parkeergarage kaarten

willem

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98
heeft er wel eens iemand naar de streepjes codes op parkeergarage
kaarten gekeken?

ik wel.

TICKET no:0225912856
DATE :12-10-1998
TIME :13:31

de streepjes code is volgens mij de 'interleaved 2uit5) code

er staat dan: 916153633730131481

ziet iemand een relatie tussen ticketno/datum/tijd en code?

dit is interessant om te weten, er schijnen nl ook onbeperkte, of maand
kaarten te bestaan.

willem

Dennis de Grauw

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98
Tjah, het is maar waar je op let he...

GET A LIFE!!!!

willem heeft geschreven in bericht <36272237...@xs4all.nl>...

Tarzan

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98
hmmm... typisch geval van streepjes geest
--
Artificial intelligence,
is NO match for human stupidity

willem <it...@xs4all.nl> schreef in artikel

aSdOaK

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98
Heb je wel een auto?

--
--very funny scotty...now beam down my clothes--
Tarzan heeft geschreven in bericht <01bdf90e$404eb400$4aa6c1c3@ishare>...

god

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98

Dennis de Grauw heeft geschreven in bericht <707j8n$3ac$1...@news.IAEhv.nl>...

>Tjah, het is maar waar je op let he...
>
>GET A LIFE!!!!

Nee, een beetje cracks voor van die idiote spellen zitten vragen, debiel.

>willem heeft geschreven in bericht <36272237...@xs4all.nl>...

Bart Pustjens a.k.a. Skin/Quad

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98
to alt.hack.nl

> Tjah, het is maar waar je op let he...
>
> GET A LIFE!!!!

Get out of here. Waarom behoort cryptologie/versleuteling/analyse
niet in deze newsgroup thuis ?

Bart
--
Auto-sign 1.0 Latest Quad release from the Wired 1998
ftp://skynet.stack.nl/pub/demos/wired98/in64k/qd-theta.zip

Michel Heemskerk aka [me]shell

Oct 16, 1998, 3:00:00 AM10/16/98
>Tjah, het is maar waar je op let he...
>
>GET A LIFE!!!!

Dan wordt er es een vraag gesteld die *iets* met hacken te maken heeft,
wordt ie weer afgekraakt hoor... Zout toch op of zo.

Michel
--
Michel A. Heemskerk | Servicedeskmedewerker
mic...@cistron.nl | CistroN Internet Services BV

willem

Oct 17, 1998, 3:00:00 AM10/17/98
aSdOaK wrote:

> Heb je wel een auto?
sure, en tussen de koppen koffie door soms weinig inspiratie, dan ga ik
over dit soort
dingen na denken.
als iedereen nou z'n streepjes code mailt, kunnen we straks allemaal
gratis parkeren.

misschien zit het systeem wel goed in elkaar, en zijn de uitgedeelde
codes door
een goede random generator gegenereerd, en is er ergens een databaseje
waar de relatie
tussen in rijd tijd en nummer onthouden wordt. Maar ja een publiek
systeem dat 'goed'
in elkaar zit dat zou een uitzondering zijn, daar moet je dus niet van
uit gaan.

> Tarzan heeft geschreven in bericht <01bdf90e$404eb400$4aa6c1c3@ishare>...

ik had al het idee opgevat(=maar geen zin om het uit te voeren) om een
hele middag als 'enqueteur'
naast de garage te gaan staan met een streepjes lezer, en zo test data
te verzamelen. Als iemand
daar zin in heeft?

is hex D772818

is hex CB6D4E03A2AF619

-=[Optiloc]=-

Oct 17, 1998, 3:00:00 AM10/17/98
willem <it...@xs4all.nl> wrote:

>heeft er wel eens iemand naar de streepjes codes op parkeergarage
>kaarten gekeken?

Helaas maar al te vaak :-((

>TICKET no:0225912856

>DATE :12-10-1998
>TIME :13:31
>
>de streepjes code is volgens mij de 'interleaved 2uit5) code
>
>er staat dan: 916153633730131481

en dan ?

>ziet iemand een relatie tussen ticketno/datum/tijd en code?
>

>dit is interessant om te weten, er schijnen nl ook onbeperkte, of maand
>kaarten te bestaan.

Misschien eens proberen zo'n maandkaart te pakken te krijgen ?
En als je hem dan hebt, wat wil je er dan mee ?
parkeerbeheer kan zo kaarten aktiveren of deactiveren voor zover ik weet.
Een kaart die dus niet is uitgegeven zal dus ook niet werken denk ik.
En het kaartje wat je krijgt bij aankomst moet eerst door de computer worden vrijgegeven
(wat pas gebeurt nadat je betaald hebt)

>willem

__-=[Optiloc]=-_____________________________________
remove SPAMKILL to reply by mail
Hard-disk full, delete windows ? (Y)es (H)ell yes !!
__________________________________________-=[1998]=-

Asby

Oct 17, 1998, 3:00:00 AM10/17/98
Eindelijk een interessante vraag en dan wordt hij meteen de grond in
geboord. Vast door ieman die om een crack voor een spelletje vroeg en
daarbij de grond in werd getrapt!

--
Asby
Who is "general failure" and why is he reading my drive??

Dennis de Grauw heeft geschreven in bericht <707j8n$3ac$1...@news.IAEhv.nl>...

>Tjah, het is maar waar je op let he...
>
>GET A LIFE!!!!
>

>willem heeft geschreven in bericht <36272237...@xs4all.nl>...

い Nobody's Perfect い

Oct 17, 1998, 3:00:00 AM10/17/98
Nope niet de streepjes code wel de magneetbalk achter op. (lekker prutsen
met ijzelvijlsel) maar dat vroeg je niet. Wat handig is om te hebben zijn
drie tot vier kaarten in in het zelfde uur en drie of vier uit. En dan
lekker het verband bepalen.

NB gaat het alleen om de streepjes code? of ook die met magneetstip.

--
\\\|///
| ~ ~ |

willem <it...@xs4all.nl> schreef in artikel

Bart Pustjens a.k.a. Skin/Quad

Oct 17, 1998, 3:00:00 AM10/17/98
to alt.hack.nl
> En het kaartje wat je krijgt bij aankomst moet eerst door de computer worden vrijgegeven
> (wat pas gebeurt nadat je betaald hebt)

Dat idee had ik dus ook, je krijg een kaartje waarop je binnenkomst
tijd/datum
staat geregistreerd, met dat kaartje loop je aan het eind van de dag
naar
de betaal-automaat, magneetstripje verandert en hoepla je hebt 15 min
de tijd om naar buiten te komen.
De nummers/streepjescode is volgens mij niet zo heel interessant,
wel de info op de magneetstrip...

Jozef

Oct 17, 1998, 3:00:00 AM10/17/98
to alt.hack.nl
Nou dan zal ik eens een serieus antwoord geven..kleuters opgelet.

Mijn bedrijf levert zulke systemen ook, en ik mag ze dan installeren.
Of dat degene zijn die jij daar hebt weet ik niet, maar we kunnen
inderdaad kaarten maken die onbeperkte toegang hebben.
Maar dan moet er in het besturingssysteem wel een groep zijn
aangemaakt die die kaarten kan herkennen.
Meestal wordt die groep wel aangemaakt voor bv de beheerder of
eigenaar of personeel.Die kunnen dan ongeacht de tyd of anti-passback
de boom door.

Nu dan, die relatie tussen nummers en datum zou ik niet weten zo diep
gaat mijn kennis helaas niet. Wat ik van ons systeem wel weet is dat
elke kaart een systeemcode en een kaartcode bevat die natuurlijk in
relatie staan met elkaar.

Nou hopelijk heb ik je een heel klein beetje verder geholpen, als je
tenminste nog deze groep leest :-)

Willem Jan Hengeveld

Oct 18, 1998, 3:00:00 AM10/18/98
い Nobody's Perfect い wrote:

> [...]
> lekker het verband bepalen.
>
> NB gaat het alleen om de streepjes code? of ook die met magneetstip.
de parkeergarage die ik op het oog heb staat achter het wtc in
rotterdam,
daar hebben ze een systeem met alleen streepjes codes.
Dat heeft als voordeel dat streepjes codes een stuk makkelijker zelf
te maken zijn dan magneet strippen.

willem

Willem Jan Hengeveld

Oct 18, 1998, 3:00:00 AM10/18/98
Bart Pustjens a.k.a. Skin/Quad wrote:

> [...]

> de tijd om naar buiten te komen.
> De nummers/streepjescode is volgens mij niet zo heel interessant,

het gaar in mijn geval over een parkeergarage waar alleen
streepjes codes op de kaart staan, lekker makkelijk na maken dus.

Over de gebruikte code, hier kan je daar meer over vinden:

http://www.adams1.com/pub/russadam/i25code.html
of
http://www.cwi.nl/~dik/english/codes/barcodes.html

willem

Willem Jan Hengeveld

Oct 18, 1998, 3:00:00 AM10/18/98
Jozef wrote:

> [...]
> Meestal wordt die groep wel aangemaakt voor bv de beheerder of
> eigenaar of personeel.Die kunnen dan ongeacht de tyd of anti-passback
zijn er ook kaarten met een soort 'service' code?
waarvan hardcoded in het systeem zit wat er mee moet gebeuren?

> [...]
> gaat mijn kennis helaas niet. Wat ik van ons systeem wel weet is dat
> elke kaart een systeemcode en een kaartcode bevat die natuurlijk in

de truuk is dus om uit te vinden of hoe je zelf een geldige
kaart code genereerd.

> Nou hopelijk heb ik je een heel klein beetje verder geholpen, als je
> tenminste nog deze groep leest :-)

ja zeker.

Dan heb ik nog een vraag die jij misschien kan beantwoorden:
kan je als je lopend terug komt om je auto te halen
bij de inrijdlaan weer een nieuw 'vers' kaartje halen, en dat dan
betalen? Of zit er een detector die checkt dat je wel een groot zwaar
metalen ding bij je hebt.

Over de gebruikte code, hier kan je daar meer over vinden:

PanMan A.K.A Martijn

Oct 18, 1998, 3:00:00 AM10/18/98
to Willem Jan Hengeveld
Willem Jan Hengeveld wrote:
> [...]
> bij de inrijdlaan weer een nieuw 'vers' kaartje halen, en dat dan
> betalen? Of zit er een detector die checkt dat je wel een groot zwaar
voorzover ik weet checken ze dat meestal wel.
Maar je zou natuurlijk erheen kunnen gaan met de auto van een vriend
(nadat je er een week hebt gestaan :-) ) en dan een kaartje trekken, en
dan met de auto van die vriend NIET erin rijden, maar achteruit terug.
Of zie ik nu iets over het hoofd? (nooit getest, dit, maar zou volgens
mij moeten werken.)
Mzzl,
PanMan.
--
Tha PanPage :
http://surf.to/panpage

aSdOaK

Oct 18, 1998, 3:00:00 AM10/18/98
Je kan ook achter dat ding gaan zitten en als er een bovenmodale bak komt,
en die staat op een eventuele strip,druk je op die knop en grijpt het
kaartje en dan heb je twee optie's: 1) je rent hard weg.....2) je wisselt
vliegensvlug je eigen uren oude kaartje om met de nieuwe en doet of je er
werkt en geeft de man vrolijk lachend zijn kaartje en wenst hem een goede
dag...

--
####################################
E-mail returned to sender --- insufficient voltage

Marco Boon

Oct 19, 1998, 3:00:00 AM10/19/98
Dennis de Grauw wrote in message <707j8n$3ac$1...@news.IAEhv.nl>...

>Tjah, het is maar waar je op let he...
>
>GET A LIFE!!!!
>
>willem heeft geschreven in bericht <36272237...@xs4all.nl>...

Waarom pak je niet gewoon een winkelwagentje, gaat voor de ingang staan en
gebruikt het nieuwe kaartje om uit te rijden? Dit werkt ook (als het goed
is).

Bucho

Oct 19, 1998, 3:00:00 AM10/19/98

PanMan A.K.A Martijn wrote in message <362A2782...@bigfoot.com>...

> [...]
>dan met de auto van die vriend NIET erin rijden, maar achteruit terug.
>Of zie ik nu iets over het hoofd? (nooit getest, dit, maar zou volgens

Neem een vouwfiets mee!

Werkt prima voor die lussen...

Remy

Oct 19, 1998, 3:00:00 AM10/19/98
"Marco Boon" <mb...@caihwk.nl> wrote:

>Waarom pak je niet gewoon een winkelwagentje, gaat voor de ingang staan en
>gebruikt het nieuwe kaartje om uit te rijden? Dit werkt ook (als het goed
>is).

hihi, typisch M. Boon heeft ongeveer de zelfde oplossing gevonden als Mr. Bean (de
serie), toeval?

aSdOaK

Oct 19, 1998, 3:00:00 AM10/19/98
boon? bean? bonehead?

--
####################################
...File not found. Should I fake it? (Y/N)

__Martin R__Ž

Oct 21, 1998, 3:00:00 AM10/21/98
Je kunt ook gewoon vlak achter iemand anders de parkeergarage uit rijden. Op
de slagbomen zit nl. een beveiliging dat de boom niet naar beneden gaat
wanneer er iets (je auto bv) onder staat. De afstand tot je voorganger kan
max. zo'n
anderhalve meter zijn (dacht ik). Anders zou je ook een probleem hebben als
jij met je aanhangertje de garage uit rijdt.

Suc6

greetz,
--
_____________________________
__Martin R__Ž
[...]
~
~--
~>Willem Jan Hengeveld wrote:
[...]
~>--
[...]

Stealth

Oct 23, 1998, 3:00:00 AM10/23/98
Dat klopt als een bus. Doen wij altijd en het werkt ook ALTIJD.
Hele leuke en simpele truc en hij scheelt je soms toch 25 piek (RAI)
of 99 (Schiphol) !
StEaLtH