Accuphase E-206 heeft een brom

musicem...@gmail.com

Geachte audiohobbyisten,

Mijn accuphase E-206 geeft een brom op beide luidsprekers.
Dit is volumeonafhankelijk ( dus staat het vulume op nul hoor ik de brom ook)
Het lijkt op een 50 hz brom, en soms is het brommem ook ineens weer weg , en dan doet hij het weer even een tijdje.
De brom is op beide kanalen gelijk, ook al trek ik alle ingangen los blijft het aanwezig.
Ik heb helaas geen schema.
Lijkt op een gammel elcootje, maar geen idee waar ik zoeken moet.
Mogelijk is dit probleem bekend, en zou graag bruikbare tips willen.
Overigens is deze accuphase smetteloos en heeft geen krakende schakelaars oid.
De moeilijkheid is ook dat de klacht niet altijd aanwezig is.
Begint spontaan te brommen, bij normaal kamernivo muziek hoor ik de brom er doorheen.
maar de klacht houd soms ook weer spontaan op.
Wie kan mij helpen of evt aan een schema.
Alvast mijn hartelijke dank

musicem...@gmail.com

Op vrijdag 18 januari 2013 13:30:45 UTC+1 schreef musicem...@gmail.com het volgende:
> Geachte audiohobbyisten, Mijn accuphase E-206 geeft een brom op beide luidsprekers. Dit is volumeonafhankelijk ( dus staat het vulume op nul hoor ik de brom ook) Het lijkt op een 50 hz brom, en soms is het brommem ook ineens weer weg , en dan doet hij het weer even een tijdje. De brom is op beide kanalen gelijk, ook al trek ik alle ingangen los blijft het aanwezig. Ik heb helaas geen schema. Lijkt op een gammel elcootje, maar geen idee waar ik zoeken moet. Mogelijk is dit probleem bekend, en zou graag bruikbare tips willen. Overigens is deze accuphase smetteloos en heeft geen krakende schakelaars oid. De moeilijkheid is ook dat de klacht niet altijd aanwezig is. Begint spontaan te brommen, bij normaal kamernivo muziek hoor ik de brom er doorheen. maar de klacht houd soms ook weer spontaan op. Wie kan mij helpen of evt aan een schema. Alvast mijn hartelijke dank

Probleem is inmiddels opgelost.
Kwam er naderhand achter dat op de phono de brom wel volumeafhankelijk was.
Fout zat in de voeding van de phonoprint, 6 elko,s waarvan er 4 lekte en een zeer grote ESR waarde hadden , en 2 elco,s waren defect.
Deze elco,s zaten vlakbij de koelplaat, heb de koeling gemodificeerd, door een extra koelplaat aan te brengen.
Vervolgens waren er door de warmte, en afkoeling slechte soldeerringen onstaan,deze zijn gedesoldeerd een opnieuw gesoldeerd.
Mogelijk hebben hier andere Accuphase E-206 gebruikers wat aan.