Jeg er en kvinde på 35 år, som har fået konstateret ADHD for ca. 3 måneder
siden. Det viser sig at jeg har haft det gennem mange år, men først nu er
der kommet en diagnose på. Det er ikke så meget jeg endnu kan fortælle, men
du kan få en masse at vide herigennem og evt. bestille materiale derfra.
Jeg kan fortælle, at jeg startede på medicinen ritalin og fik 70 mg om
dagen, fordelt på 4 gange om dagen, det fungerede slet ikke for mig, jeg sov
konstant og det duer jo ikke, når man har børn og familie. Jeg fik i stedet
medicinen dexamfetaminsulfat, 35 mg, fordelt 4 gange dagligt, og det virker
bare perfekt for mig, nu kan min dagligdag fungere.
Samtidig har jeg en datter på 15 år, som osse har fået diagnosen ADHD, og
efter hun er kommet i medicinsk behandling klarer hun sig bedre i skolen og
i det daglige. Hun prøvede osse ritalin, men skiftede til
dexamfetaminsulfat.
Jeg håber at høre fra dig, og er der ellers noget du vil spørge om, så skriv
endelig. Hvor gammel er din søn?
MVH
Dorthea Christiansen
dch...@kabelmail.dk