Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

[dutch] Overname FOX and stuff...

0 views
Skip to first unread message

george van hal

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
Hoi allemaal,

Even een berichtje aan beide nieuwsgroepen (hoef ik 't niet
twee keer te tikken ;-))...

Er is zojuist nieuws losgekomen rondom de overname van FOX
door SBS. Hieronder het berichje zoals ik 'm eerder vanavond
voor de nieuwspagina van slayage.net heb geschreven:

"Zoals jullie waarschijnlijk allemaal ondertussen wel wisten
is FOX overgenomen door SBS.
De vraag die dat dan bij ons direct oproept is natuurlijk
wat dat dan te betekenen heeft voor onze 'eigen' series en
de programmering in het algemeen. Wat we op dit moment weten
is het volgende:
De afleveringen van verschillende series tot en met vandaag
(21 november) waren voorlopig de laatste. De series die o.a.
hieronder vallen zijn de volgende: Angel (!), Charmed,
Roswell en Dawson's creek. Wanneer de uitzending van deze
series weer hervat wordt is op dit moment nog onbekend, maar
het zou kunnen dat dit pas in het nieuwe tv seizoen zal zijn
in september 2001. Laten we hopen dat dat in elk geval wat
vroeger zal worden.

Over de nieuwe TV zender is nog niet zoveel bekend.
Voorlopig zal de naam FOX gehandhaafd worden, maar het is
wel de bedoeling dat er een nieuwe naam is voor de start van
het nieuwe tv seizoen. Verder gaat vanaf morgen (22
november) een compleet nieuwe programmering van start op
FOX. Welke programma's behouden blijven en welke er bij
zullen komen is op dit moment nog niet bekend. Wel is zeker
dat bovengenoemde series in elk geval voorlopig op de plank
zullen blijven liggen.

Verder zou de vereniging veronica inmiddels in
onderhandeling zijn met SBS over verregaande samenwerking.
De betrokken zenders (SBS, Net5, FOX en Veronica) zouden
samen een nieuwe jongerenzender willen gaan opzetten. Welke
gevolgen dit voor Buffy&Angel heeft is niet bekend. We hopen
natuurlijk dat dit zal betekenen dat de series samen op één
zende terecht komen zodat ze weer gelijk gaan lopen (in
tegenstelling tot het afgelopen seizoen), maar het is nog
veel te vroeg om daar iets over te zeggen. Er zal hier meer
nieuws te lezen zijn, zodra het bekend is."

Dat lijkt me duidelijke taal, toch? Aan de ene kant de
mogelijkheid dat alles gelijk gaat lopen, aan de andere kant
een reorganisatie van wat persoonlijk m'n favoriete tv
zender is. I think I'm not completly happy with this :-(

Mazzel,
George


Saskia

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to

george van hal schreef:


>
> Hoi allemaal,
>
> Even een berichtje aan beide nieuwsgroepen (hoef ik 't niet
> twee keer te tikken ;-))...

That's okay. Eh, dat is goed :-)

> Er is zojuist nieuws losgekomen rondom de overname van FOX
> door SBS. Hieronder het berichje zoals ik 'm eerder vanavond
> voor de nieuwspagina van slayage.net heb geschreven:
>

> De afleveringen van verschillende series tot en met vandaag
> (21 november) waren voorlopig de laatste. De series die o.a.
> hieronder vallen zijn de volgende: Angel (!), Charmed,
> Roswell en Dawson's creek. Wanneer de uitzending van deze
> series weer hervat wordt is op dit moment nog onbekend, maar
> het zou kunnen dat dit pas in het nieuwe tv seizoen zal zijn
> in september 2001.

Aaarrrggghhh!!!!! Dit zijn nog episodes van Angel die ik nog niet heb
gezien :-( En ik was net begonnen met Roswell (mogelijke kandidaat om
Charmed over te nemen) :-(( En Sex & The City? Letterman??

bah bah hier was ik al bang voor. Wat een rotstreek...

> Dat lijkt me duidelijke taal, toch? Aan de ene kant de
> mogelijkheid dat alles gelijk gaat lopen, aan de andere kant
> een reorganisatie van wat persoonlijk m'n favoriete tv
> zender is. I think I'm not completly happy with this :-(

Me neither :-(


Saskia (depressed)

Xander X

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
On Tue, 21 Nov 2000 19:37:39 +0100, george van hal <hal0...@wxs.nl>
wrote:

>Hoi allemaal,

Hoi

>Even een berichtje aan beide nieuwsgroepen (hoef ik 't niet
>twee keer te tikken ;-))...

Scheelt weer toetsenbord slijtage ;)

>Er is zojuist nieuws losgekomen rondom de overname van FOX
>door SBS. Hieronder het berichje zoals ik 'm eerder vanavond
>voor de nieuwspagina van slayage.net heb geschreven:
>

>"Zoals jullie waarschijnlijk allemaal ondertussen wel wisten
>is FOX overgenomen door SBS.

>De vraag die dat dan bij ons direct oproept is natuurlijk
>wat dat dan te betekenen heeft voor onze 'eigen' series en
>de programmering in het algemeen. Wat we op dit moment weten
>is het volgende:

>De afleveringen van verschillende series tot en met vandaag


>(21 november) waren voorlopig de laatste. De series die o.a.
>hieronder vallen zijn de volgende: Angel (!), Charmed,
>Roswell en Dawson's creek.

What???????????????

>Wanneer de uitzending van deze
>series weer hervat wordt is op dit moment nog onbekend, maar
>het zou kunnen dat dit pas in het nieuwe tv seizoen zal zijn

>in september 2001. Laten we hopen dat dat in elk geval wat
>vroeger zal worden.

%^%!#*%(!($!%^!^#%^* Hadden ze daar niet eerder over na kunnen
denken?? De marktaandeel die ze hadden zal nu wel snel dalen :(


<snip>

>Welke programma's behouden blijven en welke er bij
>zullen komen is op dit moment nog niet bekend. Wel is zeker
>dat bovengenoemde series in elk geval voorlopig op de plank
>zullen blijven liggen.

Geef mij die plank met banden dan maar, zonde om er stof op te krijgen

BAH

<snip>

>Dat lijkt me duidelijke taal, toch? Aan de ene kant de
>mogelijkheid dat alles gelijk gaat lopen, aan de andere kant
>een reorganisatie van wat persoonlijk m'n favoriete tv
>zender is. I think I'm not completly happy with this :-(

Moest dat zó rigoreus?? geen simpele merger met een overgangs periode?
De kijker is hier de dupe van, lijkt BBC2 wel :(


Hele foute actie :(


Groet,

Xander.


_
X-rays are now diagnosing even rare X-factors


Ninia

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to

Saskia <sas...@hetwasietsmet.nl> schreef in berichtnieuws
3A1AC3F9...@hetwasietsmet.nl...
>
>
> george van hal schreef:

>
> > Er is zojuist nieuws losgekomen rondom de overname van FOX
> > door SBS. Hieronder het berichje zoals ik 'm eerder vanavond
> > voor de nieuwspagina van slayage.net heb geschreven:
> >
> > De afleveringen van verschillende series tot en met vandaag
> > (21 november) waren voorlopig de laatste. De series die o.a.
> > hieronder vallen zijn de volgende: Angel (!),

Oooowww, nu dringt het ineens tot me door. Gisteren de laatste Angel
gezien? Volgende week geen Angel herhalingen meer? O wat erg.
Zijn ze al op koopvideo?

Nou ja dat scheelt weer met opnemen. Ik werd gek van al die series op
dezelfde tijd.

Elluk nadeel hep se foordeel.

ninia

Saskia

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to

Ninia schreef:
>

> Oooowww, nu dringt het ineens tot me door. Gisteren de laatste Angel
> gezien? Volgende week geen Angel herhalingen meer? O wat erg.

Ja hè? :-(
Maar ik heb het even gecheckt en het valt mee... we missen 'maar' twee
afleveringen (wij zijn toch allebei tegelijk begonnen met Angel?)
namelijk Sense & Sensitivity en Bachelor Party. Mijn eerste Angel was I
Will Remember You (en wat voor één... die had ik nog wel eens willen
zien... en nog eens... en nog eens).

> Zijn ze al op koopvideo?

Vast. Zaterdag? ;-)

> Nou ja dat scheelt weer met opnemen. Ik werd gek van al die series op
> dezelfde tijd.
> Elluk nadeel hep se foordeel.

Schamele troost Johan...


Saskia :-(

Jonathan Black

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
Peter Kleiweg wrote:

> Slecht nieuws. Dikke kans dat ze de topseries gebruiken om de
> nieuwe zender erdoor te drukken. Toch zal niet elke kabelboer
> die extra zender kunnen of willen doorgeven. Dus geen Buffy en
> Angel meer. (Optimist, moi?)

Als ik het goed begrijp is er geen sprake van een nieuwe zender
die er bij komt, maar wordt het huidige Fox omgetoverd tot
"nieuwe zender", waarschijnlijk onder de naam Veronica (en de
huidige zender Veronica zal een andere naam krijgen, omdat de
Vereniging Veronica uit de HMG is gestapt).

--
J o N a T H a N http://come.to/nkSF

Jonathan Black

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
Ninia wrote:

> Oooowww, nu dringt het ineens tot me door. Gisteren de
> laatste Angel gezien? Volgende week geen Angel herhalingen

> meer? O wat erg. Zijn ze al op koopvideo?

Yep. De eerste helft van S1 is verkrijgbaar:

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000058600

> Elluk nadeel hep se foordeel.

Dit valt me tegen van jou, Ninia.

;-)

Mattia Valente

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
Saskia wrote:
>
> george van hal schreef:
> >
> > Hoi allemaal,
> >
> > Even een berichtje aan beide nieuwsgroepen (hoef ik 't niet
> > twee keer te tikken ;-))...
>
> That's okay. Eh, dat is goed :-)

Dutch tags!!!

;-)

> > Er is zojuist nieuws losgekomen rondom de overname van FOX
> > door SBS. Hieronder het berichje zoals ik 'm eerder vanavond
> > voor de nieuwspagina van slayage.net heb geschreven:
> >
> > De afleveringen van verschillende series tot en met vandaag
> > (21 november) waren voorlopig de laatste. De series die o.a.

> > hieronder vallen zijn de volgende: Angel (!), Charmed,

> > Roswell en Dawson's creek. Wanneer de uitzending van deze


> > series weer hervat wordt is op dit moment nog onbekend, maar
> > het zou kunnen dat dit pas in het nieuwe tv seizoen zal zijn
> > in september 2001.
>

> Aaarrrggghhh!!!!! Dit zijn nog episodes van Angel die ik nog niet heb
> gezien :-( En ik was net begonnen met Roswell (mogelijke kandidaat om
> Charmed over te nemen) :-(( En Sex & The City? Letterman??

Sex & the City, wie weet? Letterman kan niet echt bewaard wordem lijkt
mij. Voor de rest is het wel zwaar klote, etc. etc. Roswell is gellukig
nog wel te zien op de BBC (nou ja, als ze niet bezig zijn met sport
uitzenden..)



> bah bah hier was ik al bang voor. Wat een rotstreek...

Inderdaad. Get things organzied NOW. Vergeet die vakantie periode maar,
messrs. SBS planning afdeling. En wel snel!



> > Dat lijkt me duidelijke taal, toch? Aan de ene kant de
> > mogelijkheid dat alles gelijk gaat lopen, aan de andere kant
> > een reorganisatie van wat persoonlijk m'n favoriete tv
> > zender is. I think I'm not completly happy with this :-(
>

> Me neither :-(

:o(

> Saskia (depressed)

On the up side, I have a DVD player! Wohoo!! En de Buffy DVDs komen
eraan. En Net5 heeft geen verandert programma opgegeven.

Mattia
ReplyMeister[tm]

Mattia Valente

unread,
Nov 21, 2000, 3:00:00 AM11/21/00
to
Oh, en op Teletekst gekeken:

Woensdag avond planning is overhoop. Letter man is er nog, maar Dawson's
Creek en Roswell weg, Fantasy Islad en Strange World voor in de plaats.
Hmmm...

Mattia

Xander X

unread,
Nov 21, 2000, 7:48:14 PM11/21/00
to
On Tue, 21 Nov 2000 19:37:39 +0100, george van hal <hal0...@wxs.nl>
wrote:

>Hoi allemaal,

Hoi

>Even een berichtje aan beide nieuwsgroepen (hoef ik 't niet


>twee keer te tikken ;-))...

Scheelt weer toetsenbord slijtage ;)

>Er is zojuist nieuws losgekomen rondom de overname van FOX


>door SBS. Hieronder het berichje zoals ik 'm eerder vanavond
>voor de nieuwspagina van slayage.net heb geschreven:
>

>"Zoals jullie waarschijnlijk allemaal ondertussen wel wisten
>is FOX overgenomen door SBS.

>De vraag die dat dan bij ons direct oproept is natuurlijk
>wat dat dan te betekenen heeft voor onze 'eigen' series en
>de programmering in het algemeen. Wat we op dit moment weten
>is het volgende:

>De afleveringen van verschillende series tot en met vandaag


>(21 november) waren voorlopig de laatste. De series die o.a.
>hieronder vallen zijn de volgende: Angel (!), Charmed,
>Roswell en Dawson's creek.

What???????????????

>Wanneer de uitzending van deze
>series weer hervat wordt is op dit moment nog onbekend, maar
>het zou kunnen dat dit pas in het nieuwe tv seizoen zal zijn

>in september 2001. Laten we hopen dat dat in elk geval wat
>vroeger zal worden.

%^%!#*%(!($!%^!^#%^* Hadden ze daar niet eerder over na kunnen
denken?? De marktaandeel die ze hadden zal nu wel snel dalen :(


<snip>

>Welke programma's behouden blijven en welke er bij
>zullen komen is op dit moment nog niet bekend. Wel is zeker
>dat bovengenoemde series in elk geval voorlopig op de plank
>zullen blijven liggen.

Geef mij die plank met banden dan maar, zonde om er stof op te krijgen

BAH

<snip>

>Dat lijkt me duidelijke taal, toch? Aan de ene kant de


>mogelijkheid dat alles gelijk gaat lopen, aan de andere kant
>een reorganisatie van wat persoonlijk m'n favoriete tv
>zender is. I think I'm not completly happy with this :-(

Moest dat zó rigoreus?? geen simpele merger met een overgangs periode?

Hans Versteegt

unread,
Nov 22, 2000, 1:31:53 AM11/22/00
to
On Tue, 21 Nov 2000 23:31:26 +0100, Saskia <sas...@hetwasietsmet.nl>
wrote:

>
>
>Ninia schreef:


>>
>
>> Oooowww, nu dringt het ineens tot me door. Gisteren de laatste Angel
>> gezien? Volgende week geen Angel herhalingen meer? O wat erg.
>

>Ja hč? :-(


>Maar ik heb het even gecheckt en het valt mee... we missen 'maar' twee
>afleveringen (wij zijn toch allebei tegelijk begonnen met Angel?)
>namelijk Sense & Sensitivity en Bachelor Party. Mijn eerste Angel was I
>Will Remember You (en wat voor één... die had ik nog wel eens willen
>zien... en nog eens... en nog eens).
>

'I will remember you' was....... ook mijn eerste 'Angel' aflevering.
Huiveringwekkend goed.

Harmony,
Hans.


Dave Stork

unread,
Nov 22, 2000, 2:41:08 AM11/22/00
to
Saskia <sas...@hetwasietsmet.nl> wrote:

> Mijn eerste Angel was I
> Will Remember You (en wat voor één... die had ik nog wel eens willen
> zien... en nog eens... en nog eens).

Oh ja.. Keukentafels??

--
Dave

http://home.hetnet.nl/~jericho --- Mijn homepage "ahum"
http://come.to/nksf -- Voor de nl.kunst.sf+fantasy FAQ e.d.

Saskia

unread,
Nov 22, 2000, 3:00:00 AM11/22/00
to

Dave Stork schreef:


>
> Saskia <sas...@hetwasietsmet.nl> wrote:
>
> > Mijn eerste Angel was I
> > Will Remember You (en wat voor één... die had ik nog wel eens willen
> > zien... en nog eens... en nog eens).
>
> Oh ja.. Keukentafels??

You said it! :-))

Maar nu ik het weer lees baal ik weer... :-(


Saskia

wheez50

unread,
Nov 24, 2000, 3:00:00 AM11/24/00
to
Xander X <x...@xxx.com> schreef :

<knip>

> Moest dat zó rigoreus?? geen simpele merger met een overgangs
periode?
> De kijker is hier de dupe van, lijkt BBC2 wel :(

bij de Beeb heb ik nog geen afleveringen *gemist*. Ze stellen de
aflevering gewoon uit. Ik was met smart op het vervolgverhaal van
dawsons creek aan het wachten. Bij de beeb weet je dat je een week
(of twee) geduld moet hebben. Met f8x kun je beter de hoop gewoon
opgeven.

Zeg hebben ze DC niet ooit op belgie uitgezonden?

> Hele foute actie :(

Daar ben ik het superhartgrondig mee eens.

WheeZ50 (:-( ditto )

0 new messages