeld.
Ruimtelijk en vol ,maar tegelijk ook nogal rommelig en weinig detail. Ik
kan me voorstellen dat dit bij live opnames op een bepaalde manier best
aantrekkelijk kan klinken. Op den duur zal het gebrek aan detail zeker bij
"studio" opnames de overhand krijgen, en ga je je realiseren dat je
misschien toch niet de goede keus hebt gemaakt. Vwb. de B&W's, die zijn erg
plaatsgevoelig en hebben gauw de neiging de bassen te sterk op de voorgrond
te plaatsen. Vraag eens of je een set IQ's en een set CR's thuis op proef
mag hebben. Beide zijn huismerken van Stassen, dus zal je er prijstechnisch
een goede deal mee kunnen maken. Misschien dat de IQ's je nog doen verbazen
als je er even de tijd voor neemt. Succes.

En oh ja, voor zover ik weet is CR alleen bij Stassen te koop. Zou best
kunnen dat ze ergens anders onder een andere merknaam te koop zijn.

Groet, Eric.

Eric Janssen

loeks...@gmail.com

Ik heb ook 2 classic research, klinken goed en nooit ergens problemen mee gehad, maar ik had inderdaad ook het probleem dat ik er nergens iets over kon vinden

smml.h...@gmail.com

Hallo.
Ik heb al jaren cr speakers in huis.
Nog steeds erg tevreden.ik hou niet van overheersende bas.deze speakers kunnen enorm lage klanke n aan zonder overheersing of vervorming.deze speakers zijn van stassen.(huismerk)
Gr.stefan