Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

fritagelse grøn ejer afgift efter 6 år

24 views
Skip to first unread message

HSLK

unread,
Jun 3, 2010, 1:10:18 PM6/3/10
to
Hejsa

Er der evt nogle der ved om nᅵr invalidevognen bliver 6 ᅵr om sᅵ stadig
kan fritages for grᅵn ejer afgift ???

Knus Henriette.


Michael

unread,
Mar 31, 2011, 1:47:13 PM3/31/11
to
Hej

Det vil jeg ogå gerne vide Henriette, hvis du finder ud det.
Samt hvad hvis (i mit tilfælde) kommunen ikke vil bevilge mig en ny bil her
til efteråret da det er en erhvervs støttebil, og jeg måtte desværre opgive
at arbejde grundet min sygdom og overgik til førtidspension sidste år. Hvad
så hvis jeg selv køber en bil, kan jeg så blive fritaget for grøn afg som
jeg ikke betaler nu. Bilen skal være med Automatgear.

Mvh M H

"HSLK" <bankehytte...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:4c07e1f8$0$36565$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Er der evt nogle der ved om når invalidevognen bliver 6 år om så stadig
> kan fritages for grøn ejer afgift ???
>
> Knus Henriette.
>
>

HSLK

unread,
Apr 12, 2011, 2:20:49 AM4/12/11
to
Michael har bragt dette til verden:

> Hej
>
> Det vil jeg ogå gerne vide Henriette, hvis du finder ud det.
> Samt hvad hvis (i mit tilfælde) kommunen ikke vil bevilge mig en ny bil her
> til efteråret da det er en erhvervs støttebil, og jeg måtte desværre opgive
> at arbejde grundet min sygdom og overgik til førtidspension sidste år. Hvad
> så hvis jeg selv køber en bil, kan jeg så blive fritaget for grøn afg som jeg
> ikke betaler nu. Bilen skal være med Automatgear.
>
> Mvh M H
>
> "HSLK" <bankehytte...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c07e1f8$0$36565$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

Hejsa

Det du søger er så en trivselsbil som jeg har.
Jeg mener godt man akn blive fritaget for grønafgift selv om man selv
har købt bilen man kan vist også søge om hjælp til speciel indretning
selv om man betaler bilen selv.

Husk hvis du får bevilet et rentefrit lån fra kommunen og vælger at
købe en dyre bil og lægger penge oven i selv og den bil så bliver
totalskadet så bliver du kun bevillget en vil savende til lånet og de
penge du selv har postet i bilen er tabt alle de penge du får fra
forsikringen bliver modregnet det nye billån. Håber jeg har gjort mig
forstålig.

Hvis du har det blå invalideskilt og du skal over storbæltbroen kan det
være en fordel at få en handicap brobizz.

MVH
Henriette.


hh...@fghj.kj

unread,
Dec 8, 2012, 12:50:28 PM12/8/12
to
Min Erhvervsbil er også 6 år nu.
I mellemtiden er jeg blevet førtidspensionist mod fleksjobber da jeg fik
bilen
(Skal bl.a være med automatgear / står på mit kørekort)
Da jeg fornyligt forhørte mig fik jeg at vide at hvis jeg fik beviglet en
trivseslbil skulle et evt overskud af min nuværende tælles med som
egenbetaling til den nye
*Kan det passe ? for jeg lagde selv 0ver 50.000 kr oveni den pris kommunen
ville gi til,for at få en større og bedre bil.
*Er der kommet nye regler da, end for 6 år siden ? 'for dengang måtte jeg
beholde et evt overskud

*Mvh MH
Hvad med grøn afg iøvrigt som spørgsmålet lyder på

"HSLK" <bankehytte...@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:4da3ef3e$0$36565$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

pt...@mail.dk

unread,
Apr 13, 2013, 9:27:16 PM4/13/13
to
MH kommenterede følgende:

> Da jeg fornyligt forhørte mig fik jeg at vide at hvis jeg fik beviglet en
>
> trivseslbil skulle et evt overskud af min nuværende tælles med som
>
> egenbetaling til den nye
>
> *Kan det passe ? for jeg lagde selv 0ver 50.000 kr oveni den pris kommunen
>
> ville gi til,for at få en større og bedre bil.
>
> *Er der kommet nye regler da, end for 6 år siden ? 'for dengang måtte jeg
>
> beholde et evt overskud

I det nye ansøgningsskema for invalidebiler fremgår det hvis kommunen stiller krav om at tidlige tilskudsberttiget bil skal indgå i handlen.

Loven er dog ændret vedrørende ejerskab af værdien i bilen. fordelingsnøglen afhænger nu af hvor meget henholdsvis kommune og du selv har betalt for bilen.
det betyder at hvis du har betalt 50000 ekstra for bilen ejer du også en større procentdel når den skal sælges. jeg tror kun at det er kommunens andel som skal indgå i den nye handel.



Henriette kommenterede følgende:

> > Husk hvis du får bevilet et rentefrit lån fra kommunen og vælger at købe
>
> > en dyre bil og lægger penge oven i selv og den bil så bliver totalskadet
>
> > så bliver du kun bevillget en vil savende til lånet og de penge du selv
>
> > har postet i bilen er tabt alle de penge du får fra forsikringen bliver
>
> > modregnet det nye billån. Håber jeg har gjort mig forstålig.

Der er krav fra kommuunen om at hele bilens værdi incl. specialindretning skal kaskoforsikres. Jeg har lige haft et slagsmål med forsikringen vedrørende nyvognspris (de brugte listepriserne og kiggede ikke på slutsedlen)
I tilfælde at totalskade vil bilen skulle genanskaffes eller værdien kan udbetales. loven er i dag lavet om så hvis man har lavet egenbetaling har man større ejerskab af bilen og vil derfor få udbetalt disse penge.
I gamle dag var det kommunen der scored kassen ved en totalskade på en bil med egenbetaling sådan er det ikke idag. derfor er der ikke nogen risiko ved egenbetaling ud over at invalidebiler ikke holder prisen på brugtvognsmarkedet.

Med venlig hilsen
Paw Christensen
0 new messages