Dronken?

Mr. Mistery

Wanna have fun? click on:
http://www.xs4all.nl/~npjdjong/index.html

De stuurman had wacht en controleerde het logboek. Bij de vorige dag zag hij
staan: "de stuurman was dronken". Hij riep de kapitein: "Kap, wat hebt u nou
geschreven?" Kapitein: "Is het dan niet waar?" Stuurman: "Ja, eh, het is wel
waar, maar de reder leest het logboek ook." Kapitein: "Kan me niet schelen.
Ik moet opschrijven wat ik van belang vind. Prettige wacht verder." De
volgende dag keek de kapitein in het logboek. Er stond, in het handschrift
van de stuurman: "De kapitein is de hele dag nuchter geweest." Het was de
waarheid, dat kon de kapitein niet ontkennen.