[Dutch] "Als cursus Avatar helpt, tja..." Het Parool, maandag 20-11-2006, pagina 11

14 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Jeta

ongelezen,
21 nov. 2006 15:35:0621-11-2006
aan

[Het Parool, maandag 20-11-2006, pagina 11]

"ALS CURSUS AVATAR HELPT, TJA..."
=================================

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - De gemeenteraad heeft er weinig problemen mee dat het
UWV werklozen cursussen laat volgen bij Avatar, een beweging met
Scientology-achtige trekken.

PvdA en D66 vinden dat vooral telt dat een cursus mensen helpt aan
werk te komen. GroenLinks vindt echter dat geld voor re-integratie
zo niet mag worden gebruikt.

Manon van der Garde, fractievoorzitter van de PvdA: "Mensen moeten
zo snel mogelijk aan werk worden geholpen. Als zo'n cursus helpt,
heb ik daar geen problemen mee. Maar als ik de informatie zo lees,
heb ik wel mijn twijfels."

Raadslid Petra Hoogerwerf van D66: "Het maakt niet uit wat voor
cursus werklozen volgen, als die volgens het UWV maar werkt."

Oud-Avatar-master Ronald Cools waarschuwde het UWV onlangs niet in
zee te gaan met de organisatie, omdat 'cursisten een
geloofssysteem wordt aangereikt waarbij zij leren dat zij bezeten
zijn door astrale geesten, die verantwoordelijk zijn voor ziektes,
niet goed functionerende organen, dwangmatig gedrag en psychische
problemen'.

Jeta Eggers

--
The full text of the Wizard course can be obtained by sending
an e-mail to para-...@xs4all.nl . No questions asked. :)

Eldon

ongelezen,
21 nov. 2006 15:47:1721-11-2006
aan
Thanks for the scan's/OCRs or whatever Jeta. Hopefully we'll have
English translations soon. I can just barely make out most of it on
Alta Vista's Babelfish thing.

This is a big article, and I see that a bunch of discussion boards are
going about it.

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen