Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Buffy in Nederland [Dutch]

2 views
Skip to first unread message

Mattia Valente

unread,
Apr 26, 2001, 9:22:16 AM4/26/01
to
OK, via twee banen bericht gekregen.

Ten eerste, via Net5: Buffy en Angel S5/S2 worden dus in Juni dit jaar
uitgezonden. Geen zomerstopo, dus, lijkt mij, wat ik nogal begrijpelijk
vind aangezien de massale hoeveelheid dingen die Net5 heeft om uit te
zenden.

Nu nog via DBAF:

Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
dan Charmed afgelopen is), en..

IN SYNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Buffy om 20:30 en Angel rond 21:20

Dit is vrijwel heel officieel denk ik, want de data en de tijden komen
vai de FC van Net5. Hopen dat er echt geen zomerstop is.

Als dit waar is (en ik denk van wel) is dit vreselijk goed nieuws: geen
dagelijkse uitzendingen, geen herhalingen, en alles mooi chronologisch
en op een goed tijdstip. Voor mij is het enige minpuntje dat we tot Juni
moeten wachten ;-)

Mattia

Marc

unread,
Apr 26, 2001, 11:28:30 AM4/26/01
to

"Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> schreef in bericht
news:3AE82108...@std.vu.nl...

> OK, via twee banen bericht gekregen.

Het "kunnen we u nog geen duidelijkheid over geven, let op de officiële
kanalen?'

> Ten eerste, via Net5: Buffy en Angel S5/S2 worden dus in Juni dit jaar
> uitgezonden.

YAY!!!!!!! <ben ff rondje dansen>

> Geen zomerstopo, dus, lijkt mij, wat ik nogal begrijpelijk
> vind aangezien de massale hoeveelheid dingen die Net5 heeft om uit te
> zenden.
>
> Nu nog via DBAF:
>
> Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> dan Charmed afgelopen is), en..
>
> IN SYNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Buffy om 20:30 en Angel rond 21:20
>
> Dit is vrijwel heel officieel denk ik, want de data en de tijden komen
> vai de FC van Net5. Hopen dat er echt geen zomerstop is.
>
> Als dit waar is (en ik denk van wel) is dit vreselijk goed nieuws: geen
> dagelijkse uitzendingen, geen herhalingen, en alles mooi chronologisch
> en op een goed tijdstip. Voor mij is het enige minpuntje dat we tot Juni
> moeten wachten ;-)

Nou, jij niet - jij hebt al delen gezien ;-p
Maar voor mij is het (op wat spoilers na grmbl##%) nieuw - juni is niet zo
heel ver weg en we kunnen er naartoe leven :o)

Tnx for the good news Mattia!

Marc


Sierk

unread,
Apr 26, 2001, 12:35:43 PM4/26/01
to

"Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> wrote in message
news:3AE82108...@std.vu.nl...

> OK, via twee banen bericht gekregen.
>
> Ten eerste, via Net5: Buffy en Angel S5/S2 worden dus in Juni dit jaar
> uitgezonden. Geen zomerstopo, dus, lijkt mij, wat ik nogal begrijpelijk
> vind aangezien de massale hoeveelheid dingen die Net5 heeft om uit te
> zenden.
>
> Nu nog via DBAF:
>
> Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> dan Charmed afgelopen is), en..
>
> IN SYNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YES!

>
> Buffy om 20:30 en Angel rond 21:20

Dit is *echt* goed nieuws! Een beetje jammer dat ik in juli drie weken op
vakantie ga, maar ik had de banden toch al besteld dus kan ik ze alsnog
kijken.
Ik was van plan om de ep's van video te bekijken, maar dit is veel beter:
ik kan ze nu tenminste hier bespreken:)

> Dit is vrijwel heel officieel denk ik, want de data en de tijden komen
> vai de FC van Net5. Hopen dat er echt geen zomerstop is.

Een zomerstop van drie weken in juli graag!

> Als dit waar is (en ik denk van wel) is dit vreselijk goed nieuws: geen
> dagelijkse uitzendingen, geen herhalingen, en alles mooi chronologisch
> en op een goed tijdstip. Voor mij is het enige minpuntje dat we tot Juni
> moeten wachten ;-)

Ach, die paar maanden kunnen er nog wel bij.

In synch, niet te geloven. Heeft de actie dan toch succes gehad?

Sierk


VeloX

unread,
Apr 26, 2001, 12:59:52 PM4/26/01
to

"Mattia Valente" <mae.v...@std.vu.nl> schreef in bericht
news:3AE82108...@std.vu.nl...

Geweldig nieuws. Ik kan nu al niet wachten. Eerst werd er gezegd dat het
niet sync zou lopen. Toen de actie. Is er duidelijkheid over het feit dat
net5 het toch sync laat lopen door de actie, of heeft dit er helemaal niks
mee te maken en is dit het verdienste van net5 zelf?

Ashwin
jhar...@wanadoo.nl
ICQ 47959433


Daas uut Bavel

unread,
Apr 26, 2001, 12:51:40 PM4/26/01
to
Mattia Valente <mae.v...@std.vu.nl> schreef in berichtnieuws
3AE82108...@std.vu.nl...

> OK, via twee banen bericht gekregen.
>
> Ten eerste, via Net5: Buffy en Angel S5/S2 worden dus in Juni dit jaar
> uitgezonden. Geen zomerstopo, dus, lijkt mij, wat ik nogal begrijpelijk
> vind aangezien de massale hoeveelheid dingen die Net5 heeft om uit te
> zenden.
>
> Nu nog via DBAF:
>
> Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> dan Charmed afgelopen is), en..
>
> IN SYNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Buffy om 20:30 en Angel rond 21:20
>
YES!!!!

nog maar 41 dagen...


DIETER SCHMIDT

unread,
Apr 26, 2001, 1:34:03 PM4/26/01
to

Mattia Valente heeft geschreven in bericht <3AE82108...@std.vu.nl>...

>OK, via twee banen bericht gekregen.
>
>Ten eerste, via Net5: Buffy en Angel S5/S2 worden dus in Juni dit jaar
>uitgezonden>

(snip)

>Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
>dan Charmed afgelopen is), en..
>
>IN SYNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is drastisch goed nieuws!! (6 weken...dat valt best mee na de afgelopen
Buffydroogte)

Dieter


Ray

unread,
Apr 26, 2001, 3:10:03 PM4/26/01
to

Mattia Valente <mae.v...@std.vu.nl> schreef in berichtnieuws
3AE82108...@std.vu.nl...
> OK, via twee banen bericht gekregen.
>
> Ten eerste, via Net5: Buffy en Angel S5/S2 worden dus in Juni dit jaar
> uitgezonden. Geen zomerstopo, dus, lijkt mij, wat ik nogal begrijpelijk
> vind aangezien de massale hoeveelheid dingen die Net5 heeft om uit te
> zenden.
>
> Nu nog via DBAF:
>
> Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> dan Charmed afgelopen is), en..

Dat hoop ik wel want die serie is ook zeker het kijken waard al is het nu
iets minder qua verhaallijn maar toch zeker een leuke serie.

> IN SYNCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Buffy om 20:30 en Angel rond 21:20
>
> Dit is vrijwel heel officieel denk ik, want de data en de tijden komen
> vai de FC van Net5. Hopen dat er echt geen zomerstop is.
>
> Als dit waar is (en ik denk van wel) is dit vreselijk goed nieuws: geen
> dagelijkse uitzendingen, geen herhalingen, en alles mooi chronologisch
> en op een goed tijdstip. Voor mij is het enige minpuntje dat we tot Juni
> moeten wachten ;-)

Juni is niet verkeerd zeker niet als je nagaat dat er al geruchten de ronde
deden dat we tot september zouden moeten gaan wachten. Ik had zelf al de
moed opgegeven en dacht dat er dankzij de zomerstop er geen nieuwe
afleveringen te verwachten waren.

Zou dit nu komen vanwege de nieuwe series op het komende V8 of staat dit er
helemaal los van, het is maar een ideetje wat nergens bevestigd kan worden
maar het kwam ineens in me op, het zal wel niet?
Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze dan coole series tegen over
elkaar gaan zetten. Dat zou ik zeer betreuren mocht blijken dat dark angel
ook heel goed zou zijn kan ik ze niet alletwee tegelijk in mijn pc
digitalizeren.
Ik ben al blij dat zowel charmed, angel en Buffy door net5 worden
uitgezonden zodat dit geen probleem kon zijn.

Maar in ieder geval heel heel goed nieuws nu nog een aankondiging van
waarneer S3 op dvd gaat verschijnen en dan weet ik alles op het gebied van
Buffy wat ik moet weten.

Zou ik bijna nog vergeten dat gelukkig ze hebben besloten om synchroon uit
te zenden betreft Angel. Ik ben blij dat ik niet op vakantie ga want dit wil
ik niet missen :-)

Laterz,

Ray

Mattia Valente

unread,
Apr 26, 2001, 5:54:57 PM4/26/01
to
VeloX wrote:
> Geweldig nieuws. Ik kan nu al niet wachten. Eerst werd er gezegd dat het
> niet sync zou lopen. Toen de actie. Is er duidelijkheid over het feit dat
> net5 het toch sync laat lopen door de actie, of heeft dit er helemaal niks
> mee te maken en is dit het verdienste van net5 zelf?

Ik zou het niet weten. Ik hoop (en wil mezelf wijs maken) dat de actie
misschien toch wel wat invloed heeft gehad. Ik was stomverbaasd toen ik
dit zag, en heeeeel prettig verrast, want ik geloofde er niet echt in,
jammer genoeg. Nouja, we zullen het nooit echt weten, denk ik ;-)

Mattia
ReplyMeister[tm]

Mattia Valente

unread,
Apr 26, 2001, 5:53:15 PM4/26/01
to
Ray wrote:
> > Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> > dan Charmed afgelopen is), en..
>
> Dat hoop ik wel want die serie is ook zeker het kijken waard al is het nu
> iets minder qua verhaallijn maar toch zeker een leuke serie.

Nou, ben ik het mee oneens. Het verhaal is zeker niet minder. Meer dan
S4/S1, beide series gaan erop vooruit. IMHO.

> Juni is niet verkeerd zeker niet als je nagaat dat er al geruchten de ronde
> deden dat we tot september zouden moeten gaan wachten. Ik had zelf al de
> moed opgegeven en dacht dat er dankzij de zomerstop er geen nieuwe
> afleveringen te verwachten waren.

Tja, geruchten..gewoon ikke en andere mensen aannemend dat ze niet
tijdens de zomer zouden uitzenden. Wat ik WEL vreemd vind is dat het in
het timeslot van Charmed gaat zitten, terwijl tegen die tijd er nog 5
charmed afleveringen te gaan zullen zijn. Ik snap dit niet. Gaan ze dan
alleen in de zomer Buffy/Angelen, dan ergens in september weer verder
met Charmed, voordat Buffy af is? Hmm...



> Zou dit nu komen vanwege de nieuwe series op het komende V8 of staat dit er
> helemaal los van, het is maar een ideetje wat nergens bevestigd kan worden
> maar het kwam ineens in me op, het zal wel niet?

V8 is ook van SBS, vergis je niet. Het is volgens mij hun 'zomer
schedule'

> Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze dan coole series tegen over
> elkaar gaan zetten. Dat zou ik zeer betreuren mocht blijken dat dark angel
> ook heel goed zou zijn kan ik ze niet alletwee tegelijk in mijn pc
> digitalizeren.

Dark Angel is op Zaterdag (begint 6 mei, de dag van de FC dag, die vroeg
genoeg afgelopen zal zijn ;-), en Buffy/Angel op woensdag. Dus dat lukt
prima, denk ik. Trouwens, waarom digitaliseren? Als je breedband
internet hebt kun je beide gewoon lekker downloaden, zonder irritante ad
breaks. Je kunt het altijd gewoon opnemen op VHS (ga ik ook doen.)

> Ik ben al blij dat zowel charmed, angel en Buffy door net5 worden
> uitgezonden zodat dit geen probleem kon zijn.

Tja, zie boven voor hoe het met Charmed zit. Als de datum inderdaad echt
klopt.



> Maar in ieder geval heel heel goed nieuws nu nog een aankondiging van
> waarneer S3 op dvd gaat verschijnen en dan weet ik alles op het gebied van
> Buffy wat ik moet weten.

;-)

Horen we een maandje nadat S2 uit is, ofzo. Angel zal waarschijnelijk
eerder in R1 verschijnen dan in R2, grappig genoeg. Buffy laat nog een
tijd op zich wachten (R1.)



> Zou ik bijna nog vergeten dat gelukkig ze hebben besloten om synchroon uit
> te zenden betreft Angel. Ik ben blij dat ik niet op vakantie ga want dit wil
> ik niet missen :-)

Daar heb je een timer functie op je viderecorder voor ;-)

Mattia
ReplyMeister[tm]

P@rick

unread,
Apr 27, 2001, 5:50:47 AM4/27/01
to
Ray wrote:

> Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze dan coole series tegen over
> elkaar gaan zetten. Dat zou ik zeer betreuren mocht blijken dat dark angel
> ook heel goed zou zijn kan ik ze niet alletwee tegelijk in mijn pc
> digitalizeren.

Hee leuk. Ga je ook screencaps maken?


Bye, Patrick

Ray

unread,
Apr 27, 2001, 3:49:30 PM4/27/01
to

P@rick <P.J.Mee...@students.VampWillow.econ.uu.nl> schreef in
berichtnieuws MPG.15534a7f4...@news.surfnet.nl...

Hi,

Als daar behoefte aan is dan kan ik dat zeker doen ik heb de mogelijkheid om
direct photo's te nemen vanaf de bron dus dat zou er wel goed moeten
uitzien.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet eens geprobeerd aangezien voor covers
voor de cd's ik zoveel materiaal op het net vondt dat ik het nog nooit nodig
heb gehad. Hmmm maar eens proberen en als iemand dat nodig heeft laat het me
maar weten dan maak ik wel een paar screencaps van S5 of wat nog meer leuk
is.

Laterz,

Ray


Ray

unread,
Apr 27, 2001, 3:44:22 PM4/27/01
to

Mattia Valente <mae.v...@std.vu.nl> schreef in berichtnieuws
3AE898CB...@std.vu.nl...

> Ray wrote:
> > > Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> > > dan Charmed afgelopen is), en..
> >
> > Dat hoop ik wel want die serie is ook zeker het kijken waard al is het
nu
> > iets minder qua verhaallijn maar toch zeker een leuke serie.
>
> Nou, ben ik het mee oneens. Het verhaal is zeker niet minder. Meer dan
> S4/S1, beide series gaan erop vooruit. IMHO.

Ik denk dat je me hier verkeerd begrepen heb, ik doelde op het Cole gebeuren
dat vond ikzelf spannend en ook heel cool bedacht.
Nu is het weer meer losse episodes en ik hou wel van een gorte verhaallijn
zoals dat rond cole het geval was.
Nu kan je weer veroorloven om een aflevering te missen al zal ik dat zeker
niet doen. De serie is er zeker op vooruit gegaan en S3 is voor mij het
beste seizoen tot nu toe dus op dat punt ben ik het zeker met je eens.

> > Juni is niet verkeerd zeker niet als je nagaat dat er al geruchten de
ronde
> > deden dat we tot september zouden moeten gaan wachten. Ik had zelf al de
> > moed opgegeven en dacht dat er dankzij de zomerstop er geen nieuwe
> > afleveringen te verwachten waren.
>
> Tja, geruchten..gewoon ikke en andere mensen aannemend dat ze niet
> tijdens de zomer zouden uitzenden. Wat ik WEL vreemd vind is dat het in
> het timeslot van Charmed gaat zitten, terwijl tegen die tijd er nog 5
> charmed afleveringen te gaan zullen zijn. Ik snap dit niet. Gaan ze dan
> alleen in de zomer Buffy/Angelen, dan ergens in september weer verder
> met Charmed, voordat Buffy af is? Hmm...

Dat hoop ik toch echt niet, dat soort stunts zie je meestal alleen maar bij
de BBC waar ze van de hak op de tak springen qua series.
In Belgie heb ik wel vernomen dat ze gewoon midden in het seizoen zijn
gestopt en vervolgens in september weer door gaan met Charmed.
Ik hoop dat Net5 nu eens netjes handeld en ons het gehele seizoen laat zien.

> > Zou dit nu komen vanwege de nieuwe series op het komende V8 of staat dit
er
> > helemaal los van, het is maar een ideetje wat nergens bevestigd kan
worden
> > maar het kwam ineens in me op, het zal wel niet?
>
> V8 is ook van SBS, vergis je niet. Het is volgens mij hun 'zomer
> schedule'

Ohh dat wist ik niet ik dacht dat dit een poging was om Veronica en Fox toch
te laten voortbestaan doormiddel van V8. Maar goed dat is alleen maar goed
nieuws :-)

> > Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze dan coole series tegen over
> > elkaar gaan zetten. Dat zou ik zeer betreuren mocht blijken dat dark
angel
> > ook heel goed zou zijn kan ik ze niet alletwee tegelijk in mijn pc
> > digitalizeren.
>
> Dark Angel is op Zaterdag (begint 6 mei, de dag van de FC dag, die vroeg
> genoeg afgelopen zal zijn ;-), en Buffy/Angel op woensdag. Dus dat lukt
> prima, denk ik. Trouwens, waarom digitaliseren? Als je breedband
> internet hebt kun je beide gewoon lekker downloaden, zonder irritante ad
> breaks. Je kunt het altijd gewoon opnemen op VHS (ga ik ook doen.)

Als je breedband hebt is juist gezegd, ik zit nu al vanaf Februari op
Mx-stream te wachten en het wordt steeds een maand verschoven. Ik zou heel
graag via het net episodes willen binnenhalen die ik van buffy gemist heb
maar helaas pindakaas zit ik nu nog met een 4 kbps anoaloge lijn te netten
wat me dus iets van 2,- per uur kost :-(

Toen in het resulaat van SVCD zag en ik een kaart heb die realtime captured
besloot ik voortaan allees op svcd op te nemen en straks gaat dit dvd worden
de branders moeten alleen nog met een standaard formaat uitgebracht worden.
1 aflevering past precies op een 80 min cd in svcd die ik dan vervolgens op
mijn pioneer stand alone dvd speler kan afspelen. Het werkt net als een
videoband alleen is niet zo kwetsbaar en neemt minder plek inbeslag.

De kwaliteit is bijna gelijk aan die van video tenzij de uitzending ruis
vrij zou zijn want dan is het mooier. Een dvd film die ik realtime opneem
ziet er stukken beter uit dan een videoband en mijn kaart zorgt er voor dat
de macrovision beveiliging niet werkt dus kan ik alles op cd zetten. En dat
is het hele lange (sorry) antwoordt op je vraag waarom ik niet gewoon vhs
gebruik.
Ik zou alleen nu eens willen dat casema de beeldkwaliteit weer terug zou
brengen naar de oude staat want dat is nu om te huilen sinds ze hier
digitale tv geintroduceerd hebben.

> > Ik ben al blij dat zowel charmed, angel en Buffy door net5 worden
> > uitgezonden zodat dit geen probleem kon zijn.
>
> Tja, zie boven voor hoe het met Charmed zit. Als de datum inderdaad echt
> klopt.

Ik hoop dat ze toch ons het einde van S3 laten zien.

> > Maar in ieder geval heel heel goed nieuws nu nog een aankondiging van
> > waarneer S3 op dvd gaat verschijnen en dan weet ik alles op het gebied
van
> > Buffy wat ik moet weten.
>
> ;-)
>
> Horen we een maandje nadat S2 uit is, ofzo. Angel zal waarschijnelijk
> eerder in R1 verschijnen dan in R2, grappig genoeg. Buffy laat nog een
> tijd op zich wachten (R1.)

Ja heel vervelend voor de mensen die een R1 versie nodig hebben van S1 voor
het eerst was ik blij dat ik een R2 dvd speler heb. Angel wil ik ook graag
hebben op dvd maar ik heb nog geen release date gehoord voor R2 weet jij dit
misschien ?

> > Zou ik bijna nog vergeten dat gelukkig ze hebben besloten om synchroon
uit
> > te zenden betreft Angel. Ik ben blij dat ik niet op vakantie ga want dit
wil
> > ik niet missen :-)
>
> Daar heb je een timer functie op je viderecorder voor ;-)

En dan maar hopen dat je geen stroomstoring krijgt ;-)


Laterz,

Ray


Mattia Valente

unread,
Apr 27, 2001, 6:06:43 PM4/27/01
to
Ray wrote:
>
> Mattia Valente <mae.v...@std.vu.nl> schreef in berichtnieuws
> 3AE898CB...@std.vu.nl...
> > Ray wrote:
> > > > Nieuwe afleveringen, op Net5, vanaf 6 juni (woendag, dus, neem aan dat
> > > > dan Charmed afgelopen is), en..
> > >
> > > Dat hoop ik wel want die serie is ook zeker het kijken waard al is het
> nu
> > > iets minder qua verhaallijn maar toch zeker een leuke serie.
> >
> > Nou, ben ik het mee oneens. Het verhaal is zeker niet minder. Meer dan
> > S4/S1, beide series gaan erop vooruit. IMHO.
>
> Ik denk dat je me hier verkeerd begrepen heb, ik doelde op het Cole gebeuren
> dat vond ikzelf spannend en ook heel cool bedacht.

<leest het nog eens>

Ah. Oeps. Sorry.

Inderdaad, de Cole arc beloofde nog eens wat (beetje Buffy/Angel-ish),
maargoed, dat is blijkbaar afgelopen, en sindsdien...

> Nu is het weer meer losse episodes en ik hou wel van een gorte verhaallijn
> zoals dat rond cole het geval was.

Juist. Het is wat minder geworden.

> Nu kan je weer veroorloven om een aflevering te missen al zal ik dat zeker
> niet doen. De serie is er zeker op vooruit gegaan en S3 is voor mij het
> beste seizoen tot nu toe dus op dat punt ben ik het zeker met je eens.

Dat wel, maar Charmed is voor mij nog steeds een heel wat mindere serie
qua plot. Vreemd genoeg zijn de ratings daarvan hoger. Maargoed, de
ratings van 7th Heaven zijn voor de WB het hoogst, dus...

> > Tja, geruchten..gewoon ikke en andere mensen aannemend dat ze niet
> > tijdens de zomer zouden uitzenden. Wat ik WEL vreemd vind is dat het in
> > het timeslot van Charmed gaat zitten, terwijl tegen die tijd er nog 5
> > charmed afleveringen te gaan zullen zijn. Ik snap dit niet. Gaan ze dan
> > alleen in de zomer Buffy/Angelen, dan ergens in september weer verder
> > met Charmed, voordat Buffy af is? Hmm...
>
> Dat hoop ik toch echt niet, dat soort stunts zie je meestal alleen maar bij
> de BBC waar ze van de hak op de tak springen qua series.

Nou, dat valt wel mee. Tot nu toe alleen nog maar met Roswell, volgens
mij. Misschien een keer met Star Trek ofzo. Nieuwste bericht is dat wat
er met Charmed precies gebeurd nog even onduidelijk is, en dat de actie
toch wel deels te danken is aan 'de' actie.

> In Belgie heb ik wel vernomen dat ze gewoon midden in het seizoen zijn
> gestopt en vervolgens in september weer door gaan met Charmed.
> Ik hoop dat Net5 nu eens netjes handeld en ons het gehele seizoen laat zien.

Oei..nouja, we zullen zien. We jebben nog 'n maandje, tegen die tijd zal
er wel iets meer duideljikheid zijn, denk ik dan maar.



> > V8 is ook van SBS, vergis je niet. Het is volgens mij hun 'zomer
> > schedule'
>
> Ohh dat wist ik niet ik dacht dat dit een poging was om Veronica en Fox toch
> te laten voortbestaan doormiddel van V8. Maar goed dat is alleen maar goed
> nieuws :-)

Nee joh. V8 wordt Veronica, ergens in september, en is van SBS. HMG
zuigt, SBS heeft bijna alle series die het bekijken waard zijn.



> > Dark Angel is op Zaterdag (begint 6 mei, de dag van de FC dag, die vroeg
> > genoeg afgelopen zal zijn ;-), en Buffy/Angel op woensdag. Dus dat lukt
> > prima, denk ik. Trouwens, waarom digitaliseren? Als je breedband
> > internet hebt kun je beide gewoon lekker downloaden, zonder irritante ad
> > breaks. Je kunt het altijd gewoon opnemen op VHS (ga ik ook doen.)
>
> Als je breedband hebt is juist gezegd, ik zit nu al vanaf Februari op
> Mx-stream te wachten en het wordt steeds een maand verschoven.

Oei...omdat het niet beschikbaar is? De IP adressen zijn blijkbaar op,
ik moet nog minimaal 2 weken wachten voor m'n aanvraag. De wachtlijst
voor nieuwe aanvragen is 3 maanden (heb een half uur 'on hold' gezeten
om dit uit te vogelen. Gewoon een brief sturen doen ze niet zo snel..)
Grr. Damn KPN..

> Ik zou heel
> graag via het net episodes willen binnenhalen die ik van buffy gemist heb
> maar helaas pindakaas zit ik nu nog met een 4 kbps anoaloge lijn te netten
> wat me dus iets van 2,- per uur kost :-(

Ah. Oei. Ik ken het. Via via regelen? Kan ook...



> Toen in het resulaat van SVCD zag en ik een kaart heb die realtime captured
> besloot ik voortaan allees op svcd op te nemen en straks gaat dit dvd worden
> de branders moeten alleen nog met een standaard formaat uitgebracht worden.

Formaat is er al. DVD+RW. Spelers nog niet echt. Maar als er officiele
releases zijn kan ik het absoluut niet mee eens zijn dat mensen
gedownloade eps erop zetten, als je geen DVD's koopt. Als je de DVD ook
gewoon hebt maakt het mij niks uit ;-)

Alle forums waar je kunt downloaden hebben ook de regel dat als er DVD's
zijn, dat d rips vernietigd worden, en daar ben ik best wel tegen.
Tenminste dat ze niet meer circuleren. De meeste rippers zeggen dat ook
gewoon, en daar ben ik 100% voor.

Trouwens, van wat ik heb gehoord van mensen (via via) is er echt niet
zo'n groot verschil tussen SVCD en een goede VCD encode (XVCD, bijv.) Ik
kan weinig tot geen verschil tussen (X)VCD en een opgenomen VHS band. En
dan nog zonder ondertiteling...

> 1 aflevering past precies op een 80 min cd in svcd die ik dan vervolgens op
> mijn pioneer stand alone dvd speler kan afspelen. Het werkt net als een
> videoband alleen is niet zo kwetsbaar en neemt minder plek inbeslag.

Hmm...5 CD's nemen niet echt veel minder ruimte in beslag dan een
videoband, hoor.. Je kan wel meer dan een ep op een 80 minuten VCD
passen (geen twee, maar er is vaak ruimte over...) Misschien niet SVCD,
maargoed, als je het zo groot maakt, maak dan gewoon een mooie 600-700
megabyte DivX. Die zijn er wel, en ze kunnen heel erg mooi zijn.
Maargoed, ik geloof alles wat Muffle zeg, want Muffle weet wattie doet,
en hij vindt SVCD een niet al te nuttig formaat...als je toch
belachelijk bezig bent, ga toch voor 'n SXVCD (volle 2500 bits, maximum
voor een Pioneer DV-535 ;-)

Trouwens, speler..Toevallig ook een Pioneer DV 535?



> De kwaliteit is bijna gelijk aan die van video tenzij de uitzending ruis
> vrij zou zijn want dan is het mooier.

Min of meer wel. Hangt van het matreiaal af. Roswell (lichtere serie)
komt heel goed uit de bus, donkerdere series zoals Buffy of Angel iets
minder, soms. Maar dat is ook bijna niet te merken, bij een goede encode
(digital source.)

> Een dvd film die ik realtime opneem
> ziet er stukken beter uit dan een videoband en mijn kaart zorgt er voor dat
> de macrovision beveiliging niet werkt dus kan ik alles op cd zetten. En dat
> is het hele lange (sorry) antwoordt op je vraag waarom ik niet gewoon vhs
> gebruik.

Ah. Zo. Maar dan heb je nog ondertiteling (spit) en lelijke logos
(dubbel spit) Oh, en PAL. Bah.

> Ik zou alleen nu eens willen dat casema de beeldkwaliteit weer terug zou
> brengen naar de oude staat want dat is nu om te huilen sinds ze hier
> digitale tv geintroduceerd hebben.

Dat zou in principe beter moeten zijn, digitaal. Of heb jij nog analoog?



> > Ik ben al blij dat zowel charmed, angel en Buffy door net5 worden
> > > uitgezonden zodat dit geen probleem kon zijn.
> >
> > Tja, zie boven voor hoe het met Charmed zit. Als de datum inderdaad echt
> > klopt.
>
> Ik hoop dat ze toch ons het einde van S3 laten zien.

Zullen ze doen, maar waneer? Ik heb liever gewoon Buffy en Angel.
Charmed maak ik me niet druk om.

> > Horen we een maandje nadat S2 uit is, ofzo. Angel zal waarschijnelijk
> > eerder in R1 verschijnen dan in R2, grappig genoeg. Buffy laat nog een
> > tijd op zich wachten (R1.)
>
> Ja heel vervelend voor de mensen die een R1 versie nodig hebben van S1 voor
> het eerst was ik blij dat ik een R2 dvd speler heb. Angel wil ik ook graag
> hebben op dvd maar ik heb nog geen release date gehoord voor R2 weet jij dit
> misschien ?

Ik denk tegelijk met Buffy S4 in R2. Ergens eind dit jaar. R1 Angel moet
komen ongeveer als Buffy S3 uitkomt in R2, denk ik. Als ik de geruchten
goed begrijp, tenminste.



> > Daar heb je een timer functie op je viderecorder voor ;-)
>
> En dan maar hopen dat je geen stroomstoring krijgt ;-)

:-p

Mattia
ReplyMeister[tm]
Excuse the ramble, just need to get my stance on piracy straight.

Ray

unread,
Apr 28, 2001, 8:44:02 AM4/28/01
to
Hi,

> Inderdaad, de Cole arc beloofde nog eens wat (beetje Buffy/Angel-ish),
> maargoed, dat is blijkbaar afgelopen, en sindsdien...

Ik hoop dat Cole nog terug komt in de serie want ik vond het wel een cool
demoontje die wel wat op darth Maul leek qua uiterlijk maar beter goed gejat
dan slecht bedacht zeg ik dan maar ;-)

> > Nu is het weer meer losse episodes en ik hou wel van een gorte
verhaallijn
> > zoals dat rond cole het geval was.
>
> Juist. Het is wat minder geworden.

> > Dat hoop ik toch echt niet, dat soort stunts zie je meestal alleen maar


bij
> > de BBC waar ze van de hak op de tak springen qua series.
>
> Nou, dat valt wel mee. Tot nu toe alleen nog maar met Roswell, volgens
> mij. Misschien een keer met Star Trek ofzo. Nieuwste bericht is dat wat
> er met Charmed precies gebeurd nog even onduidelijk is, en dat de actie
> toch wel deels te danken is aan 'de' actie.

Ik ben benieuwd hoe het afloopt rond Charmed.

> > In Belgie heb ik wel vernomen dat ze gewoon midden in het seizoen zijn
> > gestopt en vervolgens in september weer door gaan met Charmed.
> > Ik hoop dat Net5 nu eens netjes handeld en ons het gehele seizoen laat
zien.

> Oei..nouja, we zullen zien. We jebben nog 'n maandje, tegen die tijd zal
> er wel iets meer duideljikheid zijn, denk ik dan maar.

Ja ik hoop dat we de laatste 5 afl. toch te zien krijgen.
Anders wordt het net als met de overstap van Fox naar Net5 toen had ik een
tijdje geen charmed gezien en ineens begonnen ze weer uit te zenden en ik
was toch een beetje de draad kwijt. Net zo als ik er een hekel aan heb als
ik een film zie met een pauze tussen de film door in de bioscoop. Dat is de
reden dat ik altijd naar pahté ga in scheveningen of Rotterdam geen pauzes
:-)

> > > V8 is ook van SBS, vergis je niet. Het is volgens mij hun 'zomer
> > > schedule'
> >
> > Ohh dat wist ik niet ik dacht dat dit een poging was om Veronica en Fox
toch
> > te laten voortbestaan doormiddel van V8. Maar goed dat is alleen maar
goed
> > nieuws :-)
>
> Nee joh. V8 wordt Veronica, ergens in september, en is van SBS. HMG
> zuigt, SBS heeft bijna alle series die het bekijken waard zijn.

Ahhh SBS is dus de grote jongen en als ik het goed begrijp zijn er nog maar
drie partijen over namelijk HMG inderdaad niet al te best, SBS en de
publieke
omroepen wat echt niets meer te beiden heeft als je het mij vraagt.

> > Als je breedband hebt is juist gezegd, ik zit nu al vanaf Februari op
> > Mx-stream te wachten en het wordt steeds een maand verschoven.
>
> Oei...omdat het niet beschikbaar is? De IP adressen zijn blijkbaar op,
> ik moet nog minimaal 2 weken wachten voor m'n aanvraag. De wachtlijst
> voor nieuwe aanvragen is 3 maanden (heb een half uur 'on hold' gezeten
> om dit uit te vogelen. Gewoon een brief sturen doen ze niet zo snel..)
> Grr. Damn KPN..

Ik weet niet meer waar ze mee bezig zijn, ik was de eerste die het aanvroeg
bij Dynabyte en sindsdien zijn er heel weinig centrales klaar gemaakt en ze
hebben een probleem met het verwerken van de aanvragen. Ikzelf had het al
moeten hebben maar de centrale is nog steeds niet klaar voor mx-stream.

Het vervelendste is nog, dat alsnog mijn aanvraag afgewezen kan worden als
dus blijkt dat er te veel mensen het aangevraagd hebben. Maar dit verhaal
hoor ik overal om me heen in kleine plaatsen maar ook de grote steden. Het
zou misschien verstandig zijn als ze zouden stoppen met reclame maken voor
iets wat bijna niet leverbaar is.
Ik krijg nu nog steeds folders in mijn hand gedrukt met wilt u ook snel
internetten neem mxstream. Op bushokjes hangen grote posters en niemand die
ik kan heeft het nu werkend thuis. Ik heb nu weer een brief van ze gekregen
en daar staat een tel. nummer op en dat ga ik maandag maar eens bellen. Het
is wel lekker snel dat adsl maar nu moet het nog leverbaar zijn.

Overigens zijn ze er nu ook niet meer zeker van dat het met Window ME kan
draaien. Ikzelf heb gelukkig op al mijn pc's win98 staan maar een kennis van
mij niet en nu kon hij ineens bij Dynabyte het niet meer aanvragen en bij de
KPN wel. Het probleem is dat de man bij KPN nou niet echt zeker van zijn
zaak was. Het schijnt dat bij de ene pc het wel werkt en de andere niet ?
De kpn blijft toch een beetje een vreemd clubje als je het mij vraagt ;-)

> > Ik zou heel
> > graag via het net episodes willen binnenhalen die ik van buffy gemist
heb
> > maar helaas pindakaas zit ik nu nog met een 4 kbps anoaloge lijn te
netten
> > wat me dus iets van 2,- per uur kost :-(
>
> Ah. Oei. Ik ken het. Via via regelen? Kan ook...

Ik had aan een kennis van mij in Zweden het gevraagd maar die kon alleen
maar S5 vinden op de diverse FTP's. Nu heb ik in Engeland misschien een tape
geregeld met de gemiste afleveringen erop. Het koste me 20,- en mocht het
een scam zijn dan dan vind ik het voor 20,- nog wel een te nemen risico.
Tot nu toe heb ik alleen maar positieve ervaringen op het net met het ruilen
of kopen van videomateriaal. Ik ben benieuwd want als het dan mee zit kan ik
S3 nog helemaal bekijken voordat S5 begint :-)


> > Toen in het resulaat van SVCD zag en ik een kaart heb die realtime
captured
> > besloot ik voortaan allees op svcd op te nemen en straks gaat dit dvd
worden
> > de branders moeten alleen nog met een standaard formaat uitgebracht
worden.

> Formaat is er al. DVD+RW. Spelers nog niet echt. Maar als er officiele
> releases zijn kan ik het absoluut niet mee eens zijn dat mensen
> gedownloade eps erop zetten, als je geen DVD's koopt. Als je de DVD ook
> gewoon hebt maakt het mij niks uit ;-)

Voor zo ver ik weet is er nog geen standaard aangezien er twee grote
partijen al jaar in jaar uit weigeren toe te geven. Aan 1 kant is dat sony
en Philips o.a. en de andere partij bestaat ook uit zulke grote stijfkoppen.
Ze willen met alle geweld weer een betamax vs VHS situatie veroorzaken. Echt
ik zou niet lievers willen dan dat er een standaard zou zijn maar tot nu toe
is het volgens mij zo dat veel dvd's niet compatible zijn met alle top
merken. Als ik het mis heb zou ik graag weten waar je de info vandaan hebt.

Ikzelf zal zeker tv series vanaf mijn tv op dvd gaan zetten ik zie het
bezwaar niet dit doe je toch met video ook ?
Het kopen van de originele dvd is natuurlijk een must want de kwaliteit van
geluid en beeld is dan veel mooier en laten we eerlijk zijn het uitklapbare
kruis van buffy S1 is toch heel mooi gemaakt en onmisbaar in de collectie
:-)
Waar ik alleen wel teleurgesteld in ben is de kwaliteit van de VHS boxset.
Ik heb er 1 gekocht van S2 maar de kwaliteit is daar niet goed van en dan
120,- voor zo iets rekenen vindt ik wat minder geslaagd. Ik zal blij zijn
als ik S2 komende maand kan kopen op DVD want dan kan ik alles in goede
kwaliteit zien aangezien ik nu S2 op vcd, asf, asx en Vhs heb bekeken.

> Alle forums waar je kunt downloaden hebben ook de regel dat als er DVD's
> zijn, dat d rips vernietigd worden, en daar ben ik best wel tegen.
> Tenminste dat ze niet meer circuleren. De meeste rippers zeggen dat ook
> gewoon, en daar ben ik 100% voor.

Ja als mensen geen dvd speler hebben bijvoorbeeld (ja echt die bestaan) is
het toch reuze handig om een gemiste aflevering in de pc te bekijken.

> Trouwens, van wat ik heb gehoord van mensen (via via) is er echt niet
> zo'n groot verschil tussen SVCD en een goede VCD encode (XVCD, bijv.) Ik
> kan weinig tot geen verschil tussen (X)VCD en een opgenomen VHS band. En
> dan nog zonder ondertiteling...

Om te beginnen is het heel belangrijk welke encoder gebruikt wordt en of we
spreken over rippen of capturen. Bij rippen van bijvoorbeeld een dvd via pc
dus geen capture en dan met tempgenc het omzetten naar svcd is buitengewoon
mooi bijna geen verschil met de originele dvd.
MAAR dit duurt ongeloofelijk lang en ik capture realtime.
Dus geen 24 uur voor een film om te zetten maar gewoon de speeltijd van de
film en dan ben ik klaar.

Het zelfde met bbmpeg inplaats van Tempgenc leverde een veel minder goed
resultaat en dan lijkt svcd wat op een goede vcd. Xvcd zit tussen vcd en
svcd in maar ik weet de bitrate daar niet van en het wordt niet veel
gebruikt tenminste ik kan maar 1 persoon die het gebruikt. De bron is heel
belangrijk vcd is blokkerig aangezien de bitrate een stuk lager ligt en ik
zelf heb hier een X-men liggen op vcd en ik heb zelf vanaf dvd een capture
gemaakt in svcd en daar is het verscheel heel groot. Mijn capture komt in de
buurt van het origineel op dvd omdat de bron storingsvrij was.

Vcd heeft o.a. een probleem met grote zwarte vlakken dan wordt het duidelijk
blokkerig en dit heeft svcd niet. Het grote verschil tussen svcd en DVD is
dat de bitrate van dvd een stuk hoger is ongeveer 5000-10.000 waardoor met
grote snelheden of regen de boel niet wat blokkerig wordt. Bij gewone
beelden waar een film overigens bijna geheel uit bestaat zijn er geen
blokken bij een goede opnamen in svcd.
Ook een verschil bijvoorbeeld is dat bij vcd er randjes rond de subtitles
zitten en bij svcd is dit haarscherp(mits de bron dvd is).


> > 1 aflevering past precies op een 80 min cd in svcd die ik dan vervolgens
op
> > mijn pioneer stand alone dvd speler kan afspelen. Het werkt net als een
> > videoband alleen is niet zo kwetsbaar en neemt minder plek inbeslag.
>
> Hmm...5 CD's nemen niet echt veel minder ruimte in beslag dan een
> videoband, hoor..

Oh ja wel dankzij de opslagboxen van vandaag kan ik 10 cd's zelfs bijna in
de helft van een videoband kwijt. Maar je hebt gelijk dat is helemaal niet
belangrijk. Wat wel belangrijk is is dat ik nog al een grote VHS collectie
heb opgebouwd (circa 260 tapes) en dat ik vaak de vervelende ontdekking deed
dat een tape dan beschadigd was of slijtage het kijkplezier vergalde.

Ik heb dus al een tijd uitgekeken naar een alternatief voor VHS en vcd vond
ik toen niet goed genoeg maar svcd was redelijk genoeg. En nu de prijs van
80min cd zo laag is zet ik nu alles gelijk op cd. De kwaliteit laat vaak te
wensen over (tenzij dvd captures) maar het wordt niet slechter en ik vindt
het leuk om op mijn dvd speler zoiets te bekijken. DVD captures is echt een
ander verhaal want dat ziet er heel goed uit maar begrijp me niet verkeerd
ik koop heel veel dvd's die nog prijzig zijn ook omdat ik het geluid zo mooi
vindt en je op dvd veel zeldzame films kan krijgen. Vooral veel kung fu
Classics zijn nu weer te koop en met extra's erbij in de originele taal dat
is voor mij wel het origineel kopen waard :-)

Je kan wel meer dan een ep op een 80 minuten VCD
> passen (geen twee, maar er is vaak ruimte over...)

Bij standaard vcd zou je wel 2 afl op een cd moeten kunnen zetten denk ik
ligt aan de serie, bitrate en geluids keuze.

>Misschien niet SVCD,
> maargoed, als je het zo groot maakt, maak dan gewoon een mooie 600-700
> megabyte DivX. Die zijn er wel, en ze kunnen heel erg mooi zijn.

Divx was heel ff een geschenk totdat ik het zelf ging maken en dan kan je
rekenen op hele lange rekentijden en veel werk om de boel synchroon te
krijgen. Overigens veel pc's hebben moeite met divx en je moet het altijd op
je pc kijken tenzij je een dreamcast hebt. Ik kan svcd gewoon via mijn dvd
op mijn 70 cm beeldbuis bekijken met een lekker geluidje. Ik kijk alleen
maar divx voor bijvoorbeeld gemiste afleveringen van buffy en heel soms een
bioscoop filmpje. Al zie ik liever een goed film op het grote doek dat is me
wel 15,- waard.

> Maargoed, ik geloof alles wat Muffle zeg, want Muffle weet wattie doet,
> en hij vindt SVCD een niet al te nuttig formaat...als je toch
> belachelijk bezig bent, ga toch voor 'n SXVCD (volle 2500 bits, maximum
> voor een Pioneer DV-535 ;-)

UHH ik wil niet lullig gaan doen maar het standaard formaat van svcd is max
2600 Bitrate en ik gebruik 2400 om het op een 80 min cd te laten passen.
Dus sxvcd op 2500 lijkt mij verdacht veel op SVCD en voor de duidelijkheid
ik brand dit dan met het svcd template in Nero 5.0 die alles wat niet
standaard is dat aangeeft met een waarschuwing dus het is svcd wat ik maak.
Maar zeker Muffle weet waar hij het over heeft want als ik me niet vergis
plaatst hij steeds afleveringen van Buffy in een nieuwsgroep multimedia
(heel cool van Muffle). Ik hoop dat hij dit blijft doen want als ik dan ooit
mijn mxstream krijg kan ik zo nog wat cools downloaden.

> Trouwens, speler..Toevallig ook een Pioneer DV 535?

Nee de voorganger de DV 525 die nu helaas voor een paar weekjes op vakantie
is bij de dvddocter aangezien die het begeven heeft.
Op zichzelf is het een hele goede speler aangezien niet veel spelers
vcd,xvcd en svcd kunnen afspelen en deze doet dat perfect. Hij maakt alleen
wel veel geluid bij het afspelen en dat is minder bij de DV 535 klopt dit ?
Het mooist is een speler die mini dvd kan afspelen dan kan je 20 min dvd op
een normale cd zetten en dat is heel leuk voor mensen die familie filmpjes
maken of tekenfilms. Jammer genoeg kan de pioneer DV 525 maximaal tot 2600
qua bitrate lezen van een normale cd en bij hoger heeft de speler grote
problemen met het weergeven. Toch maar effe wachten op een dvd
brander :-)

> > De kwaliteit is bijna gelijk aan die van video tenzij de uitzending ruis
> > vrij zou zijn want dan is het mooier.
>
> Min of meer wel. Hangt van het matreiaal af. Roswell (lichtere serie)
> komt heel goed uit de bus, donkerdere series zoals Buffy of Angel iets
> minder, soms. Maar dat is ook bijna niet te merken, bij een goede encode
> (digital source.)

Aangezien ik realtime omzet naar svcd is het wel heel belangrijk dat er niet
te veel storing is want dan haal ik echt geen video kwaliteit.
Licht donker maakt niet zoveel uit voor mijn kaart als de film maar niet
overbelicht is maar dat gebeurd bij series niet.
Maar goed mijn video-opnames op tape zien er ook niet altijd even mooi uit
en ik vindt dit wel een geinige oplossing.

> > Een dvd film die ik realtime opneem
> > ziet er stukken beter uit dan een videoband en mijn kaart zorgt er voor
dat
> > de macrovision beveiliging niet werkt dus kan ik alles op cd zetten. En
dat
> > is het hele lange (sorry) antwoordt op je vraag waarom ik niet gewoon
vhs
> > gebruik.
>
> Ah. Zo. Maar dan heb je nog ondertiteling (spit) en lelijke logos
> (dubbel spit) Oh, en PAL. Bah.

Ja dat van die logo's is wel uit de hand gelopen waar ze eerst een klein
tekentje hadden boven in het scherm hebben sommige nu hele kunstwerkjes
geplaatst onder in het beeld of boven en soms aan twee kanten tegelijk. Dat
is wel mooi van de BBC die doet daar niet aan mee. Maar ja die halen het
weer in hun hoofd om alles wat zo'n beetje leuk is er uit te knippen dus dat
schiet ook niet echt op. En de ondertiteling van dvd is een stuk kleiner dat
zou met series ook wel mogen en dan ook iets lager in het beeld. Maar goed
we kopen toch Buffy op dvd en dan ziet het er optimaal uit. Alleen jammer
dat er geen interview met SMG opstaat dat had ik wel verwacht. Misschien is
dat nog een verrassing als de box uitkomt wie weet.

> > Ik zou alleen nu eens willen dat casema de beeldkwaliteit weer terug zou
> > brengen naar de oude staat want dat is nu om te huilen sinds ze hier
> > digitale tv geintroduceerd hebben.
>
> Dat zou in principe beter moeten zijn, digitaal. Of heb jij nog analoog?

Nee wat het digitaal gebeuren betreft TV, schijnt dit de uitzondering op de
regel te zijn.Wat je nu bij vcd films ziet dat je blokken ziet in het donker
en bij snelle acties of water, regen, haar etc.. zie ik nu dus heel sterk
bij sommige zenders. Ik heb nog zowel analoog als digitaal maar vooral Net5
is heel blokkerig digitaal.

Het probleem is dat sinds ze de aanpassingen hebben aangebracht om het net
digitaal te maken de gewone ontvangst heel slecht is geworden met storing,
strepen en golven en ik weet ik het in het beeld. Dat is dus niet zo leuk
als je gaat digitaliseren of opneemt op VHS. Ze zijn steeds bezig maar het
wordt er niet beter op. Digitale tv schijnt volgens de monteur van Casema
veel gevoeliger te zijn voor storing en dat heb ik al mee gemaakt b.v. dat
het beeld steeds bleef hangen en het geluid stotterd. Nee als dit digitale
TV is geef mij dan maar weer analoog. Voor andere dingen is het wel een
grote verbetering geweest zoals muziek en dvd. Bij sommige werkt het
digitale tv beter dan bij andere maar bij veel kennissen van mij hebben ze
de zelfde problemen en storingen.

> Zullen ze doen, maar waneer? Ik heb liever gewoon Buffy en Angel.
> Charmed maak ik me niet druk om.

> > > Horen we een maandje nadat S2 uit is, ofzo. Angel zal waarschijnelijk
> > > eerder in R1 verschijnen dan in R2, grappig genoeg. Buffy laat nog een
> > > tijd op zich wachten (R1.)
> >
> > Ja heel vervelend voor de mensen die een R1 versie nodig hebben van S1
voor
> > het eerst was ik blij dat ik een R2 dvd speler heb. Angel wil ik ook
graag
> > hebben op dvd maar ik heb nog geen release date gehoord voor R2 weet jij
dit
> > misschien ?
>
> Ik denk tegelijk met Buffy S4 in R2. Ergens eind dit jaar. R1 Angel moet
> komen ongeveer als Buffy S3 uitkomt in R2, denk ik. Als ik de geruchten
> goed begrijp, tenminste.

Hmm nog ff wachten dus maar dat zijn we nu wel gewend als het op buffy en
angel aankomt ;-)

Laterz,

Ray

Mattia Valente

unread,
Apr 28, 2001, 1:11:41 PM4/28/01
to
Ray wrote:
> > Inderdaad, de Cole arc beloofde nog eens wat (beetje Buffy/Angel-ish),
> > maargoed, dat is blijkbaar afgelopen, en sindsdien...
>
> Ik hoop dat Cole nog terug komt in de serie want ik vond het wel een cool
> demoontje die wel wat op darth Maul leek qua uiterlijk maar beter goed gejat
> dan slecht bedacht zeg ik dan maar ;-)

Juist. Cole was nog leuk.


> > Nou, dat valt wel mee. Tot nu toe alleen nog maar met Roswell, volgens
> > mij. Misschien een keer met Star Trek ofzo. Nieuwste bericht is dat wat
> > er met Charmed precies gebeurd nog even onduidelijk is, en dat de actie
> > toch wel deels te danken is aan 'de' actie.
>
> Ik ben benieuwd hoe het afloopt rond Charmed.

Mwah, er is niks dat nog 'af moet lopen' behalve het huwelijk tussen
Piper en Leo, momenteel. Maargoed, ik heb in principe liever dat er geen
onderbrekingen zijn qua uitzenden, uiteraard, als dingen maar
terugkomen.



> > Oei..nouja, we zullen zien. We jebben nog 'n maandje, tegen die tijd zal
> > er wel iets meer duideljikheid zijn, denk ik dan maar.
>
> Ja ik hoop dat we de laatste 5 afl. toch te zien krijgen.

Ik geloof heilig dat we ze nog wel te zien krijgen. Maar waneer is de
vraag. Onderbreken is irritant.

> Anders wordt het net als met de overstap van Fox naar Net5 toen had ik een
> tijdje geen charmed gezien en ineens begonnen ze weer uit te zenden en ik
> was toch een beetje de draad kwijt.

Hmm..viel wel mee. Zo'n grote draad was er niet. Als dit zou gebeuren
met Buffy of Angel zou het iets erger zijn, want daar is meer sprake van
een arc. De zomer onderbreking midden tussen 'Hush' en 'Doomed' was dan
ook bijzonder irritant, IMHO. Ik vrees eigenlijk dat we nu misschien een
dubbele onderbreking krijgen, tijdens de 3 zomermaanden Buffy/Angel,
Charmed even stop, dan Buffy/Angel stop, door met Charmed. Dat zou pas
echt slecht zijn, denk ik. Tja, ze kunnen Charmed ook verplaatsen naar
een andere dag ofzo, denk ik..maargoed, ik zit wild ideen te spuien die
helemaal geen werkelijkheid zijn, dus..;-)

> Net zo als ik er een hekel aan heb als
> ik een film zie met een pauze tussen de film door in de bioscoop. Dat is de
> reden dat ik altijd naar pahté ga in scheveningen of Rotterdam geen pauzes
> :-)

Pauzes zijn Evil[tm]

Volkomen met je eens.



> > Nee joh. V8 wordt Veronica, ergens in september, en is van SBS. HMG
> > zuigt, SBS heeft bijna alle series die het bekijken waard zijn.
>
> Ahhh SBS is dus de grote jongen en als ik het goed begrijp zijn er nog maar
> drie partijen over namelijk HMG inderdaad niet al te best, SBS en de
> publieke
> omroepen wat echt niets meer te beiden heeft als je het mij vraagt.

Yep. Zo zit dat nu. Heel veel gedoe en beweging in het afgelopen jaar,
dat zeker wel. En, tja, de publieke ompreopen hebben mij inderdaad haast
niks meer te beiden. Misschien nog Voyager S7, als de BBC ze niet voor
is (dat zag er niet zo goed uit, ze hadden pas plek in 2002..) Maargoed,
Voyager volg ik toch niet zo, dus..



> > Oei...omdat het niet beschikbaar is? De IP adressen zijn blijkbaar op,
> > ik moet nog minimaal 2 weken wachten voor m'n aanvraag. De wachtlijst
> > voor nieuwe aanvragen is 3 maanden (heb een half uur 'on hold' gezeten
> > om dit uit te vogelen. Gewoon een brief sturen doen ze niet zo snel..)
> > Grr. Damn KPN..
>
> Ik weet niet meer waar ze mee bezig zijn, ik was de eerste die het aanvroeg
> bij Dynabyte en sindsdien zijn er heel weinig centrales klaar gemaakt en ze
> hebben een probleem met het verwerken van de aanvragen. Ikzelf had het al
> moeten hebben maar de centrale is nog steeds niet klaar voor mx-stream.

Bij mij is de centrale zelf klaar von Mxstream (of bedoel je dit niet?)
maar ze moeten mijn aansluiting nog regelen. Als ik het goed heb
begrepen. Ze zijn gewoon erg fout bezig, meen ik zo.



> Het vervelendste is nog, dat alsnog mijn aanvraag afgewezen kan worden als
> dus blijkt dat er te veel mensen het aangevraagd hebben. Maar dit verhaal

Ik had begrepen dat als ze zeggen dat het door kan (3/7) dat je er min
of meer al doorheen was. De postcode check is om te kijken of de
centrale in de buurt klaar is voor KPN, darnaa gaan ze na of die
centrale wel of niet 'vol' zit. Nouja, ik hoor het nog wel..

> hoor ik overal om me heen in kleine plaatsen maar ook de grote steden. Het
> zou misschien verstandig zijn als ze zouden stoppen met reclame maken voor
> iets wat bijna niet leverbaar is.

Zullen ze waarschijnelijk niet doen. En daar komt ook nog bij dat een
groot deel van de reclame door de providers gemaakt wordt, niet door
KPN, die het eigenlijke probleem is.

> Ik krijg nu nog steeds folders in mijn hand gedrukt met wilt u ook snel
> internetten neem mxstream. Op bushokjes hangen grote posters en niemand die
> ik kan heeft het nu werkend thuis.

Ik ken juist een tweetal mensen (George en Saskia, to be exact) die het
gewoon dit jaar aangevraagd hebben en ook gekregen hebben, binnen 4-6
weken ofzo. Ik wacht sinds 4 April. Het duurt laaaaang, wachten.

> Ik heb nu weer een brief van ze gekregen
> en daar staat een tel. nummer op en dat ga ik maandag maar eens bellen. Het
> is wel lekker snel dat adsl maar nu moet het nog leverbaar zijn.

Eerste of tweede brief? Of derde zelfs? Hun Mxstream helplijn (020 484
6633) is ONTZETTEND druk, ruim meer dan een half uur wachten voor een
vrij nutteloos bericht van "wacht maar af". Grr.



> Overigens zijn ze er nu ook niet meer zeker van dat het met Window ME kan
> draaien.

Oh? Modem drivers niet up to dat ofzo? Het kan nu zelfs onder Linux,
dus..

> Ikzelf heb gelukkig op al mijn pc's win98 staan maar een kennis van
> mij niet en nu kon hij ineens bij Dynabyte het niet meer aanvragen en bij de
> KPN wel. Het probleem is dat de man bij KPN nou niet echt zeker van zijn
> zaak was. Het schijnt dat bij de ene pc het wel werkt en de andere niet ?

Tja, dat is dan weer de schuld van Microsoft, denk ik maar ;-)

Maar even serieus, jij hebt het dus via een winkel aangevraagd? Welke
provider? Ik heb gewoon via het net XS4ALL geregeld, ging makkelijk. Kan
ik online de status van m'n aanvraag checken.

> De kpn blijft toch een beetje een vreemd clubje als je het mij vraagt ;-)

Oh, zeker. *sigh*..was Cistron maar beschikbaar..



> > Ah. Oei. Ik ken het. Via via regelen? Kan ook...
>
> Ik had aan een kennis van mij in Zweden het gevraagd maar die kon alleen
> maar S5 vinden op de diverse FTP's.

Da's wat ver..Alle seizoenen (behalve 1 en binnenkort 2) zijn in
principe verkrijgbaar. S5 is wel het makkelijkste te vinden, is recent.

> Nu heb ik in Engeland misschien een tape
> geregeld met de gemiste afleveringen erop. Het koste me 20,- en mocht het
> een scam zijn dan dan vind ik het voor 20,- nog wel een te nemen risico.

Als dat niet lukt ken ik wel iemand in Engeland van wie ik al banden heb
kunnen regelen (doe ik niet meer, heb een ander VCD 'dealer' gevonden
;-)

> Tot nu toe heb ik alleen maar positieve ervaringen op het net met het ruilen
> of kopen van videomateriaal. Ik ben benieuwd want als het dan mee zit kan ik
> S3 nog helemaal bekijken voordat S5 begint :-)

:o)

Nouja, ik zou het uit kunnen lenen, maar ik heb S3 lang niet compleet.

> > Formaat is er al. DVD+RW. Spelers nog niet echt. Maar als er officiele
> > releases zijn kan ik het absoluut niet mee eens zijn dat mensen
> > gedownloade eps erop zetten, als je geen DVD's koopt. Als je de DVD ook
> > gewoon hebt maakt het mij niks uit ;-)
>
> Voor zo ver ik weet is er nog geen standaard aangezien er twee grote
> partijen al jaar in jaar uit weigeren toe te geven. Aan 1 kant is dat sony
> en Philips o.a. en de andere partij bestaat ook uit zulke grote stijfkoppen.

Ja, zoiets. Volgens mij hebben Sony en Philips de 'foute' kant gekozen
(of misschien juist niet, kweet het niet zeker..) want een hele grote
groep heeft gekozen om het DVD+RW formaat de ondersteunen, met
standalones (vanaf 3000 dollar) en PC modellen (1000 dollar) die nog
zomer/eind dit jaar op de markt zouden komen. Of dat nog steeds zo is
weet ik niet, ik hou het alemaal niet zo bij. DVD-RW is het
'concurrerend' formaat.

> Ze willen met alle geweld weer een betamax vs VHS situatie veroorzaken. Echt
> ik zou niet lievers willen dan dat er een standaard zou zijn maar tot nu toe
> is het volgens mij zo dat veel dvd's niet compatible zijn met alle top
> merken. Als ik het mis heb zou ik graag weten waar je de info vandaan hebt.

Dat valt mee..als een DVD niet afspeeld op een gewone speler dan is dat
een probleem van de speler en/of de disc. Over hoe het zit met aspelen
van DVD+RW of DVD-RW op een 'gewone' ouderwetse DVD speler weet ik lang
niet zeker.

Jon, weet je hier iets meer over?


> Ikzelf zal zeker tv series vanaf mijn tv op dvd gaan zetten ik zie het
> bezwaar niet dit doe je toch met video ook ?

als...

> Het kopen van de originele dvd is natuurlijk een must want de kwaliteit van
> geluid en beeld is dan veel mooier en laten we eerlijk zijn het uitklapbare
> kruis van buffy S1 is toch heel mooi gemaakt en onmisbaar in de collectie
> :-)

Juist. Als je dit ook maar doet (tenminste, als ze in mooie, eigenlijk
toch relatief goedkope, boxen aangeboden worden. A la Starget SG1 met
een paar eps per disc set vind ik belachelijk..) Dit was meer m'n punt,
eigenlijk. Ik ben vrij anti-piracy wat betreft DVD's copieeren.

> Waar ik alleen wel teleurgesteld in ben is de kwaliteit van de VHS boxset.

Yep. Heb voor de gein een S1 afl. overgezet op VHS (normaal VHS, 4
koppen HiFi stereo..) en vergeleken met een 'officiele' band: de DVD
kopie was velen malen beter. Duideljik zichtbaar.

> Ik heb er 1 gekocht van S2 maar de kwaliteit is daar niet goed van en dan
> 120,- voor zo iets rekenen vindt ik wat minder geslaagd.

Zeker waar. Ik be blij dat ik besloten heb om te wachten op een
eventuele DVD release (die toen nog niet zeker was..)

> Ik zal blij zijn
> als ik S2 komende maand kan kopen op DVD want dan kan ik alles in goede
> kwaliteit zien aangezien ik nu S2 op vcd, asf, asx en Vhs heb bekeken.

Hehe..ik heb S2 nog nooit in een digitaal formaat gezien. Gewoon
ouderwets op TV en CHS ;-) Dat wordt nog smullen, met commetary tracks
erbij en all..hmmm....

> > Alle forums waar je kunt downloaden hebben ook de regel dat als er DVD's
> > zijn, dat d rips vernietigd worden, en daar ben ik best wel tegen.
> > Tenminste dat ze niet meer circuleren. De meeste rippers zeggen dat ook
> > gewoon, en daar ben ik 100% voor.
>
> Ja als mensen geen dvd speler hebben bijvoorbeeld (ja echt die bestaan) is

Ik weet het. Het zou verboden moeten worden ;-P

> het toch reuze handig om een gemiste aflevering in de pc te bekijken.

Yep. Zeker wel, ben ik mee eens.



> > Trouwens, van wat ik heb gehoord van mensen (via via) is er echt niet
> > zo'n groot verschil tussen SVCD en een goede VCD encode (XVCD, bijv.) Ik
> > kan weinig tot geen verschil tussen (X)VCD en een opgenomen VHS band. En
> > dan nog zonder ondertiteling...
>
> Om te beginnen is het heel belangrijk welke encoder gebruikt wordt en of we
> spreken over rippen of capturen.

Ah. OK. Dacht ik even niet al te hard over na..

> Bij rippen van bijvoorbeeld een dvd via pc
> dus geen capture en dan met tempgenc het omzetten naar svcd is buitengewoon
> mooi bijna geen verschil met de originele dvd.

Ah zo..ik heb vanmiddag voor de lol een DivX encode van een ep omgezet
in zowel SCVD als XVCD(1600 bit versie...ik had tot 2500 kunnen gaan
voor deze speler, maar 1600 ken ik redelijk.)

> MAAR dit duurt ongeloofelijk lang en ik capture realtime.

Da's wel waar. Reencoding duurde voor de XVCD 3h15, voor de SVCD 4h20,
ongeveer. Ik heb de SVCD bekeken (wow that looks nice. De opgenomen
banden hoef ik niet meer ;-), de XVCD nog niet (was nog niet klaar),
even op een CD-RW zetten en testen.

> Dus geen 24 uur voor een film om te zetten maar gewoon de speeltijd van de
> film en dan ben ik klaar.

Fair 'nuff.



> Vcd heeft o.a. een probleem met grote zwarte vlakken dan wordt het duidelijk
> blokkerig en dit heeft svcd niet.

Dat heb ik wel hier en daar gemerkt op gedownloadde eps (vs die ene
gereeondeerde SVCD die ik net bekeken heb..) Ik zit nu even te kijken in
de XVCD encode (omdat ik daar veel en veel minder 'last' van heb gehad
dan bij gewone VCD encodes..) om te kijken hoe het daar zit.

> Het grote verschil tussen svcd en DVD is
> dat de bitrate van dvd een stuk hoger is ongeveer 5000-10.000 waardoor met
> grote snelheden of regen de boel niet wat blokkerig wordt. Bij gewone
> beelden waar een film overigens bijna geheel uit bestaat zijn er geen
> blokken bij een goede opnamen in svcd.

Yep. Ik zit te kijken naar een paar actie scenes en een aantal hele
donkere scenes (het is New Moon Rising, BTW..) Ik moet zeggen dat ik
echt geen verschil kan zien tussen een 1600 bit XVCD en een SVCD (2500).
Ook niet bij donkere of snelle scenes. Voordeel dat ik bij SVCD kan zien
is dat door de MPEG2 encoding (neem ik aan) het zo'n kleine 90 megabyte
kleiner is. Beide zijn heel erg mooi, komen van dezelfde source, passen
beide op een CD. XVCD doet er een uur minder over. Bij de gedownloadde
XVCD afleveringen die ik heb zie ik ook geen blokkerigheid (wel bij een
aantal VCD eps.) Hmm..moeilijke keus ;-)

Ik zeg hier nog bij dat dit bij het bekijken van de ep op m'n TV is, RGB
uit. VCD ziet er op een PC scherm soms niet zo schitterend uit, IMHO.

> Ook een verschil bijvoorbeeld is dat bij vcd er randjes rond de subtitles
> zitten en bij svcd is dit haarscherp(mits de bron dvd is).

Tja, ik heb niks met ondertiteling (en dat wil ik ook niet..) dus ik
merk daar niks van ;-)



> > > 1 aflevering past precies op een 80 min cd in svcd die ik dan vervolgens
> op
> > > mijn pioneer stand alone dvd speler kan afspelen. Het werkt net als een
> > > videoband alleen is niet zo kwetsbaar en neemt minder plek inbeslag.
> >
> > Hmm...5 CD's nemen niet echt veel minder ruimte in beslag dan een
> > videoband, hoor..
>
> Oh ja wel dankzij de opslagboxen van vandaag kan ik 10 cd's zelfs bijna in
> de helft van een videoband kwijt.

Oh zo. Ik ging er even vanuit dat je het over jewelcase opslag had..duh.

> Maar je hebt gelijk dat is helemaal niet
> belangrijk. Wat wel belangrijk is is dat ik nog al een grote VHS collectie
> heb opgebouwd (circa 260 tapes) en dat ik vaak de vervelende ontdekking deed
> dat een tape dan beschadigd was of slijtage het kijkplezier vergalde.

Dat kan ik me zeker voorstellen. Ik heb niet zo'n grote collectie, dus
echte problemen levert het zeker niet op. Maargoed, digitaal is gewoon
handiger, dat is waar. Random access, geen slijtage..



> Ik heb dus al een tijd uitgekeken naar een alternatief voor VHS en vcd vond
> ik toen niet goed genoeg maar svcd was redelijk genoeg. En nu de prijs van
> 80min cd zo laag is zet ik nu alles gelijk op cd. De kwaliteit laat vaak te
> wensen over (tenzij dvd captures) maar het wordt niet slechter en ik vindt
> het leuk om op mijn dvd speler zoiets te bekijken.

Zekers. DVD spelers Rock Ass.

> DVD captures is echt een
> ander verhaal want dat ziet er heel goed uit maar begrijp me niet verkeerd
> ik koop heel veel dvd's die nog prijzig zijn ook omdat ik het geluid zo mooi
> vindt en je op dvd veel zeldzame films kan krijgen. Vooral veel kung fu
> Classics zijn nu weer te koop en met extra's erbij in de originele taal dat
> is voor mij wel het origineel kopen waard :-)

;-)



> > Je kan wel meer dan een ep op een 80 minuten VCD
> > passen (geen twee, maar er is vaak ruimte over...)
>
> Bij standaard vcd zou je wel 2 afl op een cd moeten kunnen zetten denk ik
> ligt aan de serie, bitrate en geluids keuze.

Standard VCD net niet, volgens mij. Eps zijn langer dan 40 minuten, vaak
zo'n 43-45, dus dat wil niet lukken. En dan moeten de promo's er ook nog
op..;-)



> > Misschien niet SVCD,
> > maargoed, als je het zo groot maakt, maak dan gewoon een mooie 600-700
> > megabyte DivX. Die zijn er wel, en ze kunnen heel erg mooi zijn.
>
> Divx was heel ff een geschenk totdat ik het zelf ging maken en dan kan je
> rekenen op hele lange rekentijden en veel werk om de boel synchroon te
> krijgen.

Was dat zo'n probleem dan? Goed, ik heb absoluut geen capture
apparatuur, en heb nog nooit een DivX gemaakt, dus..

> Overigens veel pc's hebben moeite met divx en je moet het altijd op
> je pc kijken tenzij je een dreamcast hebt.

Dreamcast kan DivX afspelen? Wist ik niet..

Voor een DivX moet je een redeljk patserige PC hebben, dat is wel waar,
maar ik had het hier eigenlijk meer over downloads en/of archivering van
afleveringen. Om echt te kijken is het pas geschikt als je een leuke
Plasma display hebt, lekker non-interlaced direct uit de PC...maar ik
dwaal weer af.

> Ik kan svcd gewoon via mijn dvd
> op mijn 70 cm beeldbuis bekijken met een lekker geluidje. Ik kijk alleen
> maar divx voor bijvoorbeeld gemiste afleveringen van buffy en heel soms een
> bioscoop filmpje. Al zie ik liever een goed film op het grote doek dat is me
> wel 15,- waard.

Zeker. Bioscoop is erg leuk.


> > Maargoed, ik geloof alles wat Muffle zeg, want Muffle weet wattie doet,
> > en hij vindt SVCD een niet al te nuttig formaat...als je toch
> > belachelijk bezig bent, ga toch voor 'n SXVCD (volle 2500 bits, maximum
> > voor een Pioneer DV-535 ;-)
>
> UHH ik wil niet lullig gaan doen maar het standaard formaat van svcd is max
> 2600 Bitrate en ik gebruik 2400 om het op een 80 min cd te laten passen.

Weet ik. Ben er ook vanaf gestapt, van dat plannetje. SXCVD kan veel
hoger, maar de Pioneer DV-535 kan maar een bitrate van t/m 2500 aan
(tenminste, zo staat het in zo'n leuk tabelletje bij VCDhelper.com, dus
dat geloof ik dan maar.

> Dus sxvcd op 2500 lijkt mij verdacht veel op SVCD en voor de duidelijkheid
> ik brand dit dan met het svcd template in Nero 5.0 die alles wat niet
> standaard is dat aangeeft met een waarschuwing dus het is svcd wat ik maak.

Ik gebruik ook gewoon Nero. Heb de optie 'waarschuw me' gewoon uitstaan
vanwege de XVCD eps. Enige bizarre bij 1600 bit XVCD is dat de counter
(tijdsaanwijzing) niet meer klopt. Loopt te snel.

> Maar zeker Muffle weet waar hij het over heeft want als ik me niet vergis
> plaatst hij steeds afleveringen van Buffy in een nieuwsgroep multimedia
> (heel cool van Muffle).

Yep. Muffle post nog steeds, zelfs een DivX van Sky (Buffy en Angel),
maar dat doet hij niet meer omdat de eps nu slechte NTSC tape transfers
zijn, dus bagger. Quality is everything voor Muffle, en ik moet zeggen
dat ik bij zijn 'gewone' VCD's weinig tot geen blokkerigheid heb kunnen
merken (de weinigen die ik heb..het gros van de eps die ik heb zijn uit
de VS..)

> Ik hoop dat hij dit blijft doen want als ik dan ooit
> mijn mxstream krijg kan ik zo nog wat cools downloaden.

Doet hij vrijwel zeker, volgens mij :o)

Hij zit wel in Engeland, dus nieuwe eps zul je niet van 'm zien,
aangezien hij BBC encodes doet (anamorphic widerscreen DivX en VCD nog
wel..)

> > Trouwens, speler..Toevallig ook een Pioneer DV 535?
>
> Nee de voorganger de DV 525 die nu helaas voor een paar weekjes op vakantie
> is bij de dvddocter aangezien die het begeven heeft.

:-(

Bah, zeg.

> Op zichzelf is het een hele goede speler aangezien niet veel spelers
> vcd,xvcd en svcd kunnen afspelen en deze doet dat perfect. Hij maakt alleen
> wel veel geluid bij het afspelen en dat is minder bij de DV 535 klopt dit ?

Ik kan niet zeggen dat de 535 bijzonder luidruchtig is of zo. Maargoed,
ik heb weinig ervaring met andere DVD spelers, dus comentaar kan ik niet
echt lever. Een voordeel dat in een aantal reviews werd genoemd was een
beter afstandsbediening. En deze is Regiovrij gemaakt, en kostte niet al
te veel. Ik ben een van de 4-5 regs hier (denk ik..misschien meer ;-)
die de Pioneer DV-535 (regiovrij model) hebben gekocht, volgens mij.
It's like, the Groups Official Player ;-)

> Het mooist is een speler die mini dvd kan afspelen dan kan je 20 min dvd op
> een normale cd zetten en dat is heel leuk voor mensen die familie filmpjes
> maken of tekenfilms.

Formaat ken ik helemaal niet..ik doe niet echt veel met encoding.

> Jammer genoeg kan de pioneer DV 525 maximaal tot 2600
> qua bitrate lezen van een normale cd en bij hoger heeft de speler grote
> problemen met het weergeven. Toch maar effe wachten op een dvd
> brander :-)

;-)

De 535 blijkbaar t/m 2500 (alhoewel de SVCD template van TMPGEnc 2520
bit is..;-) Ik heb geen hogere bitrates geprobeerd, dus..



> > > De kwaliteit is bijna gelijk aan die van video tenzij de uitzending ruis
> > > vrij zou zijn want dan is het mooier.
> >
> > Min of meer wel. Hangt van het matreiaal af. Roswell (lichtere serie)
> > komt heel goed uit de bus, donkerdere series zoals Buffy of Angel iets
> > minder, soms. Maar dat is ook bijna niet te merken, bij een goede encode
> > (digital source.)
>
> Aangezien ik realtime omzet naar svcd is het wel heel belangrijk dat er niet
> te veel storing is want dan haal ik echt geen video kwaliteit.

Kan ik me heel goed voorstellen. Bij mij zou je alleen van NL 1, 2 en 3,
Net5 en Fox8/V8 een mooie capture kunnen maken, denk ik, de rest (ook
BBC, vaak) bevat iets teveel ruis.

> Licht donker maakt niet zoveel uit voor mijn kaart als de film maar niet
> overbelicht is maar dat gebeurd bij series niet.

Nouja, soms is dat effect gewenst en doen ze dat expes ;-)

> Maar goed mijn video-opnames op tape zien er ook niet altijd even mooi uit
> en ik vindt dit wel een geinige oplossing.

Zeker wel. Vergis je niet, als ik de apparatuur had zou ik het
waarschijnelijk ook wel doen.



> > Ah. Zo. Maar dan heb je nog ondertiteling (spit) en lelijke logos
> > (dubbel spit) Oh, en PAL. Bah.
>
> Ja dat van die logo's is wel uit de hand gelopen waar ze eerst een klein
> tekentje hadden boven in het scherm hebben sommige nu hele kunstwerkjes
> geplaatst onder in het beeld of boven en soms aan twee kanten tegelijk. Dat

Valt meestal wel mee, maar soms, ja soms....

> is wel mooi van de BBC die doet daar niet aan mee. Maar ja die halen het
> weer in hun hoofd om alles wat zo'n beetje leuk is er uit te knippen dus dat
> schiet ook niet echt op.

Late Night Repeat. Voor Buffy, tenminste, dus dat is geen punt. En dan
nog in breedbeeld (in engeland, via digitaal, volle 16:9, niet dat 14:9
dat wij krijgen..)

> En de ondertiteling van dvd is een stuk kleiner dat
> zou met series ook wel mogen en dan ook iets lager in het beeld. Maar goed
> we kopen toch Buffy op dvd en dan ziet het er optimaal uit. Alleen jammer
> dat er geen interview met SMG opstaat dat had ik wel verwacht. Misschien is
> dat nog een verrassing als de box uitkomt wie weet.

Wie weet, wie weet. Met David Boreanaz en Alyson Hannigan toch ook niet?
Erg jammer, eigenlijk, ik had het wel erg leuk gevonden. Nouja,
misschien met S3, waar we hopelijk (re: they had damned well better..)
anamorphic breedbeeld Buffy krijgen.



> > Dat zou in principe beter moeten zijn, digitaal. Of heb jij nog analoog?
>

> Nee wat het digitaal gebeuren betreft, TV schijnt dit de uitzondering op de


> regel te zijn.Wat je nu bij vcd films ziet dat je blokken ziet in het donker
> en bij snelle acties of water, regen, haar etc.. zie ik nu dus heel sterk
> bij sommige zenders. Ik heb nog zowel analoog als digitaal maar vooral Net5
> is heel blokkerig digitaal.

Oh. Ik heb nog steeds analoog (vind het prima zo..) maar thuis (nouja,
in Frankrijk) beide, en Digitaal (als het niet stormt en er storing is;
klein beetje storing bij digitaal is een groot probleem) is heel goed te
bekijken. Gewoon MPEG2, volgens mij, niet perfect (DVD is nog steeds
stukken mooier) maar de beelden zijn wel heel strak en fraai.
Blokkerigheid (of het moet erge blokkerigheid zijn door storing) zie ik
nooit zoals dat bij sommige VCD's het geval is..

> Het probleem is dat sinds ze de aanpassingen hebben aangebracht om het net
> digitaal te maken de gewone ontvangst heel slecht is geworden met storing,
> strepen en golven en ik weet ik het in het beeld. Dat is dus niet zo leuk
> als je gaat digitaliseren of opneemt op VHS.

He bah, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het vreselijk irritant
is.

> Ze zijn steeds bezig maar het
> wordt er niet beter op. Digitale tv schijnt volgens de monteur van Casema

Ah Casema. Is dat niet de duivel ofzo? Dat had ik tenminste begrepen.
Erger dan UPC, zelfs..

> veel gevoeliger te zijn voor storing en dat heb ik al mee gemaakt b.v. dat
> het beeld steeds bleef hangen en het geluid stotterd. Nee als dit digitale
> TV is geef mij dan maar weer analoog.

Yep. Wat ik boven al zei. Het kan gewoon heel goed werken. Digitaal via
satteliet geeft weinig problemen (als het weer meedoet.)

> Voor andere dingen is het wel een
> grote verbetering geweest zoals muziek en dvd. Bij sommige werkt het
> digitale tv beter dan bij andere maar bij veel kennissen van mij hebben ze
> de zelfde problemen en storingen.

Het is nog in de opkomst, heeft soms ook te maken met de apparatuur. Het
KAN heel goed zijn; Muffle's encodes zijn alemaal gemaakt vanaf een
digitale bron (in Engeland in digitale TV in de opmars, maar er zijn nog
steeds problemen. De BBC doet het goed, SKY en stuk minder, als ik het
goed heb begrepen.)



> > Ik denk tegelijk met Buffy S4 in R2. Ergens eind dit jaar. R1 Angel moet
> > komen ongeveer als Buffy S3 uitkomt in R2, denk ik. Als ik de geruchten
> > goed begrijp, tenminste.
>
> Hmm nog ff wachten dus maar dat zijn we nu wel gewend als het op buffy en
> angel aankomt ;-)

Tja, het valt enorm mee, denk ik. Als alles naar plan verloopt heb je
binnen een jaar 4 seizoenen Buffy en 1 seizoen Angel op R2 DVD gehad.
Dat is niet mis.

Mattia
ReplyMeister[tm]

Debby

unread,
Apr 29, 2001, 2:27:15 PM4/29/01
to

"Ray" <fab...@tuhumena.tmfweb.nl> schreef in bericht
news:9cedrm$pci$1...@cyan.nl.gxn.net...
>

>
> > > > Horen we een maandje nadat S2 uit is, ofzo. Angel zal
waarschijnelijk
> > > > eerder in R1 verschijnen dan in R2, grappig genoeg. Buffy laat nog
een
> > > > tijd op zich wachten (R1.)
> > >
> > > Ja heel vervelend voor de mensen die een R1 versie nodig hebben van S1
> voor
> > > het eerst was ik blij dat ik een R2 dvd speler heb. Angel wil ik ook
> graag
> > > hebben op dvd maar ik heb nog geen release date gehoord voor R2 weet
jij
> dit
> > > misschien ?
> >
> > Ik denk tegelijk met Buffy S4 in R2. Ergens eind dit jaar. R1 Angel moet
> > komen ongeveer als Buffy S3 uitkomt in R2, denk ik. Als ik de geruchten
> > goed begrijp, tenminste.
>
> Hmm nog ff wachten dus maar dat zijn we nu wel gewend als het op buffy en
> angel aankomt ;-)
>
> Laterz,
>
> Ray
>

> Ik heb mijn dvd speler gedecodeerd en deze is nu regio-vrij. Even zoeken
op internet, het is namelijk bij de meeste dvd-spelers een instelling die je
via je afstandsbediening kan instellen. Tenminste wel bij de mijne (AIWA).
Op deze manier is het dus mogelijk ook dvd uit andere regio's te bekijken.
(heb al te veel besteld)

Debby


Mattia Valente

unread,
Apr 29, 2001, 2:37:28 PM4/29/01
to
Debby wrote:
> Ik heb mijn dvd speler gedecodeerd en deze is nu regio-vrij. Even zoeken
> op internet, het is namelijk bij de meeste dvd-spelers een instelling die je
> via je afstandsbediening kan instellen. Tenminste wel bij de mijne (AIWA).
> Op deze manier is het dus mogelijk ook dvd uit andere regio's te bekijken.
> (heb al te veel besteld)

Dat valt nogal vaak gewoon tegen. De meeste, zo niet alle, standalone
spelers kun je chippen zodat je gewoon met de ab van regio kunt
veranderen. Gewone trucjes om van regio te switchen zijn niet voor alle
modellen beschikbaar, wel voor een flink aantal, dat is waar. Sony en
Pioneer kun je, bij mijn weten, niet zonder chip regio vrij maken.

Mattia
ReplyMeister[tm]

Ray

unread,
Apr 29, 2001, 5:40:35 PM4/29/01
to
Hi

> Hmm..viel wel mee. Zo'n grote draad was er niet. Als dit zou gebeuren
> met Buffy of Angel zou het iets erger zijn, want daar is meer sprake van
> een arc. De zomer onderbreking midden tussen 'Hush' en 'Doomed' was dan
> ook bijzonder irritant, IMHO. Ik vrees eigenlijk dat we nu misschien een
> dubbele onderbreking krijgen, tijdens de 3 zomermaanden Buffy/Angel,
> Charmed even stop, dan Buffy/Angel stop, door met Charmed. Dat zou pas
> echt slecht zijn, denk ik. Tja, ze kunnen Charmed ook verplaatsen naar
> een andere dag ofzo, denk ik..maargoed, ik zit wild ideen te spuien die
> helemaal geen werkelijkheid zijn, dus..;-)

Dat hoop ik zelf dat ze charmed op een andere dag gaan uitzenden want het is
toch een goed bekeken serie. Tenminste aan de lange reclameblokken te zien
wordt er aardig wat reclametijd tussen de serie door verkocht.
Maar ja het is inderdaad gissen op dit moment en we zullen er snel genoeg
achter komen.

> Yep. Zo zit dat nu. Heel veel gedoe en beweging in het afgelopen jaar,
> dat zeker wel. En, tja, de publieke ompreopen hebben mij inderdaad haast
> niks meer te beiden. Misschien nog Voyager S7, als de BBC ze niet voor
> is (dat zag er niet zo goed uit, ze hadden pas plek in 2002..) Maargoed,
> Voyager volg ik toch niet zo, dus..

Nee dat heb ik een tijdje geleden opgegeven ik vond dat een beetje
langdradig worden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik sowieso niet zo'n
Star Trek fan ben. Wat ik wel een goede Star Trek serie vond was Deep space
nine maar ik heb me laten vertellen dat juist die serie het minst populair
is onder veel Star Trek fans. Ik ben meer een Star Wars fan maar daar zal ik
je niet mee gaan vervelen ;-)


> > > voor nieuwe aanvragen is 3 maanden (heb een half uur 'on hold' gezeten
> > > om dit uit te vogelen. Gewoon een brief sturen doen ze niet zo snel..)
> > > Grr. Damn KPN..
> >
> > Ik weet niet meer waar ze mee bezig zijn, ik was de eerste die het
aanvroeg
> > bij Dynabyte en sindsdien zijn er heel weinig centrales klaar gemaakt en
ze
> > hebben een probleem met het verwerken van de aanvragen. Ikzelf had het
al
> > moeten hebben maar de centrale is nog steeds niet klaar voor mx-stream.
>
> Bij mij is de centrale zelf klaar von Mxstream (of bedoel je dit niet?)
> maar ze moeten mijn aansluiting nog regelen. Als ik het goed heb
> begrepen. Ze zijn gewoon erg fout bezig, meen ik zo.

Ja dat bedoel ik ze zouden de centrale klaar hebben in maart en hierdoor
was het dus al mogelijk om te bestellen. Gisteren zag ik bij de postcode
check dat ik het niet eerder dan in juni kan verwachten. Nu dat was weer
een onplezierige verrassing aangezien ik net een brief had gekregen waarin
april stond.

> > Het vervelendste is nog, dat alsnog mijn aanvraag afgewezen kan worden
als
> > dus blijkt dat er te veel mensen het aangevraagd hebben. Maar dit
verhaal
>
> Ik had begrepen dat als ze zeggen dat het door kan (3/7) dat je er min
> of meer al doorheen was. De postcode check is om te kijken of de
> centrale in de buurt klaar is voor KPN, darnaa gaan ze na of die
> centrale wel of niet 'vol' zit. Nouja, ik hoor het nog wel..

Ik weet nu absoluut niet wanneer ik het kan verwachten aangezien het nog
wel een paar maandjes opgeschoven kan worden. Wat ik wel vreemd vindt is dat
er in de brief staat dat de aanmelding twaalf weken in het bestand blijft
staan.
Maar ik krijg nu om de twee maanden doodleuk een brief waarin dan precies
weer hetzelfde staat, dus weer twaalf weken. Het maakt voor mij niet zoveel
uit aangezien ik het absoluut wil hebben maar het is wel vreemd.

> > hoor ik overal om me heen in kleine plaatsen maar ook de grote steden.
Het
> > zou misschien verstandig zijn als ze zouden stoppen met reclame maken
voor
> > iets wat bijna niet leverbaar is.
>
> Zullen ze waarschijnelijk niet doen. En daar komt ook nog bij dat een
> groot deel van de reclame door de providers gemaakt wordt, niet door
> KPN, die het eigenlijke probleem is.

Daar heb je gelijk in het is voornamelijk Planet internet die veel reclame
maakt.

> > Ik krijg nu nog steeds folders in mijn hand gedrukt met wilt u ook snel
> > internetten neem mxstream. Op bushokjes hangen grote posters en niemand
die
> > ik kan heeft het nu werkend thuis.
>
> Ik ken juist een tweetal mensen (George en Saskia, to be exact) die het
> gewoon dit jaar aangevraagd hebben en ook gekregen hebben, binnen 4-6
> weken ofzo. Ik wacht sinds 4 April. Het duurt laaaaang, wachten.

Ze hebben wel mazzel aangezien iedereen die ik kan met hetzelfde probleem
als ik zit. Ik zal graag met ze willen ruilen het lijkt me heerlijk om
gewoon te kunnen surfen zonder je rot te schikken van de telefoonrekening.

> > Ik heb nu weer een brief van ze gekregen
> > en daar staat een tel. nummer op en dat ga ik maandag maar eens bellen.
Het
> > is wel lekker snel dat adsl maar nu moet het nog leverbaar zijn.
>
> Eerste of tweede brief? Of derde zelfs? Hun Mxstream helplijn (020 484
> 6633) is ONTZETTEND druk, ruim meer dan een half uur wachten voor een
> vrij nutteloos bericht van "wacht maar af". Grr.

2de brief Maar ik kreeg mijn eerste pas na twee maanden en dacht toen nu
gaat het eindelijk gebeuren maar niet dus. Als ik dit zo lees dan bel ik
maandag maar niet op want dat heeft toch geen zin. Hetzelfde geldt voor een
bezoek aan de lokale primafoon.


> > Overigens zijn ze er nu ook niet meer zeker van dat het met Window ME
kan
> > draaien.
>
> Oh? Modem drivers niet up to dat ofzo? Het kan nu zelfs onder Linux,
> dus..

Bij Dynabyte vertelde ze me dat er grote problemen waren maar die hadden ze
opgelost. Een week later spreek ik diezelfde gozer en die vertelde toen dat
het bij zijn buurman absoluut niet lukte. Ze moesten handmatig iets
veranderen bij de in bel software anders kwam er geen verbinding tot stand.
Ze dachten dus dat dit de oplossing was maar later bleek dit niet altijd te
werken. Hij heeft het toen nagevraagd bij KPN en die hadden geen oplossing.
Het vreemde is dat toen ik zelf ging informeren bij KPN er volgens hen geen
probleem was.
ik heb van een andere man ook al gehoord dat er grote problemen waren rond
Win ME en Mxstream.

> > Ikzelf heb gelukkig op al mijn pc's win98 staan maar een kennis van
> > mij niet en nu kon hij ineens bij Dynabyte het niet meer aanvragen en
bij de
> > KPN wel. Het probleem is dat de man bij KPN nou niet echt zeker van zijn
> > zaak was. Het schijnt dat bij de ene pc het wel werkt en de andere niet
?
>
> Tja, dat is dan weer de schuld van Microsoft, denk ik maar ;-)

Ja Win ME zuigt heel veel hardware ondersteund dit besturingssysteem nog
niet met drivers. Ik ben gisteren aardig lang bezig geweest bij een man die
een Hp printer had en de drivers zorgden voor veel problemen onder ME.
Ik heb het voor hem opgelost maar het kostte toch wel extra moeite en ik
raad altijd aan om bij aankoop van een nieuwe PC te vragen om Win 98.
Gelukkig is het bij de meeste winkels geen probleem en ik kan zelfs
computer Zaken die weigeren om PC's af te leveren met ME als
besturingssysteem.
Mocht je het dan toch echt willen dan garanderen ze geen stabiel systeem.

> Maar even serieus, jij hebt het dus via een winkel aangevraagd? Welke
> provider? Ik heb gewoon via het net XS4ALL geregeld, ging makkelijk. Kan
> ik online de status van m'n aanvraag checken.

Ik heb via Dynabyte het besteld en dan krijg je Planet internet als
provider en die staat algemeen toch goed bekend. Het probleem ligt bij de
KPN die komt zijn beloftes niet na.

> > De kpn blijft toch een beetje een vreemd clubje als je het mij vraagt
;-)
>
> Oh, zeker. *sigh*..was Cistron maar beschikbaar..

Of Chello want dat schijnt ook best aardig te draaien hoorde ik laatst van
iemand op het net. Het is jammer dat het in Nederland allemaal zo slecht
geregeld is als we het hebben over internet en de kosten daarvoor.

> > > Ah. Oei. Ik ken het. Via via regelen? Kan ook...
> >
> > Ik had aan een kennis van mij in Zweden het gevraagd maar die kon alleen
> > maar S5 vinden op de diverse FTP's.
>
> Da's wat ver..Alle seizoenen (behalve 1 en binnenkort 2) zijn in
> principe verkrijgbaar. S5 is wel het makkelijkste te vinden, is recent.

Weet jij een ftp of iets dergelijks want een kennis van me in Zweden heeft
een razendsnelle verbinding en wil het wel voor me downloaden maar kon
alleen maar S5 vinden.

> > Nu heb ik in Engeland misschien een tape
> > geregeld met de gemiste afleveringen erop. Het koste me 20,- en mocht
het
> > een scam zijn dan dan vind ik het voor 20,- nog wel een te nemen risico.
>
> Als dat niet lukt ken ik wel iemand in Engeland van wie ik al banden heb
> kunnen regelen (doe ik niet meer, heb een ander VCD 'dealer' gevonden
> ;-)

Ik hoop dat ik daadwerkelijk de band opgestuurd krijg want ik heb hier een
stapel cd's liggen met seizoen 3 maar ik mis afleveringen en dat vind ik
zonde van het verhaal. Na dit kan ik gelijk door naar seizoen vier want die
heb ik compleet. En dan zijn alle vragen rond Buffy beantwoord. Ik moet nu
alleen steeds oppassen dat ik niet van tevoren dingetjes te weten kom.
Ik vind de verrassingen in de serie Buffy vaak zo goed bedacht dat ik het
zonde zou vinden als ik dit op voorhand als zou weten.

> :o)
>
> Nouja, ik zou het uit kunnen lenen, maar ik heb S3 lang niet compleet.

Ik mis de delen 5,6,7 en dan17 tm 22 en dat is balen ik durf het niet aan om
de delen 5,6,7 over te slaan. Heb jij deze delen toevallig in wat voor een
staat of formaat dan ook ?
Mocht ik opgelicht zijn misschien dat we dan iets kunnen regelen ?
Denk daar maar eens over na. Overigens hoe lang duurde het bij jouw
gemiddeld voordat de videoband uit Engeland aankwam?
Ik heb hier de tape besteld bij een Engelse en ik weet echt niet of het cool
is maar wie niet waagt die niet wint. Als je tijd hebt moet je maar eens
naar haar homepage kijken. http://go.to/UKepisodetrade


> > > Formaat is er al. DVD+RW. Spelers nog niet echt. Maar als er officiele
> > > releases zijn kan ik het absoluut niet mee eens zijn dat mensen
> > > gedownloade eps erop zetten, als je geen DVD's koopt. Als je de DVD
ook
> > > gewoon hebt maakt het mij niks uit ;-)
> >
> > Voor zo ver ik weet is er nog geen standaard aangezien er twee grote
> > partijen al jaar in jaar uit weigeren toe te geven. Aan 1 kant is dat
sony
> > en Philips o.a. en de andere partij bestaat ook uit zulke grote
stijfkoppen.
>
> Ja, zoiets. Volgens mij hebben Sony en Philips de 'foute' kant gekozen
> (of misschien juist niet, kweet het niet zeker..) want een hele grote
> groep heeft gekozen om het DVD+RW formaat de ondersteunen, met
> standalones (vanaf 3000 dollar) en PC modellen (1000 dollar) die nog
> zomer/eind dit jaar op de markt zouden komen. Of dat nog steeds zo is
> weet ik niet, ik hou het alemaal niet zo bij. DVD-RW is het
> 'concurrerend' formaat.

Wat ook belangrijk is, is wat de kosten gaan worden voor een blanke DVD
disk. Op dit moment hebben ze nergens blanke DVD's. Ik zag een tijdje
terug voor 999 gulden een Toshiba DVD brander op de HCC beurs in Utrecht.
Dat vond ik toen een spectaculaire prijsverlaging maar je hebt er weinig
aan als je de DVD 's niet op een stand alone player kan afspelen.
sindsdien heb ik niets meer vernomen rond DVD branders.

> Dat valt mee..als een DVD niet afspeeld op een gewone speler dan is dat
> een probleem van de speler en/of de disc. Over hoe het zit met aspelen
> van DVD+RW of DVD-RW op een 'gewone' ouderwetse DVD speler weet ik lang
> niet zeker.

Ik heb er straks geen zin in dat ik drie dvd spelers nodig heb omdat de
heren en dames van de grote bedrijven die stand alone DVD spelers
uitbrengen het niet eens kunnen worden. Als ik al zie dat vcd bij heel veel
DVD spelers problemen opleveren met afspelen denk ik dat zelfgemaakte DVD
helemaal moeilijk af te spelen is.

> Jon, weet je hier iets meer over?

Als iemand hier meer over weet dan zou ik het graag weten :-)
Sorry voor al dat gepraat over DVD en dergelijke in plaats van Buffy voor
degene die denkt dit heeft niets met Buffy te maken ;-)


> > Het kopen van de originele dvd is natuurlijk een must want de kwaliteit
van
> > geluid en beeld is dan veel mooier en laten we eerlijk zijn het
uitklapbare
> > kruis van buffy S1 is toch heel mooi gemaakt en onmisbaar in de
collectie
> > :-)
>
> Juist. Als je dit ook maar doet (tenminste, als ze in mooie, eigenlijk
> toch relatief goedkope, boxen aangeboden worden. A la Starget SG1 met
> een paar eps per disc set vind ik belachelijk..) Dit was meer m'n punt,
> eigenlijk. Ik ben vrij anti-piracy wat betreft DVD's copieeren.

Ja met de prijzen die er nu voor DVD's betaald moeten worden ben ik het met
je eens. Er zijn de afgelopen maanden forse prijsdalingen geweest en dit
heeft geleid tot redelijke prijzen. Je moet alleen goed kijken waar je koopt
want dat kan een hoop geld schelen. Bart Smith, free recordshop, mediamarkt,
makro hebben onderling prijsverschillen van 5,- tot 20,- gulden.
Het kan echt tientallen guldens schelen als je op DVD jacht bent. En voor
degene die het risico durven te nemen om via het internet te bestellen,
kunnen echt heel veel geld besparen bij 247 aangezien dit bedrijf kosteloos
binnen Europa de films aflevert. Ikzelf heb weinig vertrouwen in veiligheid
op het net als het op betalen aankomt maar eerlijk is eerlijk het scheelt
flink als je een paar films besteld en het aanbod is heel groot.

> > Waar ik alleen wel teleurgesteld in ben is de kwaliteit van de VHS
boxset.
>
> Yep. Heb voor de gein een S1 afl. overgezet op VHS (normaal VHS, 4
> koppen HiFi stereo..) en vergeleken met een 'officiele' band: de DVD
> kopie was velen malen beter. Duideljik zichtbaar.

Ja dat is jammer ik vond het best wel teleurstellend hoe slecht de
kwaliteit was en dat had ik toch niet verwacht.

> > Ik heb er 1 gekocht van S2 maar de kwaliteit is daar niet goed van en
dan
> > 120,- voor zo iets rekenen vindt ik wat minder geslaagd.
>
> Zeker waar. Ik be blij dat ik besloten heb om te wachten op een
> eventuele DVD release (die toen nog niet zeker was..)

Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo langzaam gaat want voor mij
mogen de delen veel sneller elkaar opvolgen. Waarom het allemaal zo lang
duurt weet ik niet maar er zal wel weer en juridische verklaring voor zijn.

> > Ik zal blij zijn
> > als ik S2 komende maand kan kopen op DVD want dan kan ik alles in goede
> > kwaliteit zien aangezien ik nu S2 op vcd, asf, asx en Vhs heb bekeken.
>
> Hehe..ik heb S2 nog nooit in een digitaal formaat gezien. Gewoon
> ouderwets op TV en CHS ;-) Dat wordt nog smullen, met commetary tracks
> erbij en all..hmmm....

Ja dat vind ik het mooie aan DVD je krijgt veel achtergrondinformatie en het
ziet er allemaal top uit. Overigens komt alleen de import versie uit deze
maand of gelijk de Nederlandse release. Er zit bijna geen verschil in alleen
de prijs is van import meestal ietsje duurder.

> Ah zo..ik heb vanmiddag voor de lol een DivX encode van een ep omgezet
> in zowel SCVD als XVCD(1600 bit versie...ik had tot 2500 kunnen gaan
> voor deze speler, maar 1600 ken ik redelijk.)

Divx naar vcd of svcd gaat een stuk sneller dan avi of VOB omdat het al
encoded is maar de kwaliteit zal dan nog mooier zijn.
Ik zag vandaag een bija 2 uur durende film die door middel van asf of asx
op cd gezet was. Als ik dan kijk naar de kwaliteit en hoeveel ze op 1 cd
kunnen zetten vind ik dat toch ook verbazend. Natuurlijk is de kwaliteit
minder dan vcd maar toch voor het verspreiden van afleveringen op het
internet is dit een ideaal compressieformaat :-)

> > MAAR dit duurt ongeloofelijk lang en ik capture realtime.
>
> Da's wel waar. Reencoding duurde voor de XVCD 3h15, voor de SVCD 4h20,
> ongeveer. Ik heb de SVCD bekeken (wow that looks nice. De opgenomen
> banden hoef ik niet meer ;-), de XVCD nog niet (was nog niet klaar),
> even op een CD-RW zetten en testen.

Kan je nagaan hoeveel tijd mensen erin stoppen om films en series om te
zetten naar bijvoorbeeld Divx. De meeste rippers/caps werken nog steeds
vanaf avi en dan kost het ongeveer een minuut of 12 om 1 minuut om te
zetten naar svcd of Divx. Sommigen hebben het geluk dat ze met en dubbele
processor uitgerust Moederboard werken en dan gaat het een stuk sneller.

> > Vcd heeft o.a. een probleem met grote zwarte vlakken dan wordt het
duidelijk
> > blokkerig en dit heeft svcd niet.
>
> Dat heb ik wel hier en daar gemerkt op gedownloadde eps (vs die ene
> gereeondeerde SVCD die ik net bekeken heb..) Ik zit nu even te kijken in
> de XVCD encode (omdat ik daar veel en veel minder 'last' van heb gehad
> dan bij gewone VCD encodes..) om te kijken hoe het daar zit.

Xvcd schijnt goed te zijn bij snelle actie op het scherm en minder blokkerig
dan svcd heb je daar iets van gemerkt ?

> Yep. Ik zit te kijken naar een paar actie scenes en een aantal hele
> donkere scenes (het is New Moon Rising, BTW..) Ik moet zeggen dat ik
> echt geen verschil kan zien tussen een 1600 bit XVCD en een SVCD (2500).

Wel in grootte zal er zeker een verschil zijn maar dat is een voordeel geen
nadeel. Het scheelt wel heel veel en je zou dan ook verwachten dat er een
duidelijk verschil in kwaliteit zou zijn. en in lichte scenes is er dan ook
weinig verschil?

> Ook niet bij donkere of snelle scenes. Voordeel dat ik bij SVCD kan zien
> is dat door de MPEG2 encoding (neem ik aan) het zo'n kleine 90 megabyte
> kleiner is. Beide zijn heel erg mooi, komen van dezelfde source, passen
> beide op een CD. XVCD doet er een uur minder over. Bij de gedownloadde
> XVCD afleveringen die ik heb zie ik ook geen blokkerigheid (wel bij een
> aantal VCD eps.) Hmm..moeilijke keus ;-)

Mpeg2 is algemeen groter maar het verschilt heel erg wat er op het scherm
gebeurt. Ikzelf kan maximaal 42 min op een 80min cd zetten met een bitrate
van 2400. Het Verschilt overigens tussen 2400 en 2600 is dan niet te zien
behalve in MB. Het zelfde schijnt voor DVD te gelden als je boven de 5000
komt.

> Ik zeg hier nog bij dat dit bij het bekijken van de ep op m'n TV is, RGB
> uit. VCD ziet er op een PC scherm soms niet zo schitterend uit, IMHO.

Ja op je monitor is de resolutie inderdaad verantwoordelijk voor een stuk
minder goede kwaliteit. Ook het geluid kan in een PC soms niet synchroon
lopen en in de DVD speler is dit dan wel perfect.


> > > Hmm...5 CD's nemen niet echt veel minder ruimte in beslag dan een
> > > videoband, hoor..
> >
> > Oh ja wel dankzij de opslagboxen van vandaag kan ik 10 cd's zelfs bijna
in
> > de helft van een videoband kwijt.
>
> Oh zo. Ik ging er even vanuit dat je het over jewelcase opslag had..duh.

Ik gebruik nu trouwens een jewelcase die net zo dik is als een videoband
maar waar zes cd's inpassen via een klapsysteem heel slim bedacht. Dit
gebruik ik nu voor de serie Charmed en ik vind het reuze slim verzonnen want
een cd is heel dun maar de jewel case is normaal 4 a 5 keer zo dik(standaard
jc). Dat was de persoon die dit ontworpen heeft waarschijnlijk ook
opgevallen en heeft een klapsysteem ontwikkeld waardoor er dus 6 in passen
reuze geinig :-)

> Zekers. DVD spelers Rock Ass.

Oh ja inderdaad DVD heeft mij helemaal overtuigd en is net zo mooi als de
muziek cd :-)

> > > Je kan wel meer dan een ep op een 80 minuten VCD
> > > passen (geen twee, maar er is vaak ruimte over...)
> >
> > Bij standaard vcd zou je wel 2 afl op een cd moeten kunnen zetten denk
ik
> > ligt aan de serie, bitrate en geluids keuze.
>
> Standard VCD net niet, volgens mij. Eps zijn langer dan 40 minuten, vaak
> zo'n 43-45, dus dat wil niet lukken. En dan moeten de promo's er ook nog
> op..;-)

Klopt jammer dat de 90 min cd's niet voor beeld materiaal gebruikt kunnen
worden en alleen voor muziek. Buffy past er net op als ik mazzel heb
tenminste de test die ik met de BCC heb uitgevoerd(uncut) paste er op.
Charmed is geen probleem dus daar ben ik wel blij mee.

> Was dat zo'n probleem dan? Goed, ik heb absoluut geen capture
> apparatuur, en heb nog nooit een DivX gemaakt, dus..

Ja de rekentijd is heel lang en er komt aardig wat bij kijken en daarom heb
ik heel veel respect voor mensen die de tijd hiervoor nemen om iets om te
zetten in divx.

> > Overigens veel pc's hebben moeite met divx en je moet het altijd op
> > je pc kijken tenzij je een dreamcast hebt.
>
> Dreamcast kan DivX afspelen? Wist ik niet..

Ja dat schijnt mogelijk te zijn ik heb het eens bij een dealer van divx
films na gevraagd en die verkochten die dreamcasts en er zitten al mensen te
brainstormen of ze de psx2 kunnen ombouwen zodat divx mogelijk is.
In de toekomst zou er wel eens een dvd speler aan kunnen komen die dit
formaat ondersteund want het is klein en erg mooi.

> Voor een DivX moet je een redeljk patserige PC hebben, dat is wel waar,
> maar ik had het hier eigenlijk meer over downloads en/of archivering van
> afleveringen. Om echt te kijken is het pas geschikt als je een leuke
> Plasma display hebt, lekker non-interlaced direct uit de PC...maar ik
> dwaal weer af.

Ja plasma dat is pas echt cool maar het bedrag dat je daar voor moet betalen
is niet echt iets wat ik me kan veroorloven :-)

> Weet ik. Ben er ook vanaf gestapt, van dat plannetje. SXCVD kan veel
> hoger, maar de Pioneer DV-535 kan maar een bitrate van t/m 2500 aan
> (tenminste, zo staat het in zo'n leuk tabelletje bij VCDhelper.com, dus
> dat geloof ik dan maar.

Goede site ze hebben veel info en weten inderdaad alles over limitaties van
dvd players. Waarschijnlijk kan de DV535 ook 2600 aan maar dat is incl. het
geluid en daarom zeggen hun max 2500 anders komt je geluid over de 2600 en
dan gaat het mis. Tenminste bij Pioneer er zijn players die echt
alleskunners zijn zelfs VOB files van cd kunnen afspelen dat is echt
waanzinnig.
Eeen dvd dus rippen op een cd of 8 a 9 zetten en die kan je dan gewoon
afspelen op je je dvd met perfecte kwaliteit alleen wel zonder menu en subs
en extra's.
Niet echt praktisch maar wel geinig ik heb het 1 keer gedaan de film de cell
op iets van 9 cd's of zo gezet en dan via mijn pc gekeken en dat lukte nog
ook.

> Ik gebruik ook gewoon Nero. Heb de optie 'waarschuw me' gewoon uitstaan
> vanwege de XVCD eps. Enige bizarre bij 1600 bit XVCD is dat de counter
> (tijdsaanwijzing) niet meer klopt. Loopt te snel.

Nero rules echt dat proggie is heel goed voor het maken van video cd's en
het werkt perfect met de pioneer dvd's.

> > Maar zeker Muffle weet waar hij het over heeft want als ik me niet
vergis
> > plaatst hij steeds afleveringen van Buffy in een nieuwsgroep multimedia
> > (heel cool van Muffle).
>
> Yep. Muffle post nog steeds, zelfs een DivX van Sky (Buffy en Angel),
> maar dat doet hij niet meer omdat de eps nu slechte NTSC tape transfers
> zijn, dus bagger. Quality is everything voor Muffle, en ik moet zeggen
> dat ik bij zijn 'gewone' VCD's weinig tot geen blokkerigheid heb kunnen
> merken (de weinigen die ik heb..het gros van de eps die ik heb zijn uit
> de VS..)

Dat moeten dan wel grote vcd's zijn die hij plaatst hmmmm dat wordt lang
downloaden maar goed eerst mxstream en dan zie ik dat wel weer.

> > Ik hoop dat hij dit blijft doen want als ik dan ooit
> > mijn mxstream krijg kan ik zo nog wat cools downloaden.
>
> Doet hij vrijwel zeker, volgens mij :o)

Cool :-)

> > > Trouwens, speler..Toevallig ook een Pioneer DV 535?
> >
> > Nee de voorganger de DV 525 die nu helaas voor een paar weekjes op
vakantie
> > is bij de dvddocter aangezien die het begeven heeft.
>
> :-(
>
> Bah, zeg.

Ja zit nu met een samsung die helemaal niets wil afspelen wat geen originele
vcd, cd of DVD is echt een waardeloze dvd speler. Hij blijft ook vaak hangen
met gehuurde films ik hoop dat ik mijn Pioneer snel terug krijg maar de
reperatie kon wel 6 weken gaan duren volgens de block :-(

> > Op zichzelf is het een hele goede speler aangezien niet veel spelers
> > vcd,xvcd en svcd kunnen afspelen en deze doet dat perfect. Hij maakt
alleen
> > wel veel geluid bij het afspelen en dat is minder bij de DV 535 klopt
dit ?
>
> Ik kan niet zeggen dat de 535 bijzonder luidruchtig is of zo. Maargoed,
> ik heb weinig ervaring met andere DVD spelers, dus comentaar kan ik niet
> echt lever. Een voordeel dat in een aantal reviews werd genoemd was een
> beter afstandsbediening.

De afstandsbediening is inderdaad niet best veel te klein en ik zit steeds
op de verkeerde knopjes te drukken.

> En deze is Regiovrij gemaakt, en kostte niet al
> te veel. Ik ben een van de 4-5 regs hier (denk ik..misschien meer ;-)
> die de Pioneer DV-535 (regiovrij model) hebben gekocht, volgens mij.
> It's like, the Groups Official Player ;-)

Dat is heel gemakkelijk als je in de videotheek reg 1 kan huren dan kan je
films zien die in de bios draaien. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik
laatst in Rotterdam keek wat ze daar op reg 1 hadden liggen.


> > Het mooist is een speler die mini dvd kan afspelen dan kan je 20 min dvd
op
> > een normale cd zetten en dat is heel leuk voor mensen die familie
filmpjes
> > maken of tekenfilms.
>
> Formaat ken ik helemaal niet..ik doe niet echt veel met encoding.

Er zijn maar heel weinig dvd players die dat kunnen maar de sampo kan dit en
kost in Amerika maar iets van 199 dollar. Wel cool toch dvd zonder dvd
brander.

> De 535 blijkbaar t/m 2500 (alhoewel de SVCD template van TMPGEnc 2520
> bit is..;-) Ik heb geen hogere bitrates geprobeerd, dus..

Dat is een goede template die je gebruikt en met het geluid erbij zal het
net onder de 2600 uitkomen. TMPGenc is echt steen goed het is ongeloofelijk
wat een verschil met andere encoders Tsunami is echt een hele goede
programmer op dit gebied.

> > is wel mooi van de BBC die doet daar niet aan mee. Maar ja die halen het
> > weer in hun hoofd om alles wat zo'n beetje leuk is er uit te knippen dus
dat
> > schiet ook niet echt op.
>
> Late Night Repeat. Voor Buffy, tenminste, dus dat is geen punt. En dan
> nog in breedbeeld (in engeland, via digitaal, volle 16:9, niet dat 14:9
> dat wij krijgen..)

Ja dat is vreemd wij zien maar een klein beetje breedbeeld en ik hoorde dat
laatst al dat ze16:9 dat uitzenden..

> Wie weet, wie weet. Met David Boreanaz en Alyson Hannigan toch ook niet?
> Erg jammer, eigenlijk, ik had het wel erg leuk gevonden. Nouja,
> misschien met S3, waar we hopelijk (re: they had damned well better..)
> anamorphic breedbeeld Buffy krijgen.

Betwijfel ik alle series worden gewoon 4:3 uit gebracht als ik het zo'n
beetje zie op dvd. Ik denk dat ze tot S4 zeker 4:3 in plaats van breedbeeld
zullen uit brengen.

> Oh. Ik heb nog steeds analoog (vind het prima zo..) maar thuis (nouja,
> in Frankrijk) beide, en Digitaal (als het niet stormt en er storing is;
> klein beetje storing bij digitaal is een groot probleem) is heel goed te
> bekijken. Gewoon MPEG2, volgens mij, niet perfect (DVD is nog steeds
> stukken mooier) maar de beelden zijn wel heel strak en fraai.
> Blokkerigheid (of het moet erge blokkerigheid zijn door storing) zie ik
> nooit zoals dat bij sommige VCD's het geval is..

Bij mij is het op dit moment vooral bij discovery heel blokkerig en dat is
niet om aan te zien.

> > Ze zijn steeds bezig maar het
> > wordt er niet beter op. Digitale tv schijnt volgens de monteur van
Casema
>
> Ah Casema. Is dat niet de duivel ofzo? Dat had ik tenminste begrepen.
> Erger dan UPC, zelfs..

Ja dat heb je heel goed begrepen en ze nemen langzaam alles over maar
verbeteren ho maar. Al schijnt UPC er ook wat van te kunnen maar binnenkort
gaat ook casema naar de rechter net als UPC en dan zullen ze wel op hun
du(i)veltje krijgen ;-)

> Het is nog in de opkomst, heeft soms ook te maken met de apparatuur. Het
> KAN heel goed zijn; Muffle's encodes zijn alemaal gemaakt vanaf een
> digitale bron (in Engeland in digitale TV in de opmars, maar er zijn nog
> steeds problemen. De BBC doet het goed, SKY en stuk minder, als ik het
> goed heb begrepen.)

In Amerika heb ik ook al wat real time captures gezien die er heel goed
uitzagen dus toen dacht ik nog van kom maar op met die digitale tv maar
misschien hebben ze daar geen casema en is that the difference ;-)

> > Hmm nog ff wachten dus maar dat zijn we nu wel gewend als het op buffy
en
> > angel aankomt ;-)
>
> Tja, het valt enorm mee, denk ik. Als alles naar plan verloopt heb je
> binnen een jaar 4 seizoenen Buffy en 1 seizoen Angel op R2 DVD gehad.
> Dat is niet mis.

Ja dat klinkt niet verkeerd en mistaat zeker niet op mijn boekenplank :-)

Laterz,

Ray


Mattia Valente

unread,
Apr 29, 2001, 7:00:47 PM4/29/01
to
Ray wrote:
> Mattia wrote:
<Charmed>

> Dat hoop ik zelf dat ze charmed op een andere dag gaan uitzenden want het is
> toch een goed bekeken serie. Tenminste aan de lange reclameblokken te zien
> wordt er aardig wat reclametijd tussen de serie door verkocht.

Dat is het zeker (kijzijfers zijn te vinden op Net5 text pagina 290.
Ofzo.) Zo'n 370,000 kijkers bij de aflevering van anderhalve week
geleden, meen ik me te herrineren. Slecht bekeken wordt het zeker niet,
dus daarom denk ik ook dat het terugkomt.

> Maar ja het is inderdaad gissen op dit moment en we zullen er snel genoeg
> achter komen.

;-)

<Voyager>


> Nee dat heb ik een tijdje geleden opgegeven ik vond dat een beetje
> langdradig worden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik sowieso niet zo'n
> Star Trek fan ben.

Het is nooit mijn favoriete trek geweest, maargoed..nog een seizeon en
dan is het afgelopen. We krijgen als het goed is volgend jaar (nou, in
de VS dan) 'Enterprise', nieuwe Trek serie, in het verleden geplaatst
(not something I think is a particularly good idea..)

> Wat ik wel een goede Star Trek serie vond was Deep space
> nine maar ik heb me laten vertellen dat juist die serie het minst populair
> is onder veel Star Trek fans.

Nou, dat valt ontzettend mee, hoor! De meeste ST fans die ik online heb
ontmoet (nouja, Jon en zo..) vinden juist DS9 een van de sterkste Trek
series. Het is wat ambiguer (moreel gezien) dan TNG of Voy. En ook
leuker, als de oorlog eenmal is opgestart (vroege afleveringen waren
niet zo heel spannend.)

> Ik ben meer een Star Wars fan maar daar zal ik
> je niet mee gaan vervelen ;-)

Vervelen? Nee joh! Star Wars heerst! Natuurlijk is Star Wars fantasy,
maar dat even terzijde..

<KPN, Mxstream>

Bastards.



> > Ik had begrepen dat als ze zeggen dat het door kan (3/7) dat je er min
> > of meer al doorheen was. De postcode check is om te kijken of de
> > centrale in de buurt klaar is voor KPN, darnaa gaan ze na of die
> > centrale wel of niet 'vol' zit. Nouja, ik hoor het nog wel..
>
> Ik weet nu absoluut niet wanneer ik het kan verwachten aangezien het nog
> wel een paar maandjes opgeschoven kan worden. Wat ik wel vreemd vindt is dat
> er in de brief staat dat de aanmelding twaalf weken in het bestand blijft
> staan.

Hmm...ik vind het maar een slordige boel daar. Grote puinzooi, weten
niet precies waar ze aan toe zijn; eerst een grote reclame campagne
opstarten, en dan verbaasd kijken als je veel te veel aanvragen krijgt
en ze niet alemaal kunt verwerken. Tss....

> Maar ik krijg nu om de twee maanden doodleuk een brief waarin dan precies
> weer hetzelfde staat, dus weer twaalf weken. Het maakt voor mij niet zoveel
> uit aangezien ik het absoluut wil hebben maar het is wel vreemd.

Het is zeker vreemd. Ik wil het gewoon NU hebben. Ik wacht nog
(ongeduldig) twee weken, en als ik niks hoor, bel ik weer.



> > Zullen ze waarschijnelijk niet doen. En daar komt ook nog bij dat een
> > groot deel van de reclame door de providers gemaakt wordt, niet door
> > KPN, die het eigenlijke probleem is.
>
> Daar heb je gelijk in het is voornamelijk Planet internet die veel reclame
> maakt.

..en het is nog best leuke reclame ook, maargoed, ze kunnen het haast
niet leveren, als ik de stand van zaken goed begrijp..



> > Eerste of tweede brief? Of derde zelfs? Hun Mxstream helplijn (020 484
> > 6633) is ONTZETTEND druk, ruim meer dan een half uur wachten voor een
> > vrij nutteloos bericht van "wacht maar af". Grr.
>
> 2de brief Maar ik kreeg mijn eerste pas na twee maanden en dacht toen nu
> gaat het eindelijk gebeuren maar niet dus. Als ik dit zo lees dan bel ik
> maandag maar niet op want dat heeft toch geen zin. Hetzelfde geldt voor een
> bezoek aan de lokale primafoon.

I'll reiterate: Bastards.



> > Oh? Modem drivers niet up to dat ofzo? Het kan nu zelfs onder Linux,
> > dus..
>
> Bij Dynabyte vertelde ze me dat er grote problemen waren maar die hadden ze
> opgelost. Een week later spreek ik diezelfde gozer en die vertelde toen dat
> het bij zijn buurman absoluut niet lukte. Ze moesten handmatig iets
> veranderen bij de in bel software anders kwam er geen verbinding tot stand.

Maarja, dat kan gewoon aan Windblows liggen. Het gebeurt wel vaker dat
er een paar dingetjes net niet kloppen.

> Ze dachten dus dat dit de oplossing was maar later bleek dit niet altijd te
> werken. Hij heeft het toen nagevraagd bij KPN en die hadden geen oplossing.

Tja, het is KPN ;-)

> Het vreemde is dat toen ik zelf ging informeren bij KPN er volgens hen geen
> probleem was.
> ik heb van een andere man ook al gehoord dat er grote problemen waren rond
> Win ME en Mxstream.

Zal wel aan allebei liggen...



> Ik heb het voor hem opgelost maar het kostte toch wel extra moeite en ik
> raad altijd aan om bij aankoop van een nieuwe PC te vragen om Win 98.

Wise choice. Nouja, als je niet voor NT gaat, of Linux (NT is toch
stabiel?)

> Gelukkig is het bij de meeste winkels geen probleem en ik kan zelfs
> computer Zaken die weigeren om PC's af te leveren met ME als
> besturingssysteem.

Dat wist ik niet. Maargoed, ik koop niet vaak PCs (waarschijnelijk nooit
meer als compleet systeem..zelf knutselen is leuk, namelijk..)

> Mocht je het dan toch echt willen dan garanderen ze geen stabiel systeem.

Heheh...jij hebt het over 'Windows' en 'Stabiel' in een zin...hehehe....



> > Maar even serieus, jij hebt het dus via een winkel aangevraagd? Welke
> > provider? Ik heb gewoon via het net XS4ALL geregeld, ging makkelijk. Kan
> > ik online de status van m'n aanvraag checken.
>
> Ik heb via Dynabyte het besteld en dan krijg je Planet internet als
> provider en die staat algemeen toch goed bekend. Het probleem ligt bij de
> KPN die komt zijn beloftes niet na.

Ah, ok. Ik ben voor XS4ALL gegaan omdat zij gewoon bekend staan als
goede provider. Ik heb wat slechte ervaringen gehad met de planet
newsservice (traaaaaaag en onvolledig), en news is erg belangrijk.

> > Oh, zeker. *sigh*..was Cistron maar beschikbaar..
>
> Of Chello want dat schijnt ook best aardig te draaien hoorde ik laatst van
> iemand op het net. Het is jammer dat het in Nederland allemaal zo slecht
> geregeld is als we het hebben over internet en de kosten daarvoor.

Ja, of Chello, inderdaad. Chello was ook leuk geweest, maar die zijn
hier nog even bezig (en ik woon in Amsterdam, ffs..)



> > Da's wat ver..Alle seizoenen (behalve 1 en binnenkort 2) zijn in
> > principe verkrijgbaar. S5 is wel het makkelijkste te vinden, is recent.
>
> Weet jij een ftp of iets dergelijks want een kennis van me in Zweden heeft
> een razendsnelle verbinding en wil het wel voor me downloaden maar kon
> alleen maar S5 vinden.

Nee, persoonlijk geen specifieke FTP server, ik download namelijk zelf
niet. De meeste mensen die ik ken halen gewoon nieuwe eps via de
binaries newsgroupen.



> > Als dat niet lukt ken ik wel iemand in Engeland van wie ik al banden heb
> > kunnen regelen (doe ik niet meer, heb een ander VCD 'dealer' gevonden
> > ;-)
>
> Ik hoop dat ik daadwerkelijk de band opgestuurd krijg want ik heb hier een
> stapel cd's liggen met seizoen 3 maar ik mis afleveringen en dat vind ik
> zonde van het verhaal.

Dat is zeker waar. Ik heb een S3 'rewatch' gedaan, vrij recent, en ik
heb ontdekt hoeveel ik mistte. Het is niet bizar veel, maar je merkt het
toch wel heel duidelijk.

> Na dit kan ik gelijk door naar seizoen vier want die
> heb ik compleet. En dan zijn alle vragen rond Buffy beantwoord. Ik moet nu
> alleen steeds oppassen dat ik niet van tevoren dingetjes te weten kom.

Ja. Spoilers zijn SLECHT!

> Ik vind de verrassingen in de serie Buffy vaak zo goed bedacht dat ik het
> zonde zou vinden als ik dit op voorhand als zou weten.

Zekers. Hmm...I wonder if George is reading this..



> > :o)
> >
> > Nouja, ik zou het uit kunnen lenen, maar ik heb S3 lang niet compleet.
>
> Ik mis de delen 5,6,7 en dan17 tm 22 en dat is balen ik durf het niet aan om
> de delen 5,6,7 over te slaan. Heb jij deze delen toevallig in wat voor een
> staat of formaat dan ook ?

Even kijken..

Homecoming, Band Candy en Revelations..volgens mij wel.

17-22, enemies t/m Graduation Day heb ik zeker.

> Mocht ik opgelicht zijn misschien dat we dan iets kunnen regelen ?

Kan. Als je toevallige naar de Buffy FC dag komt (Zondag 6 Mei, dacht ik
zo..) kan ik ze aan je uitlenen als je dat wil. Bijvoorbeeld. De post
vertrouw ik niet meer zo (in de laatste maanden zijn er 2 grote en een
klein pakketje kwijt geraakt in de post. Bah.)

> Denk daar maar eens over na. Overigens hoe lang duurde het bij jouw
> gemiddeld voordat de videoband uit Engeland aankwam?

Minder dan 'n week. Gaat echt heel snel, meestal.

> Ik heb hier de tape besteld bij een Engelse en ik weet echt niet of het cool
> is maar wie niet waagt die niet wint. Als je tijd hebt moet je maar eens
> naar haar homepage kijken. http://go.to/UKepisodetrade

Ah. Hmm..nouja, kijk, ander kan ik waarschijnelijk gewoon via iemand in
Engeland regelen dat je kopieen van de eps krijgt, als je er niet in
slaagt ze via downloads te krijgen, bijvoorbeeld.

<SNIP over DVD brander, weinig aan toe te voegen>


> > Dat valt mee..als een DVD niet afspeeld op een gewone speler dan is dat
> > een probleem van de speler en/of de disc. Over hoe het zit met aspelen
> > van DVD+RW of DVD-RW op een 'gewone' ouderwetse DVD speler weet ik lang
> > niet zeker.
>
> Ik heb er straks geen zin in dat ik drie dvd spelers nodig heb omdat de
> heren en dames van de grote bedrijven die stand alone DVD spelers
> uitbrengen het niet eens kunnen worden. Als ik al zie dat vcd bij heel veel
> DVD spelers problemen opleveren met afspelen denk ik dat zelfgemaakte DVD
> helemaal moeilijk af te spelen is.

Nouja, ik vind eigenlijk dat het wel meevalt met VCD
compatibiliteit..sommige spelers (Sony) kunnen geen CR-R/CR-RW media
aan, dat is vreslijk irritant (so much for consumenten gids best buy..je
kunt ze ook niet goedkoop chippen..) Er zullen altijd spelers zijn die
er beter of slechter mee omgaan. Wat dat betreft heeft Pioneer wel een
goede reputatie opgebouwd met z'n spelers; ik hoop dat dat doorzet.



> > Jon, weet je hier iets meer over?
>
> Als iemand hier meer over weet dan zou ik het graag weten :-)

Ik ook wel..

> Sorry voor al dat gepraat over DVD en dergelijke in plaats van Buffy voor
> degene die denkt dit heeft niets met Buffy te maken ;-)

Ach....



> > Juist. Als je dit ook maar doet (tenminste, als ze in mooie, eigenlijk
> > toch relatief goedkope, boxen aangeboden worden. A la Starget SG1 met
> > een paar eps per disc set vind ik belachelijk..) Dit was meer m'n punt,
> > eigenlijk. Ik ben vrij anti-piracy wat betreft DVD's copieeren.
>
> Ja met de prijzen die er nu voor DVD's betaald moeten worden ben ik het met
> je eens. Er zijn de afgelopen maanden forse prijsdalingen geweest en dit
> heeft geleid tot redelijke prijzen.

Er is ook een vorse groei in ompzet geweest. Iets van 200% groei in DVD
slaes in het afgelopen jaar, in nederland, dacht ik. Ik weet het niet
meer zeker, maar het was veel. En dat is zeker een goede zaak. VHS
releases afschaffen lijkt me ook een prima idee ;-)

> Je moet alleen goed kijken waar je koopt
> want dat kan een hoop geld schelen. Bart Smith, free recordshop, mediamarkt,
> makro hebben onderling prijsverschillen van 5,- tot 20,- gulden.

Yikes..

> Het kan echt tientallen guldens schelen als je op DVD jacht bent. En voor
> degene die het risico durven te nemen om via het internet te bestellen,
> kunnen echt heel veel geld besparen bij 247 aangezien dit bedrijf kosteloos
> binnen Europa de films aflevert. Ikzelf heb weinig vertrouwen in veiligheid
> op het net als het op betalen aankomt maar eerlijk is eerlijk het scheelt
> flink als je een paar films besteld en het aanbod is heel groot.

Nou, ik ken niemand die er slechte ervaringen mee heeft, en veel mensen
die het gewoon geregeld doen. Het is niet onveiliger dan in een winkel
met een credit card betalen ofzo. Het grootste probleem zijn websites
die niet deugen; als je bestelt bij een site die algemeen goed bekend
staat, goede secturity heeft, etc, gaat het meestal gewoon goed. Ik heb
al verschillende keren via het net besteld, zonder problemen. Play247
moet je inderdaad je CC intikken, maar bijv. bij Amazon kun je gewoon
opbellen, en je hoeft het nummer maar een keer door te geven, dan staat
het on file (op een non-netwirked compu, zeggen ze..) En dan ben je vaak
gewoon verzekerd via je CC. American Express Blue bied nog meer, als ik
de reclame mag geloven. But anyway, ik heb nog geen DVD's in een winkel
gekocht.

> > Yep. Heb voor de gein een S1 afl. overgezet op VHS (normaal VHS, 4
> > koppen HiFi stereo..) en vergeleken met een 'officiele' band: de DVD
> > kopie was velen malen beter. Duideljik zichtbaar.
>
> Ja dat is jammer ik vond het best wel teleurstellend hoe slecht de
> kwaliteit was en dat had ik toch niet verwacht.

Tja, TV uitzendingen van S1 zijn gemmideld ook van vrij laag niveau; de
source material is niet bijzonder goed, maar de videobanden waren gewoon
buitengewoon slecht.



> > Zeker waar. Ik be blij dat ik besloten heb om te wachten op een
> > eventuele DVD release (die toen nog niet zeker was..)
>
> Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo langzaam gaat want voor mij
> mogen de delen veel sneller elkaar opvolgen. Waarom het allemaal zo lang
> duurt weet ik niet maar er zal wel weer en juridische verklaring voor zijn.

Nou, volgens mij valt het best mee...Ze willen natuurlijk dat de eps
eerst op TV komen, want dan krijgen ze er meer geld voor terug (ook meer
kopers, omdat mensen weten wat ze aan het kopen zijn..) S4 zal hopelijk
eind dit jaar uitkomen, dus anderhalf jaar nadat het is afgelopen, maar
je moet ook bedenken dat er binnen een jaar 100 afleveringen uit worden
gebracht. Idee is waarschijnelijk ook dat mensen maar zo vell geld ter
beschikking hebben om DVDs te kopen, dus als je de releases wat
uitspreidt gaat het beter.

Daar komt ook nog bij dat, als ze het goed doen, er nogal wat werk in
gaat zitten, in de DVDs. Mooie transfers maken (anamorphic voor S3 en
verder, hopen we dan maar), special features verzinnen en maken,
interviews, commentary tracks, etc. etc. Puur economisch belang.



> > Hehe..ik heb S2 nog nooit in een digitaal formaat gezien. Gewoon
> > ouderwets op TV en CHS ;-) Dat wordt nog smullen, met commetary tracks
> > erbij en all..hmmm....
>
> Ja dat vind ik het mooie aan DVD je krijgt veel achtergrondinformatie en het
> ziet er allemaal top uit. Overigens komt alleen de import versie uit deze
> maand of gelijk de Nederlandse release. Er zit bijna geen verschil in alleen
> de prijs is van import meestal ietsje duurder.

Volgens mij gelijk beide, maargoed, als alles naar wens loopt heb ik de
S2 box via Amazon voor een kleine 40 pond binnen. De Australische
release is iets eerder (op woensdag of zo..) en iets goedkoper dan de
list price, maar het moet uit Australie komen, en is dus R4. Het is ook
een wat andere verpakking.



> > Ah zo..ik heb vanmiddag voor de lol een DivX encode van een ep omgezet
> > in zowel SCVD als XVCD(1600 bit versie...ik had tot 2500 kunnen gaan
> > voor deze speler, maar 1600 ken ik redelijk.)
>
> Divx naar vcd of svcd gaat een stuk sneller dan avi of VOB omdat het al
> encoded is maar de kwaliteit zal dan nog mooier zijn.

Euh..right.

> Ik zag vandaag een bija 2 uur durende film die door middel van asf of asx
> op cd gezet was. Als ik dan kijk naar de kwaliteit en hoeveel ze op 1 cd
> kunnen zetten vind ik dat toch ook verbazend. Natuurlijk is de kwaliteit
> minder dan vcd maar toch voor het verspreiden van afleveringen op het
> internet is dit een ideaal compressieformaat :-)

Hehe...Ik heb het ervoor over om wat langer te wachten, persoonlijk, en
een mooiere aflevering te zien. VCD is mooi genoeg, als het goed gemaakt
word, lager dan dat vind ik niet echt kunnen, ook omdat ik het dan niet
op m'n TV kan afspelen.



> > Da's wel waar. Reencoding duurde voor de XVCD 3h15, voor de SVCD 4h20,
> > ongeveer. Ik heb de SVCD bekeken (wow that looks nice. De opgenomen
> > banden hoef ik niet meer ;-), de XVCD nog niet (was nog niet klaar),
> > even op een CD-RW zetten en testen.
>
> Kan je nagaan hoeveel tijd mensen erin stoppen om films en series om te
> zetten naar bijvoorbeeld Divx.

Ik weet 't..

> De meeste rippers/caps werken nog steeds
> vanaf avi en dan kost het ongeveer een minuut of 12 om 1 minuut om te
> zetten naar svcd of Divx. Sommigen hebben het geluk dat ze met en dubbele
> processor uitgerust Moederboard werken en dan gaat het een stuk sneller.

Ik vraag me ineens af wat voor apparatuur Muffle heeft, want hij capped
echt ongelofelijk veel dingen (Roswell, Buffy, Angel, af en toe Dawson's
Creek..) Ik ga er ook vanuit dat hij een vrij professionele Hardware
Video encoding/decoding kaart ter beschikking heeft. Ze zijn er wek,
maar ze kosten een flinke bak geld.



> > Dat heb ik wel hier en daar gemerkt op gedownloadde eps (vs die ene
> > gereeondeerde SVCD die ik net bekeken heb..) Ik zit nu even te kijken in
> > de XVCD encode (omdat ik daar veel en veel minder 'last' van heb gehad
> > dan bij gewone VCD encodes..) om te kijken hoe het daar zit.
>
> Xvcd schijnt goed te zijn bij snelle actie op het scherm en minder blokkerig
> dan svcd heb je daar iets van gemerkt ?

Ik heb weinig SVCD dingen gezien, maar ik kan wel zeggen dat XVCD gewone
hele goede kwaliteit is, ook bij snel bewegende beelden en actie scenes.
Ik heb daar geen problemen mee, ziet er heel mooi uit alemaal. Geen DVD
mooi, maar wel ongeveer net zo mooi als een (redelijk) goede VHS opname.



> > Yep. Ik zit te kijken naar een paar actie scenes en een aantal hele
> > donkere scenes (het is New Moon Rising, BTW..) Ik moet zeggen dat ik
> > echt geen verschil kan zien tussen een 1600 bit XVCD en een SVCD (2500).
>
> Wel in grootte zal er zeker een verschil zijn maar dat is een voordeel geen
> nadeel. Het scheelt wel heel veel en je zou dan ook verwachten dat er een
> duidelijk verschil in kwaliteit zou zijn.

Dat zou dan voor XVCD en tegen SVCD moeten spreken..SVCD heeft een
hogere bitrate, maar is zo'n kleine 100 meg kleiner dan 1600 bit XVCD.

> en in lichte scenes is er dan ook weinig verschil?

Van wat ik heb kunnen zien, ja. Beide zijn mooi, nooit echt iets dat
duidelijk eruit springt. Mooier dan de VHS opnames die ik heb, om
eerlijk te zijn (deels ook omdat het breedbeeld is, zonder
ondertiteling, blah blah blah ;-)

> > Ook niet bij donkere of snelle scenes. Voordeel dat ik bij SVCD kan zien
> > is dat door de MPEG2 encoding (neem ik aan) het zo'n kleine 90 megabyte
> > kleiner is. Beide zijn heel erg mooi, komen van dezelfde source, passen
> > beide op een CD. XVCD doet er een uur minder over. Bij de gedownloadde
> > XVCD afleveringen die ik heb zie ik ook geen blokkerigheid (wel bij een
> > aantal VCD eps.) Hmm..moeilijke keus ;-)
>
> Mpeg2 is algemeen groter maar het verschilt heel erg wat er op het scherm
> gebeurt. Ikzelf kan maximaal 42 min op een 80min cd zetten met een bitrate
> van 2400. Het Verschilt overigens tussen 2400 en 2600 is dan niet te zien
> behalve in MB. Het zelfde schijnt voor DVD te gelden als je boven de 5000
> komt.

Ah. Nou, XVCD was dus groter, in dit geval. Zo'n 90 megabyte groter,
ongeveer. Maar het ging alemaal veel slomer. Als ik het goed begrijp is
dit omdat MPEG2 progressive encode (niet altijd constant), terwijl MPEG1
gewoon altijd op 1600 bit zit. Ofzo. Maargoed..



> > Ik zeg hier nog bij dat dit bij het bekijken van de ep op m'n TV is, RGB
> > uit. VCD ziet er op een PC scherm soms niet zo schitterend uit, IMHO.
>
> Ja op je monitor is de resolutie inderdaad verantwoordelijk voor een stuk
> minder goede kwaliteit. Ook het geluid kan in een PC soms niet synchroon
> lopen en in de DVD speler is dit dan wel perfect.

Problemen bij het synchroon lopen van geluid en beeld heb ik nog nooit
last van gehad, moet ik bekennen. Maar ik kijk dan ook alleen maar
DivX's op m'n PC (en dan moet ik de rest van de boel wel sluiten, want
een PIII 450 is bijna een minimum vereiste.)



> > Oh zo. Ik ging er even vanuit dat je het over jewelcase opslag had..duh.
>
> Ik gebruik nu trouwens een jewelcase die net zo dik is als een videoband
> maar waar zes cd's inpassen via een klapsysteem heel slim bedacht. Dit
> gebruik ik nu voor de serie Charmed en ik vind het reuze slim verzonnen want
> een cd is heel dun maar de jewel case is normaal 4 a 5 keer zo dik(standaard
> jc). Dat was de persoon die dit ontworpen heeft waarschijnlijk ook
> opgevallen en heeft een klapsysteem ontwikkeld waardoor er dus 6 in passen
> reuze geinig :-)

:o)

Hoe duur zijn die dingen dan? Dat valt vaak een beetje tegen; voor een
kwaliteits blanco CDR met jewel case geef je niet zo gek veel meer uit
dan voor Spindle discs (merk) zonder enige case.



> > Zekers. DVD spelers Rock Ass.
>
> Oh ja inderdaad DVD heeft mij helemaal overtuigd en is net zo mooi als de
> muziek cd :-)

..nu nog de audio DVD...



> > Standard VCD net niet, volgens mij. Eps zijn langer dan 40 minuten, vaak
> > zo'n 43-45, dus dat wil niet lukken. En dan moeten de promo's er ook nog
> > op..;-)
>
> Klopt jammer dat de 90 min cd's niet voor beeld materiaal gebruikt kunnen
> worden en alleen voor muziek. Buffy past er net op als ik mazzel heb
> tenminste de test die ik met de BCC heb uitgevoerd(uncut) paste er op.
> Charmed is geen probleem dus daar ben ik wel blij mee.

;-)



> > Was dat zo'n probleem dan? Goed, ik heb absoluut geen capture
> > apparatuur, en heb nog nooit een DivX gemaakt, dus..
>
> Ja de rekentijd is heel lang en er komt aardig wat bij kijken en daarom heb
> ik heel veel respect voor mensen die de tijd hiervoor nemen om iets om te
> zetten in divx.

Ik heb gewoon zeker respect voor mesen die uberhaupt dingen releasen.
Muffle doet soms wel echte overuren; bij 'Superstar' ofzo vond hij de
kleuren wat maf en vreemd, dus heeft hij een aantal filters ingesteld om
alles te corrigeren. Darnaa pas gereleased.



> > Dreamcast kan DivX afspelen? Wist ik niet..
>
> Ja dat schijnt mogelijk te zijn ik heb het eens bij een dealer van divx
> films na gevraagd en die verkochten die dreamcasts en er zitten al mensen te
> brainstormen of ze de psx2 kunnen ombouwen zodat divx mogelijk is.

DivX film dealer?!?! Uh, OK, whatever..

> In de toekomst zou er wel eens een dvd speler aan kunnen komen die dit
> formaat ondersteund want het is klein en erg mooi.

Het zou best leuk zijn...vooral voor downloaders, en dus niet geheel
legaal. Maargoed, er zijn spelers die MP3's af kunnen spelen, dus waarom
niet MPEG4 (nouja, DivX, dan..)



> > Om echt te kijken is het pas geschikt als je een leuke
> > Plasma display hebt, lekker non-interlaced direct uit de PC...maar ik
> > dwaal weer af.
>
> Ja plasma dat is pas echt cool maar het bedrag dat je daar voor moet betalen
> is niet echt iets wat ik me kan veroorloven :-)

Nou, nee...zo'n kleine 30,000 gulden minimaal, dacht ik. Misschien iets
minder, maar toch een gigantisch groot bedrag als je geen multimiljonair
bent..



> > Weet ik. Ben er ook vanaf gestapt, van dat plannetje. SXCVD kan veel
> > hoger, maar de Pioneer DV-535 kan maar een bitrate van t/m 2500 aan
> > (tenminste, zo staat het in zo'n leuk tabelletje bij VCDhelper.com, dus
> > dat geloof ik dan maar.
>
> Goede site ze hebben veel info en weten inderdaad alles over limitaties van
> dvd players. Waarschijnlijk kan de DV535 ook 2600 aan maar dat is incl. het
> geluid en daarom zeggen hun max 2500 anders komt je geluid over de 2600 en
> dan gaat het mis.

Tja, ik ga die site eens beter doornemen als ik eenmal zelf dingen kan
downloaden. Wordt het weer wat leuker en interessanter om te doen. En
misschien als ik een capture kaart aanschaf...

> Tenminste bij Pioneer er zijn players die echt
> alleskunners zijn zelfs VOB files van cd kunnen afspelen dat is echt
> waanzinnig.

Oh? BTW, what the heck is a VOB file?

Ik had ondertussen wel begrepen dan Pioneers een goede naam voor
prijs/kwaliteit/kunnen hadden.

> Eeen dvd dus rippen op een cd of 8 a 9 zetten en die kan je dan gewoon
> afspelen op je je dvd met perfecte kwaliteit alleen wel zonder menu en subs
> en extra's.

Oei..da's wel gigantisch veel, 8 a 9 CDs. At that point I buy the DVD
;-)

> Niet echt praktisch maar wel geinig ik heb het 1 keer gedaan de film de cell
> op iets van 9 cd's of zo gezet en dan via mijn pc gekeken en dat lukte nog
> ook.

Hehe..ook een beetje irritant, 10 keer van schijf wisselen..



> > Ik gebruik ook gewoon Nero. Heb de optie 'waarschuw me' gewoon uitstaan
> > vanwege de XVCD eps. Enige bizarre bij 1600 bit XVCD is dat de counter
> > (tijdsaanwijzing) niet meer klopt. Loopt te snel.
>
> Nero rules echt dat proggie is heel goed voor het maken van video cd's en
> het werkt perfect met de pioneer dvd's.

Ik geloof het best. Het is het enige burning programma dat ik mee heb
gekregen met m'n AOpen CD brander, en ik ben er tevreden mee.



> > Yep. Muffle post nog steeds, zelfs een DivX van Sky (Buffy en Angel),
> > maar dat doet hij niet meer omdat de eps nu slechte NTSC tape transfers
> > zijn, dus bagger. Quality is everything voor Muffle, en ik moet zeggen
> > dat ik bij zijn 'gewone' VCD's weinig tot geen blokkerigheid heb kunnen
> > merken (de weinigen die ik heb..het gros van de eps die ik heb zijn uit
> > de VS..)
>
> Dat moeten dan wel grote vcd's zijn die hij plaatst hmmmm dat wordt lang
> downloaden maar goed eerst mxstream en dan zie ik dat wel weer.

Nou, het zijn 'gewone' VCD's, Red Book formaat, volgens mij, maar bizar
goed, eigenlijk. Volgens mij kun je gewoon zeggen dat hij min of meer
alles uit het formaat haalt wat erin zit. Blijkbaar heeft hij ooit SVCD
uitgeprobeerd, maar hij vond daar geen meerwaarde bij. Als ik naar z'n
Roswell encodes kijk kan ik dat best geloven. En de DivX's zijn echt
schitterend..groot (moet soms op een 80 min CD) maar echt mooi.



> > > Ik hoop dat hij dit blijft doen want als ik dan ooit
> > > mijn mxstream krijg kan ik zo nog wat cools downloaden.
> >
> > Doet hij vrijwel zeker, volgens mij :o)
>
> Cool :-)

Muffle heerst!



> > :-(
> >
> > Bah, zeg.
>
> Ja zit nu met een samsung die helemaal niets wil afspelen wat geen originele
> vcd, cd of DVD is echt een waardeloze dvd speler. Hij blijft ook vaak hangen
> met gehuurde films ik hoop dat ik mijn Pioneer snel terug krijg maar de
> reperatie kon wel 6 weken gaan duren volgens de block :-(

Bah, bah en bah. Als ik dit over de Samsung hoor ben ik weer erg blij
dat ik een Pioneer heb. Sony schijnt dit soort dingen ook te flikken.
Kijk, m'n Pioneer leest ook gewoon CDRW media af, kan ik makkelijk
dingen uittesten zonder CD's te verspillen..



> > Ik kan niet zeggen dat de 535 bijzonder luidruchtig is of zo. Maargoed,
> > ik heb weinig ervaring met andere DVD spelers, dus comentaar kan ik niet
> > echt lever. Een voordeel dat in een aantal reviews werd genoemd was een
> > beter afstandsbediening.
>
> De afstandsbediening is inderdaad niet best veel te klein en ik zit steeds
> op de verkeerde knopjes te drukken.

Die van de 535 is iets groter, en heeft een 'wheel' achtig iets erop, in
het donker absoluut geen probleem. Sommige knopjes blijven wat klein,
maar ik gebruik ze lang niet alemaal (play, stop, pause, next, menu,
display en subtitle zijn het belangrijkste, en die zijn simpel. Af en
toe de serach knop erbij..)



> Dat is heel gemakkelijk als je in de videotheek reg 1 kan huren dan kan je
> films zien die in de bios draaien. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik
> laatst in Rotterdam keek wat ze daar op reg 1 hadden liggen.

;-)



> > Formaat ken ik helemaal niet..ik doe niet echt veel met encoding.
>
> Er zijn maar heel weinig dvd players die dat kunnen maar de sampo kan dit en
> kost in Amerika maar iets van 199 dollar. Wel cool toch dvd zonder dvd
> brander.

Hoe maak je dan zo'n ding? Kan dat met een gewone PC?

> > De 535 blijkbaar t/m 2500 (alhoewel de SVCD template van TMPGEnc 2520
> > bit is..;-) Ik heb geen hogere bitrates geprobeerd, dus..
>
> Dat is een goede template die je gebruikt en met het geluid erbij zal het
> net onder de 2600 uitkomen. TMPGenc is echt steen goed het is ongeloofelijk
> wat een verschil met andere encoders Tsunami is echt een hele goede
> programmer op dit gebied.

Nou, ik ken alleen TMPGenc, en zo te horen kan ik het gerust zo laten
;-)



> > Late Night Repeat. Voor Buffy, tenminste, dus dat is geen punt. En dan
> > nog in breedbeeld (in engeland, via digitaal, volle 16:9, niet dat 14:9
> > dat wij krijgen..)
>
> Ja dat is vreemd wij zien maar een klein beetje breedbeeld en ik hoorde dat
> laatst al dat ze16:9 dat uitzenden..

Dat is voor alle 'analoge' broadcasts het geval, en die krijgen wij ook
gewoon. Ik snap niet waarom, eigenlijk, maargoed, het zij zo. Is bij
'The X-Files' ook zo.



> > Wie weet, wie weet. Met David Boreanaz en Alyson Hannigan toch ook niet?
> > Erg jammer, eigenlijk, ik had het wel erg leuk gevonden. Nouja,
> > misschien met S3, waar we hopelijk (re: they had damned well better..)
> > anamorphic breedbeeld Buffy krijgen.
>
> Betwijfel ik alle series worden gewoon 4:3 uit gebracht als ik het zo'n
> beetje zie op dvd. Ik denk dat ze tot S4 zeker 4:3 in plaats van breedbeeld
> zullen uit brengen.

Nou, dan koop ik seizoenen 3 en 4 niet in R2, wacht ik op 'n breedbeeld
release.

Maargoed, even zaken rechtzetten, als ik het goed heb (and Jon has told
me this, and Jon is most wise..) is Fox wat dat betreft erg goed; zij
hebben gezegd dat ze ALLES wat ze in 35mm formaat hebben gefilmd (dus
bijv. X-Files vanaf S...iets. 4 ofzo, en Buffy vanaf S3) gewoon in
anamorphic breedbeld, full season boxes uit wordt gebracht. Daar zijn ze
toevallig goed in. Andere studios zijn dat veel minder, maar goed,
anyway..



> > Het is nog in de opkomst, heeft soms ook te maken met de apparatuur. Het
> > KAN heel goed zijn; Muffle's encodes zijn alemaal gemaakt vanaf een
> > digitale bron (in Engeland in digitale TV in de opmars, maar er zijn nog
> > steeds problemen. De BBC doet het goed, SKY en stuk minder, als ik het
> > goed heb begrepen.)
>
> In Amerika heb ik ook al wat real time captures gezien die er heel goed
> uitzagen dus toen dacht ik nog van kom maar op met die digitale tv maar
> misschien hebben ze daar geen casema en is that the difference ;-)

;-)

Sommige digitale captures uit de VS zijn caps van 'Wild Feeds', gewoon
intappen in het sattelietsignaal en zo. De VS ligt niet echt voor op
europa wat grootschalige invoering van digitale TV betreft, volgens mij.



> > Tja, het valt enorm mee, denk ik. Als alles naar plan verloopt heb je
> > binnen een jaar 4 seizoenen Buffy en 1 seizoen Angel op R2 DVD gehad.
> > Dat is niet mis.
>
> Ja dat klinkt niet verkeerd en mistaat zeker niet op mijn boekenplank :-)

;-)

Mattia

Ray

unread,
May 1, 2001, 3:15:35 PM5/1/01
to

> <Voyager>
> > Nee dat heb ik een tijdje geleden opgegeven ik vond dat een beetje
> > langdradig worden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik sowieso niet
zo'n
> > Star Trek fan ben.
>
> Het is nooit mijn favoriete trek geweest, maargoed..nog een seizeon en
> dan is het afgelopen. We krijgen als het goed is volgend jaar (nou, in
> de VS dan) 'Enterprise', nieuwe Trek serie, in het verleden geplaatst
> (not something I think is a particularly good idea..)

Nee dat lijkt mij nu ook niet zo'n goed idee en ik kan me daar niets bij
voorstellen.

> > Wat ik wel een goede Star Trek serie vond was Deep space
> > nine maar ik heb me laten vertellen dat juist die serie het minst
populair
> > is onder veel Star Trek fans.
>
> Nou, dat valt ontzettend mee, hoor! De meeste ST fans die ik online heb
> ontmoet (nouja, Jon en zo..) vinden juist DS9 een van de sterkste Trek
> series. Het is wat ambiguer (moreel gezien) dan TNG of Voy. En ook
> leuker, als de oorlog eenmal is opgestart (vroege afleveringen waren
> niet zo heel spannend.)

Ahh dus ik ben niet de enige die DS9 wel kon waarderen vanwege de
interessante karakters die er op DS9 rond liepen en gevechten die niet
eindigen met een handdruk. Het grote verschil tussen DS9 is dat er inderdaad
wel gevochten wordt. Dit irriteert mij een beetje aan de andere Trek series
waar het altijd met een sisser afloopt. De enigste uitzondering zijn dan
nog The Borg in TNG maar anders is er nooit echt een battle waar de goede de
kwade overwinnen. Het is altijd zo'n Political correct serie waar alles
uitgepraat wordt en misverstanden de oorzaak van een conflict zijn. Ik heb
liever bad guys vs good guys maar goed en zijn veel mensen die intens
genieten van de series en ik zie zeker de kwalititeiten van Star Trek maar
het is voor mij soms een beetje te realistisch voor een SF serie. Ik hoop
niet dat ik nu ST fans voor het hoofd heb gestoten want dat is absoluut niet
mijn bedoeling :-x

> > Ik ben meer een Star Wars fan maar daar zal ik
> > je niet mee gaan vervelen ;-)
>
> Vervelen? Nee joh! Star Wars heerst! Natuurlijk is Star Wars fantasy,
> maar dat even terzijde..

En nu maar hopen dat George Lucas eindelijk eens de boel op dvd gaat
uitbrengen want dat beloofd echt veel extra's :-)


> <KPN, Mxstream>
>
> Bastards.

Yes Evil bastards :-)

> > Maar ik krijg nu om de twee maanden doodleuk een brief waarin dan
precies
> > weer hetzelfde staat, dus weer twaalf weken. Het maakt voor mij niet
zoveel
> > uit aangezien ik het absoluut wil hebben maar het is wel vreemd.
>
> Het is zeker vreemd. Ik wil het gewoon NU hebben. Ik wacht nog
> (ongeduldig) twee weken, en als ik niks hoor, bel ik weer.

Hou de Postcode check een beetje in de gaten daar kan je vaak al de ellende
van weer een vertraging zien voordat het schriftelijk bevestigd wordt door
de KPN :-(

> > Ik heb het voor hem opgelost maar het kostte toch wel extra moeite en ik
> > raad altijd aan om bij aankoop van een nieuwe PC te vragen om Win 98.
>
> Wise choice. Nouja, als je niet voor NT gaat, of Linux (NT is toch
> stabiel?)

Nt is heel stabiel maar wordt voor zo ver ik het weet niet veel buiten de
technische sector gebruikt. Veel programma's bestaan niet voor NT dus is
het dan toch nog noodzakelijk om Win 98 ernaast te draaien.
Win 98 levert het minst problemen op en alles wat uitgebracht wordt is
uitvoerig getest onder Win98.

> > Gelukkig is het bij de meeste winkels geen probleem en ik kan zelfs
> > computer Zaken die weigeren om PC's af te leveren met ME als
> > besturingssysteem.
>
> Dat wist ik niet. Maargoed, ik koop niet vaak PCs (waarschijnelijk nooit
> meer als compleet systeem..zelf knutselen is leuk, namelijk..)

Helemaal mee eens ik zelf heb hier maar 1 pc die standaard is en de andere
twee heb ik zelf samengesteld. Het kost iets meer maar je hebt dan wel goed
spul en niet een pc met goedkoop geleverde hardware.
En het is inderdaad fun om aan pc's te knutselen :-)


> > Mocht je het dan toch echt willen dan garanderen ze geen stabiel
systeem.
>
> Heheh...jij hebt het over 'Windows' en 'Stabiel' in een zin...hehehe....

Win 98 2de editie is nog het meest stabiel maar ik snap wat je bedoeld ;-)
Zodra je te veel met 1 pc doet krijg je heel snel conflicten en dan is het
reuze handig als je er een pc naast hebt. Maar ja kost wel geld en de meeste
mensen doen er een spelletje op en een beetje internetten en dat kan wel met
een kant en klaar systeem zonder te veel problemen.

> Ah, ok. Ik ben voor XS4ALL gegaan omdat zij gewoon bekend staan als
> goede provider. Ik heb wat slechte ervaringen gehad met de planet
> newsservice (traaaaaaag en onvolledig), en news is erg belangrijk.

Bedoel je dan Planet internet de nieuwsgroepen niet compleet aanbied ?
Oh dat zou heel vervelend zijn want ik heb ook al gehoord dat World online
dit probleem heeft. Dat zou heel vervelend zijn kan ik straks een muffle
bestand niet openen omdat het niet compleet is.

> > > Oh, zeker. *sigh*..was Cistron maar beschikbaar..
> >
> > Of Chello want dat schijnt ook best aardig te draaien hoorde ik laatst
van
> > iemand op het net. Het is jammer dat het in Nederland allemaal zo slecht
> > geregeld is als we het hebben over internet en de kosten daarvoor.
>
> Ja, of Chello, inderdaad. Chello was ook leuk geweest, maar die zijn
> hier nog even bezig (en ik woon in Amsterdam, ffs..)

Wachten en nog eens wachten ja het schiet niet echt op.

>>t niet eens kunnen worden. Als ik al zie dat vcd bij heel veel
> > DVD spelers problemen opleveren met afspelen denk ik dat zelfgemaakte
DVD
> > helemaal moeilijk af te spelen is.
>
> Nouja, ik vind eigenlijk dat het wel meevalt met VCD
> compatibiliteit..sommige spelers (Sony) kunnen geen CR-R/CR-RW media
> aan, dat is vreslijk irritant (so much for consumenten gids best buy..je
> kunt ze ook niet goedkoop chippen..) Er zullen altijd spelers zijn die
> er beter of slechter mee omgaan. Wat dat betreft heeft Pioneer wel een
> goede reputatie opgebouwd met z'n spelers; ik hoop dat dat doorzet.


Wat mij zo verbaasd is dat er bij sommige merken ook een groot verschil zit
tussen de versies. Bijvoorbeeld bij Samsung heb je DVD spelers die alles
kunnen afspelen en ook weer die niets kunnen afspelen. Ook bij Philips
schijnt er nogal verschil te zijn tussen de spelers. Ik heb de afgelopen
maanden een paar DVD spelers getest en tot mijn verbazing hadden ze grote
problemen met VCD. Bij het kopen van een DVD speler kan ik het ook altijd
aanraden raadpleeg het net want daar hebben ze lijsten met spelers die wel
probleemloos cd's afspelen en aan andere testen heb je weining op het gebeid
van svcd vcd.

Ook het afspelen van 80 minuten cd's levert bij heel veel DVD spelers
problemen op. Pioneer heeft misschien wel de beste reputatie op het gebied
van het afspelen van niet officiële vcd etc...
ikzelf zal altijd eerst proberen een Pioneer te kopen voordat ik zou kijken
naar een ander merk(zou ik nu korting krijgen van pioneer ;-).

> > Ja met de prijzen die er nu voor DVD's betaald moeten worden ben ik het
met
> > je eens. Er zijn de afgelopen maanden forse prijsdalingen geweest en
dit
> > heeft geleid tot redelijke prijzen.
>
> Er is ook een vorse groei in ompzet geweest. Iets van 200% groei in DVD
> slaes in het afgelopen jaar, in nederland, dacht ik. Ik weet het niet
> meer zeker, maar het was veel. En dat is zeker een goede zaak. VHS
> releases afschaffen lijkt me ook een prima idee ;-)

Ja en wat mij zo meevalt is dat ze gelijk zijn begonnen met alle oude films
ook op DVD uit te brengen. Elke maand komt er weer een lading oude films
uit. Ikzelf vindt dat wel merkwaardig maar juich het zeker toe.
Ook de prijs uitzonderingen daar gelaten is heel redelijk van deze DVD
films.
Binnen een paar jaar verwacht ik dat ook de videotheken volledig zijn
overstapt op DVD.
Nu is het al zo dat ik liever een maand extra wacht voordat ik een nieuwe
film kan zien in de videotheek op DVD In plaats van de film gelijk te huren
op vhs. ze zijn hier in de videotheken ook begonnen met het verhuren van
oude films op DVD. Dit verbaast mij echt en geeft mij dan ook het volste
vertrouwen dat de dagen wel geteld zijn van videobanden :-)

> Nou, ik ken niemand die er slechte ervaringen mee heeft, en veel mensen
> die het gewoon geregeld doen. Het is niet onveiliger dan in een winkel
> met een credit card betalen ofzo. Het grootste probleem zijn websites
> die niet deugen; als je bestelt bij een site die algemeen goed bekend
> staat, goede secturity heeft, etc, gaat het meestal gewoon goed. Ik heb
> al verschillende keren via het net besteld, zonder problemen. Play247
> moet je inderdaad je CC intikken, maar bijv. bij Amazon kun je gewoon
> opbellen, en je hoeft het nummer maar een keer door te geven, dan staat
> het on file (op een non-netwirked compu, zeggen ze..) En dan ben je vaak
> gewoon verzekerd via je CC. American Express Blue bied nog meer, als ik
> de reclame mag geloven. But anyway, ik heb nog geen DVD's in een winkel
> gekocht.


Oh dat Klinkt heel interessant aangezien ik heel wat DVD films koop en deze
op het internet een stuk goekoper zijn. PLay247 Is dat een afrader qua
veiligheid?
Ik had toch echt zo het gevoel dat er veel mis kon gaan en hierdoor heb ik
bestelling in het buitenland altijd via de bank betaald. Dit is wel lekker
veilig maar kost nogal wat extra's aan geld aangezien de banken hiervoor
flink rekenen. En het duurt ook allemaal zo lang voordat ik dan eindelijk
mijn bestelling binnen had. Met een creditcard zou dit niet het geval zijn
geweest.

Wat ik een Oplossing zou vinden is als ik een creditcard zou kunnen nemen
waar maximaal een bedrag van bijvoorbeeld duizend gulden op staat.
Ik kan dan nooit voor meer dan duizend gulden het schip ingaan.
Ik ben als de dood voor Crackers die misbruik kunnen maken van dit soort
dingen. Voor zo ver ik het weet is dit niet mogelijk en kunnen er flinke
bedragen afgehaald worden. Ik moet toegeven dat ik heel weinig verstand heb
van creditcards. Over het bestellen op het net kan ik wel zeggen dat ik daar
zeer tevreden over ben. Ik heb heel wat videobanden gekocht op deze manier
en het werd keurig netjes afgeleverd. Maar vanwege de bank is deze methode
te duur voor DVD films en ook te omslachtig.

> > Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo langzaam gaat want voor mij
> > mogen de delen veel sneller elkaar opvolgen. Waarom het allemaal zo
lang
> > duurt weet ik niet maar er zal wel weer en juridische verklaring voor
zijn.
>
> Nou, volgens mij valt het best mee...Ze willen natuurlijk dat de eps
> eerst op TV komen, want dan krijgen ze er meer geld voor terug (ook meer
> kopers, omdat mensen weten wat ze aan het kopen zijn..) S4 zal hopelijk
> eind dit jaar uitkomen, dus anderhalf jaar nadat het is afgelopen, maar
> je moet ook bedenken dat er binnen een jaar 100 afleveringen uit worden
> gebracht. Idee is waarschijnelijk ook dat mensen maar zo vell geld ter
> beschikking hebben om DVDs te kopen, dus als je de releases wat
> uitspreidt gaat het beter.

Volgens mij is dat de reden en ze hopen ook nog wat video's te verkopen 1
van de redenen dat George Lucas steeds maar geen Phantom Menace wilde
leveren op DVD. De verkoop van de videobanden scheen zo goed te lopen en hij
weet dat fans als ik de DVD toch gaan kopen. Ik hoorde van de week dat deze
dit jaar gaat uitkomen en dan de rest er achter aan. Dat wordt flink in de
buidel tasten maar dat er heb ik er wel voor over :-)
Het wordt tijd dat ik weer op het net een star wars site bezoek om te kijken
naar nieuwtjes op dit gebied.

> > ziet er allemaal top uit. Overigens komt alleen de import versie uit
deze
> > maand of gelijk de Nederlandse release. Er zit bijna geen verschil in
alleen
> > de prijs is van import meestal ietsje duurder.
>
> Volgens mij gelijk beide, maargoed, als alles naar wens loopt heb ik de
> S2 box via Amazon voor een kleine 40 pond binnen. De Australische
> release is iets eerder (op woensdag of zo..) en iets goedkoper dan de
> list price, maar het moet uit Australie komen, en is dus R4. Het is ook
> een wat andere verpakking.

Ik hou mijn ogen open en de eerste de beste versie die ik zie is van mij :-)

> > Ik zag vandaag een bija 2 uur durende film die door middel van asf of
asx
> > op cd gezet was. Als ik dan kijk naar de kwaliteit en hoeveel ze op 1 cd
> > kunnen zetten vind ik dat toch ook verbazend. Natuurlijk is de kwaliteit
> > minder dan vcd maar toch voor het verspreiden van afleveringen op het
> > internet is dit een ideaal compressieformaat :-)
>
> Hehe...Ik heb het ervoor over om wat langer te wachten, persoonlijk, en
> een mooiere aflevering te zien. VCD is mooi genoeg, als het goed gemaakt
> word, lager dan dat vind ik niet echt kunnen, ook omdat ik het dan niet
> op m'n TV kan afspelen.

Voor mij is dat ook een must (tv scherm) achter een beeldscherm kijken is
niet echt lekker. Ik doe dit alleen maar met films die ik dan via via onder
mijn neus gedrukt krijg van moet je ff bekijken vindt je wel geinig.
Ik heb wel een tijdje terug een grote verrassing gehad in de vorm van Buffy
vs Dracula die ik in het asx formaat heb bekeken.
En dat vond wel heel cool ondanks het asx formaat wat een stuk minder mooi
is dan VCD.

> Ik vraag me ineens af wat voor apparatuur Muffle heeft, want hij capped
> echt ongelofelijk veel dingen (Roswell, Buffy, Angel, af en toe Dawson's
> Creek..) Ik ga er ook vanuit dat hij een vrij professionele Hardware
> Video encoding/decoding kaart ter beschikking heeft. Ze zijn er wek,
> maar ze kosten een flinke bak geld.

Als ik jouw zo hoor zal die zeker pro spul hebben en dat kost heel veel
geld.
Ik heb al in de buidel moeten tasten maar mijn kaart (dazzle DVC II) is een
koopje voor wat de kaart allemaal kan maar een fractie van wat de pro
gebruikt. Echt dat spul is heel erg duur maar ook heel cool zeker nu de
processor van de PC steeds krachtiger wordt en er gebruik gemaakt wordt van
hardware codecs (box die de berekeningen buiten de computer om doet).

> > Wel in grootte zal er zeker een verschil zijn maar dat is een voordeel
geen
> > nadeel. Het scheelt wel heel veel en je zou dan ook verwachten dat er
een
> > duidelijk verschil in kwaliteit zou zijn.
>
> Dat zou dan voor XVCD en tegen SVCD moeten spreken..SVCD heeft een
> hogere bitrate, maar is zo'n kleine 100 meg kleiner dan 1600 bit XVCD.

Toch klinkt dat XVCD best interessant moeten ik toch eens wat meer over gaan
lezen :-)

> Van wat ik heb kunnen zien, ja. Beide zijn mooi, nooit echt iets dat
> duidelijk eruit springt. Mooier dan de VHS opnames die ik heb, om
> eerlijk te zijn (deels ook omdat het breedbeeld is, zonder
> ondertiteling, blah blah blah ;-)

Daar heeft divx problemen mee om de zwarte balken scherp te houden kost het
heel veel rekenkracht voor de processor van de pc. Weer een vervelende
bijwerking van divx. VCD, SVCD etc.. hebben dat probleem helemaal niet.

> Ah. Nou, XVCD was dus groter, in dit geval. Zo'n 90 megabyte groter,
> ongeveer. Maar het ging alemaal veel slomer. Als ik het goed begrijp is
> dit omdat MPEG2 progressive encode (niet altijd constant), terwijl MPEG1
> gewoon altijd op 1600 bit zit. Ofzo. Maargoed..

Hmmm wel jammer want dan past een aflevering van Buffy nooit op 1 cd.
Zo blijft er altijd wat te wensen over. Dit probleem zou er niet zijn met
dvd discs want dan kan je zelfs een lading vcd, xvcd of svcd op 1 dvd
kwijt.
Ja de toekomst gaat leuk worden zeker weten :-)

> Problemen bij het synchroon lopen van geluid en beeld heb ik nog nooit
> last van gehad, moet ik bekennen. Maar ik kijk dan ook alleen maar
> DivX's op m'n PC (en dan moet ik de rest van de boel wel sluiten, want
> een PIII 450 is bijna een minimum vereiste.)

Ja zeker en de ene PIII is de andere niet veel 500 MHZ hebben zelfs nog
moeite met snelle acties op het scherm. De grafische kaart en intern
geheugen spelen dan ook nog een rol. Ik zelf heb een divx van romeo must die
liggen en die gebruik ik om vast te stellen of een pc een beetje snel is als
ik een nieuwe pc bij een kennis aantref of zo inplaats van proggies zoals
benchmark :-)

> Hoe duur zijn die dingen dan? Dat valt vaak een beetje tegen; voor een
> kwaliteits blanco CDR met jewel case geef je niet zo gek veel meer uit
> dan voor Spindle discs (merk) zonder enige case.

17,50 voor 10 stuks 80 min cd-r in normale Jewel case of dunne jewel cases
naar eigen keuze de prijs is het zelfde. Deze cd's zijn zeer goed en te
gebruiken voor alles o.a. PSX, videomateriaal, muziek you name it :-)
Prima prijsje en als je op spindel gaat kopen betaal je nog minder maar daar
hoe ik niet zo van. Bij pc beurzen is het nog goedkoper maar ik ben hier al
blij mee.

> > > Zekers. DVD spelers Rock Ass.
> >
> > Oh ja inderdaad DVD heeft mij helemaal overtuigd en is net zo mooi als
de
> > muziek cd :-)
>
> ..nu nog de audio DVD...

Ja dat gaat heel cool worden dan kan je zelf bepalen welke instrumenten of
vocalen je wilt weergeven en hoe hard. Eigenlijk zit je dan op de stoel van
producer in een muziek studio. Dat wordt een heel groot succes als je het
mij vraagt.

> Ik heb gewoon zeker respect voor mesen die uberhaupt dingen releasen.


> Muffle doet soms wel echte overuren; bij 'Superstar' ofzo vond hij de
> kleuren wat maf en vreemd, dus heeft hij een aantal filters ingesteld om
> alles te corrigeren. Darnaa pas gereleased.

Elke filter die je toepast zorgt ervoor dat het nog langer duurt voordat de
berkeningen klaar zijn. Ja Muffle moet zeker hele mooie spullen hebben en
engele geduld :-)

> DivX film dealer?!?! Uh, OK, whatever..

Ja is een tijdje hotter than hot geweest en dan heb je altijd mensen die
divx films verkopen. Divx is nu nog steeds populair maar ik zie dat er veel
films in het asx of asf formaat nu te krijgen zijn blijkbaar vanwege de
grote.
Laatst zag ik 1 cd waarop blairwitch, X-men en Go stonden en ik moest me
zelf ff knijpen want dat is echt pas compressie. Maar goed de kwaliteit is
dan wel een stuk minder. Ikzelf vindt dat te belangrijk en heb liever een
speelfilm op drie cd's in SVCD dei ik zelf maak.

> > In de toekomst zou er wel eens een dvd speler aan kunnen komen die dit
> > formaat ondersteund want het is klein en erg mooi.
>
> Het zou best leuk zijn...vooral voor downloaders, en dus niet geheel
> legaal. Maargoed, er zijn spelers die MP3's af kunnen spelen, dus waarom
> niet MPEG4 (nouja, DivX, dan..)

Mijn idee het moet mogelijk zijn.


> Tja, ik ga die site eens beter doornemen als ik eenmal zelf dingen kan
> downloaden. Wordt het weer wat leuker en interessanter om te doen. En
> misschien als ik een capture kaart aanschaf...

Op het net kan je veel leren over dit soort zaken en demo's downloaden
zodat je kan zien welke kaart het meest geschikt voor je is.

> > Tenminste bij Pioneer er zijn players die echt
> > alleskunners zijn zelfs VOB files van cd kunnen afspelen dat is echt
> > waanzinnig.
>
> Oh? BTW, what the heck is a VOB file?

Oops sorry, een VOB file is een DVD bestand als je een dvd bekijkt zie je
meestal een stuk of 4 a 5 VOB files en dat is de film vandaar dat rip
programma's allemaal wel iets van VOB erin hebben zoals VOBDEC, Vobripper
noem maar op.
Deze bestanden zijn gewoon in je pc af te spelen vanaf de harddisk als ze
van DVD afgehaald zijn. meestal heb je daar wel een programma voor nodig
aangezien de Vob bestanden beveiligd zijn. Smartripper is een uitstekend
programma hiervoor.

> Ik had ondertussen wel begrepen dan Pioneers een goede naam voor
> prijs/kwaliteit/kunnen hadden.
>
> > Eeen dvd dus rippen op een cd of 8 a 9 zetten en die kan je dan gewoon
> > afspelen op je je dvd met perfecte kwaliteit alleen wel zonder menu en
subs
> > en extra's.
>
> Oei..da's wel gigantisch veel, 8 a 9 CDs. At that point I buy the DVD
> ;-)

Zo wie zo maar het was maar dat ik de dvd mee naar huis kon nemen zonder
daadwerkelijk de gehuurde dvd mee te nemen. FF een testje of het moegelijk
was hell of a job maar wel leuk.

> > Niet echt praktisch maar wel geinig ik heb het 1 keer gedaan de film de
cell
> > op iets van 9 cd's of zo gezet en dan via mijn pc gekeken en dat lukte
nog
> > ook.
>
> Hehe..ook een beetje irritant, 10 keer van schijf wisselen..

Nee ik had ze allemaal op mijn HD gezet en dan worden ze in volgorde
afgespeeld dus het was net of ik een dvd film in mijn pc bekeek vanf de dvd
speler. Het ging hier om een regio code 1 en die kon ik niet op mijn DVD
speler bekijken.

> > Nero rules echt dat proggie is heel goed voor het maken van video cd's
en
> > het werkt perfect met de pioneer dvd's.

> Ik geloof het best. Het is het enige burning programma dat ik mee heb
> gekregen met m'n AOpen CD brander, en ik ben er tevreden mee.

Het is het enige programma wat je ook nodig hebt aangezien het alles kan
branden. Ik heb gehoord dat de nieuwe versie een optie heeft om menu's te
maken voor video cd's. Ik ben benieuwd wanneer deze uitkomt want er schijnt
al een beta van te zijn.

> Bah, bah en bah. Als ik dit over de Samsung hoor ben ik weer erg blij
> dat ik een Pioneer heb. Sony schijnt dit soort dingen ook te flikken.
> Kijk, m'n Pioneer leest ook gewoon CDRW media af, kan ik makkelijk
> dingen uittesten zonder CD's te verspillen..

Ja dat is Ideaal en als er dan iets fout is gegaan kost het je geen cd.
Ik zelf gebruik ook voor testen altijd een CDRW en gelukkig zijn deze ook in
80 minuten te krijgen van onder andere Nashua.

> > Er zijn maar heel weinig dvd players die dat kunnen maar de sampo kan
dit en
> > kost in Amerika maar iets van 199 dollar. Wel cool toch dvd zonder dvd
> > brander.
>
> Hoe maak je dan zo'n ding? Kan dat met een gewone PC?

Ja maar je hebt wel een programma nodig zoals dvdwise of dvdit die van de
filmdata een vob file maken. Deze branden ze dan op een gewone cd en ALS de
dvd speler dit kan lezen kunnen ze dus wat ze noemen mini-DVD afdraaien.
Wat ik me heb laten verellen kan er op een 650MB 20 min ntsc film.
De gene die dit doen zijn Amerikanen dus vandaar ntsc over PAL heb ik geen
gegevens.


> Nou, dan koop ik seizoenen 3 en 4 niet in R2, wacht ik op 'n breedbeeld
> release.

Ja dat is onder andere het grote voordeel als je een Regio code vrije DVD
speler hebt. Ik vind dat zo kinderachtig dat ze zijn begonnen met regio
Codes aangezien elke videorecorder zowat al ntsc playback heeft.
Gelukkig dat Buffy S1 eerder op R2 uitkwam anders had ik echt gebaald.
En ik neem aan als ik mijn DVD speler laat chippen ik mijn garantie kwijt
ben en die heb ik nu al nodig gehad.

> Maargoed, even zaken rechtzetten, als ik het goed heb (and Jon has told
> me this, and Jon is most wise..) is Fox wat dat betreft erg goed; zij
> hebben gezegd dat ze ALLES wat ze in 35mm formaat hebben gefilmd (dus
> bijv. X-Files vanaf S...iets. 4 ofzo, en Buffy vanaf S3) gewoon in
> anamorphic breedbeld, full season boxes uit wordt gebracht. Daar zijn ze
> toevallig goed in. Andere studios zijn dat veel minder, maar goed,
> anyway..

We zullen het zien en de X-files die moet ik zeker nog gaan kopen maar ik
wacht ff af tot er een scherp prijsje komt want ik wil zeker S1 en S2
hebben.
De beste prijs heb ik tot nu toe gezien bij de Makro voor 232,- incl btw
voor zowel S1 als S2. Ik heb ze op video zo ik kan wel ff wachten maar zodra
er een leuk prijsje is dan zijn ze van mij.

> Sommige digitale captures uit de VS zijn caps van 'Wild Feeds', gewoon
> intappen in het sattelietsignaal en zo. De VS ligt niet echt voor op
> europa wat grootschalige invoering van digitale TV betreft, volgens mij.

Ik heb wat footage van een kanaal gezien SCI-Fi channel of zoiets genaamd.
Ik geloof dat zowel in Amerika als in Engeland ze dit hebben.
Tof kanaal en dan zit ik met allemaal van die overbodige kanalen die Casema
Levert op digitale televisie. Zo'n kanaal is nu echt aan mij besteed maar
goed ik klaag niet want binnenkort is Buffy weer terug en Angel en dan nog
een paar nieuwe series bij V8 :-)


Laterz,

Ray

Mattia Valente

unread,
May 1, 2001, 5:47:22 PM5/1/01
to
Ray wrote:
<SNIP DS9>

Nouja, weinig aan toe te voegen..

> > > Ik ben meer een Star Wars fan maar daar zal ik
> > > je niet mee gaan vervelen ;-)
> >
> > Vervelen? Nee joh! Star Wars heerst! Natuurlijk is Star Wars fantasy,
> > maar dat even terzijde..
>
> En nu maar hopen dat George Lucas eindelijk eens de boel op dvd gaat
> uitbrengen want dat beloofd echt veel extra's :-)

Uiteindelijk komt dat ook wel. Maar waneer, waneer....ze moeten dan wel
gewoon heel erg goed zijn, vind ik, als we er zo lang op hebben moeten
wachten. Een paar commentary tracks, dat soort dingen. Twee disc boxen
mag ook, van mijn part..



> > <KPN, Mxstream>
> >
> > Bastards.
>
> Yes Evil bastards :-)

Wohoo!!

(nog steeds op 3/7)


> > > Gelukkig is het bij de meeste winkels geen probleem en ik kan zelfs
> > > computer Zaken die weigeren om PC's af te leveren met ME als
> > > besturingssysteem.
> >
> > Dat wist ik niet. Maargoed, ik koop niet vaak PCs (waarschijnelijk nooit
> > meer als compleet systeem..zelf knutselen is leuk, namelijk..)
>
> Helemaal mee eens ik zelf heb hier maar 1 pc die standaard is en de andere
> twee heb ik zelf samengesteld. Het kost iets meer maar je hebt dan wel goed
> spul en niet een pc met goedkoop geleverde hardware.
> En het is inderdaad fun om aan pc's te knutselen :-)

Nouja, uiteindelijk kost het niet zo veel meer, want je hoeft er niet
iedere keer een niewue harde schijf, etc. etc. bij te kopen. Dat soort
dingen. En een nieuw scherm koop ik niet, of het moet een flatscreen
zijn..en je bent van die software troep af.



> > Heheh...jij hebt het over 'Windows' en 'Stabiel' in een zin...hehehe....
>
> Win 98 2de editie is nog het meest stabiel maar ik snap wat je bedoeld ;-)

Jaja, I know..

> Zodra je te veel met 1 pc doet krijg je heel snel conflicten en dan is het
> reuze handig als je er een pc naast hebt. Maar ja kost wel geld en de meeste
> mensen doen er een spelletje op en een beetje internetten en dat kan wel met
> een kant en klaar systeem zonder te veel problemen.

..of gewoon aparte bootup drives. Gewoon, twee systemen in een. Kan ook,
is wat omslachtig. Linux + Windows (ga ik doen als ik Mxstream heb, denk
ik. Ga ik lekker knutselen..)



> > Ah, ok. Ik ben voor XS4ALL gegaan omdat zij gewoon bekend staan als
> > goede provider. Ik heb wat slechte ervaringen gehad met de planet
> > newsservice (traaaaaaag en onvolledig), en news is erg belangrijk.
>
> Bedoel je dan Planet internet de nieuwsgroepen niet compleet aanbied ?

Nee, dat niet. Ik heb wel megemaakt dat de newsfeed ontzettend traag
was. Berichten kwamen niet altijd even goed door. Heb ik een weekendje
gehad, meestal geen problemen (m'n tante heeft PI, gebruik ik wel eens.)

> Oh dat zou heel vervelend zijn want ik heb ook al gehoord dat World online
> dit probleem heeft. Dat zou heel vervelend zijn kan ik straks een muffle
> bestand niet openen omdat het niet compleet is.

Vraag je om reposts. Aparte onderelen reposten doet ie wel ;-)



> > Ja, of Chello, inderdaad. Chello was ook leuk geweest, maar die zijn
> > hier nog even bezig (en ik woon in Amsterdam, ffs..)
>
> Wachten en nog eens wachten ja het schiet niet echt op.

Ik wacht al anderhalf jaar op Chello. Nix meer wachten, dus, gewoon voor
mxstream.

<DVD spelers>


> Wat mij zo verbaasd is dat er bij sommige merken ook een groot verschil zit
> tussen de versies.

Ik heb het niet echt gevolgd, eigenlijk. De Pioneer wordt door Elivc
verkocht, was een mooi prijsje, regiovrij, reviews waren goed, dus kopen
maar. Ben echt blij dat ik niet een Sony heb ofzo..

> Bijvoorbeeld bij Samsung heb je DVD spelers die alles
> kunnen afspelen en ook weer die niets kunnen afspelen. Ook bij Philips
> schijnt er nogal verschil te zijn tussen de spelers. Ik heb de afgelopen
> maanden een paar DVD spelers getest en tot mijn verbazing hadden ze grote
> problemen met VCD.

Wat doe je voor werk, dat je DVD spelers uit zit te testen? Of loop je
bij mediamarkt binnen met wat VCDs of zo?

> Bij het kopen van een DVD speler kan ik het ook altijd
> aanraden raadpleeg het net want daar hebben ze lijsten met spelers die wel
> probleemloos cd's afspelen en aan andere testen heb je weining op het gebeid
> van svcd vcd.

Zekers. Het is nu een must, CDR/CDRW media afspelen.



> Ook het afspelen van 80 minuten cd's levert bij heel veel DVD spelers
> problemen op. Pioneer heeft misschien wel de beste reputatie op het gebied
> van het afspelen van niet officiële vcd etc...

Goh, wist ik niet eens, maargoed, ik geloof het best.

> ikzelf zal altijd eerst proberen een Pioneer te kopen voordat ik zou kijken
> naar een ander merk(zou ik nu korting krijgen van pioneer ;-).

Ik vrees van niet, jammer genoeg..



> > Nou, ik ken niemand die er slechte ervaringen mee heeft, en veel mensen
> > die het gewoon geregeld doen. Het is niet onveiliger dan in een winkel
> > met een credit card betalen ofzo. Het grootste probleem zijn websites
> > die niet deugen; als je bestelt bij een site die algemeen goed bekend
> > staat, goede secturity heeft, etc, gaat het meestal gewoon goed. Ik heb
> > al verschillende keren via het net besteld, zonder problemen. Play247
> > moet je inderdaad je CC intikken, maar bijv. bij Amazon kun je gewoon
> > opbellen, en je hoeft het nummer maar een keer door te geven, dan staat
> > het on file (op een non-netwirked compu, zeggen ze..) En dan ben je vaak
> > gewoon verzekerd via je CC. American Express Blue bied nog meer, als ik
> > de reclame mag geloven. But anyway, ik heb nog geen DVD's in een winkel
> > gekocht.
>
> Oh dat Klinkt heel interessant aangezien ik heel wat DVD films koop en deze
> op het internet een stuk goekoper zijn. PLay247 Is dat een afrader qua
> veiligheid?

Nee hoor! Ze hebben een secure site, etc. etc. etc. Als je je niet
prettig voelt bij het opgeven van je CC nummer op het net DAN is Play247
een afrader, want ze accepteren geen telefonische orders en zo. Ik heb
Play247 en Amazon.co.uk zonder problemen gebruikt, beide zijn heel erg
snel, goede service, etc. etc.

> Ik had toch echt zo het gevoel dat er veel mis kon gaan en hierdoor heb ik
> bestelling in het buitenland altijd via de bank betaald. Dit is wel lekker
> veilig maar kost nogal wat extra's aan geld aangezien de banken hiervoor
> flink rekenen. En het duurt ook allemaal zo lang voordat ik dan eindelijk
> mijn bestelling binnen had. Met een creditcard zou dit niet het geval zijn
> geweest.

Volgens mij is dat vrij 'out of proportion' geblazen. CC betaling kan
veilig zijn, als je dat wil. Er zijn verschillende sites die het
garanderen, Amazon heeft een of andere garantie tegen fraude (stelt niet
echt heel veel voor, maar het verminderd jou maximale verlies, dat door
de CC company wordt vastgelegd.) Bref, de enige reden dat ik een CC heb
is om dingen te bestellen.



> Wat ik een Oplossing zou vinden is als ik een creditcard zou kunnen nemen
> waar maximaal een bedrag van bijvoorbeeld duizend gulden op staat.

Dat heb je zwz.

> Ik kan dan nooit voor meer dan duizend gulden het schip ingaan.
> Ik ben als de dood voor Crackers die misbruik kunnen maken van dit soort
> dingen. Voor zo ver ik het weet is dit niet mogelijk en kunnen er flinke
> bedragen afgehaald worden. Ik moet toegeven dat ik heel weinig verstand heb
> van creditcards. Over het bestellen op het net kan ik wel zeggen dat ik daar
> zeer tevreden over ben. Ik heb heel wat videobanden gekocht op deze manier
> en het werd keurig netjes afgeleverd. Maar vanwege de bank is deze methode
> te duur voor DVD films en ook te omslachtig.

Nee, nooit meer dan 300 (ofzo) als je kunt aantonen dat het gejat is. Je
bent verzekerd tegen fraude. Vraag een brochure aan met info. Staat
alles in. Het is veiliger dan je denkt, maar dan nog, ga gewoon met een
CC naar Amazon ofzo, hoef je niks in te tikken, als je er bang voor bent
(echt veiliger zal het niet zijn, al voelt dat misschien wel zo.)




> Volgens mij is dat de reden en ze hopen ook nog wat video's te verkopen 1
> van de redenen dat George Lucas steeds maar geen Phantom Menace wilde
> leveren op DVD.

Zeker wel.

> De verkoop van de videobanden scheen zo goed te lopen en hij
> weet dat fans als ik de DVD toch gaan kopen. Ik hoorde van de week dat deze
> dit jaar gaat uitkomen en dan de rest er achter aan. Dat wordt flink in de
> buidel tasten maar dat er heb ik er wel voor over :-)

;-)

Achja..profit margin op een DVD is vrij hoog. Kost exht niks om een
schijfje te maken. Banden zijn duurder.

> Voor mij is dat ook een must (tv scherm) achter een beeldscherm kijken is
> niet echt lekker.

Da's zo klein en zo.

> Ik doe dit alleen maar met films die ik dan via via onder
> mijn neus gedrukt krijg van moet je ff bekijken vindt je wel geinig.

Hmm..als het echt zo'n 'moet je zien' film is wacht ik juist liever.

> Ik heb wel een tijdje terug een grote verrassing gehad in de vorm van Buffy
> vs Dracula die ik in het asx formaat heb bekeken.

:o)

Heb ik op de uni in MPEG220 gekeken.

> En dat vond wel heel cool ondanks het asx formaat wat een stuk minder mooi
> is dan VCD.

Zekers. Voor mij was het de eerste gedownloadde aflevering.

<Muffle>


> Als ik jouw zo hoor zal die zeker pro spul hebben en dat kost heel veel
> geld.

Zal wel. Kijk, een gedownloadde XVCD heeft nog steeds hier en daar
(afhankelijk van de ep) pixellation (gisteren gemerkt en zo..), maar een
'perfecte' XVCD (vanuit een DivX geencode) heeft daar echt geen last
van. Beetje vaag gedoe met wazige achtegronden als je goed kijkt (tja,
het is geen DVD, he?) maar om gewoon te kijken is het echt heeeel goed.

> Ik heb al in de buidel moeten tasten maar mijn kaart (dazzle DVC II) is een
> koopje voor wat de kaart allemaal kan maar een fractie van wat de pro
> gebruikt. Echt dat spul is heel erg duur maar ook heel cool zeker nu de
> processor van de PC steeds krachtiger wordt en er gebruik gemaakt wordt van
> hardware codecs (box die de berekeningen buiten de computer om doet).

Zeker. Ik doe vrij veel met computer based recording, en daar is de
switch richting host based (processor) al in volle gang. De Video
revolutie moet nog komen, want video is echt veeeeel meer data dan audio
(ookal heb je het over 32 sporen 24bit/96khz geluid.)

> > Dat zou dan voor XVCD en tegen SVCD moeten spreken..SVCD heeft een
> > hogere bitrate, maar is zo'n kleine 100 meg kleiner dan 1600 bit XVCD.
>
> Toch klinkt dat XVCD best interessant moeten ik toch eens wat meer over gaan
> lezen :-)

Tja, het is mooi, dat zeker wel. Het hangt alemaal van de source
material af, kennelijk, en de codec/chips.



> > Van wat ik heb kunnen zien, ja. Beide zijn mooi, nooit echt iets dat
> > duidelijk eruit springt. Mooier dan de VHS opnames die ik heb, om
> > eerlijk te zijn (deels ook omdat het breedbeeld is, zonder
> > ondertiteling, blah blah blah ;-)
>
> Daar heeft divx problemen mee om de zwarte balken scherp te houden kost het
> heel veel rekenkracht voor de processor van de pc. Weer een vervelende
> bijwerking van divx. VCD, SVCD etc.. hebben dat probleem helemaal niet.

Uhh...huh? De DivX heeft helemaal geen zwarte balken. Die zijn er niet.
Het is 'native' anamorphic formaat, zeg maar. Je kunt er een anamorphic
VCD van maken (moet je met je TV squishen naar een 16:9 beeld. Kan mijn
TV wel, maar met RGB is er zo'n irritant gedoe met vervorming en het zit
een beetje verschoven en zo..) maar dat werkt bij mij niet zo goed, en
ik heb een 4:3 VCD (dus met balken) gemaakt. Simpel zat. Je kunt niet
kiezen tussen 4:3 en anamorphic (16:9) voor VCD's zoals dat bij DVD's
kan.



> > Ah. Nou, XVCD was dus groter, in dit geval. Zo'n 90 megabyte groter,
> > ongeveer. Maar het ging alemaal veel slomer. Als ik het goed begrijp is
> > dit omdat MPEG2 progressive encode (niet altijd constant), terwijl MPEG1
> > gewoon altijd op 1600 bit zit. Ofzo. Maargoed..
>
> Hmmm wel jammer want dan past een aflevering van Buffy nooit op 1 cd.

Juist wel. Niet live geencode, misschien. Komt op 590 meg neer.

> Zo blijft er altijd wat te wensen over. Dit probleem zou er niet zijn met
> dvd discs want dan kan je zelfs een lading vcd, xvcd of svcd op 1 dvd
> kwijt.

Zeker..Data DVD is wat, 4,7 gig per kant?

> Ja de toekomst gaat leuk worden zeker weten :-)

Damn this time. Keeps me waiting.



> > Problemen bij het synchroon lopen van geluid en beeld heb ik nog nooit
> > last van gehad, moet ik bekennen. Maar ik kijk dan ook alleen maar
> > DivX's op m'n PC (en dan moet ik de rest van de boel wel sluiten, want
> > een PIII 450 is bijna een minimum vereiste.)
>
> Ja zeker en de ene PIII is de andere niet veel 500 MHZ hebben zelfs nog
> moeite met snelle acties op het scherm.

Dat valt mee. Als ik niet dertig dingen tegelijk doe. M'n PII 233 thuis
had daar wel problemen mee.

> De grafische kaart en intern
> geheugen spelen dan ook nog een rol.

Slappe 8 MB (ik speel nooit spelletjes, dus..) en 128MB, dus dat is wel
goed.

> Ik zelf heb een divx van romeo must die
> liggen en die gebruik ik om vast te stellen of een pc een beetje snel is als
> ik een nieuwe pc bij een kennis aantref of zo inplaats van proggies zoals
> benchmark :-)

;-)



> 17,50 voor 10 stuks 80 min cd-r in normale Jewel case of dunne jewel cases
> naar eigen keuze de prijs is het zelfde. Deze cd's zijn zeer goed en te
> gebruiken voor alles o.a. PSX, videomateriaal, muziek you name it :-)

Da's mooi..merk? Waar koop je die? Ik zie ze wel liggen, maar meestal
iets duurder (met case).

> Prima prijsje en als je op spindel gaat kopen betaal je nog minder maar daar
> hoe ik niet zo van. Bij pc beurzen is het nog goedkoper maar ik ben hier al
> blij mee.

Zeker..damn. Ik ben de PC Dump dag vergeten. Had ik waarschijnelijk voor
niet al te veel geld wat kunnen scoren.



> > ..nu nog de audio DVD...
>
> Ja dat gaat heel cool worden dan kan je zelf bepalen welke instrumenten of
> vocalen je wilt weergeven en hoe hard. Eigenlijk zit je dan op de stoel van
> producer in een muziek studio. Dat wordt een heel groot succes als je het
> mij vraagt.

..als mensen dat erop laten zitten. Ik vermoed van niet, iedere track
apart. Soms kan dat niet eens, een veel artiesten zullen dat ook niet
willen. Nouja, het zou erg makkelijk zijn voor karaoke bars, dat weer
wel..

> > Ik heb gewoon zeker respect voor mesen die uberhaupt dingen releasen.
> > Muffle doet soms wel echte overuren; bij 'Superstar' ofzo vond hij de
> > kleuren wat maf en vreemd, dus heeft hij een aantal filters ingesteld om
> > alles te corrigeren. Darnaa pas gereleased.
>
> Elke filter die je toepast zorgt ervoor dat het nog langer duurt voordat de
> berkeningen klaar zijn. Ja Muffle moet zeker hele mooie spullen hebben en
> engele geduld :-)

..of een paar PC's gewoon puur voor de berekeningen ;-)



> > Het zou best leuk zijn...vooral voor downloaders, en dus niet geheel
> > legaal. Maargoed, er zijn spelers die MP3's af kunnen spelen, dus waarom
> > niet MPEG4 (nouja, DivX, dan..)
>
> Mijn idee het moet mogelijk zijn.

Zeker wel. Het is wel een andere chip. Niet veel meer; hardware
decodertje.

<mini-DVD>


> Ja maar je hebt wel een programma nodig zoals dvdwise of dvdit die van de
> filmdata een vob file maken. Deze branden ze dan op een gewone cd en ALS de
> dvd speler dit kan lezen kunnen ze dus wat ze noemen mini-DVD afdraaien.
> Wat ik me heb laten verellen kan er op een 650MB 20 min ntsc film.
> De gene die dit doen zijn Amerikanen dus vandaar ntsc over PAL heb ik geen
> gegevens.

Ik kan NTSC afspelen, dus..Hmm..interesting. Een NTSC'film' iets zou ook
werken (op film frame rate, 24.976, zoals Muffle alles released. Oh yes,
he gets rid of PAL speedup. Defintaely. He ROCKS!)



> > Nou, dan koop ik seizoenen 3 en 4 niet in R2, wacht ik op 'n breedbeeld
> > release.
>
> Ja dat is onder andere het grote voordeel als je een Regio code vrije DVD
> speler hebt. Ik vind dat zo kinderachtig dat ze zijn begonnen met regio
> Codes aangezien elke videorecorder zowat al ntsc playback heeft.

..en elke DVD speler ook wel. Grappig is dat veel spelers met trucjes
kunne worden verandered, of gewoon regiovrij zijn, en alles kan en wordt
gechipped.

> Gelukkig dat Buffy S1 eerder op R2 uitkwam anders had ik echt gebaald.

Hmm..ik baalde wel een beetje, maargoed..

> En ik neem aan als ik mijn DVD speler laat chippen ik mijn garantie kwijt
> ben en die heb ik nu al nodig gehad.

Als je het door een goed bedrijf laat chipped krijg je van hun garantie.
Ik heb er gewoon een jaar garantie op, net als elders. Geen punt.



> We zullen het zien en de X-files die moet ik zeker nog gaan kopen maar ik
> wacht ff af tot er een scherp prijsje komt want ik wil zeker S1 en S2
> hebben.

Ik ook wel. Maar ik heb geen geld.

> De beste prijs heb ik tot nu toe gezien bij de Makro voor 232,- incl btw
> voor zowel S1 als S2. Ik heb ze op video zo ik kan wel ff wachten maar zodra
> er een leuk prijsje is dan zijn ze van mij.

Hmm...dat is best goed, denk ik. Maar ik wil R1, dus..waarom is die
Dollar toch zo gvd hoog?

> Ik heb wat footage van een kanaal gezien SCI-Fi channel of zoiets genaamd.
> Ik geloof dat zowel in Amerika als in Engeland ze dit hebben.

Yep. Dat is zo.

> Tof kanaal en dan zit ik met allemaal van die overbodige kanalen die Casema
> Levert op digitale televisie. Zo'n kanaal is nu echt aan mij besteed maar
> goed ik klaag niet want binnenkort is Buffy weer terug en Angel en dan nog
> een paar nieuwe series bij V8 :-)

Yep. Sci Fi was ooit in nederland, schijnt, maar is weer verdwenen. V8
ziet er interessant uit (alhoewel dat logo groot en afgrijselijk is..)

Mattia
ReplyMeister[tm]

JOY:-)

unread,
May 2, 2001, 4:18:20 AM5/2/01
to
<snip non-Mxstream discussion>

> > hoor ik overal om me heen in kleine plaatsen maar ook de grote steden. Het
> > zou misschien verstandig zijn als ze zouden stoppen met reclame maken voor
> > iets wat bijna niet leverbaar is.
>
> Zullen ze waarschijnelijk niet doen. En daar komt ook nog bij dat een
> groot deel van de reclame door de providers gemaakt wordt, niet door
> KPN, die het eigenlijke probleem is.

En nog niet zoveel doet om het op te lossen, is mijn indruk...

> > Ik krijg nu nog steeds folders in mijn hand gedrukt met wilt u ook snel
> > internetten neem mxstream. Op bushokjes hangen grote posters en niemand die
> > ik kan heeft het nu werkend thuis.
>
> Ik ken juist een tweetal mensen (George en Saskia, to be exact) die het
> gewoon dit jaar aangevraagd hebben en ook gekregen hebben, binnen 4-6
> weken ofzo. Ik wacht sinds 4 April. Het duurt laaaaang, wachten.

Ik heb het ook wel, en werkend. Het enige probleem is dit: ik heb zo'n
4-aansluiting contract aangevraagd, en tot op de dag van vandaag werkt
er maar een. Okay, ik heb sindsdien ontdekt dat ik wel genoeg heb aan
1, maar toch. Zij horen te leveren wat zij beloofd hebben.

JOY:-)

Ray

unread,
May 3, 2001, 4:32:57 PM5/3/01
to

> > En nu maar hopen dat George Lucas eindelijk eens de boel op dvd gaat
> > uitbrengen want dat beloofd echt veel extra's :-)
>
> Uiteindelijk komt dat ook wel. Maar waneer, waneer....ze moeten dan wel
> gewoon heel erg goed zijn, vind ik, als we er zo lang op hebben moeten
> wachten. Een paar commentary tracks, dat soort dingen. Twee disc boxen
> mag ook, van mijn part..

Op zijn minst verwacht ik er de making of star wars op te staan en oude
interviews met de sterren. Het zal denk ik zeker twee dvd's worden en de
prijs zal er ook wel naar zijn. Maar dat maakt niet uit als het maar de
lange wacht waard is. Maar George Lucas kennende zal hij zeker het beste van
het beste proberen af te leveren. Ik heb er wel vertrouwen in dat het een
grote aanwinst wordt voor elke Star Wars fan :-)

> > Wachten en nog eens wachten ja het schiet niet echt op.
>
> Ik wacht al anderhalf jaar op Chello. Nix meer wachten, dus, gewoon voor
> mxstream.

Ik hoop dat je het snel krijgt op dit moment lijkt het een beetje koffiedik
kijken. Niemand lijkt te weten wanneer ze wat gaan uitvoeren. Dit is
allemaal heel chaotisch van de KPN.

> <DVD spelers>
> > Wat mij zo verbaasd is dat er bij sommige merken ook een groot verschil
zit
> > tussen de versies.
>
> Ik heb het niet echt gevolgd, eigenlijk. De Pioneer wordt door Elivc
> verkocht, was een mooi prijsje, regiovrij, reviews waren goed, dus kopen
> maar. Ben echt blij dat ik niet een Sony heb ofzo..

Ikzelf had ook bij toeval de Pioneer gekocht en later hoorde ik pas dat ik
een juiste keuze had gemaakt mocht ik VCD willen afdraaien.


> > Bijvoorbeeld bij Samsung heb je DVD spelers die alles
> > kunnen afspelen en ook weer die niets kunnen afspelen. Ook bij Philips
> > schijnt er nogal verschil te zijn tussen de spelers. Ik heb de afgelopen
> > maanden een paar DVD spelers getest en tot mijn verbazing hadden ze
grote
> > problemen met VCD.
>
> Wat doe je voor werk, dat je DVD spelers uit zit te testen? Of loop je
> bij mediamarkt binnen met wat VCDs of zo?

Nee ik werk absoluut niet met DVD spelers maar ik test overal waar ik maar
een dvd speler tegen kom kenissen, winkels etc...
Wat ik ook doe is een cd mee geven en dan vragen of ze deze willen testen.
Van de week weer twee dvd spelers met problemen. Panasonic speelde niets af
net als de Samsung die ik nu tijdelijk te leen heb van mijn neef.

Wat een grotere teleurstelling is, is de Revoy kost een kleine 900,- gulden.
SVCD heeft geluid problemen en er kunnen geen 80 min cd's op afgespeeld
worden als deze voor de volle 700 MB gebruikt worden ????.
Ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord en voor mij is dat gelijk aan geen 80min
kunnen afspelen. Voor dat geld een waardeloze DVD speler als je het mij
vraagt. Ik ben net nog ff in Zoetermeer geweest om te checken of het
misschien alleen die Revoy zou zijn maar nee hoor alle Revoy spelers daar
hadden de zelfde problemen. Overigens de Revoy werd door wat PC bladen als
de beste DVD speler bla bla bla bevonden. Pioneer is goedkoper en echt een
uitzondering en een grote aanrader als je het mij vraagt :-)

> > Bij het kopen van een DVD speler kan ik het ook altijd
> > aanraden raadpleeg het net want daar hebben ze lijsten met spelers die
wel
> > probleemloos cd's afspelen en aan andere testen heb je weining op het
gebeid
> > van svcd vcd.
>
> Zekers. Het is nu een must, CDR/CDRW media afspelen.

Ja en blijkbaar laten nog al wat spelers het afweten op dit gebied dus wie
dit leest en een dvd speler gaan aanschaffen test before you buy is my
advise ;-)

> > Oh dat Klinkt heel interessant aangezien ik heel wat DVD films koop en
deze
> > op het internet een stuk goekoper zijn. PLay247 Is dat een afrader qua
> > veiligheid?
>
> Nee hoor! Ze hebben een secure site, etc. etc. etc. Als je je niet
> prettig voelt bij het opgeven van je CC nummer op het net DAN is Play247
> een afrader, want ze accepteren geen telefonische orders en zo. Ik heb
> Play247 en Amazon.co.uk zonder problemen gebruikt, beide zijn heel erg
> snel, goede service, etc. etc.

Klinkt goed want Play 247 heeft veel op DVD wat ik graag zou willen hebben
in mijn collectie.

> > Wat ik een Oplossing zou vinden is als ik een creditcard zou kunnen
nemen
> > waar maximaal een bedrag van bijvoorbeeld duizend gulden op staat.
>
> Dat heb je zwz.

Is dat zo, ik was bang dat ik honderden guldens zo niet duizenden guldens
lichter gemaakt kon worden via crackers. Zo zie je maar weer dat niet
volledige informatie vaak een verkeerd beeld kan vormen het is goed dat ik
dit allemaal zo hoor. Ik ga zeker informatie aanvragen over wat nu precies
allemaal wel en niet mogelijk is met een CC.

> Nee, nooit meer dan 300 (ofzo) als je kunt aantonen dat het gejat is. Je
> bent verzekerd tegen fraude. Vraag een brochure aan met info. Staat
> alles in. Het is veiliger dan je denkt, maar dan nog, ga gewoon met een
> CC naar Amazon ofzo, hoef je niks in te tikken, als je er bang voor bent
> (echt veiliger zal het niet zijn, al voelt dat misschien wel zo.)


Ik ga zeker informatie aanvragen is er nog een bepaalde kaart die aan te
raden is want als ik het goed zag ondersteund Play247 geen American Express
en die leek me juist nu zo interresant.

> > De verkoop van de videobanden scheen zo goed te lopen en hij
> > weet dat fans als ik de DVD toch gaan kopen. Ik hoorde van de week dat
deze
> > dit jaar gaat uitkomen en dan de rest er achter aan. Dat wordt flink in
de
> > buidel tasten maar dat er heb ik er wel voor over :-)
>
> ;-)
>
> Achja..profit margin op een DVD is vrij hoog. Kost exht niks om een
> schijfje te maken. Banden zijn duurder.

Ja maar dat mogen wij niet weten ze willen ons wijs maken dat het heel duur
is en vandaar dat het toch een stuk duurder is dan een vhs box.
Maar dat geeft niet want de prijzen zullen nog meer gaan zakken in de
toeomst en de kwaliteit is shitterend.

> > Voor mij is dat ook een must (tv scherm) achter een beeldscherm kijken
is
> > niet echt lekker.
>
> Da's zo klein en zo.

Ja tenzij je echt geld te veel hebt zoals een kennis van me die een 22" inch
scherm heeft. Dat is wel mooi maar ondanks dat geef ik ook de voorkeur aan
een normale TV .

> > Ik doe dit alleen maar met films die ik dan via via onder
> > mijn neus gedrukt krijg van moet je ff bekijken vindt je wel geinig.
>
> Hmm..als het echt zo'n 'moet je zien' film is wacht ik juist liever.

Soms heeft het wel een voordeel dat ik dan met volle verwachting zit te
wachten tot eindelijk de film in Nederland gaat uitkomen want wij krijgen de
films in Ned altijd erg laat. In Zweden zien ze nu films die we nog niet
hebben zelfs geen trailer van zien. Maar goed ik zie dan zo'n film in
bijvoorbeeld divx waar ik met volle verwachting naar heb gehunkerd en dan is
die toch slecht ;-)
Dat heeft me al meerdere keren een tripje naar de bios bespaard.
Is de film dan toch goed dan ga ik alsnog want er gaat niks boven het grote
scherm. De laatste flop was een film waar ik zoveel als Kung fu film
liefhebber van verwacht had namelijk crounching Tiger hidden dragon. Die
viel me heel erg tegen maar dat zal wel aan mij liggen want de film is
algemeen toch goed ontvangen.

> > Ik heb wel een tijdje terug een grote verrassing gehad in de vorm van
Buffy
> > vs Dracula die ik in het asx formaat heb bekeken.
>
> :o)
>
> Heb ik op de uni in MPEG220 gekeken.

Cool :-)

> Zeker. Ik doe vrij veel met computer based recording, en daar is de
> switch richting host based (processor) al in volle gang. De Video
> revolutie moet nog komen, want video is echt veeeeel meer data dan audio
> (ookal heb je het over 32 sporen 24bit/96khz geluid.)

Inderdaad de processor ontzien door externe encoding is de weg naar mooie
kwaliteit waar steeds meer en meer gebruikt van wordt gemaakt.
Ik ben zo benieuwd hoe zo'n standalone dvdrecorder voor een kwaliteit
afleverd. Die dingen kosten alleen belachelijk veel nog 4000 dollar zag ik
laatst. Want ik denk dat dit de komende jaren een echt doorbraak zal zijn
voor film liefhebbers.

> > Daar heeft divx problemen mee om de zwarte balken scherp te houden kost
het
> > heel veel rekenkracht voor de processor van de pc. Weer een vervelende
> > bijwerking van divx. VCD, SVCD etc.. hebben dat probleem helemaal niet.

> Uhh...huh? De DivX heeft helemaal geen zwarte balken. Die zijn er niet.
> Het is 'native' anamorphic formaat, zeg maar. Je kunt er een anamorphic
> VCD van maken (moet je met je TV squishen naar een 16:9 beeld. Kan mijn
> TV wel, maar met RGB is er zo'n irritant gedoe met vervorming en het zit
> een beetje verschoven en zo..) maar dat werkt bij mij niet zo goed, en
> ik heb een 4:3 VCD (dus met balken) gemaakt. Simpel zat. Je kunt niet
> kiezen tussen 4:3 en anamorphic (16:9) voor VCD's zoals dat bij DVD's
> kan.

Alle divx die ik tot nu toe heb gezien van films waren met zwarte balken
boven en niet van die kleintjes ook. Ik denk dat de film niet eens bij
gesneden werd dus dat betekent iets van 40% beeld op een monitor. Jouw divx
klinkt een stuk leuker om naar te kijken. Buffy afleceringen waren wel
volledig gelukkig.

> > Zo blijft er altijd wat te wensen over. Dit probleem zou er niet zijn
met
> > dvd discs want dan kan je zelfs een lading vcd, xvcd of svcd op 1 dvd
> > kwijt.
>
> Zeker..Data DVD is wat, 4,7 gig per kant?

Ja ze hebben 4 formaten en er worden tot nu toe er door de filmindustry
maar twee gebruikt. de grootste is DVD-18 met 17 GB :-)
Dit zijn de formaten die er zijn.
DVD-5 4,7GB 1 kant speelbaar 1 laag
DVD-9 8,5GB 1 kant speelbaar 2 lagen
DVD-10 9,4GB 2 kanten speelbaar 1 laag
DVD-18 17GB 2 kanten speelbaar 2 lagen (bron gegevens pc top tips)

DVD-18 is een perfect vervanging voor mensen die met LP opnemen op een
vhsrecoder. Met een heel groot verschil geen kwaliteit verlies en dit is
waar ik op zit te wachten 4 films op 1 dvd :-)

> > Ja de toekomst gaat leuk worden zeker weten :-)
>
> Damn this time. Keeps me waiting.

Gelukkig gaan dingen wel steeds sneller en als je dan na gaat dat we allang
betaalbare DVD recorders hadden kunnen hebben als die vervelende strijd
tussen de grote merken niet aan de gang was


> > 17,50 voor 10 stuks 80 min cd-r in normale Jewel case of dunne jewel
cases
> > naar eigen keuze de prijs is het zelfde. Deze cd's zijn zeer goed en te
> > gebruiken voor alles o.a. PSX, videomateriaal, muziek you name it :-)
>
> Da's mooi..merk? Waar koop je die? Ik zie ze wel liggen, maar meestal
> iets duurder (met case).

Radio Modern heeft ze voor die prijs al is het misschien niet in elke stad
zo maar ik ben vandaag nog ff wat wezen kopen van die doosjes.
Je kan dus kiezen voor standaard Jewel case of voor die cases die lijken op
een cd-maxi cd of hoe dat dan ook mag heten. Je weet wel zo' n muziekcdtje
voor 15,- die je kan kopen bij free record of zo. Is wel 50% dunner en bij
het opslaan kan dat handig zijn.


> > Prima prijsje en als je op spindel gaat kopen betaal je nog minder maar
daar
> > hoe ik niet zo van. Bij pc beurzen is het nog goedkoper maar ik ben hier
al
> > blij mee.
>
> Zeker..damn. Ik ben de PC Dump dag vergeten. Had ik waarschijnelijk voor
> niet al te veel geld wat kunnen scoren.

Oh zeker voor 50 piek heb je dan 50 cd's 80min maar zorg er dan wel voor dat
het een betrouwbaar merk is en niet van die white label crap.
Veel mensen kopen dan 100 cd's voor een heel laag prijsje maar daarvan is
een groot gedeelte niet goed. Altijd een betrouwbaar merk inkopen dat is wel
zo verstandig als je het mij vraagt.

> > > ..nu nog de audio DVD...
> >
> > Ja dat gaat heel cool worden dan kan je zelf bepalen welke instrumenten
of
> > vocalen je wilt weergeven en hoe hard. Eigenlijk zit je dan op de stoel
van
> > producer in een muziek studio. Dat wordt een heel groot succes als je
het
> > mij vraagt.
>
> ..als mensen dat erop laten zitten. Ik vermoed van niet, iedere track
> apart. Soms kan dat niet eens, een veel artiesten zullen dat ook niet
> willen. Nouja, het zou erg makkelijk zijn voor karaoke bars, dat weer
> wel..

Oh dat zou zo jammer zijn ik dacht dat juist dat het voordeel van zo'n audio
dvd zou zijn. Denk maar aan dat vervelende trompetje weglaten wat je
eingenlijk nooit zo mooi vond in het nummer. Of de gitaarsolo lekker hard
weergeven. Ik zou dat wel kunnen waarderen er zijn zoveel mogelijkheden het
moet alleen betaalbaar blijven :-)


> Ik kan NTSC afspelen, dus..Hmm..interesting. Een NTSC'film' iets zou ook
> werken (op film frame rate, 24.976, zoals Muffle alles released. Oh yes,
> he gets rid of PAL speedup. Defintaely. He ROCKS!)

Ik geloof dat alle dvd spelers nu ntsc en pal kunnen weergeven :-)

> > En ik neem aan als ik mijn DVD speler laat chippen ik mijn garantie
kwijt
> > ben en die heb ik nu al nodig gehad.
>
> Als je het door een goed bedrijf laat chipped krijg je van hun garantie.
> Ik heb er gewoon een jaar garantie op, net als elders. Geen punt.

Ja maar ik heb nu 5 jaar bij de Block en dat ben ik dan kwijt hmmm ik denk
dat ik nog eens naar een leuk B merkje uit kijk die regio vrij is ;-)

> > We zullen het zien en de X-files die moet ik zeker nog gaan kopen maar
ik
> > wacht ff af tot er een scherp prijsje komt want ik wil zeker S1 en S2
> > hebben.
>
> Ik ook wel. Maar ik heb geen geld.

Ja dat is een probleem ze zijn niet goedkoop zeker niet als je alletwee de
boxen wilt kopen. Maar het is dan wel een pakket aan dvd's wat je binnen
haalt. Zeker behoort dit in mijn collectie maar nog heel fftjes wachten
misschien kan ik ze dan voor iets van 200,- kopen je weet maar nooit.

> > De beste prijs heb ik tot nu toe gezien bij de Makro voor 232,- incl btw
> > voor zowel S1 als S2. Ik heb ze op video zo ik kan wel ff wachten maar
zodra
> > er een leuk prijsje is dan zijn ze van mij.
>
> Hmm...dat is best goed, denk ik. Maar ik wil R1, dus..waarom is die
> Dollar toch zo gvd hoog?

Ja en dat zie ik voorlopig niet veranderen het is echt een probleem als je
iets uit Amerika wilt kopen je betaald nu zo'n stuk meer dan bijvoorbeeld
twee jaar geleden. Ik voel mee voor mensen die comics sparen ik heb dat zelf
al een paar jaar geleden opgegeven nadat ik daar echt te veel geld aan uit
gaf.
Nu zullen de prijzen wel helemaal buiten proportie zijn.
Ja leuk die Euro NOT : (

> > Ik heb wat footage van een kanaal gezien SCI-Fi channel of zoiets
genaamd.
> > Ik geloof dat zowel in Amerika als in Engeland ze dit hebben.
>
> Yep. Dat is zo.
>
> > Tof kanaal en dan zit ik met allemaal van die overbodige kanalen die
Casema
> > Levert op digitale televisie. Zo'n kanaal is nu echt aan mij besteed
maar
> > goed ik klaag niet want binnenkort is Buffy weer terug en Angel en dan
nog
> > een paar nieuwe series bij V8 :-)
>
> Yep. Sci Fi was ooit in nederland, schijnt, maar is weer verdwenen. V8
> ziet er interessant uit (alhoewel dat logo groot en afgrijselijk is..)

Ja dat mag wel wat kleiner maar ik ben wel blij met dit nieuwe kanaal.
Ik ben zeer benieuwd of Dark Angel cool is ik ga het zeker komende Zondag
bekijken.

Overigens baalde ik gisteren gigantisch aangezien ik met mijn duffe kop de
eerste 10 minuten van Charmed heb gemist en juist nu Cole terug kwam.
Het is toch niet te geloven ik mis de serie nooit en net nu dit gebeurd echt
balen. Maar goed ik heb als de donders de rest wel opgenomen maar het was
wel jammer want het was een goede aflevering.

Vandaag had ik een betere dag namelijk de videoband uit Engeland is binnen
gekomen dus ik kan eindelijk S3 gaan bekijken dus dat maakt mijn dag weer
goed :-)

Laterz,

Ray

0 new messages