Muziek opnemen van stereoinstallatie naar Pc

RLowa

Maar ik krijg geen signaal van de versterker naar mijn geluidskaart

> Dus heb ik een snoer met mini-jack stekker groene kleur met een
> standaard adapter op de hoofdtelefoon ingang van mijn
> versterker aangesloten
> en de andere kant ook een mini-jack stekker kleur groen aan de
> line in van de geluidskaart.
> Als het goed is moet het signaal nu naar de geluisdkaart
> kunnen?
> Maar toch krijg ik geen signaal. Of heb ik niet de juiste
> snoer?
> Ik gebruik wave editor van nero10 en sound forge van sony om op
> [...]

Morgen

"RLowa" <rl...@hotmail.com> schreef in bericht
Probeer deze maar eens, dan gaat het vast wel lukken.
http://www.audiograbber.nl/

Is freeware.

Groetjes,

Morgen.

RLowa

"Morgen" <mor...@niemand.nl> schreef in bericht
Hi Morgen,

Hartelijk bedankt voor je reactie en tip
Dit leuke en handige programma geinstalleerd maar krijg toch geen signaal
van mijn versterker
naar de pc. Het geeft wel aan dat je lp`s en cassettes kunt opnemen maar
verder zie ik geen gebruiksaanwijzing
om je apparatuur aan te sluiten.

Gr.
Lowa.

Cajmere

Op Mon, 09 Jan 2012 10:00:12 +0100, schreef RLowa:
staat de schuiver niet op 0 in de geluidsmixer voor microfoon/line-in
ingang? zoja aanzetten.

Morgen

"RLowa" <rl...@hotmail.com> schreef in bericht
Hi Lowa,

Kijk hier maar eens, daar staat het allemaal keurig uitgelegd.

http://www.polderbits.nl/Aansluiten.htm

Groetjes,

Morgen.

RLowa

"Morgen" <mor...@niemand.nl> schreef in bericht
Hartelijk bedankt.
Ga het doornemen en proberen.

Gr. Lowa

ben doedens

Geluidskaart instellen bij opname op "wat men hoort".

Magix Audio Cleaning Lab 2013 (heb ik aangeschaft voor 39,90 Euro) regelt
dat allemaal voor je. Het kan zelfs zoeken naar geluidsbronnen.

Heb je geen tape in/tape out op je versterker ? Ik heb een oude JVC
versterker met slechts ��n RCA tape aansluiting. Deze heb ik verbonden met
mijn cassettedeck (SONY FX1010) en van het cassettedeck gaat een kabel naar
de line in van de geluidskaart. Ik zet het deck op "opname" (zonder het tape
transport aan te zetten) en dan gaat het signaal van het deck naar de
geluidskaart. Ook kan het deck in de play stand signaal naar de geluidskaart
sturen.

Een andere mogelijkheid is om de platenspeler rechtstreeks aan te sluiten op
de geluidskaart. Is het een goedkope speler met een kristal- of keramisch
element, dan op de LINE IN. Is het een HiFi speler met een MD element dan op
de microfooningang. Magix Audio Cleaning Lab kan softwarematig zorgen voor
de juiste RIAA correctie. (LP's werden opgenomen met meer hoge- en minder
lage tonen. De eigenschappen van kristal en keramische elementen zorgden
voor een correcte aanpassing. MD elementen hebben niet alleen meer
versterking nodig, maar geven een lineair signaal af waarbij de sterker
opgenomen hoge tonen moeten worden verzwakt (scheelt ook in de de ruis) en
de lagere tonen extra moeten worden versterkt. Een voorversterker voor MD
bevat naast versterkertrappen ook een correctie netwerkje voor de RIAA
correctie.
RIAA = Recording Industry Association of America.
De RIAA voerde in de 50-er jaren een standaard in. Voordien had elk
platenlabel zijn eigen correctienetwerkje nodig. Ik ken versterker ontwerpen
uit die tijd die om konden schakelen naar een tiental netwerkjes voor de
diverse labels. En dan hadden ze ook nog verschillende netwerkjes voor 33,
45 en 78 toeren platen. Geen wonder dat een standaard hard nodig was
destijds toen de (stereo) lp aan zijn opmars begon.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

Kees Snerpte

ben doedens schreef:
> [...]

Zit er op die MArantz geen PRE-out ?
Of geen REC aansluiting voor de tapedeck ?
Hiervandaan kun je gewoon ook terwijl je via de speakers luistert
signaal naar je geluidskaart sturen. Dat moet je dan wel meteen opnemen,
testen kun je dat snel en makkelijk met de windows geluidsrecorder. Dit
geldt voor elke bron die je op je versterker zou aansluiten.
Ook kun je een tape deck direct met zijn line out op je geluidskaart
aansluiten. Je hebt dan helemaal geen versterker nodig. Om van een HIFI
draaitafel direct op te kunnen nemen heb je een RIAA correctieversterker
nodig die kun je voor weinig bij zaken als Televersum , Hecke of
soortgelijke winkels voor weinig kopen.

Ik heb al mijn LP's gedigitaliseerd en wil je een tip geven, hebruik
geen filters of ingewikkelde software om lichte ruis of tikjes te
filteren. Tenzij je niet van goed klinkende muziek houdt.....
Wave editor en soundforge zijn nu net van die tooltjes die van een LP
met prachtige sound een roffel op een blikken trommel kunnen maken.

ben doedens

De Magix Software maakt het erg gemakkelijk LP's te digitaliseren. Je neemt
de beide kanten van de LP achter elkaar op. De software herkent automatisch
de tracks. Indien gewenst kun je deze tracks voorzien van nummer en titel.
Ook kan de software deze tracks afzonderlijk naar de HD schijven, zodat je
later een CD kunt schrijven met afzonderlijke tracks. Of je schrijft één
bestand en gebruikt een CUE sheet om de CD te branden.
Ik gebruik verder alleen een zwak rumble filter. Echt harde tikken zijn er
met wat beterere wave editor zoals Cool Edit goed en onhoorbaar uit te
halen. Evt. kan Magix de RIAA correctie softwarematig aanbrengen als via de
microfooningang van de geluidskaart wordt opgenomen.
Op Marktplaats worden nog wel oude versterkers met PHONO ingang en TAPE OUT
(REC OUT) voor weinig geld aangeboden. (Sla je twee vliegen in één klap.
Ik gebruik zelf een oude JVC versterker met een goede PHONO ingang.
Platenspeler is een Thorens TD 160c met TP 16 arm en een Shure V15markIII
element met Shibata naald.
De tracks worden zonder kwaliteitsverlies door mij naar FLAC omgezet (Free
Lossless Audio Codecs) en op de HD opgeslagen. Met het programma Music
Collector van Collectorz.Com beheer ik de verzameling. De tracks worden per
CD aan het programma gekoppeld. Vanuit het vezamelprogramma kan ook naar de
muziek worden geluisterd.

thiry...@gmail.com

Op donderdag 5 januari 2012 14:58:54 UTC+1 schreef RLowa:
in de instellingen van uw geluidskaart de line ingang activeren